منو

درمان التهاب استخوان های سزاموئید ( استخوان کنجدی )

استخوان سزاموئید چیست ؟

استخوان سزاموئید استخوانی است که درون تاندون یا عضله قرار گرفته است. این کلمه از کلمه لاتین sesamum (“دانه کنجد”) گرفته شده که بیانگر کوچک بودن کنجد است.

استخوان های کنجدی (سزاموئید) منحصر به فرد هستند زیرا تنها استخوان هایی در بدن می باشند که بوسیله مفاصل به استخوان های دیگر متصل نمی شوند. این استخوان ها  به وسیله تاندون ها به دیگر استخوان ها متصل شده و یا در درون عضلات بدن جای گرفته اند.


استخوان سزاموئید استخوانهای جاسازی شده در تاندون ها هستند. این استخوان های کوچک و گرد معمولاً در تاندون های دست، زانو و پا دیده می شوند. استخوان های سزاموئید برای محافظت از تاندون ها در برابر فشار و ساییدگی عمل می کنند.

نمونه های استخوان های کنجدی در بدن شامل کشکک زانو و دو استخوان کوچک در پا می شوند که هر کدام تقریبا به اندازه یک دانه ذرت می باشند. این دو استخوان در زیر سر استخوان متاتارس اول پا قرار دارند که یکی از آن ها در قسمت بیرونی و دیگری در نزدیکی قسمت میانی پا جای گرفته است. این استخوان ها در تاندون خم کننده شست پا قرار دارند.

ساختار و عملکرد استخوان سزاموئید (استخوان کنجدی) 

استخوان سزاموئید (استخوان های کنجدی) در پا کاربردهایی چندگانه دارند. آن ها وزن بدن را تحمل کرده، به تاندون ها اجازه اعمال نیروهای بیشتر بر روی استخوان را می دهند. هنگامی که تاندون های احاطه کننده استخوان های سزاموئید تحریک و ملتهب می شوند، سزاموئیدیت رخ می دهد.

 به گفته آکادمی جراحان ارتوپدی، رقصنده های باله، دوندگان و دریافت کنندگان در بازی بیس بال به دلیل فشار هایی که در حین این فعالیت ها بر روی پاهایشان وارد می شود، بیشتر مستعد ابتلا به سزاموئیدیت هستند. همچنین، افراد دارای قوس شدید پا نیز به دلیل فشار اضافی که بر پای آن ها وارد می شود در معرض خطر بالای ابتلا به استخوان سزاموئید (سزاموئیدیت) قرار دارند.

شکستگی استخوان سزاموئید

علائم استخوان کنجدی

استخوان سزاموئید شست پا علاوه بر سزاموئیدیت در معرض شکستگی نیز قرار دارند. گاهی اوقات، تمایز این دو بیماری از یکدیگر دشوار می باشد. هنگامی که فردی به شکستگی استخوان سزاموئید مبتلا می شود درد و تورم و گاه کبودی فورا اتفاق می افتد اما افراد مبتلا به سزاموئیدیت درد را به صورت تدریجی تجربه خواهند کرد. دیگر علائم سزاموئیدیت شامل موارد زیر می شوند:

✅ مشکل در صاف و خم کردن شست پا

✅ تورم

✅ درد، مخصوصا در کف پا

از آنجایی که استخوان سزاموئید در طول زمان بوجود می آید، امکان دارد فرد دردی مبهم را تجربه کند که در طول روز پدیدار شده و از بین می رود. این درد معمولا در کف پا و انگشتان آن بروز می کند.

درد ایجاد شده توسط استخوان سزاموئید می تواند سبب لنگیدن فرد در هنگام راه رفتن شود. علاوه بر آن، این افراد جهت کاهش فشار اضافی و درد، وزن خود را بر روی پای دیگر خود یا روی کنار بیرونی پای مبتلا وارد می کنند.

بیشتر بخوانید: فواید سرد کردن و گرم کردن در ورزش

معاینه دکتر

 عوامل بروز سزاموئیدیت

استخوان سزاموئید معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از تاندون های درگیر با استخوان های کوچک جلوی پا است. تاندون ها در صورتی که آسیب های مکرر مانند پوشیدن کفش پاشنه بلند یا کفش های نامناسب را بینند ممکن است ملتهب شوند.

چه کسانی در معرض خطر سزاموئیدیت اند؟

اگر به ورزش و فعالیت هایی بپردازید که نیاز به فشار زیادی بر روی پا باشد، در معرض خطر بیشتری قرار دارید. دویدن، بسکتبال و باله فعالیت هایی که ممکن است شما را دچار سزاموئیدیت کند.

🛑 این مقاله را حتما بخوانید: شکستگی استخوان کف پا (متاتارس) از علائم تا درمان

تشخیص سزاموئیدیت

پزشک تشخیص سزاموئیدیت را با پرسش از فرد در ارتباط با علائم او شروع می کند. سوالاتی که امکان دارد پزشک بپرسد شامل موارد زیر می شوند:

➖ چه فعالیت هایی را به طور معمول انجام می دهید؟

➖ درد چگونه شروع شد؟

➖ چه فعالیت هایی علائم را بهتر یا بدتر می کنند؟

➖ چه داروها یا درمان هایی سبب احساس بهتری در شست پا می شوند؟

همچنین، پزشک شست پای فرد را معاینه کرده و از او می خواهد تا شست خود را خم و صاف کند. علاوه بر آن، امکان دارد پزشک از فرد بخواهد جهت معاینه پا و شست آن و همچنین شناسایی شکستگی های استخوانی احتمالی، رادیوگرافی انجام دهد.

در برخی موارد، پزشک می تواند تصویر برداری MRI یا اسکن هسته ای استخوان را جهت تشخیص آسیب های استخوانی احتمالی به بیمار پیشنهاد دهد. با این حال، ظاهر استخوان های کنجدی متفاوت بوده که این می تواند تشخیص وجود شکستگی را برای پزشک دشوار سازد.

 درمان استخوان سزاموئید

استخوان سزاموئید معمولا به جراحی یا دیگر مداخلات نیازی ندارد. اغلب برنامه های درمانی بر روی تغییرات سبک زندگی و کفی ها و کفش های طبی تمرکز دارند.

کفش پاشنه بلند

تغییرات سبک زندگی

اولین قدم، پایان دادن به هر گونه فعالیتی است که امکان دارد علت استخوان سزاموئید باشد. همچنین اجتناب از دیگر فعالیت هایی که فشار اضافی بر روی پنجه پا اعمال می کنند، ضروری است. علاوه بر این موارد، فرد باید پای خود را بالا برده و بر روی آن یخ قرار دهد.

در صورتیکه کفش های پاشنه بلند یا دیگر کفش ها بر روی استخوان های سزاموئید فشار وارد کنند، فرد باید از پوشیدن آن ها خودداری کرده و کفش هایی با راحتی و حمایت بیشتر انتخاب کند. کفش های دارای کف سخت و پاشنه کوتاه بهترین گزینه می باشند.

داروها و ارتوتیک ها (کفی های طبی یا ارتوز)

در صورتیکه درد پا فرد را آزار دهد می تواند یک داروی ضد التهاب مانند ایبوپروفن مصرف کند. تزریق موضعی یک آمپول کورتیزون نیز می تواند به کاهش تورم کمک کند.

ارتوزها، مانند کفی های نرم که در کفش ها وجود دارند، می توانند مفید باشند. در موارد خفیف، امکان دارد فرد بتواند از یک کفی طبی بدون نسخه استفاده کند. همچنین، کفی هایی وجود دارند که مخصوص پای فرد هستند. یک کفی خوش ساخت باید تا حدود یک سال دوام داشته باشد.

گاهی اوقات، بستن شست پا به انگشت کناری آن می تواند سبب کاهش علائم شود. این انگشتان باید به میزان اندکی به سمت پایین قرار داده شوند. فرد می تواند در ارتباط با چگونگی انجام این کار از پزشک یا فیزیوتراپیست خود سوال کند.

جراحی

در صورتی که دیگر روش ها موفق نباشند، امکان دارد برداشت یکی از استخوان های سزاموئید با جراحی نیاز باشد. بهترین کار این است که تنها یکی از دو استخوان سزاموئید برداشته شود. برداشت هر دو استخوان می تواند اثری مخرب بر روی شست پا داشته باشد. در چنین وضعیتی، انگشت شست به درستی در جای خود قرار نمی گیرد.

در طول جراحی، فرد تحت بیهوشی عمومی یا نخاعی قرار خواهد گرفت. جراح بر روی کف پا برشی ایجاد کرده و سپس بافت نرم اطراف استخوان آسیب دیده را کنار می زند. جراحان مراقب خواهند بود تا به عصبی که در امتداد استخوان قرار دارد آسیب نرسانند. پس از اینکه استخوان برداشته شد، بافت نرم دوباره بر جای خود قرار داده شده و برش بسته می شود. محل برش به استخوانی بستگی دارد که برداشته می شود.

درمان غیر جراحی استخوان کنجدی

برای صدمات سزاموئید شست پا، بسته به نوع آسیب دیدگی و شدت آن، شامل گزینه های زیر می باشد:

  • استفاده از پد های مخصوص در داخل کفش. این پدها داخل کفش قرار داده می شود تا التهاب ناحیه سزاموئید را کاهش دهد.
  • بی تحرکتی. گچ گیری پا در موارد شکستگی استخوان های سزاموئید. هم چنین می توان از عصا برای جلوگیری از سنگین شدن پا استفاده کرد.
  • داروهای خوراکی. داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن اغلب در کاهش درد و التهاب مفید هستند.
  • فیزیوتراپی. دوره توان بخشی پس از بی حرکتی، گاهی شامل فیزیوتراپی و سونوگرافی درمانی است.
  • تزریق استروئید. در برخی موارد ، کورتیزون به منظور کاهش درد و التهاب به مفصل تزریق می شود.
  • دستگاه های ارتز. دستگاه های ارتوتیک سفارشی که در کفش قرار می گیرند ممکن است برای درمان طولانی مدت استخوان سزاموئید تجویز شوند تا فشار وارد شده به پا متعادل شود.

سزاموئیدیت

 

شش روش برای درمان سزاموئیدیت در خانه

در بیشتر موارد ، سزاموئیدیت در خانه قابل درمان است. برخی از بهترین روشهای درمانی عبارتند از:

  • فعالیتهایی را که باعث درد می شوند، از جمله ورزش و دویدن را کم یا متوقف کنید
  • برای کاهش درد و التهاب از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید
  • برای کاهش تورم، هر ۳ ساعت ۱۰ دقیقه یخ بمالید
  • کفش هایی با پاشنه کوتاه و کف نرم بپوشید
  • یک کفی اضافه کنید تا بالشتک اضافی داخل کفش شما قرارگیرد
  • برای جلوگیری از تحریک و التهاب تاندون در آینده از پوشیدن کفش های پاشنه بلند خودداری کنید

برای درمان کامل درد سزاموئیدیت در منزل معمولاً حدود شش هفته طول می کشد. با این حال، اگر درد شدیدی در انگشت شست پا دارید، باید برای معالجه به پزشک ارتوپدی مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: علت استخوان ناویکولار فرعی در قوزک پا چیست؟

نحوه پیشگیری از استخوان سزاموئید

پوشیدن کفشی راحت و منعطف میتواند به پیشگیری از استخوان سزاموئید کمک کند. کفش های جاذب ضربه، بطور مخصوصی موثر هستند. کفش ها باید هر ۶ ماه و در صورتی که فرد بسیار فعال است به دفعات بیشتر تعویض شوند.

افراد می توانند از کفی های حمایتی یا پدهای مخصوصی به نام پد کف پایی ( پد متاتارسال) استفاده کنند. این پد جهت کاهش فشار روی استخوان های سزاموئید حمایت بیشتری را به کف پا ارائه می دهد. گاهی اوقات، سزاموئیدیت در اثر پرونیشین (PRONATION) بیش از حد به وجود می آید. در این حالت پای فرد در هنگام راه رفتن به صورت جزئی به سمت داخل می چرخد. فرد می تواند جهت اصلاح این مورد از یک فیزیوتراپیست یا مربی کارآزموده کمک گیرد. این مربی می تواند نحوه کاهش فشار بر روی مفاصل پا را به او آموزش دهد.

راه های پیشگیری از پرونیشن بیش از حد شامل برداشتن گام های کوچک تر و متمرکز کردن فشار بر روی بخش میانی پا به جای لبه های کفی کفش در هنگام قرار دادن پا بر روی زمین می باشد. پزشک می تواند جهت کاهش بروز پرونیشن بیش از حد، ارتوز های سفارشی (کفی) را تجویز کند.

پس از این که علائم فرد بهبود یافتند، او باید جهت کاهش خطر ابتلای دوباره به سزاموئیدیت الگو های فعالیت خود را تغییر دهد. برای مثال، در صورتی که دویدن بیش از حد سبب بروز یا تشدید استخوان سزاموئید می شود فرد باید دویدن را با ورزش های دیگری مانند دوچرخه سواری یا شنا کردن که فشار کمتری به مفاصل وارد می کنند، جایگزین کند.

 

دکتر رضا نادری متخصص ارتوپدی، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و متخصص مچ پا در تهران

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر هاله دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 51 مشاهده پرسش
    با سلام مدت زیادی است زیر انگشتان پای راست(کف) دچار سوزش و بیحسی شده است در راه رفتن طولانی سوزش و سوزن شدن زیاد می شود گاهی حرکت دادن پا سخت میشود وقتی استراحت میکنم یا کف پا رابه سمت بالا نگه میدارم بهتر میشود.نمیدانم باید به متخصص ارتوپد مراجعه کنم یا مغز و اعصاب
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      یک نوار عصب نزد همکاران متخصص اعصاب انجام بدین اگر مشکل مربوط به نوروپاتی وجود نداشت به ارتوپد مراجعه کنید

      مطلب مربوط به نورومای مورتون رو هم در همین وبسایت مطالعه کنید

  • تصویر کاربر عارفه دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 31 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    من مدت چندین ماه درد در ناحیه خط کشاله ی سمت راست ران داشتم(خط عروسکی) - ام آر آی- رادیوگرافی- آزمایش خون - تست عصب عضله همه را انجام دادم و چیزی نبود- نهایتا پزشک گفت دکتر زنان بروم شاید شروع کنسل تخمدان باشد - دکتر زنان هم برای سه دوره به من قرص مدروکسی پروژسترون داد تا آماده شوم برای کورتاژ تشخیصی - متاسفانه این سه ماه قرص مدروکسی خوردن به شدت وزنم را افزایش داد و در حال حاضل زانوی سمت چپ به شدت خیلی وحشتناک دچار درد شده و هیچ قرض و پمادی هم تاثیر روی آن ندارد؟ آیا ممکن است این درد زانو به مشکلات تخمدان ارتباطی داشته باشد؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      بیشتر مربوط به اضافه وزن هست احتمالا

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 38 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده اقای ۲۳ ساله هستم که ۱۱۰ کیلو وزن ..حدود ۱۰ روز بود که ورزش میکردم و دیروز صبح که تازه پیاده روی رو شروع کرده بودم یهو روی پای چپم و انگشت کناری شصت درد و تیری کشید که هنوزم هنگام راه رفتن و بلند شدن درد شدیدی داره لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      معاینه و بررسی لازمه 

      آزمایش اسید اوریک هم بدین

  • تصویر کاربر آیدا دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 34 مشاهده پرسش
    سلام‌.آقای‌دکتر‌وقتتون‌بخیر‌
    دخترم14سالشه‌وقدش‌کوتاهه‌‌دکترغددهم‌بردم‌
    گفتن‌باید‌هورمون‌رشدتزریق‌کنه‌.میخواستم‌بدونم‌
    واقعا‌عوارضی‌نداره‌.مطمئن‌بشم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      اگه کوتاهی مرضی نباشه بهتره درمانی نکنید شاید کوتاهی سرشتی باشه و کلا ژنتیکش این باشه

  • تصویر کاربر راحله شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 57 مشاهده پرسش
    با سلام، بنده خانمی 40 ساله با قد 160 و وزن 78 می‌باشد. در خرداد ماه سال 1401 مچ پایم یعنی نازک نی را پین گذاشته شده است. میخواستم بدانم آیا لازم است پین را خارج کنم یا نه برایتان عکس پایم را ارسال می‌نمایم. چرا که می‌ترسم با درآوردن پین استخوان پایم بخاطر مهره‌هایی که به آن پیچ شده سوراخ شده و با کوچکترین ضربه دوباره بشکند. همچنین مثلا پایم جایی گیر کند و محکم پایم را برای نیفتادن در زمین به زمین بزنم تا مدتی احساس ناخوشایند دارم مثلا یه دفعه درد میکنه یا سفتی احساس میکنم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      oخطر شکستگی مجدد نداره

      می تونید خارجش کنید

  • تصویر کاربر جواد دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 63 مشاهده پرسش
    سلام. بنده ۲۳ سالمه بدون سابقه تروما یا اتفاق خاصی از حدود ۶ ماه قبل به تدریج دیدم وقتیکه روی پنچه پای چپ میرم درد میگیره. درد موقع استراحت نبود. دو ماه قبل عکس و MRI شدم و چند روز قبل هم CT scan که خدمتتون ارسال می‌کنم لینکشون رو. درد فقط اگر رو پنجه برم آزار دهنده هست. به صورت نیمه‌حرفه‌ای پارکور و ژیمناستیک و کوهنوردی انجام دادم قبلاً که البته طی یکسال اخیر نبودن. ضمناً ۵ سال قبل هم همین پا در ژیمناستیک، پیچ خوردگی بسیار شدید به داخل براش رخ داد ولی گچ گرفته نشد. دکتر بهادر اعلمی دو ماه بعد معاینه کردن و گفتن باید اولش گچ گرفته می‌شد ولی دیگر کار خاصی نیاز نیس. همچنین گفتن مفاصل من نرمی بیش از حد دارد.
    https://pacs-mousavi.zums.ac.ir/metric/rh/3944439326
    https://pacs-mousavi.zums.ac.ir/metric/rh/3244804108
    https://pacsghalb.umsha.ac.ir/study/HisLinkToPacs/WebViewer/7b511ed0986f12378fa20df5b905fca9/3858866
    تشخیص شما چیه و چه درمانی بهتر هست تا من بتونم ورزش ها یا پیاده روی طولانی رو انجام بدم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      لینک باز نشد 

      باید برای معاینه تشریف بیارید

    2. تصویر کاربر جواد یکشنبه ۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      دکتر سه تا لینک مجزا هستن ، هر کدوم رو کپی بفرمایید باز می شوند ، من امتحان کردم مجدد
      هر سطر یک لینک هست خودش
    3. تصویر کاربر جواد یکشنبه ۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      من مجدد امتحان کردم ، همشون باز شدن ، هر سطر یک لینک هست
    4. تصویر کاربر جواد شنبه ۱۴ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      دکتر میشه جواب بدین؟ چون نوبت دهی ۶ ماه آینده هست و در این مدت ممکنه کلاپس بیشتر بشه و درمان سخت تر
    5. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      برای تشخیص و درمان معاینه لازمه نه صرفا دیدن تصاویر 

      شما نوبت رو بگیرید و بعد روی واتساپ به منشی من پیام بدین

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر سبحان شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر تقریبا 1 ماه پیش عمل ترمیم تاندون پا برای پسرم انجام شده (۱۴سالشه) اما همچنان از شدت درد داد و فریاد میکنه احتمال داره عصب پاش آسیب دیده باشه؟! و در چه مدت زمان طول میکشه که دردش رفع بشه و بهبود حاصل بشه؟ چون هر روز دردش بیشتر میشه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      ترمیم کدوم تاندون؟؟؟

      حتما به دکتر خودش نشونش بدین چون این مقدار درد نرمال نیست

  • تصویر کاربر مهناز شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    سلام چناب دکتر خانوم۴۲ساله هستم با وزن۸۰کیلو و قد۱۶۶چند روزی هست که روی پام یه برامدگی به وجود اومده انگار که استخوان روی پام ورم کرده باشه هیچ دردی هم نداره میشه راهنمایی کنید ممکنه گانگلیون باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      به احتمال زیاد همونه و اگه درد نداره اقدامی لازم نیست فعلا

  • تصویر کاربر Yaser شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید.
    من موقع نشستن نمیتونم روی پاشنه پام بشینم یعنی پای راستم اوکیه ولی پاشنه پایم چپم رو نمیتونم بچسبونم به زمین و موقعی که میخوام جفت پاشنه های پای خودم رو زمین بزارم تعادلمو از دست میدم یا موقع بالا رفتن از راه پله یا سربالایی روی پنجه پام راه میرم و احساس میکنم اینگونه راه رفتن باعث کمر درد هم شده برام.
    ممنون میشم ازتون راهنمایی کنید به چه متخصصی مراجعه کنم‌
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      باید به همکاران ارتوپد مراجعه کنید

  • تصویر کاربر علی شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید دکتر من زانومو عمل انجام دادن آقای دکتر گفتن نرمی کشک داشتی پشت استخون کشکک منو سوراخ کردن که خون بیاد ترمیم بشه الان بعد از مدت ۵ ماه هنوز درد میکنه ورزشم فوتبال بود دیگه نمیتونم انجام بدم و اینکه صدای خیلی بدی پشت کشکک من میخوره خودشون گفتن میخواستم بدونم کاری میشه کرد اون ضایعه پربشه یا روشی وجود داره ۲۳ سالمه همه میگن ورزشتو عوض کن تا اخر همینطور میمونه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      باز هم باید با جراحتون مشورت کنید 

      شاید تزریق اسیدهیالورونیک مفید باشه

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر sepehr پنجشنبه ۱۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 383 مشاهده پرسش
    سلام من پسری ۱۹ ساله انگشت های سوم و چهارم پای من دچار سینداکتیلی اند در بدو تولد پدر و مادرم مرا به دکتر بردند گفتند بعد از ۱۸ سالگی عمل امکان پذیر است الان مدتی است که موقع راه رفتن کمی احساس درد میکنمم میخواستم بدونم آیا عمل امکان پذیر است در ضمن سینداکتیلی من از نوع پوستی است
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۱۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      در پا به خاطر خونرسانى نامناسب تر و عدم دخالت سين داكتيلى در عملكرد فرد معمولا توصيه به عمل نمى شه

      با احترام

  • تصویر کاربر بهار چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 281 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر، مادر من (٦٥سالشون هست) حدود دو ماهي هست كه وقتي زياد مي ايستند يا راه ميروند از ناحيه مچ پا چپ (بخصوص قسمت رويي مچ پا و نه قسمت پشت پا) دچار درد ميشوند ( پيچ نخورده و تا قبل از اين مشكلي از اين بابت نداشتن) دردي كه با استراحت بهتر ميشود و گاهي أوقات مقدار كمي ورم هم ميكند عكس راديوگرافي و سي تي اسكن و ام آر آي هم گرفته شده كه متأسفانه بصورت چاپي هست و فايلي در اختيار ندارم كه براي شما بفرستم ولي گزارش هر كدام رو براي شما ميفرستم لطفأ نظرتان را بفرماييد و من را راهنمايي كنيد. باتشكر...
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      لازم هست معاينه بشن

      طبق اين گزارش آرتروز مفصل ساب تيلار دارند ولى ممكنه اين آرتروز گزارش شده علت دردشون نباشه

      با احترام

  • تصویر کاربر حسینی یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 263 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر نادری
    بنده 4 سال پیش بدلیل تنگی کانال نخاعی جراحی کمر توسط دکتر محمود طباطبایی انجام دادم وایشان گفت مشکل مچ پایت به تدریج خوب میشود (بدلیل از دست دادن گویا تعدادی از عصب ها) ولی متاسفانه بدتر هم شد
    آیا به نظر شما قابل درمان است تا مزاحم شما شوم؟؟ ممنون حسینی
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      نفرموديد كه چه مشكلى در مچ پا هست

      اگر مشكل افتادگى مچ پا داريد ممكنه بشه با عمل انتقال تاندون بهتون كمك كرد

      با احترام

  • تصویر کاربر سعيد پنجشنبه ۱۰ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    آقاي دكتر سلام من متاتارس پنج پام شكسته الان تو گچه بعد دو هفته عكس انداختم دكترم گفت تقريبا جوش خورده و بايد دو هفته ديگه بمونه عكس قبل و بعد رو براتون ميفرستم به نظرتون بعد دو هفته جوش ميخورزه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۱۰ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      جوش خوردن حدود شش تا هشت هفته از زمان حادثه طول مى كشه

      با احترام

  • تصویر کاربر اسماعیل دوشنبه ۳۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 274 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    بنده مچ پام از دو ناحیه درشت نی و نازک نی شکست زخم باز هم زیاد داشتم دکتر با دو تا پیچ دو تا استخوان پام به هم قفل کرد
    پام ترشحات نداشت تا قبل از اینکه زمین بزارم خوب بود و وقتی زمین گذاشتم از طرف نازک نی جایی که سر پیچ ها قرار داشت یه ورم کوچک خونی کرد بعد از ترکیدن اون پام 8 ماه ترشحات داشت یک سال از عملم اولم گذشت و به اصرار من دکتر پیچ ها برام برداشت
    الان هم دو ماه و نیم از درآوردن پلاتین ها و پیچ ها میگذره پام ترشحات نداشت الان 15 روزه دوباره از همون ناحیه ورم کوچکی کرد آب قهوه ای یا صورتی لزج ازش میاد البته نسبت به قبل خیلی کمتره شاید روزانه 4 یا 5 قطره و اونم با فشار باید بیرون بیاد
    بعد این 15 روز که این آب رو خارج میکنم پام خیلی خیلی بهتر شده اصلا باورم نمیشه هم درد هاش کم شده هم خون رسانی و حسش بیشتر شده
    روزی دو تا قرص سیفیسکیم هم مصرف میکنم
    آقای دکتر میخواستم بدونم چاره پای من چیه آیا پام عفونت داره و با قرص حل میشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۳۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      فكر مى كنم سفيكسيم براى شما اثر زيادى نداشته باشه و با توجه به مزمن بودن مشكلتون شايد بهتر باشه دبريدمان استخوانى انجام بشه

      البته بايد قبلش راديوكرافى و  احتمالا سى تى اسكن انجام بدين

      با احترام

       

  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۳۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشین،ببخشید من انگشت شصت پام رفته توی ناخنم و ظاهر خیلی بدی هم داره و از کشیدن ناخنم هم میترسم لطف میکنین راهنماییم کنین؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۳۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      لزوما نياز نيست كه همه ناخن كشيده بشه

      اگه به تازگى مشكل پيدا كردين مى شه صرفا قسمت فرو رفته رو بيرون آورد و زيرش يك گاز كوچك قرار داد

      با احترام

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری