منو

آرتروز شست پا (علت، علائم، درمان)

بیماری آرتروز معمولا مفاصل زانوها، دست ها و لگن را تحت تاثیر قرار می دهد، اما ممکن است در هر مفصل دیگری نیز وجود داشته باشد. در این نوشتار به بررسی علائم و روش های درمان آرتروز شست پا می پردازیم.


آرتروز عموما خیلی آرام آغاز می شود و با گذر زمان شدید و جدی تر می شود. قسمت بالایی شست پای انسان که با نام مفصل متاتارسوفالنژیال نیز از آن یاد می شود، یکی از رایج ترین مکان های بروز آرتروز است و منجر به آرتروز انگشت شست پا می شود. 

آرتروز یا همان OA (استئوآرتریت) می تواند مفاصل هر ناحیه ای از بدن انسان را تحت تاثیر قرار دهد. وقتی که غضروف درون مفاصل تحلیل میروند و ضعیف می شوند، استخوان ها به هم نزدیک تر می شوند و با هم برخورد خواهند کرد. همین موضوع منجر به ورم پا و درد در مفصل شده و میزان توانایی حرکتی شما را محدود می کند.

علت های درد شست پا

درد در انگشت پا می تواند به دلیل ناهنجاری یا آسیب به هر یک از قسمت های انگشت از جمله پوست، اعصاب، استخوان ها، رگ های خونی و بافت های نرم ایجاد شود. درد انگشتان پا یک علامت نسبتاً شایع است زیرا پاهای ما در اثر راه رفتن، دویدن یا سایر فعالیت های ورزشی و حرکت به طور مداوم در معرض فشار قرار می گیرند. برخی از انواع درد انگشتان پا می تواند با بی حسی، سوزش ، گرما یا سایر علائم همراه باشد. شایعترین علل درد انگشتان پا شامل رشد ناخن پا، بونیون، بریدگی یا خراش، سایر آسیب ها ، تاول و میخچه و پینه است. آرتروز (از جمله آرتریت روماتوئید ، نقرس و انواع دیگر آرتروز) و عفونت ها از دلایل دیگر درد انگشتان پا هستند.

علائم آرتروز انگشت شست پا

حتی در مراحل اولیه و شکل گیری، بروز آرتروز در شست پا می تواند منجر به مشکلاتی نظیر حساسیت بیشتر، دردناک بودن و درد مفصل شود. آرتروز شست پا ممکن است باعث ایجاد درد در دیگر انگشت های پا شود. همچنین آرتروز شست پا می تواند باعث شود تا شما در حین راه رفتن، در قوس پای خود احساس درد کنید. حتی این احتمال وجود دارد که با گذر زمان یک حس سوزش در مفصل نیز شکل گیرد.

انگشت شست یا حتی دیگر انگشت های پا ممکن است پس از زمان طولانی نشستن و یا حتی زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید، درد داشته باشد. رشد بیش از حد استخوان در اطراف مفصل ممکن است حتی امکان خم کردن انگشت را از شما بگیرد و توان حرکتی بالایی نداشته باشید. در نتیجه این موضوع، یک انگشت پای سفت و سخت خواهید داشت. از نام علمی هالکوس والگوس برای چنین حالتی در پا استفاده می شود. 

روش جدید جراحی هالوکس والگوس

۱_ تغییر وضعیت ظاهری

آرتروز منجر به ایجاد التهاب می شود، بنابراین در صورت داشتن آرتروز شست پا ممکن است شاهد ورم در اطراف مفصل انگشت خود باشید. غضروف های آسیب دیده منجر به برخورد و اصطکاک استخوان ها بر روی هم می شوند. بدن شما سعی می کند با رشد بیشتر استخوان با موضوع مربوطه مقابله کند، در نتیجه بیرون زدگی استخوانی رخ می دهد که به آن bone spurs می گویند.

ممکن است تا قبل از این که بیرون زدگی استخوان زیاد نشود، حتی از وجود آن در انگشت پای خود بی خبر باشید. وقتی دامنه حرکتی شست کم شود و شست دردناک باشد تحمل وزن ناگزیر توسط متاتارس های کوچکتر انجام می شود که باعث درد در آن ها یا حتی پینه بستن پوست زیر آن ها می شود.

درد پا

۲_ مشکل در راه رفتن

به دلیل کاهش دامنه حرکتی شست پا، برداشتن پا از روی زمین حین راه رفتن مشکل می شود و این سبب درد و کاهش سرعت راه رفتن می شود.

علت آرتروز شست پا

خطر ابتلا به آرتروز با افزایش سن افزایش می یابد که بیشتر به دلیل ساییدگی و پارگی بافت های و استخوان ها است. با افزایش سن بدن شما کمتر قادر به بازسازی غضروف آسیب دیده است.

  • سابقه خانوادگی
  • چاقی
  • آسیب های قبلی از ناحیه مفصل

همگی در افزایش احتمال ابتلا به آرتروز انگشت شست نقش دارند.

این مشکل همچنین ممکن است به دلیل آسیب دیدگی انگشت یا تغییر شکل پا ایجاد شود. سفتی در انگشت شست پا عموماً از سنین ۳۰ تا ۶۰ سالگی آغاز می شود.

درمان خانگی آرتروز انگشت پا

اگر علائمی از ابتلا به آرتروز انگشت پا دارید، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. زمانی که اقدامات اولیه برای کاهش سرعت پیشرفت بیماری انجام شود، درمان آرتریت آسان تر است.

با این حال، چندین کار وجود دارد که یک فرد می تواند در خانه برای تسکین علائم آرتروز در انگشتان پا انجام دهد. این شامل:

  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش التهاب
  • پوشیدن کفش هایی با کفی سفت و جا برای انگشتان پا
  • نپوشیدن کفش های پاشنه بلند
  • حمام کردن پا در حمام کنتراست

برای استفاده از حمام کنتراست، فرد پای آسیب دیده را به مدت ۳۰ ثانیه در یک سطل آب سرد و سپس در یک سطل آب گرم به مدت ۲۰ ثانیه قرار می دهد و بین سطل ها به طور متناوب به مدت ۵ دقیقه. این کار را می توان تا سه بار در روز انجام داد، اما فرد باید مراقب باشد که از یخ زدن یا سوختن آب جلوگیری کند.

علت نقرس شست پا

نقرس یک نوع شایع و پیچیده از آرتروز است که می تواند هر کسی را درگیر کند. این بیماری با حملات ناگهانی و شدید درد، تورم ، قرمزی و حساسیت به لمس در مفاصل، به خصوص مفصل در قاعده انگشت شست پا همراه است.

نقرس هنگامی رخ می دهد که کریستال های اورات در مفصل شما جمع شده و باعث التهاب و درد شدید حمله نقرس می شود. وقتی مقادیر زیادی اسید اوریک در خون داشته باشید ، بلورهای ادرار می توانند تشکیل شوند. در مطلب خطرات نقرس بیشتر درباره این بیماری توضیح داده ایم.

درمان آرتروز شست پا

پزشک معالج شما یک تصویر رادیوگرافی از پای شما خواهد گرفت تا تغییرات ایجاد شده بر اثر آرتروز و شدت آن ها را ارزیابی کند.  درمان ممکن است توسط کفی های دست ساز و مخصوص یا کفش های خاصی انجام شود..

پزشک معالج یا فیزیوتراپیست می تواند به شما نشان دهد چگونه حرکات کششی و تمرین هایی را برای پای خود انجام دهید. در برخی از موارد استفاده از یک عصای خاص راه رفتن می تواند به وضعیت شما کمک شایانی کند.

پزشک شما ممکن است کورتیکو استرویید (کورتون) یا ترکیبات اسید هیالورونیک را مستقیما به مفصل تزریق کند.

۱_ عمل جراحی آرتروز شست پا

در برخی موارد شدید و خاص پزشکان جراح می توانند غضروف آسیب دیده را به صورت مستقیم حذف کرده و مفصل شما را در یک حالت دائمی فیکس کنند. به این نوع عمل و درمان آرتروز، عمل فیوژن یا آرترودز می گویند.

پزشکان جراح می توانند این کار را با پیچ و پلاک خاصی انجام دهند. برخی بیماران می توانند از عمل جراحی تعویض مفصل استفاده کنند که نام علمی آن نیز آرتروپلاستی است. تعویض مفصل صرفا در بیماران بسیار مسن و با فعالیت کم فیزیکی توصیه می شود چون ریسک شل شدن مفصل به کار رفته بالاست.

آرتروز انگشتان پا

آیا امکان پیشگیری از آرتروز شست پا وجود دارد؟

نکاتی که در ادامه مقاله می آوریم را به دقت مطالعه کنید تا از آرتروز شست پا جلوگیری به عمل آورید.

۱_ وزن سالم و مناسبی داشته باشید.

نگه داشتن وزن خود در حد مناسب و سالم می تواند از فشار بیش از حد بر روی مفاصل جلوگیری کند. اتحادیه رسمی آرتروز اعلام کرده است که به ازای هر ۱ پوند وزنی که اضافه می کنید، زانو های شما باید فشار حدود ۴ پوند بیشتر را تحمل کنند. با گذر زمان این فشار بیشتر می تواند منجر به فرسایش و مشکل در مفاصل شما شود.

۲_ سطح قند خون خود را در حد مناسبی حفظ کنید.

افرادی که با بیماری دیابت نوع ۲ دست و پنجه نرم می کنند دو برابر بیشتر در معرض آرتروز قرار دارند. پژوهش های اخیر نشان می دهند که قند خون بالا منجر به شکل گرفتن مولکول هایی می شوند که آسیب دیدگی غضروف ها را به همراه دارند.

۳_ تناسب اندام خود را حفظ کنید.

تمرین و ورزش منظم کمک می کند تا قدرت عضلات بیشتر شوند تا مفاصل را به خوبی نگه دارند. همچنین عضلات قوی منجر به انعطاف پذیری مفاصل نیز می شوند. داشتن ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی آن هم برای ۵ بار در هر هفته می تواند از آرتروز جلوگیری کند.

۴_ آسیب های مفصلی را جدی بگیرید.

احتمال بروز مشکل آرتروز در مفصل هایی که آسیب دیده اند بسیار بیشتر است. درمان این صدمات را جدی بگیرید. از نگه دارنده ها و محافظ های مناسب به هنگام ورزش کردن استفاده کنید.

دکتر رضا نادری متخصص ارتوپد، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر سودا چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 128 مشاهده پرسش
    سلام ،هفته ی گذشته دخترم افتاده مچ‌پاش شکسته و تو پاش پلاتین گذاشتن بدون گچ گرفتن و گفتن بعد ۴۸ ساعت کلا بانداژش رو هم میتونه دربیاره و حای حموم‌کنه البته من فقط با اب ولرم پاشو تمیز کردم. دکتر گفته بعد شش هفته میتونه تا پانزده کیلو از وزنشو‌رو‌پاشبندازهذوقراره بعد شش ماه عمل کنن و پلاتین هارو دربیارن .دخترم شانزده ساله هست .با وجود این تفاسیر بنظرتون همه چی نرماله ؟ و بعد شش ماه در اوردن پلاتین ها درسته و اینکه پاش هیچ بانداژی هم نداره و اجازه ی حموم کردن هم بهش دادن درسته؟تا شش ماهبطور کامل پاش جوش خواهد خورد ؟پیشاپیش ممنون از راهنماییتون.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      لازمه براى قضاوت راديوگرافى نيم رخ رو هم ببينم 

       

  • تصویر کاربر پری چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 132 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    پسر دو ساله من ترقوه سمت راستش شکسته و دکتر گفت ک باید اتل ببندیم ولی پسرم اصلا اجازه نمیده
    اگه این شکلی بمونه خوب میشه ؟ تو چه مدتی ؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      درود

      ظرف سه هفته خوب مى شه ولى مقدارى تورم مى مونه كه بعد از مدت ها بهبود پيدا مى كنه 

  • تصویر کاربر الهام چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 141 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من به طور ناگهانی هر دو شصت پا سیاه شدن خون زیر ناخنم هست و بیشتر ناخن رو در بر گرفته دکتر برام ازمایش انعقاد خون نوشت مشکلی نبود و بعد داروهای عفونت پا و پماد داد کمی بهتر شد ولی باز درد میکنه علت چیست
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      رادبوگرافى كنيد 

  • تصویر کاربر آفاق چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 143 مشاهده پرسش
    چکار باید بکنم تا ورم پا کم بشود واز سوزن سوزن شدن کم شود
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      فيزيوتراپى كنيد

      سه هفته بعد مجدد معاينه بشين

  • تصویر کاربر درسا چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 158 مشاهده پرسش
    سلام من 2هفته ای میشه که پام رو گچ گرفتم از یه ارتفاع افتادم بعدم خیلی کبود شده طبیعی هستش یا نه ؟؟
    بعدم مچ پام نیست روی کف پاهام پایین تر از انگشت کوچیکم هستش
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      راديوگرافى ارسال بفرماييد

  • تصویر کاربر امین چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 144 مشاهده پرسش
    باعرض سلام و خداقوت ، انگشت دستم در بازی فوتبال با پا ضربه خورده و دو هفته بعد دردش بهتر شده ولی همچنان جمع نمیشه به طور کامل و به سختی صاف میشه تورم داره ولی کبود نیست ایا نیاز به مراجعه حضوری به دکتر هست
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      حتما مراجعه كنيد 

  • تصویر کاربر فهیمه چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 125 مشاهده پرسش
    سلام شما دارویی برای غضروف سازی و درمان قطعی زانو درد می شناسین اگه هست لطفاً راهنمایی بفرمایین گرونم باشه مشکلی نیست در ضمن من دیسک کمر و تنگی کانال هم دارم دیسک کمر م می تونه علت زانو درد باشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      چنين دارويى وجود نداره

  • تصویر کاربر سبحان چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 152 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    ایاکلاب فوت ب دلیل استراحت مطلق مادر هم اتفاق می افتاد
    باهم ب خاطر زایمان دیر راس
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      نه استراحت مطلق مادر اثرى نداره 

  • تصویر کاربر امین چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ببخشید اگه فاصله بین دو زانو بیش از ۱۲ سانت باشه معافیت دائم تعلق میگیره؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      بله احتمالا 

  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 153 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر اینجانب بعلت شکستگی قبلی. عصب پای راستم مشکل پیدا کرد و نوار عصب گرفتم گفتن که عصب پای راست شما 40 درصد کار میکند و گاهی مواقع زمین میخوردم و انگشتهای پایم بالا نمیومد (افتادگی پا)بعد جراحی شدم که دکترم گفت عصب گیر بوده آزاد شده و پیوند تاندون و عصب شدی و در محل پیوند، کف پایم دکمه ای هم گذاشتند.دوماه پام در گچ بود و در دوماه هرگز وزنم را روی پای راستم نینداختم و با عصا زیر بغلی راه میرفتم بعد دوماه گچ رو باز کردم و یکماه بعد گچ ؛دکمه را برداشتم و 20جلسه فیزیو رفتم منتها هنوز کمی میلنگم و روی پام درد میکنه وکمی ورم دارد خیلی تغییری حس نمیکنم .آیا باید چند ماه بعد عمل پیوند طبیعی راه برم و خوب شده باشم.ممنون راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      معمولا سه ماه بعد از عمل بايد خوب شده باشيد 

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر payamsa دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    حدود ۸ ماه است قفسه سینه ام درد می کند همچنین مهره های گردن هم هنگامی که خواب هستم صدا می دهد و همچنین صدای شن ریزه از گردنم میشنوم.در ضمن شانه های و مچ پا و کتفم زانوم صدا میدهد.دستام و پاهام مور مور میکند حتی کف پا و نوک دستام هم هرزگاهی تیر میکشد.من روزی ۹ ساعت پشت میز میشینم.لطفا آقای دکتر راهنمایی فرمایید چه کنم؟ممنون از لطفتون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      توصيه مى كنم به روماتولوژيست مراجعه كنيد

      با احترام

  • تصویر کاربر مهناز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    انگشت شست پاي راستم با افتادن عصاي فرد ديگري روش بشدت درد گرفت
    اما بعد مدت كوتاهي ارام شد
    ولي بعد چند ماهي درد هاي شديد گهگاهي داشت ورزش ميكردم و مشكل كفش و راه رفتن نداشتم اما حدود دو ماه هست شديد شده انگشت سفت كبود رنگ و متورم و سيخ ميشود ازمايش دادم مشكا اسيد اوريك نبرد عكس كرفتم تشخيص ارتروز و با اوردن استخوانهاي اضافي رو دادند دارو دادند بعد ا ماه مراجعه كنم گفتند شايد نياز به عمل باشد
    سوال:با جه روشهايي ميتوان مشكل را رفع مرد تا از عمل جلوگيري شود
    ايا كفش زير كلفت بهتر است يا مثلا رانينگ نايك؟
    رژيم غذايي؟
    نوع ورزش
    الان بخصوص بعد خواب خيلي اذيت ميشوم و امكان را رفتن برام نيست
    ممنون از راهنماييهاتون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      لطفا تصاوير راديوگرافى رو ارسال بفرماييد

      مقدمتا اين كه كفش زير سفت براتون بهتره و كفش رانينگ خوب نيست

      با احترام

  • تصویر کاربر فرشته یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام...من دختری هستم ۲۸ ساله که مدتیه از درد زانو رنج می برم...چن وقت پیش رفتم پیش یا مختصص ارتوپد و عکس نوشتن که از زانوم انداختم و گفتن که کاهش فاصله ی مفصل دارم . من الان نگرانم که این همون ارتروز باشه...سوالم اینه که من با این سن کم ایا تا اخر عمر باید درد زانو بکشم؟ و ایا درمانی برای بیماریم هست ؟ و اینکه ایا در اینده بعد از ازدواج در بچه دار شدن هم به مشکل میخورم به خاطر زانوم و یا میتونم بچه دار بشم؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      قاعدتا در اين سن نبايد كاهش فاصله مفصلى داشته باشيد

      بدون ديدن زانو و عكس هاتون نمى تونم قضاوت دقيقى بكنم

      با احترام

  • تصویر کاربر رضا شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 315 مشاهده پرسش
    سلام . مردی ۴۵ ساله هستم با درد در بازو وشانه راست. لطفا نظرتون رو در مورد ام ار ای بفرمایید.
    ACJ spacehypertrophy,subcortical cystic change at humeral head is seen.
    Mild effusion atsubacromial- subdeltoid bursa is seen.
    Low grade partial tearing of SST,IST near to foot print area is seen.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      اگر سابقه صدمه نداشتيد بايد فيزيوتراپى كنيد ( حتى تا ٤٠ جلسه) و احتمالا تزريق داخل مفصلى براتون انجام بشه

      اگر سابقه صدمه باشه ممكنه نياز به جراحى باشه

      با احترام

    2. تصویر کاربر رضا شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 4 سال پیش)
      سپاس فراوان از جنابعالی. این آسیب به رباط یا مفصل ؟جراحی کدوم قسمت؟
    3. تصویر کاربر رضا شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 4 سال پیش)
      سابقه صدمه نداشتم
    4. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۴ فروردین ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      مربوط به تاندون هاى شانه است

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۲۲ فروردین ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت جناب دکتر
    خانمی با سن ۵۹سال در اثر باران و لیز بودن سطح خیابان بر زمین خورده و دست چپشان آسیب دیده و الان تا زاویه ۴۵ درجه بالا میرود و حتی بیشتر از این نمیرود با توجه به عکس های گرفته شده دررفتگی خلفی احتمال دادند که سپس رد شد حال از آن جناب تقضیمندم که آیا این دست دیگر درست شدنی میباشد یا خیر و آیا چه کارهایی باید انجام داده شود؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۲ فروردین ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      ممكنه تاندون پاره باشه و عمل بخواد

      با احترام

  • تصویر کاربر فرناز یکشنبه ۱۱ فروردین ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام . پای سمت راستم از قسمتی که ران پا تا میشه و جلو عقب میره به شدت تیر میکشه طوری که نمیتونم راه برم به خوبی و پام لنگ میزنه خودم حس میکنم مفصل ران پام باشه هیچ جایی روم نمیشه برم خیلی تحت فشارم چطور میتونم درمانش کنم ،؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۱ فروردین ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      آيا سابقه مصرف كورتون داريد؟آيا سابقه صدمه وجود داره؟ ورزشكاريد؟ چند سالتونه؟ اگر عكس يا ام آر آى انجام داديد لطفا تصاويرش رو بفرستيد

      با احترام

  • تصویر کاربر نازی جمعه ۲۱ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    سلام
    مدتی هست که بازوی دست راستم درو میکنه میخواستم بدونم علت چیه؟خطرناکه؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۱ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      درود

      علل زيادى مى تونه داشته باشه و نياز به بررسى و معاينه است

      با احترام

  • تصویر کاربر نازی شنبه ۱۵ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام
    چند سالی هست که بازو دست راستم درد میگرفت لبته گاهی و به ندرت ولی دو ماهی میشه که این درد شدید تر شده به طوری که از شانه و تا انگشتانم رو تحت تاثیر قرار داده و گاههی هم بازو دست چپم دچار این درد میشه ولی خیلی کم و به ندرت میخواستم بدونم علت چیه؟ایا خطرناکه؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۵ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      درود

      با توجه به انتشار درد به انگشتان احتمالا مشكل اصلى مربوط به گردن شماست و نياز به بررسى داره

      با احترام

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری