منو

سندروم تونل تارسال یا tts (علت، علائم، روش تشخیص و درمان)

سندرم تونل تارسال یک بیماری ناشی از فشار یا کشش مداوم روی عصب تیبیال (درشت نی) می باشد. در این نوشتار به بررسی علائم، علت ایجاد، روش تشخیص و درمان سندروم تونل تارسال (TTS) می پردازیم.


عصب تیبیال از عصب سیاتیک انشعاب گرفته و پس از طی مسیر از پشت زانو وارد قسمت خلفی ساق پا می شود و به عضلات آن ناحیه عصب دهی می کند. عصب تیبیال در ناحیه مچ پا از درون تونل تارسال عبور می کند. تونل تارسال، کانالی تنگ در پشت قوزک داخلی مچ پا می باشد که توسط استخوان و بافت نرم احاطه شده است.

علائم سندروم تونل تارسال مچ پا

افراد مبتلا به سندرم تونل تارسال امکان دارد درد، بی حسی یا گز گز را احساس کنند. این درد می توان در هر جایی از مسیر عصب تیبیال احساس شود اما نواحی رایج احساس درد در کف پا یا قسمت داخلی مچ پا هستند. این درد می تواند مانند موارد زیر احساس شود:

❇ درد تیز و تیر کشنده

❇ سوزن سوزن شدن

❇ احساس برق گرفتگی

❇ احساس سوزش در کف پا

علائم بسته به هر فرد متفاوت هستند. در حالی که برخی افراد علائمی را تجربه می کنند که به صورت تدریجی در حال پیشرفت هستند، برخی دیگر علائمی را تجربه می کنند که به صورت بسیار ناگهانی پدیدار می شوند. درد و دیگر علائم اغلب با فعالیت فیزیکی افزایش می یابند. با این حال، در صورتی که این وضعیت طولانی مدت باشد، برخی افراد این درد یا گز گز را حتی در شب یا هنگام استراحت نیز احساس می کنند.

سندروم تونل تارسال

علت ایجاد سندروم تونل تارسال

سندرم تونل تارسال در اثر فشرده شدن یا کشیده شدن عصب تیبیال ایجاد شده و اغلب ثانوی به عوامل دیگر به وجود می آید. این عوامل شامل موارد زیر می شوند:

صافی کف پا می تواند سبب کشیدگی عصب تیبیال شود.

✳ برجستگی های  خوش خیم استخوانی در تونل تارسال

✳ واریس ورید های غشای احاطه کننده عصب تیبیال که سبب ایجاد فشار بر روی عصب می شود.

✳ التهاب ناشی از آرتریت

✳ ضایعات و توده هایی مانند تومور ها و لیپوما ها در نزدیکی  یا داخل عصب تیبیال

✳ آسیب ها یا ضربه ها مانند شکستگی یا پیچ خوردگی مچ پا. التهاب و تورم ناشی از این موارد می تواند به سندرم تونل تارسال منجر شود.

دیابت می تواند سبب آسیب پذیری بیشتر این عصب در مقابل فشردگی و کشش شود.

تشخیص گرفتگی کانال مچ پا

در صورتیکه فرد تصور بر ابتلا به سندرم تونل تارسال دارد باید با یک پزشک ملاقات کند تا او به تشخیص علت و ایجاد یک برنامه درمانی جهت بدتر نشدن وضعیت بیماری کمک کند. پزشک عمومی می تواند فرد را به یک جراح ارتوپد یا متخصص پا ارجاع دهد.

در جلسه ملاقات با پزشک، پزشک از فرد در ارتباط با پیشرفت علائم و سابقه پزشکی او مانند ضربه به آن ناحیه سوالاتی خواهد پرسید. پزشک، پا و مچ آن را معاینه کرده و به دنبال خصوصیات فیزیکی می گردد که می توانند بیانگر ابتلا به سندرم تونل تارسال باشند (مثل تحلیل رفتن عضلات کف پا).

علامت تینل چیست؟

پزشک احتمالا تست تینل را برای فرد انجام خواهد داد که این آزمایش شامل وارد کردن ضربه ای آرام به عصب تیبیال می شود. در صورتی که در اثر این ضربه احساس گز گز شدن یا درد تجربه شود ابتلا به سندرم تونل تارسال مشخص می شود.

علاوه بر آن، امکان دارد پزشک انجام آزمایش های دیگری را برای یافتن یک علت زمینه ای درخواست دهد. از جمله این آزمایش ها می توان به الکترومیوگرافی اشاره کرد که می تواند اختلالات عملکردی عصبی را تشخیص دهد. همچنین، در صورتیکه پزشک در ارتباط با علت ایجاد سندرم تونل تارسال به وجود یک توده یا زائده استخوانی مشکوک باشد می تواند انجام  MRI را درخواست دهد.

عوارض سندرم تونل تارسال

در صورتی که سندروم تونل تارسال درمان نشود، می تواند به آسیب عصبی دائم و غیر قابل بازگشت منجر شود. از آنجایی که این آسیب عصبی، پای فرد را تحت تاثیر قرار می دهد، راه رفتن یا ادامه دادن به فعالیت های عادی برای او دردناک می باشند.

مصرف دارو

درمان سندرم تونل مچ پا

درمان سندروم تونل تارسال به علائم فرد و علت زمینه ای درد او بستگی دارد.

درمان های خانگی سندرم تونل تارسال

فرد می تواند جهت کاهش التهاب که خود به کاهش فشار بر روی عصب منجر می شود از دارو های ضد التهاب (از جمله انواع غیر استروئیدی) استفاده کند. استراحت کردن، اعمال یخ، کمپرس کردن و بالا بردن پا که به درمان RICE نیز شناخته می شوند می توانند به کاهش التهاب و تورم کمک کنند.

روش های درمانی تجویز شده توسط پزشک

در برخی موارد، گچ یا آتل یا بریس برای بی حرکت سازی پا و محدود کردن حرکتی استفاده می شوند. در صورتی که فرد به طور طبیعی به صافی کف پا دچار است، می تواند از کفی هایی استفاده کند که از قوس پا حمایت می کنند.

جراحی

در موارد شدید و طولانی مدت، پزشک می تواند انجام یک عمل جراحی را به نام رهایی تونل تارسال پیشنهاد دهد. در حین این فرایند، جراح از پشت مچ تا پایین قوس پا یک برش ایجاد می کند. این کار رباطی را آزاد کرده که در نتیجه آن عصب آزاد می شود.

یک عمل جراحی دیگر با کمترین سطح تهاجم ( جراحی اندوسکوپیک) نیز توسط برخی جراحان انجام می شود که در آن برش های بسیار کوچک تری بر روی مچ پا ایجاد می شوند. در این جراحی از ابزار هایی کوچک جهت قطع کردن رباط استفاده می شود. از آنجایی که آسیب رسیده به بافت ها کمتر می باشد، خطر ابتلا به عوارض و زمان بهبودی نیز کاهش می یابد.

دکتر رضا نادری متخصص ارتوپدی ، آرتروسکوپی ، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر هاله دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    با سلام مدت زیادی است زیر انگشتان پای راست(کف) دچار سوزش و بیحسی شده است در راه رفتن طولانی سوزش و سوزن شدن زیاد می شود گاهی حرکت دادن پا سخت میشود وقتی استراحت میکنم یا کف پا رابه سمت بالا نگه میدارم بهتر میشود.نمیدانم باید به متخصص ارتوپد مراجعه کنم یا مغز و اعصاب
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      یک نوار عصب نزد همکاران متخصص اعصاب انجام بدین اگر مشکل مربوط به نوروپاتی وجود نداشت به ارتوپد مراجعه کنید

      مطلب مربوط به نورومای مورتون رو هم در همین وبسایت مطالعه کنید

  • تصویر کاربر عارفه دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 43 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    من مدت چندین ماه درد در ناحیه خط کشاله ی سمت راست ران داشتم(خط عروسکی) - ام آر آی- رادیوگرافی- آزمایش خون - تست عصب عضله همه را انجام دادم و چیزی نبود- نهایتا پزشک گفت دکتر زنان بروم شاید شروع کنسل تخمدان باشد - دکتر زنان هم برای سه دوره به من قرص مدروکسی پروژسترون داد تا آماده شوم برای کورتاژ تشخیصی - متاسفانه این سه ماه قرص مدروکسی خوردن به شدت وزنم را افزایش داد و در حال حاضل زانوی سمت چپ به شدت خیلی وحشتناک دچار درد شده و هیچ قرض و پمادی هم تاثیر روی آن ندارد؟ آیا ممکن است این درد زانو به مشکلات تخمدان ارتباطی داشته باشد؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      بیشتر مربوط به اضافه وزن هست احتمالا

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 47 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده اقای ۲۳ ساله هستم که ۱۱۰ کیلو وزن ..حدود ۱۰ روز بود که ورزش میکردم و دیروز صبح که تازه پیاده روی رو شروع کرده بودم یهو روی پای چپم و انگشت کناری شصت درد و تیری کشید که هنوزم هنگام راه رفتن و بلند شدن درد شدیدی داره لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      معاینه و بررسی لازمه 

      آزمایش اسید اوریک هم بدین

  • تصویر کاربر آیدا دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 41 مشاهده پرسش
    سلام‌.آقای‌دکتر‌وقتتون‌بخیر‌
    دخترم14سالشه‌وقدش‌کوتاهه‌‌دکترغددهم‌بردم‌
    گفتن‌باید‌هورمون‌رشدتزریق‌کنه‌.میخواستم‌بدونم‌
    واقعا‌عوارضی‌نداره‌.مطمئن‌بشم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      اگه کوتاهی مرضی نباشه بهتره درمانی نکنید شاید کوتاهی سرشتی باشه و کلا ژنتیکش این باشه

  • تصویر کاربر راحله شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 65 مشاهده پرسش
    با سلام، بنده خانمی 40 ساله با قد 160 و وزن 78 می‌باشد. در خرداد ماه سال 1401 مچ پایم یعنی نازک نی را پین گذاشته شده است. میخواستم بدانم آیا لازم است پین را خارج کنم یا نه برایتان عکس پایم را ارسال می‌نمایم. چرا که می‌ترسم با درآوردن پین استخوان پایم بخاطر مهره‌هایی که به آن پیچ شده سوراخ شده و با کوچکترین ضربه دوباره بشکند. همچنین مثلا پایم جایی گیر کند و محکم پایم را برای نیفتادن در زمین به زمین بزنم تا مدتی احساس ناخوشایند دارم مثلا یه دفعه درد میکنه یا سفتی احساس میکنم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      oخطر شکستگی مجدد نداره

      می تونید خارجش کنید

  • تصویر کاربر جواد دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 74 مشاهده پرسش
    سلام. بنده ۲۳ سالمه بدون سابقه تروما یا اتفاق خاصی از حدود ۶ ماه قبل به تدریج دیدم وقتیکه روی پنچه پای چپ میرم درد میگیره. درد موقع استراحت نبود. دو ماه قبل عکس و MRI شدم و چند روز قبل هم CT scan که خدمتتون ارسال می‌کنم لینکشون رو. درد فقط اگر رو پنجه برم آزار دهنده هست. به صورت نیمه‌حرفه‌ای پارکور و ژیمناستیک و کوهنوردی انجام دادم قبلاً که البته طی یکسال اخیر نبودن. ضمناً ۵ سال قبل هم همین پا در ژیمناستیک، پیچ خوردگی بسیار شدید به داخل براش رخ داد ولی گچ گرفته نشد. دکتر بهادر اعلمی دو ماه بعد معاینه کردن و گفتن باید اولش گچ گرفته می‌شد ولی دیگر کار خاصی نیاز نیس. همچنین گفتن مفاصل من نرمی بیش از حد دارد.
    https://pacs-mousavi.zums.ac.ir/metric/rh/3944439326
    https://pacs-mousavi.zums.ac.ir/metric/rh/3244804108
    https://pacsghalb.umsha.ac.ir/study/HisLinkToPacs/WebViewer/7b511ed0986f12378fa20df5b905fca9/3858866
    تشخیص شما چیه و چه درمانی بهتر هست تا من بتونم ورزش ها یا پیاده روی طولانی رو انجام بدم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      لینک باز نشد 

      باید برای معاینه تشریف بیارید

    2. تصویر کاربر جواد یکشنبه ۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      دکتر سه تا لینک مجزا هستن ، هر کدوم رو کپی بفرمایید باز می شوند ، من امتحان کردم مجدد
      هر سطر یک لینک هست خودش
    3. تصویر کاربر جواد یکشنبه ۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      من مجدد امتحان کردم ، همشون باز شدن ، هر سطر یک لینک هست
    4. تصویر کاربر جواد شنبه ۱۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      دکتر میشه جواب بدین؟ چون نوبت دهی ۶ ماه آینده هست و در این مدت ممکنه کلاپس بیشتر بشه و درمان سخت تر
    5. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      برای تشخیص و درمان معاینه لازمه نه صرفا دیدن تصاویر 

      شما نوبت رو بگیرید و بعد روی واتساپ به منشی من پیام بدین

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر سبحان شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 56 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر تقریبا 1 ماه پیش عمل ترمیم تاندون پا برای پسرم انجام شده (۱۴سالشه) اما همچنان از شدت درد داد و فریاد میکنه احتمال داره عصب پاش آسیب دیده باشه؟! و در چه مدت زمان طول میکشه که دردش رفع بشه و بهبود حاصل بشه؟ چون هر روز دردش بیشتر میشه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      ترمیم کدوم تاندون؟؟؟

      حتما به دکتر خودش نشونش بدین چون این مقدار درد نرمال نیست

  • تصویر کاربر مهناز شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    سلام چناب دکتر خانوم۴۲ساله هستم با وزن۸۰کیلو و قد۱۶۶چند روزی هست که روی پام یه برامدگی به وجود اومده انگار که استخوان روی پام ورم کرده باشه هیچ دردی هم نداره میشه راهنمایی کنید ممکنه گانگلیون باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      به احتمال زیاد همونه و اگه درد نداره اقدامی لازم نیست فعلا

  • تصویر کاربر Yaser شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 76 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید.
    من موقع نشستن نمیتونم روی پاشنه پام بشینم یعنی پای راستم اوکیه ولی پاشنه پایم چپم رو نمیتونم بچسبونم به زمین و موقعی که میخوام جفت پاشنه های پای خودم رو زمین بزارم تعادلمو از دست میدم یا موقع بالا رفتن از راه پله یا سربالایی روی پنجه پام راه میرم و احساس میکنم اینگونه راه رفتن باعث کمر درد هم شده برام.
    ممنون میشم ازتون راهنمایی کنید به چه متخصصی مراجعه کنم‌
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      باید به همکاران ارتوپد مراجعه کنید

  • تصویر کاربر علی شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 56 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید دکتر من زانومو عمل انجام دادن آقای دکتر گفتن نرمی کشک داشتی پشت استخون کشکک منو سوراخ کردن که خون بیاد ترمیم بشه الان بعد از مدت ۵ ماه هنوز درد میکنه ورزشم فوتبال بود دیگه نمیتونم انجام بدم و اینکه صدای خیلی بدی پشت کشکک من میخوره خودشون گفتن میخواستم بدونم کاری میشه کرد اون ضایعه پربشه یا روشی وجود داره ۲۳ سالمه همه میگن ورزشتو عوض کن تا اخر همینطور میمونه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      باز هم باید با جراحتون مشورت کنید 

      شاید تزریق اسیدهیالورونیک مفید باشه

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر لي دوشنبه ۷ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 459 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشيد من در اثر پيچ خوردگي مچ پا مجبور شدم عمل كنم و پلاتين بزارم بعد يك سال در اوردم و عفونت كرد الان بر طرف شده ولي پام كج شده و درد شديد دارم دكتر ام ار اي نوشته و ايشون متخصص زانو هستن الان نميدونم اصلا پيش كي برم دقيقا نميدونم مشكل چيه ؟ ميشه جواب رو ببينيد بفرماييد چكار كنم ؟ ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۷ تیر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      اوضاع خوبى نداره ظاهرا

      اگر خواستيد براى معاينه حضورى نوبت اينترنتى بگيريد

  • تصویر کاربر مهری جمعه ۲۷ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 315 مشاهده پرسش
    سلام .حدود دو ماهه وقتی یکی دوساعت می شینم بعد از بلند شدن پچ پای راستم تق تق صدا میده ،البته دوسال قبل یه شکستگی مچ پا هم داشتم که دوماه پام تو گچ بود ولی این مشکلم از دوماه قبل شروع شده.درد هم دارم.انگشتای پام گزگز شدید داره
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۷ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      درود

      نوار عصب بايد انجام بشه و حتما لازمه معاينه بشين

  • تصویر کاربر فرزانه پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    با سلام پسرم 10 ساله است مچ پای راست به داخل کج است پای چپ هم هست ولی نه به شدت پای راست.کف پا صاف است وبه گفته پزشکان بدنش انعطاف داره.41 کیلو هم وزن دارد. دکتر بغدادی فرمودن عمل.1. تشخیص شما چیست؟ 2.ایا روش دیگری مثل ورزش یا گچ گرفتن کجی پا را درست می‌کند؟ 3. اگر عمل نکنیم چه مشکلی بوجود میاد؟ ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بدون جراحى اصلاح نمى شه در اين سن

      اگر عمل نشه در سنين بالاتر جراحى هاى پيچيده تَر لازم خواهد داشت

      گچ و تمرين هيچ اثرى براش نداره

  • تصویر کاربر حامد دوشنبه ۱۰ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    با سلام
    بنده یک بار مچ پا بدلیل تنگی کانال تارسال عمل جراحی کردم ولط مجدد بعد از ۲ سال دردش بیشتر شده و به حدی رسیده که تو زندگیم و کارم اختلال ایجاد کرده .خواستم بدونم باید چکار کنم و تشخیص اولیه شما چیه ؟امیدوارم جوابمو بدید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۰ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      دوباره نوار عصب بگيريد و معاينه مجدد ضروريست 

      با احترام

  • تصویر کاربر ali چهارشنبه ۱۴ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 270 مشاهده پرسش
    ضمن عرض سلام و تشکر از جناب آقادی دکتر نادری عزیز بابت پاسخگویی مسئولانه ایشان
    حدود یک سال و نیم پیش حین یک بازی فوتبال ضربه شدید توپ به قسمت نوک پای راست بنده باعث پیچش مچ پای راستم شد که در روزهای اول درد شدیدی هم د اشت و راه رفتن را برایم بسیار دشوار کرده بود. به پزشک مراجعه کردم و پس از گرفتن عکس، چند روزی استراحت و فیزوتراپی را برایم تجویز نمودند. اما پس از انجام 10 جلسه فیزیوتراپی با توجه به اینکه هنوز مشکل داشتم، در مراجعه بعدی عکس برداری MRI انجام شد که فرمودند پارگی جزئی تاندون (یا کشیدگی تاندون) دارم و مجددا 10 جلسه فیزیوتراپی انجام دادم. چند مرتبه دیگر هم در این مدت مراجعه به پزشکان مختلف داشتم که توصیه به استفاده از کفش ساق بلند و بستن با باند کشی و مصرف برخی داروها و ... را تجویز نمودند. پس از گذشت یک سال و نیم اما هنوز نمی توانم فعالیت ورزشی داشته باشم یا بدوم یا مثلا کوهنوری با فراغ بال داشته باشم. گاهی در هنگام راه رفتن عادی هم احساس درد دارم و کلا راه رفتن بنده هم دیگر به شکل عادی قبل از این حادثه نیست و قابل تشخیص است که مشکلی وجود دارد. چند روز پیش پس از مراجعه مجدد به یک پزشک ارتوپد دیگر، ایشان با مشاهده عکس MRI سال گذشته فرمودند که در همان زمان خونریزی ناچیزی در ناحیه کنار استخوان ها داشته ام و احتمال دارد که scar هم ایجاد شده باشد یا تاندون ها دچار کشیدگی شده باشند اما با معاینه مچ پایم از زوایای مختلف فرمودند که عملکرد تمامی تاندون ها مطلوب است. برای تشخیص بهتر مجددا عکس برداری MRI انجام شد.
    مشکل فعلی اینجانب این است که گاهی در ناحیه اطراف قوزک پای راست از سمت داخل، به سمت جلو و گاهی به سمت عقت و حتی گاهی به سمت بالا و ساق پایم احساس درد دارم و از ترس سمت فعالیت های ورزشی هم نمی روم. ممنون می شوم اگر تشخیص خود را راجع به این مشکل با بنده در میان بگذارید. اگر هم نیاز به مراجعه حضوری هست، خدمتتان خواهم رسید.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۴ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      بهترين كار اين هست كه حضورى معاينه بشين با توجه به اين حجم از اقدامات تشخيصى و عدم بهبود.

      با احترام

  • تصویر کاربر راضيه سه شنبه ۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 280 مشاهده پرسش
    باسلام اقاي دكتر من دوروز پيش بعلت ضربه وارد ب جايي بالاتر از قوزك داخلي پام و ورم اون ناحيه دچار بي حسي قوزك داخلي پا و اطرافش شدم ميخاستم بدونم ايا ممكنه اون ضربه باعث قطع عصب دهي يه جاي خاصي از پام شده باشه درمانش جيه؟باتشكر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      احتمالا عصب قطع نشده و صرفا تحت فشار قرار گرفته باشه كه در درصد زيادى خود به خود به حالت نرمال بر مى گرده (طى ٦-١٢ هفته)

      اگه تورم زياده از كمپرس يخ و در صورت عدم وجود منع مصرف داروهاي ضد التهاب مثل ديكلوفناك و ناپروكسن استفاده كنيد

      با احترام

  • تصویر کاربر مصطفی شنبه ۲۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 270 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت دکتر نادری عزیز
    من حدود یک ماه هست که خودرویم را تغییر داده‌ام و ۲۰۶ را سوار میشوم. بعد از حدود یک ماه پای چپم شروع به علائمی مانند گزگز و حس متفاوت (شبیه بی‌حسی ولی در واقع حس متفاوت لمسی) پیدا کرد. این علائم در کف پا بروز بیشتری دارد اما در کل پا تقریبا قابل حس هستند. به نظرم این موضوع به کلاچ بلند و سفت‌تر ۲۰۶ مربوط باشه چون الان وقتی بخوام کلاج بگیرم درد می‌گیره و تشدید میشه. چند روزی هست که دیگه سوار نمیشم و رو به بهودیه. چه مدتی باید رانندگی نکنم؟ چه راهکاری برای جلوگیری از بروز دوباره‌ی این موضوع هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      يك علت ديگه مى تونه مربوط به كمر باشه 

      تا زمان برطرف شدن كامل علايم رانندگى نكنيد

      با احترام

  • تصویر کاربر امید دوشنبه ۸ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 280 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر کدام بیمارستان عمل میکنند؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۸ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      محب مهر و مهراد و تريتا

  • تصویر کاربر شهرام چهارشنبه ۳ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    با سلام و‌ممنون از اینکه اینگونه پاسخگویی میکنید واقعا ارزشمند است ..وقتی بچه بودم یادمه مچ پام کمی درد میگرفت شکسته بندی گفت که احتمالا قبلا پات در رفته و همینجوری استخون جوش خورده الان که ۴۲ سالمه مدتیه استخوان قوزک پام درد گرفت البته فقط درد نه گز گز نه بی حسی حتی تا یکماه پیش فوتبال بازی میکردم بهرحال مراجعه به ارتوپد و ایشون بعد عکس رادیولوژی ام آر آی نوشتن انجام دادن و نتیجه را براتون میفرستم که چه باید کرد ..دردش قابل تحمله ولی وجود داره مخصوصا تحت فشار البته کمی کف پام هم مادرزادی صاف می باشد و جایی که با انگشت نشان دادم کمی نسبت به پای دیگم استخونش برجسته تر می باشد و از کودکی اینطور می باشد و جایی که خط کشیدم بیشترین اخساس درد و سوزش را دارد انگار مثلا پوستش سوخته چنین حسی داره لطفا راهنمایی بفرمایید البته یه اطلاعاتی داخل اینترنت از چسبیدگی استخوان مچ پا گرفتم ولی نگران عمل هستم میخام ببینم میشه عمل نشه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۳ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      لازمه حداقل يك راديوگرافى ساده ايستاده از كف پا در دو نماى روبه رو و نيم رخ كامل و يك نوار عصب انجام بدين تا با ديدن اون ها بتونم كمك بيشترى بكنم

      با احترام

  • تصویر کاربر مهناز دوشنبه ۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    سلام
    آقاي دكتر من متاتارس پنجم پام شكسته و تو گچه آيا ميتونم بعد ٥٢ روز باز كنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      لطفا تصوير راديوگرافى رو بفرستيد

      با احترام

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری