منو

آرتروز شست پا (علت، علائم، درمان)

بیماری آرتروز معمولا مفاصل زانوها، دست ها و لگن را تحت تاثیر قرار می دهد، اما ممکن است در هر مفصل دیگری نیز وجود داشته باشد. در این نوشتار به بررسی علائم و روش های درمان آرتروز شست پا می پردازیم.


آرتروز عموما خیلی آرام آغاز می شود و با گذر زمان شدید و جدی تر می شود. قسمت بالایی شست پای انسان که با نام مفصل متاتارسوفالنژیال نیز از آن یاد می شود، یکی از رایج ترین مکان های بروز آرتروز است و منجر به آرتروز انگشت شست پا می شود. 

آرتروز یا همان OA (استئوآرتریت) می تواند مفاصل هر ناحیه ای از بدن انسان را تحت تاثیر قرار دهد. وقتی که غضروف درون مفاصل تحلیل میروند و ضعیف می شوند، استخوان ها به هم نزدیک تر می شوند و با هم برخورد خواهند کرد. همین موضوع منجر به ورم پا و درد در مفصل شده و میزان توانایی حرکتی شما را محدود می کند.

علت های درد شست پا

درد در انگشت پا می تواند به دلیل ناهنجاری یا آسیب به هر یک از قسمت های انگشت از جمله پوست، اعصاب، استخوان ها، رگ های خونی و بافت های نرم ایجاد شود. درد انگشتان پا یک علامت نسبتاً شایع است زیرا پاهای ما در اثر راه رفتن، دویدن یا سایر فعالیت های ورزشی و حرکت به طور مداوم در معرض فشار قرار می گیرند. برخی از انواع درد انگشتان پا می تواند با بی حسی، سوزش ، گرما یا سایر علائم همراه باشد. شایعترین علل درد انگشتان پا شامل رشد ناخن پا، بونیون، بریدگی یا خراش، سایر آسیب ها ، تاول و میخچه و پینه است. آرتروز (از جمله آرتریت روماتوئید ، نقرس و انواع دیگر آرتروز) و عفونت ها از دلایل دیگر درد انگشتان پا هستند.

علائم آرتروز انگشت شست پا

حتی در مراحل اولیه و شکل گیری، بروز آرتروز در شست پا می تواند منجر به مشکلاتی نظیر حساسیت بیشتر، دردناک بودن و درد مفصل شود. آرتروز شست پا ممکن است باعث ایجاد درد در دیگر انگشت های پا شود. همچنین آرتروز شست پا می تواند باعث شود تا شما در حین راه رفتن، در قوس پای خود احساس درد کنید. حتی این احتمال وجود دارد که با گذر زمان یک حس سوزش در مفصل نیز شکل گیرد.

انگشت شست یا حتی دیگر انگشت های پا ممکن است پس از زمان طولانی نشستن و یا حتی زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید، درد داشته باشد. رشد بیش از حد استخوان در اطراف مفصل ممکن است حتی امکان خم کردن انگشت را از شما بگیرد و توان حرکتی بالایی نداشته باشید. در نتیجه این موضوع، یک انگشت پای سفت و سخت خواهید داشت. از نام علمی هالکوس والگوس برای چنین حالتی در پا استفاده می شود. 

روش جدید جراحی هالوکس والگوس

۱_ تغییر وضعیت ظاهری

آرتروز منجر به ایجاد التهاب می شود، بنابراین در صورت داشتن آرتروز شست پا ممکن است شاهد ورم در اطراف مفصل انگشت خود باشید. غضروف های آسیب دیده منجر به برخورد و اصطکاک استخوان ها بر روی هم می شوند. بدن شما سعی می کند با رشد بیشتر استخوان با موضوع مربوطه مقابله کند، در نتیجه بیرون زدگی استخوانی رخ می دهد که به آن bone spurs می گویند.

ممکن است تا قبل از این که بیرون زدگی استخوان زیاد نشود، حتی از وجود آن در انگشت پای خود بی خبر باشید. وقتی دامنه حرکتی شست کم شود و شست دردناک باشد تحمل وزن ناگزیر توسط متاتارس های کوچکتر انجام می شود که باعث درد در آن ها یا حتی پینه بستن پوست زیر آن ها می شود.

درد پا

۲_ مشکل در راه رفتن

به دلیل کاهش دامنه حرکتی شست پا، برداشتن پا از روی زمین حین راه رفتن مشکل می شود و این سبب درد و کاهش سرعت راه رفتن می شود.

علت آرتروز شست پا

خطر ابتلا به آرتروز با افزایش سن افزایش می یابد که بیشتر به دلیل ساییدگی و پارگی بافت های و استخوان ها است. با افزایش سن بدن شما کمتر قادر به بازسازی غضروف آسیب دیده است.

  • سابقه خانوادگی
  • چاقی
  • آسیب های قبلی از ناحیه مفصل

همگی در افزایش احتمال ابتلا به آرتروز انگشت شست نقش دارند.

این مشکل همچنین ممکن است به دلیل آسیب دیدگی انگشت یا تغییر شکل پا ایجاد شود. سفتی در انگشت شست پا عموماً از سنین ۳۰ تا ۶۰ سالگی آغاز می شود.

درمان خانگی آرتروز انگشت پا

اگر علائمی از ابتلا به آرتروز انگشت پا دارید، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. زمانی که اقدامات اولیه برای کاهش سرعت پیشرفت بیماری انجام شود، درمان آرتریت آسان تر است.

با این حال، چندین کار وجود دارد که یک فرد می تواند در خانه برای تسکین علائم آرتروز در انگشتان پا انجام دهد. این شامل:

  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش التهاب
  • پوشیدن کفش هایی با کفی سفت و جا برای انگشتان پا
  • نپوشیدن کفش های پاشنه بلند
  • حمام کردن پا در حمام کنتراست

برای استفاده از حمام کنتراست، فرد پای آسیب دیده را به مدت ۳۰ ثانیه در یک سطل آب سرد و سپس در یک سطل آب گرم به مدت ۲۰ ثانیه قرار می دهد و بین سطل ها به طور متناوب به مدت ۵ دقیقه. این کار را می توان تا سه بار در روز انجام داد، اما فرد باید مراقب باشد که از یخ زدن یا سوختن آب جلوگیری کند.

علت نقرس شست پا

نقرس یک نوع شایع و پیچیده از آرتروز است که می تواند هر کسی را درگیر کند. این بیماری با حملات ناگهانی و شدید درد، تورم ، قرمزی و حساسیت به لمس در مفاصل، به خصوص مفصل در قاعده انگشت شست پا همراه است.

نقرس هنگامی رخ می دهد که کریستال های اورات در مفصل شما جمع شده و باعث التهاب و درد شدید حمله نقرس می شود. وقتی مقادیر زیادی اسید اوریک در خون داشته باشید ، بلورهای ادرار می توانند تشکیل شوند. در مطلب خطرات نقرس بیشتر درباره این بیماری توضیح داده ایم.

درمان آرتروز شست پا

پزشک معالج شما یک تصویر رادیوگرافی از پای شما خواهد گرفت تا تغییرات ایجاد شده بر اثر آرتروز و شدت آن ها را ارزیابی کند.  درمان ممکن است توسط کفی های دست ساز و مخصوص یا کفش های خاصی انجام شود..

پزشک معالج یا فیزیوتراپیست می تواند به شما نشان دهد چگونه حرکات کششی و تمرین هایی را برای پای خود انجام دهید. در برخی از موارد استفاده از یک عصای خاص راه رفتن می تواند به وضعیت شما کمک شایانی کند.

پزشک شما ممکن است کورتیکو استرویید (کورتون) یا ترکیبات اسید هیالورونیک را مستقیما به مفصل تزریق کند.

۱_ عمل جراحی آرتروز شست پا

در برخی موارد شدید و خاص پزشکان جراح می توانند غضروف آسیب دیده را به صورت مستقیم حذف کرده و مفصل شما را در یک حالت دائمی فیکس کنند. به این نوع عمل و درمان آرتروز، عمل فیوژن یا آرترودز می گویند.

پزشکان جراح می توانند این کار را با پیچ و پلاک خاصی انجام دهند. برخی بیماران می توانند از عمل جراحی تعویض مفصل استفاده کنند که نام علمی آن نیز آرتروپلاستی است. تعویض مفصل صرفا در بیماران بسیار مسن و با فعالیت کم فیزیکی توصیه می شود چون ریسک شل شدن مفصل به کار رفته بالاست.

آرتروز انگشتان پا

آیا امکان پیشگیری از آرتروز شست پا وجود دارد؟

نکاتی که در ادامه مقاله می آوریم را به دقت مطالعه کنید تا از آرتروز شست پا جلوگیری به عمل آورید.

۱_ وزن سالم و مناسبی داشته باشید.

نگه داشتن وزن خود در حد مناسب و سالم می تواند از فشار بیش از حد بر روی مفاصل جلوگیری کند. اتحادیه رسمی آرتروز اعلام کرده است که به ازای هر ۱ پوند وزنی که اضافه می کنید، زانو های شما باید فشار حدود ۴ پوند بیشتر را تحمل کنند. با گذر زمان این فشار بیشتر می تواند منجر به فرسایش و مشکل در مفاصل شما شود.

۲_ سطح قند خون خود را در حد مناسبی حفظ کنید.

افرادی که با بیماری دیابت نوع ۲ دست و پنجه نرم می کنند دو برابر بیشتر در معرض آرتروز قرار دارند. پژوهش های اخیر نشان می دهند که قند خون بالا منجر به شکل گرفتن مولکول هایی می شوند که آسیب دیدگی غضروف ها را به همراه دارند.

۳_ تناسب اندام خود را حفظ کنید.

تمرین و ورزش منظم کمک می کند تا قدرت عضلات بیشتر شوند تا مفاصل را به خوبی نگه دارند. همچنین عضلات قوی منجر به انعطاف پذیری مفاصل نیز می شوند. داشتن ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی آن هم برای ۵ بار در هر هفته می تواند از آرتروز جلوگیری کند.

۴_ آسیب های مفصلی را جدی بگیرید.

احتمال بروز مشکل آرتروز در مفصل هایی که آسیب دیده اند بسیار بیشتر است. درمان این صدمات را جدی بگیرید. از نگه دارنده ها و محافظ های مناسب به هنگام ورزش کردن استفاده کنید.

دکتر رضا نادری متخصص ارتوپد، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر بابک شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 55 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من کل سوال های که ازتون پرسیده بودن رو دیدم شما گفتین ک جراحی عوارض داره میشه بگید آیا 6سانت عوارض داره یا 12سانت
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      هر چه مقدار بیشتر عوارض بیشتر

  • تصویر کاربر سارا شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    من دو سال پیش به دلیل پیچ خوردگی مکرر مچ پا و پارگی کامل رباط جراحی بازسازی رباط مچ پا انجام دادم و تا حدود 2 ماه قبل هیچ مشکلی نداشتم. اما دو ماه قبل مجدد مچ پا به طور بدی پیچ خورد و پس از انجام ام آر آی و معاینه توسط دکتر ایشان فرمودند که باید جراحی مجدد انجام بشه و از internal brace برای ترمیم استفاده بشه چون پایداری مچ از بین رفته. جواب ام آر آی را خدمتتون ارسال می کنم. ممنون میشم بفرمایید که آیا نیازی به جراحی مجدد هست یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      معاینه لازمه و شاید نیاز به بازسازی با آلوگرفت باشه

  • تصویر کاربر سبحان شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من نقرس دارم و هر از چند مدتی یکبار مورد حمله نقرس قرار میگیرم با توجه به اینکه رژیم غذایی رعایت میکنم. این بار ک درد پاهام شروع شد دیگه مثل قبلا تمام نشد حدود یکماه هست ک درد دارم دردم کم میشه باز زیاد میشه و انگشت پام متورم میشه اگر امکان داره راهنمایی کنید. جسارتا از قرص الپرینول و گلشی سید هم استفاده میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      بهتره با همکاران روماتولوژیست مشاوره کنید

      مایعات فراوان مصرف کنید

  • تصویر کاربر م.س شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    سلام
    ۲۸ سال دارم و در پای راست خود دچار پارگی مینیسک داخلی شده‌ام، روند درمان مینیسک با تمرینات و فیزیوتراپی به خوبی پیش رفت میکرد اما کم کم با درد همسترینگ و سفتی آن مواجه شدم، به گونه ای که درد بیشتر و بیشتر می‌شد و هم‌چنین سوزش بسیار شدید در ناحیه مینیسک خارجی، سوزش در پشت ماهیچه ساق پا و کمی بالاتر از قوزک پا مشاهده شد و موارد بسیار آزار دهنده شد، که با تمرینات مینیسک تداخل بسیار داشت، بنابراین به تشخیص فیزیوتراپیست بخشی از کمر درگیر بود، لیزر و تمرینات برای ناحیه گودی کمر شروع شدو تمرینات مینیسک تقریبا پایان گرفت، حال با کار برروی کمر، دردهای مداوم در ناحیه ‌ی کمر ایحاد شده که به استراحت بسیار زیاد بر رفع شدن احتیاج دارد، که این سوال برایم ایجاد شده که آیا تشخیص درگیری کمر صحیح بوده و آیا بخشی از روند درمان است که این حجم درد غیرضروری را تحمل کنم؟ آیا این دردها در من باقی‌نخواهد ماند؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      به نظر من نوار عصب و عضله انجام بدین

  • تصویر کاربر احمد شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 74 مشاهده پرسش
    سلام.پسرم 23 ماهشه، وقتی راه می‌ره احساس میکنم کف پاش کامل میچسبه به زمین و‌ قوس نداره .ولی وقتی میگیرم بغل و پاشو نگاه میکنم کمی قوس داره.وقتی راه می‌ره پای راستش کمی کج راه می‌ره و مشخصه،لطفا راهنمایی کنید عکسش هم میفرستم .
    1. تصویر کاربر احمد سه شنبه ۲۸ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      عکس
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      در این سن اقدامی لازم نیست و نرمال هست

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر داورزنی شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 79 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر دکتر جان.من ۱ماه پیش خدمتتون رسیدم یه درد کف پا داشتم که ۶ماه پیش اسیب دیده بود پام.mriوعکس مقایسه ی نشون دادم بهتون گفتین مشکلم بر طرف شده بیشتر به خاطر استرس هست دردم.ده جلسه فیزوتراپی هم برام نوشتین کلینیک استقلال انجام داد دو جلسه هم شاک ویو زدم.کفی طبی مخصوص هم گرفتم.از یک ماه پیش تا الان بهتر شدم ولی فعالیت زیاد میکنم کمی درد برمیگرده.حالا الان میتونم فوتسال بازی کنم یا صبر کنم تا بهبودی کامل .گزارش mriهم ارسال کردم براتون.ممنون از وقتی که میزارین
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      خیلی به تدریج و از دویدن شروع کنید . بعد به فوتسال برسین

  • تصویر کاربر الهام شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 65 مشاهده پرسش
    سلام ،وقتتون بخیر من خانمی ۲۸ ساله هستم که دوساله زانودرددارم وازیک سال قبل دردزانوهام شدید شده درحالی که اصلا نمی تونم بشینم وزیادراه برم درد میکنه وهنگام راه رفتن زانوم گیری کنه وفیزیوتراپی هم رفتم وپی آرپی هم تزریق کردم وانواع قرص ویتامین استفاده کردم اصلا خوب که نمیشه روز به روز بیشتر میشه چهار ماه پیش رفتم ام آر ای گفتن گرید ۳ هست الان دکتر عکس رادیولوژی گرفته گفته پیشرفت کرده باید آرتروسکوپی انجام بدید خواستم نظر شما روهم بپرسم ممنون میشم اگه جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      با این علایم فیزیوتراپی و تمرین براتون مفید هست

  • تصویر کاربر بهار شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 111 مشاهده پرسش
    با سلام.پسر من دو سال و ده ماهش هست.
    قد ۹۴. وزن ۱۴
    صافی کف پا داره که کمی هم چرخش در پاشنه به خارج و مچ به داخل خصوصا در سمت چپ ایجاد کرده.زمینه ارثی هم دارند. پیش دوتا اورتوپد بردم اولی که سریعا براش کفش طبی نوشت، دومی که فوق زانو بودن گفتن تا ۶سالگی کاری لازم نیست.پسر من یک سال و نیمگی هم به راه افتاد.
    الان میخواستم نظرتون رو بدونم و اگه لازمه زودتر برا معاینه بیارمش. مشکل خاصی رو خودش فعلا عنوان نمیکنه.کفش رو هم مدت کوتاهی پاش کردم چون نمیتونست باهاش تحرک کنه و معذب بود.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      فعلا اقدامی لازم نیست

  • تصویر کاربر سجاد شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 140 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر نادری
    سلام
    مچ پای راست بنده از ناحیه داخلی در تاریخ هشتم آذر در سالن فوتسال مورد ضربه ی محکم توپ و پای حریف قرار گرفت و حالت آسیب شبیه به پیچ خوردگی به سمت داخل و کمی جلو بود، بیشترین مقدار درد کمی جلوتر از قوزک داخلی به سمت روی پا حس میشود.
    بعد از مراجعه به پزشک اورژانس و عکس برداری آتل تجویز شد، مراجعه ی بعدی یک هفته بعد انجام شد و عکس رادیولوژی کنترلی گرفته شد که با توجه به عکس کنترلی جدید و کاهش تورم و کبودی دکتر تجویز به باز شدن آتل و تنها مراقبت با باند کشی نمودند
    اما همچنان درد در آن ناحیه حس میشود هرچند قابل مقایسه با روز اول مصدومیت نیست
    لطفا جنابعالی نظر خود را نسبت به عکسهای رادیولوژی در روز مصدومیت و یک هفته پس از مصدومیت اعلام بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      نیاز به معاینه هست 

      می تونید فیزیوتراپی برین و اگه درد ادامه پیدا کرد ام آر آی انجام بدین

  • تصویر کاربر مصطفی شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 105 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر عزیز
    با شروع شدن فصل سرما کف پاهام یخ میکنه
    میشه راهنمایی کنید علت و راه درمان چیست ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      بررسی و معاینه لازمه 

      حد اقل یک آزمایش کامل خون نیاز هست

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر نوشین دوشنبه ۲۶ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 150 مشاهده پرسش
    آرتروز شصت پا دارم ...کفی مناسب برای کفش و یا کفش مناسب برای این‌منطور را از کجا تهیه کنم .؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۶ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      اول بايد معاينه بشين و بعد تجويز بشه در صورت لزوم

  • تصویر کاربر رها دوشنبه ۲۶ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    سلام
    من شست هردوپا رو PRP کردم. دردم کم شدولی از بین نرفت. میتونم ورزش کنم؟ و چه کاری برای بهبود یا پیشگیری از عود انجام بدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۶ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      اثر مهم و زيادى نداره اين كار و احتمالا مجبوريد عمل كنيد

  • تصویر کاربر محمدی دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر بزرگوار. بالای شست پای راستم چند سالیست که برآمده و سفت شده و محدودیت حرکتی داره و اخیرا احساس بی حسی در کف انگشت شست پام میکنم البته در حالت عادی درد نداره و در راه رفتن هم مشکلی ندارم. آیا درمان دارویی داره تا بیشتر نشه.
    وزنم ۷۳ و قدم ۱۷۰ و سنم ۵۹
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      هالوكس ريجيدوس داريد

      ممكنه جراحى بخواد

  • تصویر کاربر هادی دوشنبه ۲۹ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 160 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید بنده حدود ۱۵ سال پیش عمل ارنج انجام دادم که بعد از فیزیوتراپی دستم دامنه حرکت نداره کلا صاف نمیشه اما چرخش داره وابسته میشه خواستم بدونم با عمل جراحی قابل درست شدن هست عکس سی تی اسکن هم گرفتم ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۹ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      درود

      با همكاران جراح شانه و آرنج مشورت كنيد

  • تصویر کاربر ساسان شنبه ۱۳ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام علیکم جناب دکتر نادری عزیز خسته نباشید.
    ببخشید بنده ۴ ساله از بس مطالعه کردم
    و سرم رو پایین انداختم؛ از پریروز هر طوری که میشینم مهره های گردنم درد دارن و درد کم کم به پشت و جمجمه هم سرایت کرده.
    گفتم شاید دچار دیسک گردن شده باشم.
    به نظر شما چیکار کنم که هم دردش رفع بشه و هم تقویت بشه مفاصل گردنم؟
    پیشاپیش سپاسگزارم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      درود

      موقتا مسكن و ضد التهاب و كمى استراحت و بعد تمرين براى تقويت عضلات گردن

      فيزيوتراپى مفيده

  • تصویر کاربر گلنار سه شنبه ۹ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشی من یک خانم ۵۶ ساله هستم که حدودا ده ساله که شست‌ پای راستم منحرف شده به سمت انگشتانم وراه میرم درد میکنه زیاد بایستم درد میکنه وهمچنین ورم داره ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۹ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      درود

      احتمالا جراحى لازمه

  • تصویر کاربر نوروزی پنجشنبه ۲۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    خانمی هستم ۳۶ ساله حدود ده سال است که مفصل اینترفالانژیال شصت پام به طور مقطعی درد شدید میگیرد و چند ماه خوب میشود و دوباره چند روزی درد شدید میگیرد در حرکت دادن شصت پا مشکلی ندارم علامت ظاهری مثل التهاب و قرمزی و برامدگی ندارد اما زمانهایی که درد میگیرد واقعا دردناک و غیر قابل تحمل میشود . لطفا راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      لازمه اقلا يك راديوگرافى انجام بدين

  • تصویر کاربر 25 چهارشنبه ۲۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    با سلام من 25 سال سن دارم ،و کف پام صاف هست . مدت چند ماه کفش نامناسب پوشیدم که انگشت شست پای راستم روخیلی اذیت میکرد و زمانی که کفش هم پام نبود اون درد رو حس میکردم به یکباره کفشی جدید خریدم که خیلی توش راحت بودم و همون رو چند روز پوشیدم .بعد از سه چهار روز انگشت شست پام به دردش شدت گرفت جوری که نمیتونستم خمش کنم و در کفش احساس می کردم اون قسمت کمی متورم هست ولی در حالت عادی با چشم تورمی نمیدیدم .بعد از سه روز در خانه ماندن و بی حرکتی به طور کامل درد از بین رفت حتی دردی که قبل از تعویض کفشم داشتم و هیچ دردی احساس نمیکنم .
    فقط چند روز بعد انگشت شستم پیچ خورد و احساس کردم یک توده ای روی استخوان شستم تشکیل شده که درد چندانی نداشت با کمی ماساژ و جابه جا کردن انگشت شستم دیدم که اون توده یکهو رفت داخل و به طور کامل ناپدید شد. احساس می کنم اگر دوباره انگشت شستم رو خم کنم اون توده بیرون میزنه
    علت چه چیزی میتونه باشه ؟؟خیلی نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      ممكنه كيست مفصلى باشه كه در اين صورت بى خطره

  • تصویر کاربر مری چهارشنبه ۲۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    سلام.دیروز انگشت شصت پام که آرتروز داره درد میکرد امروز پای چپم ورم کرده و نقطه ای که آرتروز داره به شدت درد می‌کنه حتی راه هم نمیتونم برم میشه سوالمو جواب زود جواب بدین
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      فعلا از مسكن و صد التهاب استفاده كنيد و استراحت بدين

  • تصویر کاربر ع یکشنبه ۱۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر
    مدتیه انگشتان پام درد شدید دارم هر دکتری رفتم تشخیص ندادن انگشتام بی حس میشن تو گوگل سرچ کردم علائمی که دارم به آرتروز میخوره ممکنه راهنمایی بفرمایید ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      اين ها علايم آرتروز نيست 

      نياز به نوار عصب و عضله و ام آر آى از كف پا هست 

      ممكنه مورتون نوروما يا سندرم تونل تارسال باشه و يا مشكل اصلى از كمر باشه

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری