منو

آرتروز شست پا (علت، علائم، درمان)

بیماری آرتروز معمولا مفاصل زانوها، دست ها و لگن را تحت تاثیر قرار می دهد، اما ممکن است در هر مفصل دیگری نیز وجود داشته باشد. در این نوشتار به بررسی علائم و روش های درمان آرتروز شست پا می پردازیم.


آرتروز عموما خیلی آرام آغاز می شود و با گذر زمان شدید و جدی تر می شود. قسمت بالایی شست پای انسان که با نام مفصل متاتارسوفالنژیال نیز از آن یاد می شود، یکی از رایج ترین مکان های بروز آرتروز است و منجر به آرتروز انگشت شست پا می شود. 

آرتروز یا همان OA (استئوآرتریت) می تواند مفاصل هر ناحیه ای از بدن انسان را تحت تاثیر قرار دهد. وقتی که غضروف درون مفاصل تحلیل میروند و ضعیف می شوند، استخوان ها به هم نزدیک تر می شوند و با هم برخورد خواهند کرد. همین موضوع منجر به ورم پا و درد در مفصل شده و میزان توانایی حرکتی شما را محدود می کند.

علت های درد شست پا

درد در انگشت پا می تواند به دلیل ناهنجاری یا آسیب به هر یک از قسمت های انگشت از جمله پوست، اعصاب، استخوان ها، رگ های خونی و بافت های نرم ایجاد شود. درد انگشتان پا یک علامت نسبتاً شایع است زیرا پاهای ما در اثر راه رفتن، دویدن یا سایر فعالیت های ورزشی و حرکت به طور مداوم در معرض فشار قرار می گیرند. برخی از انواع درد انگشتان پا می تواند با بی حسی، سوزش ، گرما یا سایر علائم همراه باشد. شایعترین علل درد انگشتان پا شامل رشد ناخن پا، بونیون، بریدگی یا خراش، سایر آسیب ها ، تاول و میخچه و پینه است. آرتروز (از جمله آرتریت روماتوئید ، نقرس و انواع دیگر آرتروز) و عفونت ها از دلایل دیگر درد انگشتان پا هستند.

علائم آرتروز انگشت شست پا

حتی در مراحل اولیه و شکل گیری، بروز آرتروز در شست پا می تواند منجر به مشکلاتی نظیر حساسیت بیشتر، دردناک بودن و درد مفصل شود. آرتروز شست پا ممکن است باعث ایجاد درد در دیگر انگشت های پا شود. همچنین آرتروز شست پا می تواند باعث شود تا شما در حین راه رفتن، در قوس پای خود احساس درد کنید. حتی این احتمال وجود دارد که با گذر زمان یک حس سوزش در مفصل نیز شکل گیرد.

انگشت شست یا حتی دیگر انگشت های پا ممکن است پس از زمان طولانی نشستن و یا حتی زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید، درد داشته باشد. رشد بیش از حد استخوان در اطراف مفصل ممکن است حتی امکان خم کردن انگشت را از شما بگیرد و توان حرکتی بالایی نداشته باشید. در نتیجه این موضوع، یک انگشت پای سفت و سخت خواهید داشت. از نام علمی هالکوس والگوس برای چنین حالتی در پا استفاده می شود. 

روش جدید جراحی هالوکس والگوس

۱_ تغییر وضعیت ظاهری

آرتروز منجر به ایجاد التهاب می شود، بنابراین در صورت داشتن آرتروز شست پا ممکن است شاهد ورم در اطراف مفصل انگشت خود باشید. غضروف های آسیب دیده منجر به برخورد و اصطکاک استخوان ها بر روی هم می شوند. بدن شما سعی می کند با رشد بیشتر استخوان با موضوع مربوطه مقابله کند، در نتیجه بیرون زدگی استخوانی رخ می دهد که به آن bone spurs می گویند.

ممکن است تا قبل از این که بیرون زدگی استخوان زیاد نشود، حتی از وجود آن در انگشت پای خود بی خبر باشید. وقتی دامنه حرکتی شست کم شود و شست دردناک باشد تحمل وزن ناگزیر توسط متاتارس های کوچکتر انجام می شود که باعث درد در آن ها یا حتی پینه بستن پوست زیر آن ها می شود.

درد پا

۲_ مشکل در راه رفتن

به دلیل کاهش دامنه حرکتی شست پا، برداشتن پا از روی زمین حین راه رفتن مشکل می شود و این سبب درد و کاهش سرعت راه رفتن می شود.

علت آرتروز شست پا

خطر ابتلا به آرتروز با افزایش سن افزایش می یابد که بیشتر به دلیل ساییدگی و پارگی بافت های و استخوان ها است. با افزایش سن بدن شما کمتر قادر به بازسازی غضروف آسیب دیده است.

  • سابقه خانوادگی
  • چاقی
  • آسیب های قبلی از ناحیه مفصل

همگی در افزایش احتمال ابتلا به آرتروز انگشت شست نقش دارند.

این مشکل همچنین ممکن است به دلیل آسیب دیدگی انگشت یا تغییر شکل پا ایجاد شود. سفتی در انگشت شست پا عموماً از سنین ۳۰ تا ۶۰ سالگی آغاز می شود.

درمان خانگی آرتروز انگشت پا

اگر علائمی از ابتلا به آرتروز انگشت پا دارید، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. زمانی که اقدامات اولیه برای کاهش سرعت پیشرفت بیماری انجام شود، درمان آرتریت آسان تر است.

با این حال، چندین کار وجود دارد که یک فرد می تواند در خانه برای تسکین علائم آرتروز در انگشتان پا انجام دهد. این شامل:

  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش التهاب
  • پوشیدن کفش هایی با کفی سفت و جا برای انگشتان پا
  • نپوشیدن کفش های پاشنه بلند
  • حمام کردن پا در حمام کنتراست

برای استفاده از حمام کنتراست، فرد پای آسیب دیده را به مدت ۳۰ ثانیه در یک سطل آب سرد و سپس در یک سطل آب گرم به مدت ۲۰ ثانیه قرار می دهد و بین سطل ها به طور متناوب به مدت ۵ دقیقه. این کار را می توان تا سه بار در روز انجام داد، اما فرد باید مراقب باشد که از یخ زدن یا سوختن آب جلوگیری کند.

علت نقرس شست پا

نقرس یک نوع شایع و پیچیده از آرتروز است که می تواند هر کسی را درگیر کند. این بیماری با حملات ناگهانی و شدید درد، تورم ، قرمزی و حساسیت به لمس در مفاصل، به خصوص مفصل در قاعده انگشت شست پا همراه است.

نقرس هنگامی رخ می دهد که کریستال های اورات در مفصل شما جمع شده و باعث التهاب و درد شدید حمله نقرس می شود. وقتی مقادیر زیادی اسید اوریک در خون داشته باشید ، بلورهای ادرار می توانند تشکیل شوند. در مطلب خطرات نقرس بیشتر درباره این بیماری توضیح داده ایم.

درمان آرتروز شست پا

پزشک معالج شما یک تصویر رادیوگرافی از پای شما خواهد گرفت تا تغییرات ایجاد شده بر اثر آرتروز و شدت آن ها را ارزیابی کند.  درمان ممکن است توسط کفی های دست ساز و مخصوص یا کفش های خاصی انجام شود..

پزشک معالج یا فیزیوتراپیست می تواند به شما نشان دهد چگونه حرکات کششی و تمرین هایی را برای پای خود انجام دهید. در برخی از موارد استفاده از یک عصای خاص راه رفتن می تواند به وضعیت شما کمک شایانی کند.

پزشک شما ممکن است کورتیکو استرویید (کورتون) یا ترکیبات اسید هیالورونیک را مستقیما به مفصل تزریق کند.

۱_ عمل جراحی آرتروز شست پا

در برخی موارد شدید و خاص پزشکان جراح می توانند غضروف آسیب دیده را به صورت مستقیم حذف کرده و مفصل شما را در یک حالت دائمی فیکس کنند. به این نوع عمل و درمان آرتروز، عمل فیوژن یا آرترودز می گویند.

پزشکان جراح می توانند این کار را با پیچ و پلاک خاصی انجام دهند. برخی بیماران می توانند از عمل جراحی تعویض مفصل استفاده کنند که نام علمی آن نیز آرتروپلاستی است. تعویض مفصل صرفا در بیماران بسیار مسن و با فعالیت کم فیزیکی توصیه می شود چون ریسک شل شدن مفصل به کار رفته بالاست.

آرتروز انگشتان پا

آیا امکان پیشگیری از آرتروز شست پا وجود دارد؟

نکاتی که در ادامه مقاله می آوریم را به دقت مطالعه کنید تا از آرتروز شست پا جلوگیری به عمل آورید.

۱_ وزن سالم و مناسبی داشته باشید.

نگه داشتن وزن خود در حد مناسب و سالم می تواند از فشار بیش از حد بر روی مفاصل جلوگیری کند. اتحادیه رسمی آرتروز اعلام کرده است که به ازای هر ۱ پوند وزنی که اضافه می کنید، زانو های شما باید فشار حدود ۴ پوند بیشتر را تحمل کنند. با گذر زمان این فشار بیشتر می تواند منجر به فرسایش و مشکل در مفاصل شما شود.

۲_ سطح قند خون خود را در حد مناسبی حفظ کنید.

افرادی که با بیماری دیابت نوع ۲ دست و پنجه نرم می کنند دو برابر بیشتر در معرض آرتروز قرار دارند. پژوهش های اخیر نشان می دهند که قند خون بالا منجر به شکل گرفتن مولکول هایی می شوند که آسیب دیدگی غضروف ها را به همراه دارند.

۳_ تناسب اندام خود را حفظ کنید.

تمرین و ورزش منظم کمک می کند تا قدرت عضلات بیشتر شوند تا مفاصل را به خوبی نگه دارند. همچنین عضلات قوی منجر به انعطاف پذیری مفاصل نیز می شوند. داشتن ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی آن هم برای ۵ بار در هر هفته می تواند از آرتروز جلوگیری کند.

۴_ آسیب های مفصلی را جدی بگیرید.

احتمال بروز مشکل آرتروز در مفصل هایی که آسیب دیده اند بسیار بیشتر است. درمان این صدمات را جدی بگیرید. از نگه دارنده ها و محافظ های مناسب به هنگام ورزش کردن استفاده کنید.

دکتر رضا نادری متخصص ارتوپد، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر هاله دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 51 مشاهده پرسش
    با سلام مدت زیادی است زیر انگشتان پای راست(کف) دچار سوزش و بیحسی شده است در راه رفتن طولانی سوزش و سوزن شدن زیاد می شود گاهی حرکت دادن پا سخت میشود وقتی استراحت میکنم یا کف پا رابه سمت بالا نگه میدارم بهتر میشود.نمیدانم باید به متخصص ارتوپد مراجعه کنم یا مغز و اعصاب
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      یک نوار عصب نزد همکاران متخصص اعصاب انجام بدین اگر مشکل مربوط به نوروپاتی وجود نداشت به ارتوپد مراجعه کنید

      مطلب مربوط به نورومای مورتون رو هم در همین وبسایت مطالعه کنید

  • تصویر کاربر عارفه دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 31 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    من مدت چندین ماه درد در ناحیه خط کشاله ی سمت راست ران داشتم(خط عروسکی) - ام آر آی- رادیوگرافی- آزمایش خون - تست عصب عضله همه را انجام دادم و چیزی نبود- نهایتا پزشک گفت دکتر زنان بروم شاید شروع کنسل تخمدان باشد - دکتر زنان هم برای سه دوره به من قرص مدروکسی پروژسترون داد تا آماده شوم برای کورتاژ تشخیصی - متاسفانه این سه ماه قرص مدروکسی خوردن به شدت وزنم را افزایش داد و در حال حاضل زانوی سمت چپ به شدت خیلی وحشتناک دچار درد شده و هیچ قرض و پمادی هم تاثیر روی آن ندارد؟ آیا ممکن است این درد زانو به مشکلات تخمدان ارتباطی داشته باشد؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      بیشتر مربوط به اضافه وزن هست احتمالا

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 38 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده اقای ۲۳ ساله هستم که ۱۱۰ کیلو وزن ..حدود ۱۰ روز بود که ورزش میکردم و دیروز صبح که تازه پیاده روی رو شروع کرده بودم یهو روی پای چپم و انگشت کناری شصت درد و تیری کشید که هنوزم هنگام راه رفتن و بلند شدن درد شدیدی داره لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      معاینه و بررسی لازمه 

      آزمایش اسید اوریک هم بدین

  • تصویر کاربر آیدا دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 34 مشاهده پرسش
    سلام‌.آقای‌دکتر‌وقتتون‌بخیر‌
    دخترم14سالشه‌وقدش‌کوتاهه‌‌دکترغددهم‌بردم‌
    گفتن‌باید‌هورمون‌رشدتزریق‌کنه‌.میخواستم‌بدونم‌
    واقعا‌عوارضی‌نداره‌.مطمئن‌بشم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      اگه کوتاهی مرضی نباشه بهتره درمانی نکنید شاید کوتاهی سرشتی باشه و کلا ژنتیکش این باشه

  • تصویر کاربر راحله شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 56 مشاهده پرسش
    با سلام، بنده خانمی 40 ساله با قد 160 و وزن 78 می‌باشد. در خرداد ماه سال 1401 مچ پایم یعنی نازک نی را پین گذاشته شده است. میخواستم بدانم آیا لازم است پین را خارج کنم یا نه برایتان عکس پایم را ارسال می‌نمایم. چرا که می‌ترسم با درآوردن پین استخوان پایم بخاطر مهره‌هایی که به آن پیچ شده سوراخ شده و با کوچکترین ضربه دوباره بشکند. همچنین مثلا پایم جایی گیر کند و محکم پایم را برای نیفتادن در زمین به زمین بزنم تا مدتی احساس ناخوشایند دارم مثلا یه دفعه درد میکنه یا سفتی احساس میکنم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      oخطر شکستگی مجدد نداره

      می تونید خارجش کنید

  • تصویر کاربر جواد دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 63 مشاهده پرسش
    سلام. بنده ۲۳ سالمه بدون سابقه تروما یا اتفاق خاصی از حدود ۶ ماه قبل به تدریج دیدم وقتیکه روی پنچه پای چپ میرم درد میگیره. درد موقع استراحت نبود. دو ماه قبل عکس و MRI شدم و چند روز قبل هم CT scan که خدمتتون ارسال می‌کنم لینکشون رو. درد فقط اگر رو پنجه برم آزار دهنده هست. به صورت نیمه‌حرفه‌ای پارکور و ژیمناستیک و کوهنوردی انجام دادم قبلاً که البته طی یکسال اخیر نبودن. ضمناً ۵ سال قبل هم همین پا در ژیمناستیک، پیچ خوردگی بسیار شدید به داخل براش رخ داد ولی گچ گرفته نشد. دکتر بهادر اعلمی دو ماه بعد معاینه کردن و گفتن باید اولش گچ گرفته می‌شد ولی دیگر کار خاصی نیاز نیس. همچنین گفتن مفاصل من نرمی بیش از حد دارد.
    https://pacs-mousavi.zums.ac.ir/metric/rh/3944439326
    https://pacs-mousavi.zums.ac.ir/metric/rh/3244804108
    https://pacsghalb.umsha.ac.ir/study/HisLinkToPacs/WebViewer/7b511ed0986f12378fa20df5b905fca9/3858866
    تشخیص شما چیه و چه درمانی بهتر هست تا من بتونم ورزش ها یا پیاده روی طولانی رو انجام بدم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      لینک باز نشد 

      باید برای معاینه تشریف بیارید

    2. تصویر کاربر جواد یکشنبه ۸ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      دکتر سه تا لینک مجزا هستن ، هر کدوم رو کپی بفرمایید باز می شوند ، من امتحان کردم مجدد
      هر سطر یک لینک هست خودش
    3. تصویر کاربر جواد یکشنبه ۸ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      من مجدد امتحان کردم ، همشون باز شدن ، هر سطر یک لینک هست
    4. تصویر کاربر جواد شنبه ۱۴ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      دکتر میشه جواب بدین؟ چون نوبت دهی ۶ ماه آینده هست و در این مدت ممکنه کلاپس بیشتر بشه و درمان سخت تر
    5. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      برای تشخیص و درمان معاینه لازمه نه صرفا دیدن تصاویر 

      شما نوبت رو بگیرید و بعد روی واتساپ به منشی من پیام بدین

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر سبحان شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر تقریبا 1 ماه پیش عمل ترمیم تاندون پا برای پسرم انجام شده (۱۴سالشه) اما همچنان از شدت درد داد و فریاد میکنه احتمال داره عصب پاش آسیب دیده باشه؟! و در چه مدت زمان طول میکشه که دردش رفع بشه و بهبود حاصل بشه؟ چون هر روز دردش بیشتر میشه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      ترمیم کدوم تاندون؟؟؟

      حتما به دکتر خودش نشونش بدین چون این مقدار درد نرمال نیست

  • تصویر کاربر مهناز شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    سلام چناب دکتر خانوم۴۲ساله هستم با وزن۸۰کیلو و قد۱۶۶چند روزی هست که روی پام یه برامدگی به وجود اومده انگار که استخوان روی پام ورم کرده باشه هیچ دردی هم نداره میشه راهنمایی کنید ممکنه گانگلیون باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      به احتمال زیاد همونه و اگه درد نداره اقدامی لازم نیست فعلا

  • تصویر کاربر Yaser شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید.
    من موقع نشستن نمیتونم روی پاشنه پام بشینم یعنی پای راستم اوکیه ولی پاشنه پایم چپم رو نمیتونم بچسبونم به زمین و موقعی که میخوام جفت پاشنه های پای خودم رو زمین بزارم تعادلمو از دست میدم یا موقع بالا رفتن از راه پله یا سربالایی روی پنجه پام راه میرم و احساس میکنم اینگونه راه رفتن باعث کمر درد هم شده برام.
    ممنون میشم ازتون راهنمایی کنید به چه متخصصی مراجعه کنم‌
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      باید به همکاران ارتوپد مراجعه کنید

  • تصویر کاربر علی شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید دکتر من زانومو عمل انجام دادن آقای دکتر گفتن نرمی کشک داشتی پشت استخون کشکک منو سوراخ کردن که خون بیاد ترمیم بشه الان بعد از مدت ۵ ماه هنوز درد میکنه ورزشم فوتبال بود دیگه نمیتونم انجام بدم و اینکه صدای خیلی بدی پشت کشکک من میخوره خودشون گفتن میخواستم بدونم کاری میشه کرد اون ضایعه پربشه یا روشی وجود داره ۲۳ سالمه همه میگن ورزشتو عوض کن تا اخر همینطور میمونه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      باز هم باید با جراحتون مشورت کنید 

      شاید تزریق اسیدهیالورونیک مفید باشه

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر محمدی دوشنبه ۲۷ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من انگشت دومم کنار شستم باد داره و راه میرم درد میگیره چند سال پیش ک رفتم دکتر تشخیص دادن ک باید اون قسمت رو جراحی کنم و استخونشو بردارم بنظرتون ارتروز انگشته ؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۷ دی ۰( 2 سال پیش)

      درود

      ممكنه 

      بايد راديوگرافى رو ببينم

  • تصویر کاربر . چهارشنبه ۲۹ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام من ۱۷ سالو ۳ ماهم هست و هنوز یکسال نشده که به بلوغ رسیدم و دختر هم هستم
    از پارسال تا حالا فقط 1 سانت رشد کرده قدم ولی نسبت به پارسال کاهش وزن داشتم پارسال قدم ۱۵۴ بود و وزنم ۴۲ ولی امسال قدم ۱۵۵ و وزنم ۴۰
    دکتر رفتم گفتم برا افزاش قد قرص بنویس گفت قدت خوبه و ننوشت چیزی
    میخاستم بدونم صفحات رشدم ممکنه بسته شده باشه؟
    تو قسمت دسته سوالا آرتروز رو انتخاب کردم چون چیزی در مورد افزایش قد نبود 😐
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۹ دی ۰( 2 سال پیش)

      درود

      تعيين باز بودن صفحات رشد با راديوگرافى هست 

  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۹ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام،ازانتهای ستون فقرات(اول بادسن)تاپایین پاها مخصوصا پای چپ مور مور میشه و بعضی مواقع احساس خستگی زیاددرپاها دارم و اول صبحهامورمور شدن بیشتراست(مخصوصأ بعدازراه رفتن ولحظه‌ایی نشستن اصلاتوان بلندشدنم راحت نیست و بازحمت زیادبلندمیشم)ولی قبل ازکرونا گرفتن اینچنین نبودم و پیاده‌روی زیاد میکردم(ضمنأقبل ازکرونا گرفتن روزی یک قرص متادون40مصرف میکردم)ممنون اگه راهنمایی بفرمایید چکار کنم وپیش چه دکتری بروم..ممنون از لطف شما
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۹ آذر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      بابد ام آر آى كنيد 

      به متخصص ستون فقرات مراجعه كنيد 

  • تصویر کاربر محمود جمعه ۱۲ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    سلام استاد بزرگوار ، سپاس از اینکه بی منت برای مردم خدمت صادقانه می کنید ، بنده سال گذشته بر اثر ضربه به انگشت شست پا کمی درد داشته و کمی متورم ، پس از مدتی هر دو برطرف گردید ولی مجدد یک سال بعدیعنی دو ماه پیش متورم و درد چندانی هم ندارد رنگ آن معمولی ولی بالای تورم کمی مایل به قرمزی است اسید اوریک خونم نیز از ۱۰ سال گذشته تا کنون بین ۵ تا ۸/۵ نوسان دارد ، لطفاً ارائه طریق فرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۲ آذر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      ممكنه باز هم نقرس باشه 

      ESR و CRP هم آزمايش بدين

  • تصویر کاربر ارش دوشنبه ۸ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    شوهرمن با انجام دادن‌ام آی آر تشخیص ترتروز زانوبود‌ چن مدت پیشزانوش اب اووردابشوکشیدنو‌دارو‌دادن خوب شدالان چن‌وقتهد قسم تشست پا تورم همراه بادرد درست نمیتونه راه بره چکارکنه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۸ آذر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      آزمايش اسيد اوريك انجام بدن

  • تصویر کاربر Fkh دوشنبه ۸ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من چند سال پیش شست پام ضربه خورد حالت پیچ خوردگی درمان خانگی انجام دادم بهتر شد الان یک مدته همون قسمت درد و تورم و قرمزی دارم احساس سفتی و کمی هم استخوان برآمده میکنم دیروز عکس انداختم پزشک گفت ارتروز خفیفه پماد پیروکسیکام و ویتامین دی داد و گفت گرم نگه دارم به نظر شما بهبود پیدا میکنه و یا نه باید درمان دیگری انجام داده بشه ممنون میشم راهنمایی کنین🙏
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۸ آذر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      راديوگرافى رو بفرستيد

  • تصویر کاربر فاطمه دوشنبه ۸ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    سلام
    وقت بخیر
    پسر خالم ده روزه به دنیا اومده انگشتای دست چپش رشد نکردن تا بند اول رشد کرده اونم خیلی کوتاه ناخن هم نداره خیلی ناراحتیم لطفا بگید میشه کاری کرد که دستش مثل یه نوزاد معمولی بشه ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۸ آذر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      با ارتوپد اطفال مشورت بفرماييد

  • تصویر کاربر مختاری چهارشنبه ۲۶ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    باسلام من چندسال
    زانودرد دارم .ام ارای دادم گفتن التهاب زانو هس ،عکس انداختم گفتن، ارتروز نیس و سونوگرافی شریانی انجام دادم گفتن یه زانو کیست بیکر داره ،ولی واریس نداری .الان یماه بشدت پام مخصوصا ران وماهیجه پام درد میکنه ،فیزیوتراپی میرم تشخیص دکتر دوبار ام ارای جدید بدم گفتم سوال کنم علت چییه .ایا ارتروز هس خیلی درد میکنه خصوصا شبها ران پاهام وبغل زانو
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۶ آبان ۰( 2 سال پیش)

      درود

      معاينه لازمه 

      وممكنه درد انتشارى از كمر يا لگن باشه

  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۶ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر 39سال سن دارم 180قد79کیلو وزن چند ساله درد انگشت پای راست ودرد و بی حسی وتیک در انگشت پای چپ و بالشتک زیر انگشتر ای پای چپ دارم زمان راه رفتن زیاد درد احساس نمیکنم شبها درد همراه با ورم خفیف در چهار انگشت پای چپ دارم چکار دادم همگی خوب بوده فقط قدم لب مرزه ام آر کمر رفتم مهره چهار وپنج کمی فاصله داره دکتر رفتم نوار عصب نرماله ممنون میشم راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۶ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      ام آر آى كف پا انجام بدين براى بررسى از نظر مورتون نوروما

  • تصویر کاربر بهروز دوشنبه ۲۶ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 165 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید خدمت شما عرض کنم که تقریبا مدت دو ساله که شست پای راستم ورم داره و بطور دائم سوزش دارد. شب موقع خواب سوزش بیشتر می شود و مدتی پای چپم زیر انگشتان ورم داره سوزش بیشتر در موقع خواب اتفاق می‌افتد
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۶ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      معاينه و بررسى شامل نوار عصب و آزمايش كامل لازمه

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری