منو

درمان التهاب استخوان های سزاموئید ( استخوان کنجدی )

استخوان سزاموئید چیست ؟

استخوان سزاموئید استخوانی است که درون تاندون یا عضله قرار گرفته است. این کلمه از کلمه لاتین sesamum (“دانه کنجد”) گرفته شده که بیانگر کوچک بودن کنجد است.

استخوان های کنجدی (سزاموئید) منحصر به فرد هستند زیرا تنها استخوان هایی در بدن می باشند که بوسیله مفاصل به استخوان های دیگر متصل نمی شوند. این استخوان ها  به وسیله تاندون ها به دیگر استخوان ها متصل شده و یا در درون عضلات بدن جای گرفته اند.


استخوان سزاموئید استخوانهای جاسازی شده در تاندون ها هستند. این استخوان های کوچک و گرد معمولاً در تاندون های دست، زانو و پا دیده می شوند. استخوان های سزاموئید برای محافظت از تاندون ها در برابر فشار و ساییدگی عمل می کنند.

نمونه های استخوان های کنجدی در بدن شامل کشکک زانو و دو استخوان کوچک در پا می شوند که هر کدام تقریبا به اندازه یک دانه ذرت می باشند. این دو استخوان در زیر سر استخوان متاتارس اول پا قرار دارند که یکی از آن ها در قسمت بیرونی و دیگری در نزدیکی قسمت میانی پا جای گرفته است. این استخوان ها در تاندون خم کننده شست پا قرار دارند.

ساختار و عملکرد استخوان سزاموئید (استخوان کنجدی) 

استخوان سزاموئید (استخوان های کنجدی) در پا کاربردهایی چندگانه دارند. آن ها وزن بدن را تحمل کرده، به تاندون ها اجازه اعمال نیروهای بیشتر بر روی استخوان را می دهند. هنگامی که تاندون های احاطه کننده استخوان های سزاموئید تحریک و ملتهب می شوند، سزاموئیدیت رخ می دهد.

 به گفته آکادمی جراحان ارتوپدی، رقصنده های باله، دوندگان و دریافت کنندگان در بازی بیس بال به دلیل فشار هایی که در حین این فعالیت ها بر روی پاهایشان وارد می شود، بیشتر مستعد ابتلا به سزاموئیدیت هستند. همچنین، افراد دارای قوس شدید پا نیز به دلیل فشار اضافی که بر پای آن ها وارد می شود در معرض خطر بالای ابتلا به استخوان سزاموئید (سزاموئیدیت) قرار دارند.

شکستگی استخوان سزاموئید

علائم استخوان کنجدی

استخوان سزاموئید شست پا علاوه بر سزاموئیدیت در معرض شکستگی نیز قرار دارند. گاهی اوقات، تمایز این دو بیماری از یکدیگر دشوار می باشد. هنگامی که فردی به شکستگی استخوان سزاموئید مبتلا می شود درد و تورم و گاه کبودی فورا اتفاق می افتد اما افراد مبتلا به سزاموئیدیت درد را به صورت تدریجی تجربه خواهند کرد. دیگر علائم سزاموئیدیت شامل موارد زیر می شوند:

✅ مشکل در صاف و خم کردن شست پا

✅ تورم

✅ درد، مخصوصا در کف پا

از آنجایی که استخوان سزاموئید در طول زمان بوجود می آید، امکان دارد فرد دردی مبهم را تجربه کند که در طول روز پدیدار شده و از بین می رود. این درد معمولا در کف پا و انگشتان آن بروز می کند.

درد ایجاد شده توسط استخوان سزاموئید می تواند سبب لنگیدن فرد در هنگام راه رفتن شود. علاوه بر آن، این افراد جهت کاهش فشار اضافی و درد، وزن خود را بر روی پای دیگر خود یا روی کنار بیرونی پای مبتلا وارد می کنند.

بیشتر بخوانید: فواید سرد کردن و گرم کردن در ورزش

معاینه دکتر

 عوامل بروز سزاموئیدیت

استخوان سزاموئید معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از تاندون های درگیر با استخوان های کوچک جلوی پا است. تاندون ها در صورتی که آسیب های مکرر مانند پوشیدن کفش پاشنه بلند یا کفش های نامناسب را بینند ممکن است ملتهب شوند.

چه کسانی در معرض خطر سزاموئیدیت اند؟

اگر به ورزش و فعالیت هایی بپردازید که نیاز به فشار زیادی بر روی پا باشد، در معرض خطر بیشتری قرار دارید. دویدن، بسکتبال و باله فعالیت هایی که ممکن است شما را دچار سزاموئیدیت کند.

🛑 این مقاله را حتما بخوانید: شکستگی استخوان کف پا (متاتارس) از علائم تا درمان

تشخیص سزاموئیدیت

پزشک تشخیص سزاموئیدیت را با پرسش از فرد در ارتباط با علائم او شروع می کند. سوالاتی که امکان دارد پزشک بپرسد شامل موارد زیر می شوند:

➖ چه فعالیت هایی را به طور معمول انجام می دهید؟

➖ درد چگونه شروع شد؟

➖ چه فعالیت هایی علائم را بهتر یا بدتر می کنند؟

➖ چه داروها یا درمان هایی سبب احساس بهتری در شست پا می شوند؟

همچنین، پزشک شست پای فرد را معاینه کرده و از او می خواهد تا شست خود را خم و صاف کند. علاوه بر آن، امکان دارد پزشک از فرد بخواهد جهت معاینه پا و شست آن و همچنین شناسایی شکستگی های استخوانی احتمالی، رادیوگرافی انجام دهد.

در برخی موارد، پزشک می تواند تصویر برداری MRI یا اسکن هسته ای استخوان را جهت تشخیص آسیب های استخوانی احتمالی به بیمار پیشنهاد دهد. با این حال، ظاهر استخوان های کنجدی متفاوت بوده که این می تواند تشخیص وجود شکستگی را برای پزشک دشوار سازد.

 درمان استخوان سزاموئید

استخوان سزاموئید معمولا به جراحی یا دیگر مداخلات نیازی ندارد. اغلب برنامه های درمانی بر روی تغییرات سبک زندگی و کفی ها و کفش های طبی تمرکز دارند.

کفش پاشنه بلند

تغییرات سبک زندگی

اولین قدم، پایان دادن به هر گونه فعالیتی است که امکان دارد علت استخوان سزاموئید باشد. همچنین اجتناب از دیگر فعالیت هایی که فشار اضافی بر روی پنجه پا اعمال می کنند، ضروری است. علاوه بر این موارد، فرد باید پای خود را بالا برده و بر روی آن یخ قرار دهد.

در صورتیکه کفش های پاشنه بلند یا دیگر کفش ها بر روی استخوان های سزاموئید فشار وارد کنند، فرد باید از پوشیدن آن ها خودداری کرده و کفش هایی با راحتی و حمایت بیشتر انتخاب کند. کفش های دارای کف سخت و پاشنه کوتاه بهترین گزینه می باشند.

داروها و ارتوتیک ها (کفی های طبی یا ارتوز)

در صورتیکه درد پا فرد را آزار دهد می تواند یک داروی ضد التهاب مانند ایبوپروفن مصرف کند. تزریق موضعی یک آمپول کورتیزون نیز می تواند به کاهش تورم کمک کند.

ارتوزها، مانند کفی های نرم که در کفش ها وجود دارند، می توانند مفید باشند. در موارد خفیف، امکان دارد فرد بتواند از یک کفی طبی بدون نسخه استفاده کند. همچنین، کفی هایی وجود دارند که مخصوص پای فرد هستند. یک کفی خوش ساخت باید تا حدود یک سال دوام داشته باشد.

گاهی اوقات، بستن شست پا به انگشت کناری آن می تواند سبب کاهش علائم شود. این انگشتان باید به میزان اندکی به سمت پایین قرار داده شوند. فرد می تواند در ارتباط با چگونگی انجام این کار از پزشک یا فیزیوتراپیست خود سوال کند.

جراحی

در صورتی که دیگر روش ها موفق نباشند، امکان دارد برداشت یکی از استخوان های سزاموئید با جراحی نیاز باشد. بهترین کار این است که تنها یکی از دو استخوان سزاموئید برداشته شود. برداشت هر دو استخوان می تواند اثری مخرب بر روی شست پا داشته باشد. در چنین وضعیتی، انگشت شست به درستی در جای خود قرار نمی گیرد.

در طول جراحی، فرد تحت بیهوشی عمومی یا نخاعی قرار خواهد گرفت. جراح بر روی کف پا برشی ایجاد کرده و سپس بافت نرم اطراف استخوان آسیب دیده را کنار می زند. جراحان مراقب خواهند بود تا به عصبی که در امتداد استخوان قرار دارد آسیب نرسانند. پس از اینکه استخوان برداشته شد، بافت نرم دوباره بر جای خود قرار داده شده و برش بسته می شود. محل برش به استخوانی بستگی دارد که برداشته می شود.

درمان غیر جراحی استخوان کنجدی

برای صدمات سزاموئید شست پا، بسته به نوع آسیب دیدگی و شدت آن، شامل گزینه های زیر می باشد:

  • استفاده از پد های مخصوص در داخل کفش. این پدها داخل کفش قرار داده می شود تا التهاب ناحیه سزاموئید را کاهش دهد.
  • بی تحرکتی. گچ گیری پا در موارد شکستگی استخوان های سزاموئید. هم چنین می توان از عصا برای جلوگیری از سنگین شدن پا استفاده کرد.
  • داروهای خوراکی. داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن اغلب در کاهش درد و التهاب مفید هستند.
  • فیزیوتراپی. دوره توان بخشی پس از بی حرکتی، گاهی شامل فیزیوتراپی و سونوگرافی درمانی است.
  • تزریق استروئید. در برخی موارد ، کورتیزون به منظور کاهش درد و التهاب به مفصل تزریق می شود.
  • دستگاه های ارتز. دستگاه های ارتوتیک سفارشی که در کفش قرار می گیرند ممکن است برای درمان طولانی مدت استخوان سزاموئید تجویز شوند تا فشار وارد شده به پا متعادل شود.

سزاموئیدیت

 

شش روش برای درمان سزاموئیدیت در خانه

در بیشتر موارد ، سزاموئیدیت در خانه قابل درمان است. برخی از بهترین روشهای درمانی عبارتند از:

  • فعالیتهایی را که باعث درد می شوند، از جمله ورزش و دویدن را کم یا متوقف کنید
  • برای کاهش درد و التهاب از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید
  • برای کاهش تورم، هر ۳ ساعت ۱۰ دقیقه یخ بمالید
  • کفش هایی با پاشنه کوتاه و کف نرم بپوشید
  • یک کفی اضافه کنید تا بالشتک اضافی داخل کفش شما قرارگیرد
  • برای جلوگیری از تحریک و التهاب تاندون در آینده از پوشیدن کفش های پاشنه بلند خودداری کنید

برای درمان کامل درد سزاموئیدیت در منزل معمولاً حدود شش هفته طول می کشد. با این حال، اگر درد شدیدی در انگشت شست پا دارید، باید برای معالجه به پزشک ارتوپدی مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: علت استخوان ناویکولار فرعی در قوزک پا چیست؟

نحوه پیشگیری از استخوان سزاموئید

پوشیدن کفشی راحت و منعطف میتواند به پیشگیری از استخوان سزاموئید کمک کند. کفش های جاذب ضربه، بطور مخصوصی موثر هستند. کفش ها باید هر ۶ ماه و در صورتی که فرد بسیار فعال است به دفعات بیشتر تعویض شوند.

افراد می توانند از کفی های حمایتی یا پدهای مخصوصی به نام پد کف پایی ( پد متاتارسال) استفاده کنند. این پد جهت کاهش فشار روی استخوان های سزاموئید حمایت بیشتری را به کف پا ارائه می دهد. گاهی اوقات، سزاموئیدیت در اثر پرونیشین (PRONATION) بیش از حد به وجود می آید. در این حالت پای فرد در هنگام راه رفتن به صورت جزئی به سمت داخل می چرخد. فرد می تواند جهت اصلاح این مورد از یک فیزیوتراپیست یا مربی کارآزموده کمک گیرد. این مربی می تواند نحوه کاهش فشار بر روی مفاصل پا را به او آموزش دهد.

راه های پیشگیری از پرونیشن بیش از حد شامل برداشتن گام های کوچک تر و متمرکز کردن فشار بر روی بخش میانی پا به جای لبه های کفی کفش در هنگام قرار دادن پا بر روی زمین می باشد. پزشک می تواند جهت کاهش بروز پرونیشن بیش از حد، ارتوز های سفارشی (کفی) را تجویز کند.

پس از این که علائم فرد بهبود یافتند، او باید جهت کاهش خطر ابتلای دوباره به سزاموئیدیت الگو های فعالیت خود را تغییر دهد. برای مثال، در صورتی که دویدن بیش از حد سبب بروز یا تشدید استخوان سزاموئید می شود فرد باید دویدن را با ورزش های دیگری مانند دوچرخه سواری یا شنا کردن که فشار کمتری به مفاصل وارد می کنند، جایگزین کند.

 

دکتر رضا نادری متخصص ارتوپدی، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و متخصص مچ پا در تهران

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر عباسی جمعه ۱۰ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 154 مشاهده پرسش
    سلام پسرمن ۱۵ سال و ۳ ماهشه قد مادر ۱۵۰ قد پدر ۱۷۰ قد پسرم ۱۶۴
    متاسفانه دکتر غدد بردمش میگه صفحات رشدش بسته شده و دیگه قد نمیکشه، آمپول رشد هم براش نوشته و تقریبا ۶ ماهه قدش استپ کرده و بلند نشده
    بنظر شما صفحه رشد پسرم در چه مرحله ای است و چند سانت دیگه رشد میکنه؟
    دو تا عکس مچ دستش مال پارسال و امساله
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۰ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      هنوز ممكنه ٤-٥ سانت رشد كنه 

  • تصویر کاربر کورش جمعه ۱۰ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    با سلام
    من فروردین 1401 در کرمانشاه به دلیل سقوط از ا رتفاع جراحی تالوس پا انجام دادم والان پلاتین داخل استخوان پا دارم متاسفانه بعد از سه ماه که پزشکم گفته بود مراجعه کردم ایران نیست وتا کنون هم برنگشتن درد ندارم یه مقدار کمی می لنگم تکلیف من چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۰ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      راديوگرافى و سى تى اسپيرال انجام بدين و به يكى از همكاران مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر پ جمعه ۱۰ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 48 مشاهده پرسش
    سلام خانمی ۵۹ساله ام تصمیم به تعویض مفصل زانو دارم اما با ۱۰۰کیلووزنوقد ۱۵۷ که نزدیک ۴۰کیلو اضافه وزن دارم آیا بعد عمل با توجه به وزن زیاد مشکلی برام پیش نمیاد
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۰ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      ريسك مشكلات در شما بيشتر خواهد بود 

      اول براى چاقى اقدام كنيد و شايد لازم باشه عمل اسليو معده انجام بدين

  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۱۰ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    سلام و درود خدا بر شما .
    آقای نادری عزیز من مجرد، ۲۷ ساله هستم .
    من تو رستوران کار میکنم اینجا تقریبا ده تا دوازده تا پله های چوبی دایره ای شکل خیلی کوچیک و غیر استاندارد داره الان چند روزی میشه که گهگاهی یکی از زانو هام و بعضاً هم هر دو موقع پایین و بالا شدن درد خفیفی میگیره .
    که قبلاً هم پیشینه یا سابقه ای ازین نوع درد ها اصلا نداشتم الان به درد زانو مبتلا شدم .
    بنابراین ممنون لطف تون میشم اگر راه حل عالی و نتیجه بخشی برام اعلام بدارد .
    باید اینم اضافه کنم که اصلا هم جای تورم و یا کبودی و یا قرمزی هم دیده نمیشه روی زانو هام فقط درد از داخل احساس میکنم همین و بس .
    منتظر پاسخ تون هستم آقای نادری عزیز .
    یا اگر ممکن بود تماس بگیرید.
    ممنون احسان تون میشم .
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۰ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      بابد يا تمرينات مداوم عضله چهارسر ران رو قوى كنيد و اگه اضافه وزن داريد اون رو كم كنيد

  • تصویر کاربر الهام شنبه ۲۰ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    آقای دکتر خانم هستم ۳۵ سالمه قدا۵۵ وزن ۵۴ من قبلا ۵سال پیش درد شدید کف هردوپا گرفتم بعلت شغل همش سرپا بودم و کفش نامناسب ... دردم به حدی رسید که چن ماه زمین گیرشدم خیلی دکتر رفتم و آمپول خارپاشنه تزریق کردن توپاشنه هام و ... و ۸ ماه طول کشید تا کامل خوب شدم حالا بعد ۵ سال وزنم که به ۶۲رسید درد کف پام جفتش عود کرد و الان ۶ماهه درد دارم سوالم اینه که امکانش هست باز خوب بشه چکار کنم چون بچه کوچیک دارم خیلی اذیتم رو زانو راه میرم از درد زانوهامم زخم شدن دیگه ...
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      فیزیوتراپی و شاک ویو می تونه موثر باشه به همراه کاهش وزن

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۰ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 106 مشاهده پرسش
    سلام.خسته نباشید.2 هفته پیش سر یه تصادفی پای بنده بین لاستیک ماشین و دیوار موند و همون موقع شدید ورم کرد و بعد از 2 دور اتل بستن دکتر تشخیص دادن انگشت اول و دوم و انگشت شکسته و انگشت سوم مشکوک به شکستن هست و گچ گرفتن و گفتن دو ماه داخل گچ باشه و بعد از 1 ماه روی گچ با کفش طبی راه بروم.الان دو هفته گذشته و گاهی همون درد اولیه رو حس میکنم.خواستم ببینم نیاز به جراحی هست یا یا به این اوضاع پام جوش میخوره
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      باید هر یکی دو هفته رادیوگرافی کنترلانجام بدین و اگه جا به جایی در شکستگی دیده نشه جراحی نخواهد خواست

  • تصویر کاربر محمود شنبه ۲۰ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 76 مشاهده پرسش
    سلام من چند سال پیش رباط صلیبی عمل کردم ولی دوباره پاره شد و دوباره عملش کردم و دکتر گفت ک رباط مصنوعی برات گذاشتم الان بعد از سه سال دوباره سمت داخل زانوم درد کمی داره و احساس میکنم زانوم خالی ولی اصلا ن تا الان خالی کرده ن چیزی و هنگام زانوم جمع میکنم و باز میکنم صدای داخل زانوم میاد ممنون میشم اگه بفرمایید مشگل چیه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      معاینه لازمه ممکنه منشا درد ضعف عضله چهار سر یا اسیب منیسک باشه و غضروف

  • تصویر کاربر نبات شنبه ۲۰ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر وقت تون بخیر.
    چند وقته راه که میرم مچ پای راستم درد میکنه..حس میکنم پشت مچ پا کمی تورم داره..بعد از چندین قدم که بر میدارم یهو درد میکنه که این درد توی ساق پشت پا و باسن حس میکنم...آیا با ماساژ روغن سیاهدانه خوب میشه.!؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      معاینه لازمه ممکنه حتی درد از کمر منشا گرفته باشه

  • تصویر کاربر ایمان شنبه ۲۰ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 90 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    من ۲ماه نیم پیش رباط صلیبی پاره کردم دکتر گفت عمل کن حالا من میخوام عمل کنم بعضی ها بهم گفتن قبل عمل برو باشگاه عظلات قوی کن ایا دوچرخه سواری کنم و حرکات که فیزتراپی بهم قبلا گفته بود انجام بدم یا برم باشگاه بهتر است
    تا الان پام خالی نشده ولی بعضی مواقع که یه می چرخم از زانو صدای تق میده و وقتی میخوام صاف کنم زانو رو یه صدای تق کوچیک میده بدون درد بعداز اینکه صدا رو میده دو یا سه بار که زانو صاف میکنم دیگه صدا نمیده
    بهتر عمل چه موقع عمل کنم
    یه دکتر دیگه که رفتم بهم گفت رباط صلیبی و داخلی و خارجی اسیب دیده ولی من در اون قسمت درد ندارم
    من هنوز ورم پام نخوابیده و دکتر قرص نوشته ایا قرص ها تمام شد دوباره ازشون بگیرم ورم یکم کم شده
    قرص کوبیکس ۱۰۰ هست
    بعد اگر زانو خالی کنه درد دارد یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      اگر در معاینه زانوی شما ناپایدار باشه حتی بدون درد هم باید عمل کنید و بهتره نهایتا ظرف همین یکی دو ماهه باشه جراحیتون 

  • تصویر کاربر سجاد شنبه ۲۰ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 84 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    استخوان تالوس پاي راست من در اثر سقوط شكسته ولي اصطلاحا استپ نداشته و پزشكي كه مراجعه كردم تشخيص دادن با گچ گيري درمان ميشه، الان مدت ٥ هفته از زمان گچ گيري گذشته، آيا نياز به گرفتن عكس سي تي اسكن براي مشاهده روند درمان وجود داره؟ اگه جواب مثبته چند روز بعد از گچ گيري بايد اين كار رو انجام داد؟
    ممنون ميشم بفرماييد
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      این یک تصویر برای قضاوت کافی نیست 

      سی تی رو الان هم می تونید انجام بدین 

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر sepehr پنجشنبه ۱۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 386 مشاهده پرسش
    سلام من پسری ۱۹ ساله انگشت های سوم و چهارم پای من دچار سینداکتیلی اند در بدو تولد پدر و مادرم مرا به دکتر بردند گفتند بعد از ۱۸ سالگی عمل امکان پذیر است الان مدتی است که موقع راه رفتن کمی احساس درد میکنمم میخواستم بدونم آیا عمل امکان پذیر است در ضمن سینداکتیلی من از نوع پوستی است
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۱۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      در پا به خاطر خونرسانى نامناسب تر و عدم دخالت سين داكتيلى در عملكرد فرد معمولا توصيه به عمل نمى شه

      با احترام

  • تصویر کاربر بهار چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر، مادر من (٦٥سالشون هست) حدود دو ماهي هست كه وقتي زياد مي ايستند يا راه ميروند از ناحيه مچ پا چپ (بخصوص قسمت رويي مچ پا و نه قسمت پشت پا) دچار درد ميشوند ( پيچ نخورده و تا قبل از اين مشكلي از اين بابت نداشتن) دردي كه با استراحت بهتر ميشود و گاهي أوقات مقدار كمي ورم هم ميكند عكس راديوگرافي و سي تي اسكن و ام آر آي هم گرفته شده كه متأسفانه بصورت چاپي هست و فايلي در اختيار ندارم كه براي شما بفرستم ولي گزارش هر كدام رو براي شما ميفرستم لطفأ نظرتان را بفرماييد و من را راهنمايي كنيد. باتشكر...
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      لازم هست معاينه بشن

      طبق اين گزارش آرتروز مفصل ساب تيلار دارند ولى ممكنه اين آرتروز گزارش شده علت دردشون نباشه

      با احترام

  • تصویر کاربر حسینی یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 266 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر نادری
    بنده 4 سال پیش بدلیل تنگی کانال نخاعی جراحی کمر توسط دکتر محمود طباطبایی انجام دادم وایشان گفت مشکل مچ پایت به تدریج خوب میشود (بدلیل از دست دادن گویا تعدادی از عصب ها) ولی متاسفانه بدتر هم شد
    آیا به نظر شما قابل درمان است تا مزاحم شما شوم؟؟ ممنون حسینی
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      نفرموديد كه چه مشكلى در مچ پا هست

      اگر مشكل افتادگى مچ پا داريد ممكنه بشه با عمل انتقال تاندون بهتون كمك كرد

      با احترام

  • تصویر کاربر سعيد پنجشنبه ۱۰ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 263 مشاهده پرسش
    آقاي دكتر سلام من متاتارس پنج پام شكسته الان تو گچه بعد دو هفته عكس انداختم دكترم گفت تقريبا جوش خورده و بايد دو هفته ديگه بمونه عكس قبل و بعد رو براتون ميفرستم به نظرتون بعد دو هفته جوش ميخورزه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۱۰ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      جوش خوردن حدود شش تا هشت هفته از زمان حادثه طول مى كشه

      با احترام

  • تصویر کاربر اسماعیل دوشنبه ۳۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 279 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    بنده مچ پام از دو ناحیه درشت نی و نازک نی شکست زخم باز هم زیاد داشتم دکتر با دو تا پیچ دو تا استخوان پام به هم قفل کرد
    پام ترشحات نداشت تا قبل از اینکه زمین بزارم خوب بود و وقتی زمین گذاشتم از طرف نازک نی جایی که سر پیچ ها قرار داشت یه ورم کوچک خونی کرد بعد از ترکیدن اون پام 8 ماه ترشحات داشت یک سال از عملم اولم گذشت و به اصرار من دکتر پیچ ها برام برداشت
    الان هم دو ماه و نیم از درآوردن پلاتین ها و پیچ ها میگذره پام ترشحات نداشت الان 15 روزه دوباره از همون ناحیه ورم کوچکی کرد آب قهوه ای یا صورتی لزج ازش میاد البته نسبت به قبل خیلی کمتره شاید روزانه 4 یا 5 قطره و اونم با فشار باید بیرون بیاد
    بعد این 15 روز که این آب رو خارج میکنم پام خیلی خیلی بهتر شده اصلا باورم نمیشه هم درد هاش کم شده هم خون رسانی و حسش بیشتر شده
    روزی دو تا قرص سیفیسکیم هم مصرف میکنم
    آقای دکتر میخواستم بدونم چاره پای من چیه آیا پام عفونت داره و با قرص حل میشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۳۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      فكر مى كنم سفيكسيم براى شما اثر زيادى نداشته باشه و با توجه به مزمن بودن مشكلتون شايد بهتر باشه دبريدمان استخوانى انجام بشه

      البته بايد قبلش راديوكرافى و  احتمالا سى تى اسكن انجام بدين

      با احترام

       

  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۳۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشین،ببخشید من انگشت شصت پام رفته توی ناخنم و ظاهر خیلی بدی هم داره و از کشیدن ناخنم هم میترسم لطف میکنین راهنماییم کنین؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۳۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      لزوما نياز نيست كه همه ناخن كشيده بشه

      اگه به تازگى مشكل پيدا كردين مى شه صرفا قسمت فرو رفته رو بيرون آورد و زيرش يك گاز كوچك قرار داد

      با احترام

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری