منو

درمان بیرون زدگی استخوان کنار انگشت کوچک پا (بونیونت)

بونیونت یا بیرون زدگی استخوان کنار انگشت کوچک پا نوعی ورم استخوانی است که در سمت بیرونی پای افراد ایجاد می شود. این مشکل در واقع معادل بونیون است با این تفاوت که به جای شست پا، انگشت کوچک پا را درگیر می کند. 


بونیونت تحت عناوین پینه انگشت خیاطان، برجستگی، برآمدگی و ورم انگشت کوچک پا نیز شناخته می شود و به نسبت بونیون عادی (هالوکس والگوس)، شیوع کمتری دارد.

همانطور که از نام این بیماری مشخص است، پینه انگشت خیاطان معمولا در بین افرادی رخ می داد که خیاط بودند و بر روی سطوحی محکم و خاصی در حین خیاطی می نشستند تا میزان کار بهینه آن ها بیشتر شده و بیشتر از حالت عادی کار کنند. امروزه، پینه پا یا بونیونت یشتر در افرادی رخ می دهد که از کفش های بی کیفیت و تنگ استفاده می کنند و یا در ناحیه پای خود مشکلات ساختاری دارند.

برای بیماری بونیونت چندین راهکار درمانی مختلف وجود دارد و علاوه بر آن ها درمان های خانگی و کارهایی هستند که می توانید در خانه انجام دهید تا علائم و مشکلات بیماری را کاهش دهید. در برخی موارد و شرایط خاص، بهترین راهکار درمانی، جراحی است.

علت درد استخوان کنار انگشت کوچک پا

انگشت کوچک شما به دلیل قرار گرفتن در قسمت بیرونی پای شما مستعد آسیب است. استخوان های متاتارس منتهی به انگشت پنجم یکی از محل های متداول برای آسیب دیدگی پا به ویژه برای ورزشکاران است. اگر انگشتان پا متورم و دردناک است ، و داروهای خانگی به شما کمک نمی کنند ، باید به پزشک مراجعه کنید.

برخی از علل درد استخوان کنار انگشت کوچک پا عبارتند از:

  • شکستگی
  • در رفتگی
  • فشار زیاد در اثر پوشیدن کفش های نامناسب
  • پیچ خوردگی
  • بونیونت
  • کورن

علائم بیرون زدگی استخوان کنار انگشت کوچک پا

علائم اصلی و مهم بیماری (بونیونت) یا بیرون زدگی استخوان کنار انگشت کوچک پا، برآمدگی دردناک و سفتی پوست در بخش بیرونی پا و در کنار انگشت کوچک هستند. ممکن است این برآمدگی به مرور زمان بزرگ تر شود و همچنین امکان قرمز شدن و دردناکی آن نیز وجود دارد. درد، ورم و قرمزی این برآمدگی و پینه ها ممکن است در اثر برخورد پا با سطوح مختلف از قبیل کفش ها بیشتر و بدتر شود.

بونیونت یا همان پینه پا ممکن است در برخی شرایط تنها بر روی یک پا و در برخی شرایط دیگر هر دو پا را درگیر کند. گاهی در پای فرد هم بونیون و هم بونیونت وجود دارند و این منجر به پهن شدن قابل توجه جلوی پای فرد می شود. در این شرایط خاص، پای مربوطه در فرد در هر دو طرف برآمدگی و پینه خواهد داشت.

بونیونت

علت بروز استخوان کنار انگشت کوچک پا

علت بروز بونیونت را به دو دسته درونزاد و بیرونزاد تقسیم می کنند:

 علت درونی بیرون زدگی استخوان کنار انگشت کوچک پا

دلایل و علل درونزاد بروز بونیونت ها مشکلات مادرزادی در افراد هستند که منجر به دفورمه شدن استخوان متاتارس پنجم می شوند. در بیمارهایی با این شرایط، استخوان متاتارس پا تا حدی به سمت بیرون منحرف می شود که بونیونت ایجاد خواهد شد. تنها درصد بسیار کمی از بیماران که از بونیونت رنج می برند، مشکلات مرتبط با علل درونزاد را دارند.

بیشتر بخوانید: شکستگی استخوان کف پا (متاتارس) از علائم تا درمان

علل بیرونی بیرون زدگی استخوان کنار انگشت کوچک پا

بونیونت هایی با دلایل بیرونزاد زمانی رخ می دهند که فشار خاصی از سمت بیرون بر روی ناحیه جلوی پا وجود داشته باشد (مانند کفش تنگ). بونیونت ها در اکثر مواقع به همین دلایل بیرونزاد و فشاری که بر روی پا ایجاد می شود رخ می دهند.

درمان بیرون زدگی استخوان انگشت کوچک پا

با این که معمولا بونیونت ها با چشم قابل مشاهده و تشخیص هستند، اما پزشکان ممکن است گرفتن تصاویر رادیوگرافی را به بیماران تجویز کنند تا دلیل اصلی بروز مشکل در استخوان های پا مشخص شود.

پس از اینکه پزشکان وجود بونیونت یا برآمدگی کنار انگشت کوچک پا در بیمار را تایید کردند، در مرحله بعد نوع درمان این مشکل مورد بحث قرار خواهد گرفت. از جمله درمان های پزشکی مربوط به بونیونت می توان به مدیریت کردن عادی علائم و همچنین عمل جراحی برای برداشتن بونیون اشاره کرد.

ممکن است پزشک شما کورتیکوسترویید را به ناحیه مربوطه و مفصل کناری انگشت کوچک پا تزریق کند تا میزان ورم و برآمدگی بونیون را کاهش دهد. همچنین یکی دیگر از تجویزات متداول پزشکان معالج در این شرایط خاص، تعویض کردن کفش بیمار یا حتی سفارش یک جفت کفش دست ساز و مخصوص برای آن ها است.

در این کفش های خاص و دست ساز، پدهای نرمی مورد استفاده قرار می گیرد تا میزان فشار به بونیون و پینه به کمترین حالت ممکن برسد و علائم بونیونت یا پینه پا شدیدتر از قبل نشوند. پزشکان معمولا روش های درمان خانگی را پیشنهاد می دهند تا علائم و مشکلات مربوط به این بیماری کاهش یافته و آرام شوند.

 درمان های خانگی بونیونت یا تورم کنار انگشت کوچک پا

هدف از درمان های خانگی برای مشکل بونیونت کمک به کاهش علائم و همچنین کمک به مدیریت هر چه بیشتر درد هست. تعداد زیادی گزینه و شرایط در دسترس هستند تا به مدیریت علائم این مشکل در پا کمک کنند. در ادامه به این راهکارهای درمان خانگی خواهیم پرداخت:

پد مخصوص بونیونت

  • استفاده از پدهای طبی و خاص

تعداد زیادی پد مخصوص بونیونت و پینه پا در داروخانه و فروشگاه های لوازم طبی وجود دارند. این پدها در واقع از مواد سیلیکونی هستند که به خوبی محیط دور بونیون را پوشش داده و میزان جابجایی و فشار هر قدمی که فرد بر می دارد را به خوبی جذب خود می کنند. این کار به کاهش ریسک آسیب دیدن و تشدید علائم بونیونت ها کمک می کند.

  • بسته های یخ و بالا نگه داشتن پا

در حالت قرمزی و تورم حاد، پزشکان متخصص ممکن است استفاده از یخ و خنک کردن پای بیمار را برای سه تا چهار بار در هر روز هر بار برای ده دقیقه پیشنهاد کنند. بالا نگه داشتن پا نیز ممکن است به کاهش ورم بونیونت و پینه های روی پا کمک کند.

  • داروهای ضدالتهاب غیر استروییدی برای کاهش درد استخوان کنار انگشت کوچک پا

برخی داروها می توانند در کاهش درد و ورم فرد در ناحیه پا کمک کنند. از جمله این دارو ها می توان به ناپروکسن و ایبوبروفن اشاره داشت.

  • تغییر کفش ها برای جلوگیری از کفش زدگی انگشت کوچک پا

پوشیدن کفش های راحت و انعطاف پذیر که بخش مربوط به انگشتان آن ها بزرگ و جا دار باشد در کمک به کاهش فشار بر روی بونیونت ها تاثیرگذار است. کفش هایی که باریک و محکم هستند یا پاشنه های بلندی دارند می توانند منجر به بدتر شدن علائم بیماری بونیونت شوند. در برخی موارد، کفش های دست ساز و خاص می توانند متناسب با پای هر فرد طراحی و ساخته شوند تا میزان فشار بر روی ناحیه زخم و پینه به حداقل برسد.

  • کفی های طبی برای قوس کف پا

کفی های طبی که برای پشتیبانی و نگه داشتن بهتر قوس کف پا، درون کفش ها قرار داده می شوند، می توانند به کاهش فشار بر روی این ناحیه و همچنین بونیونت کمک کنند. کارشناسان ارتوپدی فنی و پزشکان می توانند به افراد در این زمینه که قوس کف پای آن ها به چه میزان پشتیبانی نیاز دارد و از چه کفی استفاده کنند کمک نمایند.

جداکننده انگشتان پا

  • جدا کننده های انگشتان پا

استفاده از لوازم کوچک و خاصی که انگشتان پا را در حین خواب یا شرایط دیگر از هم دور نگه می دارند می توانند علایم را تسکین دهند.

 عمل جراحی

پروسه مربوط به عمل جراحی افرادی که مشکل بونیونت یا پینه پا دارند بسیار ساده است. معمولا این عمل جراحی نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و اکثر افراد بلافاصله پس از اتمام عمل خود بیمارستان را ترک می کنند. با این حال نوع عمل جراحی مورد نیاز در هر فرد خاص است و نمی توان آن را به بیمار دیگری تعمیم داد. برخی عمل های جراحی تنها شامل برداشتن و شیو بونیون می شوند تا میزان فشاری که فرد بر روی پا حس می کند کمتر شود ولی معمولا نیاز به شکستن و تغییر زاویه دادن متاتارس پنجم می باشد.

دوره بهبودی بیرون زدگی استخوان کنار انگشت کوچک پا

بعد از عمل نیاز به گچ و آتل انگشت کوچک پا نیست و معمولا از کفش های مخصوصی استفاده می شود (به مدت ۶ تا ۸ هفته). همچنین شاید نیاز باشد افراد میزان فشار بر روی پای خود را در حین راه رفتن کم کنند و بدین منظور باید از عصا و لوازم خاصی در حین راه رفتن کمک بگیرند.

نقاهت و ریکاوری پس از عمل جراحی معمولا ملزم مرخصی گرفتن از کار و ماندن در خانه است، به خصوص اگر بیمار مربوطه در شغل خود نیاز به ایستادن و استفاده زیاد از پای خود داشته باشد.

همچنین دستورالعمل هایی که پزشک معالج و متخصص می دهد باید توسط بیمار به شکل مو به مو انجام شود. پزشک معالج بخیه ها را دو تا سه هفته پس از انجام عمل جراحی بر خواهد داشت اما ورم موجود در پا ممکن است حتی تا ماه ها پس از عمل باقی بماند و به شکل کامل محو نشود.

در حین این دوره زمانی جراح ممکن است از بیمار بخواهد تا با یک فیزیوتراپیست جلسات مختلفی را کار کند و یا از نرمش های خاصی در ناحیه قوزک پا استفاده کنند تا منجر به افزایش قدرت عضلات این ناحیه گردد.

دکتر رضا نادری متخصص ارتوپدی ، آرتروسکوپی ، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر فردوس شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 82 مشاهده پرسش
    سلام دکتر . من ی هفته ای هست ک از خواب بیدار شدم و دیدم درد شدیدی در پاشنه پا دارم ک باعث شده نتونم درست راه برم و پاشنه پام قسمتی ک ب سمت اشیل میرود بشدت حساس شده و درد میکند طوری ک گاهی از ناراحتی از خواب بیدارم میکنه و نمیتونم اصلا هیچ فشاری بذارم روی پاشنه پام. تمرکز درد روی پاشنه قسمت گردی پشت پا هست و پوست پام حتی ب لمس هم حساس شده .ممکنه دلیل از بیماری خاصی باشد ؟ خار پاشنه ؟ یا ضرب دیدگی ؟ چیکار کنم اگه ادامه پیدا کن این درد
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      معاینه لازمه 

      فعلا که درد جدید هست استراحت بدین و مسکن بخورین و اگه بهتر نشد به ارتوپد مراجعه کنید

      هرگز توی اون ناحیه کورتون تزریق نشه

  • تصویر کاربر حمید شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 57 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من ۷سال پیش داخل سالن چهار میل استخوان از مچ پام جدا شد بعد از ۴۵روز گچ پامو باز کردم
    کلی فیزیوتراپی رفتم ولی درد پشت آشیل پام خوب نشده با اینکه دکتر گفته پات سالمه ولی میرم فوتبال همچنان بعد از گذشت ۷سال درد میگیره
    زیر پام خالی بشه درد شدید دارم حتی در راه رفتم معمولی
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      با توجه به گذر زمان طولانی و ادامه درد حتما لازمه معاینه بشین و صرف این تصاویر ارزش تشخیصی و درمانی نداره

  • تصویر کاربر محمدرضا شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 65 مشاهده پرسش
    با سلام.حدود 18 روز پیش تو فوتبال تاندون آشیل پام آسیب دید.روی پنجه نمیتونم بایستم ولی مچ پام را تا حدودی میتونم خم و راست کنم.۴ روز بعد MRI گرفتم کامل پاره شده.میخواستم ببینم حتما باید عمل کنم یا میشه عمل هم نکرد؟اگر عمل نکنم چه مشکلاتی در آینده خواهم داشت.واقعا عفونت شایع هست تو این عمل؟اولین تاریخی که میشه پیش شما عمل کرد چه تاریخی هست؟گچ گرفتن بعد از عمل نسبت به روش شما چه مشکلاتی داره؟
    سن ۴۵ وزن ۶۰ قد ‌۱۷۶
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      تصمیم بر سر نیاز شما به جراحی بر اساس معاینه هست .عموما افراد جوان مثل شما جراحی نیاز دارن

  • تصویر کاربر اشرفی شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    آیا خارپاشنه اگه عمل نشه مشکل ناتوانی در راه رفتن بوجود میاره و ایا عمل بشه بهترهست عوارض نداره آیا شما عمل میکنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      اتفاقا در اغلب اوقات عمل لازم نداره

  • تصویر کاربر محیا شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر وقتتون بخیر
    فرزند من سی پی هست مشکل هالکوس و الگوس داره با درد بسیار شدید به هیچ عنوان نمیتونه کفش بپوشه سه ماه پیش مراجعه کردیم به بیمارستان برای نوبت دهی گفتن تماس میگیریم تا امروز تماس نگرفتن چندبار پیگیر شدیم گفتم حضوری مراجعه کنید حضوری هم میگن منتظر باشید تماس میگیریم ساکن شهرستان هستیم مراجعه پی در پی برامون سخته باتوجه به شرایط سخت بیمار و درد شدید آیا راه دیگه ای برای نوبت دهی هست؟باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      اگه به من مراجعه داشتن که باید فعلا صبر کنید تا بهتون از بیمارستان اطلاع بدن

  • تصویر کاربر مصطفی شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من براثر مصمومیت الکل مصدوم شدم کلا عشر حرکتی از کار افتاده بود الان چهار ماه با کلی تلاش فیزیوتراپی راه افتادم هنوزم تحت درمان هستم ولی هرجا رفتم گفتن افتادی مچ پا دارم تحت نظر دکتر نورولوژی هستم دارو میخورم دکتر ارتوپدی هم رفتم بخاطر پام نوار عصب ام آرا هم دادم از پاهام آخرش گفتن افتادی مچ پا ولی بازم هنوز تو راه رفتن مشکل دارم بیشتر سمت راست دکتر میگه از لگن به نظرتون من چیکار کنم دکتر میگه اعصب آسیب دیده آیا میشه عمل کنم آقای دکتر تورو خدا راهنمایی کنید جوان هستم غذاب میکشم باشگاه میرم آب درمانی میرم شما نظرتون چیه لطفا کمکم کنید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      باید معاینه بشین در بعضی افراد می شه عمل انتقال تاندون انجام داد

  • تصویر کاربر سام شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    خانمی ۳۵ ساله هستم هشت ماه پیش تصادف وحشتناکی داشتیم که استخوان ران پای چپم از چند ناحیه دچار شکستی شد و جراحی شدم و پلاتین گذاشتن برام
    ولی هنوز بعد از هشت ماه لنگ می زنم از آنهایی که دکتر متخصص خودم نیستند رفتم پیش یه دکتر دیگه و ایشون بهم گفتن که پام پرانتزی شده و باید از اول خورد بشه و پلاتین گذاشته بشه
    می خواستم بدونم آیا احتمال دارد که پام پرانتزی شده باشه چون شهرستان هستم و دسترسی به دکتر خیلی خوب ندارم ممنون می شم جوابم رو بدید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      بله این امکان وجودداره و اگه مساله همین باشه به نظرم حرف همکارمون درسته و باید اصلاح بشه

  • تصویر کاربر جاوید شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 56 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    من حدود ده روزه که در قسمت مفصل کوچکترین انگشت پای چپ خودم درد دارم.
    البته تنها زمانی که راه می رم و وزن روی اون مفصل می افته درد می کنه. زمانی که دراز کشیدم یا نشستم درد ندارم.
    کمی ورم روی آن نواحی پام دارم.
    عکس رادیولوژی رو براتون ارسال کردم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      در رادیوگرافی شما شکستگی و دررفتگی و ضایعه ای ندیدم 

      اگه درد از بین نرفته باید معاینه بشین

  • تصویر کاربر وحید شنبه ۶ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 98 مشاهده پرسش
    سلام خدمت اقای دکتر بنده دوتا شصت پاهام رو اعصابم هست نه درد داره نه کزکز میکنه فقط انگار اعصابم رو شصت پامه جوری میره رو اعصابم که فقط میگم بکوبمش زمین ،من چند وقتیه که مواد رو ترک کردم اینجوری شدم ولی زمان مصرف اصلا اینجوری نمیشد ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۶ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      احتمالا سندرم پاى بيقرار داريد به متخصص مغز و اعصاب مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر مونا شنبه ۶ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 91 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر . داخل سایت راجع به درمان هالوکس والگوس با لیزر خوندم. داخل ایران امکان پذیره؟ من بونیون نسبتا شدید دارم و هم چنین بونیونت خفیف
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۶ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      كلا درمان ليزرى نداريم 

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر سیما چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 268 مشاهده پرسش
    با سلام
    من 37 ساله هستم. به ورزش کراسفیت و بدنسازی مشغولم و دره نوردی هم می کنم که البته شامل کوهپیمایی هم میشه معمولا. مشکل اینه که اولا در کف پا (به طور خاص در سینه پا) احساس درد و خستگی شدید دارم خصوصا در تمرینات وزنه برداری یا زمانی که مجبورم مدتی رو سرپا بایستم بدون اینکه راه برم این درد واقعا کلافه کننده میشه.
    مشکل دوم من اینه که بونیونیت دارم در هر دو پا (در انگشتان کوچک پا). در حالت پا برهنه دردناک نیست. اما در کفش (می تواند کفش چرمی یا کتانی یا حتی صندل باشد) معمولا دردناک و ملتهب است و گاهی اونقدر دردش زیاد میشه که مجبورم کفشم رو هر جا که باشم در بیارم تا از درد و التهابش کم بشه و بتونم به راه رفتن ادامه بدم. ممنون میشم جهت اقدامات لازم و درمان منو راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      احتمالا جراحى لازم هست 

      درد سينه ى پا رو بايد معاينه و بررسى كرد

       

  • تصویر کاربر فریبا جمعه ۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب
    من از شیراز مزاحم میشم و هردو پای من نیاز به عمل جهت رفع انحراف شست پا داره. سوالم این هست که ایا من میتونم با یک بار اومدن به تهران هم ویزیت و هم عمل رو انجام بدم و اینکه ایا در اسفند ماه امکان این عمل برای من فراهم هست یا خیر؟ممنون میشم پاسخ بدید.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بله امكانش هست 

      با شماره واتساپ منشى من هماهنگ كنيد و بفرماييد كه جراحى لازمه

      ٠٩١٢٩٦٤٣٨٠٧

  • تصویر کاربر مهرشاد جمعه ۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    سلام و عرض احترام
    اقای دکتر من چند وقت پیش خدمتتون پیام دادم که گفتم ورزشکارم و بونیونت دارم و فرمودید اگه درامدم از ورزش هست فعلا عمل نکنم رفتم MRI رو هم انجام دادم الان میخوام اگه امکانش باشه قبل از عید عمل کنم که استراحت کنم تو تعطیلات و بعد به تمرینم برسم .قصد عمل دارم الان
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      با واتساپ به منشى من پيام بدين

      ٠٩١٢٩٦٤٣٨٠٧

  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من چند روز است که استخوان بغل پا پایین تر از قوزک پایم باد کردگی دارد و ورزشکار هم هستم و فوتبال بازی میکنم و وقتی شوت میزنم احساس در از این ناحیه میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بايد تمرين رو متوقف و از اير كست استفاده كنيد و فيزيوتراپى رو شروع كنيد

      گاه ممكنه در صورت عدم بهبود جراحى لازم باشه

      با احترام

  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من یک سوال داشتم خواستم ببینم
    من روی انگشت کوچک پا م یک بیرون زدگی دارم از عمل جراحی هم خیلی خیلی میترسم ولی پام اصلا درد و قرمزی نداره فقط یک استخوان بیرون زده خواستم ببینم آیا پد های طبی اثر دارد یا خیر؟
    اگه خیر روش دیگه ای هست
    در زم من ۱۵سال دارم و این استخوان حدود یکی دو هفته است من توجه کردم بهش حالا نمیدونم از قبل بوده با نه خواستم ببینم ممکنه به مرور زمان درست بشه
    با تشکر فراوان از شما
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      اگر علامتى نداريد نياز به درمان هم نيست

      پد ها صرفا براى كاهش علايم هستند و اصلاح شكل فقط با جراحى ممكنه

      با احترام

  • تصویر کاربر Ma چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام
    شب خوش
    من مشکل انحراف شصت پا دارم و این موضوع وراثتی هست ولی کسی از نزدیکان تا حالا جراحی نکردند
    الان شصت پای چپ درد دارم و از عمل میترسم .
    میخواهم بدانم آیا امکان برگشت حالت بعد عمل چند درصده
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      با تكنيك درست جراحى ريسك عود زير ده درصده

      با احترام

  • تصویر کاربر آرمان سه شنبه ۲۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من زمانی که به دنیا اومدم شست دست چپم به کف دست چپم چسبیده بوده اما بعد یک ماه خودش از کف دست جدا شده و به حالت عادی در اومده اما رشدش نسبت به شست دیگم کمتره و کوچیک تره الان میخواستم برای ثبت‌نام نظام برم اما گفتم شاید برای شست دستم به مشکل بر بخورم
    میخواستم ببینم که راه درمانی براش هست یانه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      ممكنه راه حل وجود داشته باشه و بهتر به يك ارتوپد جراح دست مراجعه كنيد

      اگر تهران هستيد من آقاى دكتر فريد نجد مظهر در بيمارستان شفا يحياييان رو معرفى مى كنم

      با احترام

  • تصویر کاربر گیتا چهارشنبه ۱۹ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر. وقتتون بخیر.
    اقای دکتر من از سایت برای روز شنبه ۲۹ آذر برای هالوکس والگوس پام وقت گرفتم از سایت و مبلغ ۵۰ تومن پرداخت کردم. اما متاسفانه نمیتونم اون روز بیام. امکانش هست روز ویزیتم رو جابه جا کنید لطفا؟ ممنون میشم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۹ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      به شماره ٠٩١٢٩٦٤٣٨٠٧ با واتساپ اطلاع بدين و هماهنگ بفرماييد

      با احترام

  • تصویر کاربر ارش شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    با سلام خسته نباشید اقا دکتر انگشت کوچک روی پام به شدت درد میکنه ۴۵ ساله میشود خودم قالی میبافم از بافتن قالی بافی نیست یا علت دیگری هست میشه علت را بگید با تشکز...
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      مى تونه به دليل نشستن هاى طولانى براى قاليبافى مخصوصا در حالت چهارزانو باشه

      بايد معاينه بشين

      با احترام

  • تصویر کاربر نازیلا جمعه ۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 258 مشاهده پرسش
    من سریعابایدباشماتماس بگیرم تهران نیستم ونیاز به مشاوره دارم چیکارکنم درموردپاسوال دارم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      سوالتون رو همين جا مطرح بفرماييد

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری