منو

هر آنچه باید در مورد تاندونیت آشیل پا بدانید

فعالیت های بدنی شدید و ادامه دار نظیر دویدن یا پریدن می توانند منجر به بروز التهاب دردآور در تاندون آشیل شوند که به آن تاندونیت آشیل نیز می گویند. خوشبختانه درمان تاندونیت آشیل در مراحلی بدون جراحی نیز ممکن است. 

تاندون آشیل در بدن انسان ها عضله دو قلوی ساق پا را به استخوان پاشنه پا متصل می کند. به استخوان پاشنه پا، کالکانئوس (calcaneus) نیز می گویند. انسان ها از این تاندون برای پریدن، راه رفتن، دویدن و ایستادن بر روی پاشنه پای خود استفاده می کنند. 

تاندون آشیل پا کجاست؟

تاندون آشیل یک بافت فیبری قوی است که عضلات پشت ساق پا را به استخوان پاشنه شما متصل می کند. اگر تاندون آشیل خود را بیش از حد کشش دهید ، ممکن است به طور کامل یا بخشی از آن پاره شود.

اگر تاندون آشیل شما پاره شود، ممکن است صدای یک پاپ را بشنوید و به دنبال آن یک درد شدید فوری در پشت مچ پا و پایین ساق پا ایجاد شود که احتمالاً بر توانایی راه رفتن صحیح شما تأثیر می گذارد. جراحی اغلب برای ترمیم پارگی انجام می شود. با این حال ، برای بسیاری از افراد ، درمان غیر جراحی نیز به همان اندازه مفید است.

 

درد آشیل پا نشانه چیست؟

دو علت بسیار شایع درد تاندون آشیل پا، التهاب یا تاندونیت آشیل و تاندونوز آشیل یا ضخیم شدن تاندون آشیل است. در حالیکه هر دو این بیماری ها به نظر یکسان می رسند، اما علائم مخصوصی دارند و یکی از آنها مزمن تر از دیگری است.
علت کمتر رایج درد تاندون آشیل، پارگی تاندون آشیل است که زمانی اتفاق می افتد که بافت های تاندون پاره و جدا شوند.

انواع التهاب تاندون آشیل

در مجموع دو نوع تاندونیت آشیل وجود دارد: تاندونیت در محل اتصال و تاندونیت آشیل در غیر از محل اتصال. اما تفاوت این دو نوع از مشکل تاندونیت آشیل چیست؟

۱. تاندونیت آشیل در محل اتصال

بخش پایینی از تاندون شما را تحت تاثیر قرار می دهد، درست در نقطه ای که تاندون به استخوان پاشنه پا متصل می شود.

۲. تاندونیت آشیل در غیر از محل اتصال

در این نوع علاوه بر بخش پایینی فیبرهای موجود در بخش میانی تاندون پا نیز تحت تاثیر قرار می گیرند و این مورد بیشتر برای افراد جوان تر اتفاق می افتد چرا که فعالیت و تحرک بدنی بیشتری دارند.

درمان های خانگی ساده می توانند به مشکل تاندونیت آشیل افراد کمک کنند. با این حال اگر این درمان های خانگی و نسبتا ساده کارآمد نباشند، حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اگر مشکل تاندونیت آشیل شما شدیدتر شود، احتمال پاره شدن آن وجود دارد. در این صورت ممکن است برای کاهش درد و رفع مشکل نیاز به عمل جراحی و مصرف مواد دارویی باشد.

علت درد زیر انگشت شست پا

تاندون آشیل

علت بروز التهاب تاندون آشیل

ورزش و نرمش افراطی و یا راه رفتن بیش از حد بخصوص در ورزشکاران، می تواند منجر به بروز تاندونیت آشیل شود. با این حال فاکتورهایی نیز در این میان وجود دارند که ارتباطی به نرمش و فعالیت بدنی ندارند. آرتریت روماتوئید (Rheumatoid arthritis) و سایر اشکال بیماری های روماتیسمی هم می توانند از عوامل بروز تاندونیت آشیل پا شوند.

هر فعالیت بدنی تکراری و طولانی که تاندون آشیل شما را تحت فشار قرار دهد می تواند عامل بروز تاندونیت در این ناحیه شود. از جمله این فعالیت های بدنی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

۱_ شروع ورزش بدون گرم کردن و نرمش های اولیه

۲_ فشار آوردن به عضله ساق پا در حین ورزش های تکرار شدنی و فعالیت های فیزیکی

۳_ انجام ورزش هایی نظیر تنیس که نیاز به ایست های ناگهانی و تغییر مسیر دارند.

۴_ افزایش ناگهانی فعالیت بدنی بدون این که به بدن فرصت دهیم خود را با شرایط جدید و فعالیت بیشتر انطباق دهد.

۵_ پوشیدن کفش های قدیمی و یا نامناسب

۶_ پوشیدن روزانه کفش های پاشنه بلند و یا برای مدت زمان طولانی

۷_ با بالا رفتن سن و سال نیز تاندون آشیل ضعیف تر می شود و احتمال بروز مشکل تاندونیت آشیل بیشتر خواهد شد.

درمان خانگی کشیدگی تاندون پا

روش رایس (RICE) در واقع مخفف عبارات روبرو است: استراحتRest، یخIce، بستن پاCompression و بالا نگه داشتن Elevation.

این روش معمولا در درمان مشکل تاندونیت آشیل موثر واقع می شود آن هم درست پس از زمانی که آسیب دیدگی برای فرد به وجود آمده باشد (یعنی در موارد حاد). این متد به روش زیر کارکرد دارد:

استراحت: بر روی تاندون پای خود تا یک تا دو روز فشار یا وزن اعمال نکنید آن هم تا زمانی که بتوانید بدون درد در تاندون خود راه بروید. تاندون پا معمولا زمانی سریع تر بهبود می یابد که هیچ فشار اضافه ای در این دوره بر روی آن وجود نداشته باشد.

در صورتی که شما نیاز به راه رفتن در مسافت های طولانی دارید، پزشک معالج شما ممکن است به شما پیشنهاد دهد که حنما از عصا استفاده کنید تا امکان استراحت تاندون پا فراهم شود.

یخ: یخ را در یک کیسه قرار دهید و این کیسه را در یک پارچه بسته بندی کنید و این بسته از یخ را بر روی پوست ناحیه مربوطه از پا قرار دهید. این کیسه یخ را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی تاندون خود نگه دارید. سپس آن را بر دارید و به تاندون اجازه دهید تا کم کم دوباره گرم شود. یخ ها معمولا باعث می شوند التهاب یا ورم تاندون زودتر از بین بروند.

بستن: از یک بانداژ یا نوار های ورزشی خاص استفاده کنید و آن را دور تاندون پا در ناحیه مصدوم شده ببندید. این کار کمک می کند تا از ورم بیش از حد تاندون در پای فرد جلوگیری به عمل آید. اما هیچ چیزی را خیلی سفت دور تاندون پای خود نپیچانید چرا که می تواند گردش خون در ناحیه مربوطه را محدود کند.

بالا نگه داشتن: پاهای خود را بلند کنید و از سطح قفسه سینه خود بالاتر ببرید. از آن جایی که در این روش پا بالاتر از سطح سینه قرار می گیرد، خون سریع تر از داخل آن به قلب بر می گردد و ورم پا کم کم می خوابد. انجام این کار بسیار ساده است، کافیست دراز بکشید و پای خود را بر روی یک بالشت یا هر سطح مرتفع دیگری قرار دهید.

عمل جراحی تاندون آشیل

در صورتی که این نوع درمان برای تاندونیت آشیل شما کارساز نبود، ممکن است به عمل جراحی برای درمان تاندون آشیل شما نیاز باشد. اگر شرایط وخیم تر شود و درمانی صورت نگیرد، ریسک پارگی آشیل که خود نیز به عمل جراحی نیاز دارد بالاتر می رود. این موضوع می تواند منجر به درد شدید در ناحیه پاشنه شود.

برای درد کف پا به چه دکتری مراجعه کنیم؟

پزشک شما ممکن است بر اساس میزان شدت پارگی تاندون آشیل و این که آیا واقعا پارگی صورت گرفته یا خیر چندین گزینه مختلف برای جراحی پارگی تاندون را پیش رویتان قرار دهد. پزشکان معمولا شما را به یک جراح ارتوپد معرفی می کنند تا بهترین گزینه جراحی را به شما معرفی کند.

نوع جراحی بر اساس محل ابتلا و شرایط بیمار و میزان پارگی تاندون (در صورت وجود) متفاوت است.

تقویت تاندون آشیل با ورزش

این تمرین بر اساس انجام سه ست ۱۵ تکراری روی پای آسیب دیده دو بار در روز، هفت روز در هفته و به مدت ۱۲ هفته است. باید با دردی متوسط، اما قایل تحمل انجام شود.

  • با دوچرخه ثابت ، پیاده روی یا درجا زدن برای چند دقیقه خود را گرم کنید.
  • کنترل خود را حفظ کنید و به آرامی تا جایی که می توانید روی هر دو انگشت پا بلند شوید.
  • وزن خود را به سمت پایین در طرف آسیب دیده حرکت دهید و به آرامی شروع به پایین آوردن کنید (این مرحله انقباض خارج از مرکز است) تا زمانی که پاشنههای پا کمی زیر استپ یا پایه قرار گیرند.
  • وزن خود را به پشت برگردانید و به حالت اول (بالا) برگردید و ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید.
  • سینه و برآمدگی کف پای خود را روی لبه استپ قرار داده و پاشنه پا را آزاد نگه دارید.
  • تاندون آشیل خود را بکشید.
  • عضلات ساق پا را بکشید
بورسیت پاشنه (التهاب پشت پاشنه پا) چیست؟

علائم تاندونیت آشیل

کسانی که با مشکل تاندونیت آشیل دست و پنجه نرم می کنند، معمولا علائم و نشانه های خاصی را دارند. از جمله این علائم و نشانه ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

❇ حس نامناسب و عدم راحتی و ورم در ناحیه پشت پاشنه پا

❇ سفت شدن عضله ساق پا

❇ محدوده کم برای حرکت دادن در حین کشش پا

❇ گرمای بیش از حد پوست ناحیه پاشنه پا

علامت اصلی مربوط به تاندونیت آشیل، درد و ورم  پا در ناحیه پشتی افراد آن هم در زمانی که راه می روند و یا می دوند می باشد. از جمله دیگر علائم تاندونیت این ناحیه می توان به سفت بودن عضله ساق پا و محدود بودن دامنه ی حرکتی پا در حین کشش آن اشاره داشت. در تاندونیت در غیر محل اتصال تورم در خود تاندون و به صورت یک برجستگی دوکی شکل در قسمت انتهایی پشت ساق لمس و رویت می شود.

معاینه پزشک

تشخیص تاندونیت آشیل

جهت تشخیص وجود مشکل تاندونیت در ناحیه تاندون آشیل، پزشک متخصص سوالاتی را پیرامون درد و ورم در ناحیه ساق پا و پاشنه از شما خواهد پرسید. همچنین دکتر معالج از شما می خواهد بر روی پاشنه پا بایستید تا در همین حین بتواند محدوده حرکت و میزان انعطاف پذیری پا در ناحیه مربوطه را مشاهده و بررسی کند.

در همین حین پزشک معالج نواحی مورد نظر را لمس کرده و کمی فشار می دهد تا دقیقا ناحیه اصلی مربوط به درد و ورم را که درد آن شدیدتر از سایر بخش ها است شناسایی کند.

بررسی های تصویر برداری نیز می توانند به تشخیص مشکل تاندونیت آشیل کمک کنند اما معمولا بیماران به این بررسی ها نیازی ندارند. با این حال ممکن پزشک معالج دستور انجام هر کدام از آنها  را صادر کند. از جمله این بررسی های تصویربرداری می توان به موارد زیر اشاره داشت:

❇ رادیوگرافی ساده که از ناحیه پا و استخوان های آن تصاویری تولید و در اختیار پزشک معالج قرار می دهد. در صورت وجود خار استخوانی یا برجسگی استخوانی غیر طبیعی در پاشنه این تصاویر کمک کننده خواهند بود و رسوب غیر طبیعی کلسیم در داخل تاندون را هم نشان می دهند.

❇ اسکن های ام آر آی (MRI) که پزشکان می توانند به کمک آنها پارگی ناکامل تاندون آشیل و التهاب در بافت های مجاور آن در پای بیمار را شناسایی و تعیین کنند.

❇ سونوگرافی یا همان اولتراسوند که می تواند میزان حرکت تاندون، آسیب های مرتبط به آن و وجود التهاب و ضخیم شدن تاندون در این ناحیه را مشخص کند.

 

علت و درمان درد مچ پا

درمان تاندونیت آشیل

راه های درمانی مختلفی برای تاندونیت آشیل در افراد وجود دارند که از جمله آن ها می توان به درمان های خانگی نظیر استراحت کردن و دارو پهای ضد التهاب و همچنین درمان های تهاجمی تر و تخصصی نظیر تزریقات استروییدها (کورتون)، تزریق های پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و همچنین عمل جراحی اشاره داشت.

قابل ذکر است که تزریق کورتون در اطراف یا داخل تاندون آشیل ریسک پارگی خود به خود آن را به میزان زیادی افزایش می دهد و به طور معمل باید از آن اجتناب نمود. ممکن است پزشک معالج شما پیشنهاد کند:

❇ فعالیت بدنی خود را کاهش دهید.

❇ عضلات ساق پای خود را بسیار آرام و نرم کشش دهید و کم کم آن ها را قوی تر کنید.

❇ یک ورزش دیگر با فشار بدنی کمتر را انتخاب کنید.

❇ پس از انجام فعالیت بدنی و ورزش و یا در حین درد از یخ جهت سرد کردن ناحیه مربوطه استفاده کنید.

❇ از بندهای بستنی محکم یا بوت های خاص air walker boot  جهت اجتناب از حرکت پاشنه پا استفاده کنید.

❇ به فیزیوتراپی بروید.

❇ از دارو های ضد التهاب نظیر ناپروکسن یا ایبوپروفن (ادویل) برای مدتی محدود استفاده کنید.

❇ از یک کفش با پاشنه طبی استفاده کنید تا میزان فشار و حرکت تاندون آشیل بدین وسیله کاهش یابد.

پروتکل rice

 

دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپدی ، آرتروسکوپی ، آرتروپلاستی و فوق تخصص جراحی مچ پا در تهران

برای پرسش از دکتر، روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر لیلا دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 12 مشاهده پرسش
    سلام دخترم ۹سال و ۶ ماه سن و وزن ۴۱ و قد ۱۵۳ دارن
    قد پدر ۱۷۸ و قد مادر ۱۶۷ و به تازگی پرید شدن
    عکس مچ دست گرفتیم دکتر گفتن قدش ۱۶۰ تا ۱۶۴ میشه با توجه به قد پدر مادر ۱۶۰ یا ۱۶۴ براش کوتاهه به نظر شما به ۱۶۷ میرسه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      حالا حالا ها رشد می کنه و جای نگرانی نیست

  • تصویر کاربر حدیث شنبه ۱۹ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 25 مشاهده پرسش
    پسرم ۱۶ سالشه و دکتر غدد که رفتیم گفتن با توجه به عکس مچ دستش صفحه رشدش بسته شده و قدش ۱۶۰ هست امکان رشد قد تا بیست سالگی وجود دارد؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۹ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      مقدار کمی رشد محتمله ولی جهش رشدی خیر معمولا

  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۹ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 25 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    بنده از اصفهان مزاحمت می شوم و اگر امکان مشاوره و ویزیت انلاین باشد ممنون می شوم خلاصه پرونده من به شرح زیر است اگر راهنمایی بفرمایید ممنون می شوم،
    جناب دکتر بنده حدود 12 سال پیچ دچار شکستگی در استخوان های تالوس و مدیال مالئوس شدم و اخیرا حدود یکماه پیش دچار ضرب دیدگی و کشیدگی در ناحیه مچ پا جواب MRi اعلام نموده است که :
    1-mild tibiotalar joint effusion is seen
    2- Anterior talofibular ligament sprain grad I is seen
    3- mild fluid within FHL tendon sheath is noted
    4- OS navicular type II and OS perineum are noted
    مابقی موارد را اعلام شده سالم است و اسیب دیدگی ندارد. ممنون از زحمت شما اگر امکان مشاوره می باشد بفرمایید تا هزینه ویزیت را تقدیم نمایم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۹ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      اتکا به گزارش ام آر آی بدون معاینه و شرح حال دقیق . بدون دیدن تصاویر فایده نداره 

  • تصویر کاربر $& شنبه ۱۹ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید
    من ۱۸ سالمه قدم ۱۸۱ ۱۸۲ هست یکی دو ماه بود از تولدم گذشته بود که متوجه کوتاه شدن استین لباس هام شدم و قد دستامو که گرفتم تقریبا ۱۸۷ شده بود نسبت به ۷/۸ ماه پیش دو سه سانت رشد کرده بود سوالی که برام پیش اومد این بود که این یعنی صفحه رشده من بازه و قد خودمم قراره همینقدر بلند بشه ؟
    1. تصویر کاربر $& دوشنبه ۱۴ اسفند ۲( 3 هفته پیش)
      H
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۹ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      طبیعتا مقدار اندکی رشد خواهید داشت ولی در حالت نرمال جهش رشدی نباید باشه

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر احسان پنجشنبه ۳ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من تقریبا 17 روز پیش مچ پام تو فوتبال ضربه خورد (کشیدگی نبود فقط ضربه خورد ) اومدم خونه فردا صبح دیدم ورم کرده .. رفتم عکس گرفتم گفتن شکستگی نداره ولی گفتن رباط اسیب دیده ..ولی نگفتن کش اومده و یا پاره شده.. اتل گچ گرفتن .. دکتر گفت دوهفته تو گچ باشه .. گفتم شما هم نظر بدید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۳ اسفند ۲( 1 ماه پیش)

      نهايتا ١٠-١٤ روز آتل  و بعد معاينه مجدد و بعد فيزيوتراپى

  • تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۳ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 29 مشاهده پرسش
    با سلام
    اقای دکتر بنده ۲۴ سالم هست و وزنم ۶۰ و قدم ۱۷۰ هستش
    حدود ۳ سالی هست که به این پی بردم که بالاتنه ام خیلی از پاهام بلندتره و این موضوع کاملا از لحاظ روحی اذیتم میکنه، حتی ساعد دستامم نسبت به بازوهام کوتاه تره
    میخواستم بدونم واسه عمل هم روی ساق و هم روی ران چقدر زمان لازمه
    خیلی ممنونتون میشم جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۳ اسفند ۲( 1 ماه پیش)

      تا راه رفتن نرمال ٦-١٢ ماه 

  • تصویر کاربر آرمان پنجشنبه ۳ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    جناب آقای دکتر بنده ۳۸ سال سن دارم ۱۸۰ قد و ۱۰۰ کیلو وزن. سال ۹۳ در طی تصادف استخوان ران شکست و پس از ۴ بار عمل کردن و در آخر با ریم کردن استخوان ران جوش خورد. الان ۸ سال از آخرین عملم گذشته. چند ماهی هست زانو درد شدید و کمر درد دارم ولی به خاطر نیل استخوانی MRI نمیتونم بدم. دکترم گفت که ارتروز داری و احتمالا کشیدگی رباط زانو و دیسک کمر هم گرفتی. و گفتند باید نیل رو دربیاری هرچند خیلی وقته گذشته و عمل سنگینی هستش. به نظر شما کار درستیه که نیل رو دربیارم حتی اگه ۸ سال گذشته باشه؟ در حین عمل دوباره نشکنه چون با ریم کردن نیل رو داخل ران کردند!
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۳ اسفند ۲( 1 ماه پیش)

      نيل معمولا سخت خارج نمى شه و انجام بدين 

  • تصویر کاربر سعید دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 48 مشاهده پرسش
    سلام خدمت آقای دکتر
    خدمت شما عرض کنم که مادر بنده با توجه به عمل دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی باز هم افتادگی مچ پاشون خوب نشده و راه رفتن براشون مشکله
    بی زحمت اگه راهکاری وجود داره بفرمائید.
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      ممکنه جراحی انتقال تاندون لازم باشه

  • تصویر کاربر محمدرضا دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 54 مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب اقای دکتر پسر بنده در فروردین ۱۴۰۰ به علت بیماری گیلن باره دچار افتادگی مچ پاشده ‌بنا به گفته دکتر متخصص نوارعصب وعضلشدرصورت عدم بهبودی پشنهاد داده بعد سه سال عمل ترانسفر انجام بشه به نظر حضرت عالی آیا این عمل مفید هست پسرم ۱۵سالش هست وورنشم ۶۵کیلو درراه رفتن یک مقدار غیر طبیعی هست ودر صورت تایید آیا این عمل توسط خودتان انجام میشود ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      بله اگر تاندون قابل انتقالی وجد داشته باشه بسیار موثره

  • تصویر کاربر زینب دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر نادری
    با سلام و احترام و عرض ادب خدمت شما

    چندین سوال از خدمتتان داشتم

    - من از اصفهان تماس آنلاین گرفتم اصلا جوابگو نبودند
    - من از اصفهان می خواهم بیایم تا شما جراحی کنید
    - هر دو تا پایم انحراف دارند
    -هزینه عمل هر دو تا پایم چقدر می شه
    - بعد از عمل جراحی چند هفته باید در خانه بمانم و استراحت کنم
    - چطوری می توانم با شما تماس بگیرم برای عمل جراحی و نوبت گرفتن
    -اگه من از اصفهان به تهران بخواهم بیایم شما جراحی را در کدام بیمارستان انجام می دهید ؟ در بیمارستان تریتا یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      به شماره واتساپ داخل وبسایت پیام بدین

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر سپیده دوشنبه ۱۷ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 98 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    این عمل چقدر احتمال برگشت داره؟
    و چقدر در حرکت اختلال بوجود میاره ، من کوهنوردم .
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۷ مهر ۲( 5 ماه پیش)

      حدود ده در صد احتمال عود داره 

      بسته به نوع عمل مورد نیاز که با معاینه و رادیوگرافی ایستاده معلوم می شه ممکنه بتونید به کوهنوردی ادامه بدین یا نتونید

  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۱۷ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 126 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید زانو هردو پاهام موقع خم وراست صدای تق تق میده و الان مدتی هست که موقع نشستن و برخاستن درد میگیره اما تو راه رفتن هیچ مشکلی و درد ندارم.در mri سایدگی مفصل دارم یک بارم prpتزریق داشتم به نظر شما prpتاثیر داره یا نه
    1. تصویر کاربر محسن سه شنبه ۲۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام خسته نباشید زانو هردو پاهام موقع خم وراست صدای تق تق میده و الان مدتی هست که موقع نشستن و برخاستن درد میگیره اما تو راه رفتن هیچ مشکلی و درد ندارم.در mri سایدگی مفصل دارم یک بارم prpتزریق داشتم به نظر شما prpتاثیر داره یا نه
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۷ مهر ۲( 5 ماه پیش)

      نه اثر نداره 

      فیزیوتراپی و تمرین و کاهش وزن 

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر تقی شنبه ۲۰ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 150 مشاهده پرسش
    سلام و درود آقای دکتر مچ پای من به مدت دو ماه تو گچ بود بعد از باز کردن گچ الان وقتی میخوام راه برم همه جای پام تق تق میکنه مخصوصا مچ پام انگشتای پامم از قسمتی که انگشت به پنجه وصله انگار یه چیزی رد میکنه مخصوصا وقتی جوراب می پوشم و راه میرم کلافه شدم به‌ نظر شما چی شده و چاره چیه چی کار میشه کرد سپاسگذارم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ اسفند ۱( 1 سال پیش)

      حتما معاینه و بررسی بیشتر لازمه

  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر اقای دکتر حدود ۵ ماه پیش دچار سانحه شدم و از ناحیه مچ و پاشنه پا اسیب دیدم.دو هفته پام تو اتل بوده و بعد از اون حدود ۳۰ جلسه فیزیوتراپی به دستگاههای مختلف رو تجربه کردم.متاسفانه همچنان در هنگام راه رفتن در پاشنه سینه و قسمت پایینی اشیل دچار درد هستم ضمنا انعطاف مچ پام نسبتا کمتر از پای سالم شده.عکس جواب ام ار ای رو خدمتتون میفرستم ممنون میشم راه حلی جلی پام بذارید تشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۷ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      تصويرى دريافت نشد

    2. تصویر کاربر محمد جمعه ۷ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      متاسفانه موفق به ارسال عکس نمیشم و دلیلش رو نمیدونم.جواب ازمایش به شرح زیر است
      Partial tearing of anterior and posterior talofibularl ligaments are seen with synovial effusion and subcutaeous edema

      Partial injury of deltoid ligament also is noted
      Bone bruise of calcaneous and medial of talus is noted
      There is no osteochondral fracture or osteochondritis
      Achilus flexor and extensor tendons appear normal
      No sign of avn
      No sofi tissue mass is detected
      Atfl is intact
    3. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      معاينه حتما لازمه 

      فعلا مى تونيد فيزيوتراپى انجام بدين .شاك ويو موثره 

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر فاطمه شنبه ۶ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 283 مشاهده پرسش
    سلام من پشت قوزک پام خیلی درد میکنه وانگار باد کرده وقتی دست میزنم انگار استخوان اظافی دراومده مشکل من چیه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۶ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      معاينه و بررسى لازمه 

  • تصویر کاربر عطری چهارشنبه ۳ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض ادب.من الان ۸ سال است که دچار مشکل کشیدگی وانتخاب تاندون آشیل پام هستم.وبا درد ورنج رندگی میکنم به پزشکان زیادی مراجعه کردم .دوباره آمپول پردینوزولون برام پزشکان متخصص ارتوپد تزریق کردن داخل مچ پام که بهتر نشدم بدتر شدم.هیچ نوع فعالیت ورزشی هم نمیتونم کنم حتی ورزسهایی که پزشکان برام تجویز کردن رو هم نمیتونم انجام بدم.الان ۸ماهی میشه که درد به پاشنه پاهایم میزنه ونمیدونم پاشنه پامو زمین بزارم.خیلی برام جالبه که پای دیگرم هم از ناحیه پاشنه پا درگیر شده.توزوخدا به من بگین چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۳ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      احتمالا جراحى لازمه 

      ام آر آى براى بررسى لازمه 

  • تصویر کاربر M.b سه شنبه ۲ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    جنس نخ عمل آشیل پاره شده آیا جذبی است، چقدر طول میکشه که آشیل به هم جوش بخوره
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      غير قابل جذبه و جوش خوردن كامل حدود سه ماه زمان مى خواد

  • تصویر کاربر امیرحسین شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر توروخدا اگه میشه جواب بدید پای پسر ۴ساله من از وقتی به دنیااومده یکی از اون یکی پا کوچیکتر واصلا یک پاش رشد نمیکنه دکتر بردم‌گفته تاندون آشیلش کوتاهه باید عمل بشه نمیدونم واقعا چیکارکنم آیا با عمل درست میشه وبااون یکی هم اندازه میشه یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      درود

      بهتره نظر ارتوپد اطفال رو بپرسید

  • تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من فوتبالیستم سنم ۱۷ وزنم ۷۵
    قدم ۱۸۵ من اشیل پای چپم یه هفته هست باد کرده میخوام بدون درمانش چیه راه درمان چیه ؟ و اینکه وقتی پامو تو کفش و کتونی هام میکنم موقع راه رفتن و دویدن خیلی درد میگیره
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      اول معاينه و ام آر آى لازمه 

  • تصویر کاربر مهرداد دوشنبه ۲۷ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام زیر زانوم نزدیک ۲۰ روز ضربه خورد ارتوپد مگد گفته شد ولی هنوز پام نمی توانم زمین بزارم مشگل چی تو را خدا جواب بده
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۷ دی ۰( 2 سال پیش)

      درود

      اگه درد هنوز زياده ام آر آى لازمه 

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری