منو

آیا کیست بیکر زانو خطرناک است؟

کیست بیکر یک کیست پر از مایع است که سبب ایجاد برآمدگی و احساس سفتی در پشت زانو می شود. این درد می تواند در هنگام صاف یا خم کردن کامل زانو و همچنین در حین فعالیت تشدید شود. ایا کیست زانو خطرناک است؟


کیست بیکر چیست؟

کیست بیکر که کیست پوپلیته نیز نامیده می شود معمولا در افراد بالغ به علت وجود یک مشکل در مفصل زانو به وجود می آید. از جمله این مشکل ها می توان به التهاب مفصل یا پارگی منیسک زانو یا آرتروز اشاره کرد.

 این شرایط می توانند سبب تولید بیش از حد مایع توسط زانو شده که این پدیده خود منجر به ایجاد کیست بیکر می شود. کیست بیکر یا کیست زانو در اطفال می تواند بدون وجود هیچ گونه مشکلی در مفصل زانو ایجاد شود.

با اینکه کیست بیکر می تواند سبب ایجاد تورم شده و در فرد احساس ناراحتی به وجود آورد، معمولا درمان مشکل زمینه ای  آن، رهایی از این وضعیت را ممکن می کند.

کیست بیکر پاره شده

علائم کیست بیکر

در برخی موارد، کیست بیکر پشت زانو هیچ گونه دردی ایجاد نکرده و امکان دارد فرد متوجه وجود آن نباشد. در صورتی که فرد به علائمی دچار باشد، آن علائم می توانند شامل موارد زیر شوند:

❇ تورم در پشت زانو و گاهی در ساق

❇ درد زانو

❇ سفتی و عدم توانایی خم کردن زانو

نکته: علائم می توانند پس از فعالیت یا ایستادن به مدت طولانی تشدید شوند.

برای درمان کیست پا به چه دکتری مراجعه کنیم؟

در صورتی که فرد در پشت زانوی خود درد و تورم را احساس می کند باید با یک پزشک ارتوپد مشاوره کند. با اینکه احتمال این مورد پایین است، اما برآمدگی پشت زانو می تواند نشانه وضعیتی جدی تر از یک کیست پر از مایع باشد.

آیا کیست زانو خطرناک است؟

کیست زانو که به آن کیست بیکر کیستی نیز گفته می شود پر از مایع است که باعث برجستگی و احساس گرفتگی در پشت زانوی شما می شود. هنگامی که زانوی خود را کاملاً خم می کنید یا کشش می دهید یا وقتی فعال هستید درد می تواند بدتر شود. حال سوال این است که آیا کیست زانو خطرناک است؟

آیا کیست زانو خطرناک است؟

کیست های زانو خطرناک نیستند و ممکن است خود به خود از بین بروند. اما گاهی اوقات آنها می ترکند و اگر این اتفاق بیفتد، مایع مفصلی می تواند باعث درد، تورم و قرمزی شود. این علائم ممکن است باعث ایجاد ترومبوز ورید عمقی (DVT) شود که یک بیماری جدی است که نیاز به درمان فوری دارد. به همین دلیل مهم است که بلافاصله به متخصص ارتوپد مراجعه کنید.

اگر کیست بیکر باعث ناراحتی یا تداخل در فعالیت های عادی شود، کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید انجام دهید. برای پایین آوردن تورم، یک بسته کمپرس سرد روی ناحیه قرار دهید. برای کاهش التهاب، یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی بدون نسخه (ایبوپروفن) مصرف کنید. از آنجا که فشار روی مفصل زانو می تواند باعث افزایش التهاب شود، پای خود را استراحت داده و تا هر زمان که می توانید آن را بالا نگه دارید.

اگر با وجود این روش های درمانی، کیست عود کند و همچنان مشکل آفرین باشد، ممکن است تصویربرداری MRI برای تشخیص پارگی مینیسک زمینه ای یا علت احتمالی دیگر افزایش مایع مفصلی و تشکیل کیست انجام شود. البته بندرت، کیست با جراحی برداشته می شود. با پزشک خود در مورد ارجاع به فیزیوتراپی صحبت کنید. فعالیت هایی مانند دویدن، تنیس یا گلف را کاهش دهید. و سعی کنید با حفظ وزن بدن، فشار روی زانوی خود را کاهش دهید.

علت بروز کیست پشت زانو

کیست زانو ممکن است در اثر آسیب به زانو، مانند پارگی در مینیسک، یا آسیب به غضروف در اثر شرایطی مانند آرتریت روماتوئید یا آرتروز باشد. این شرایط ممکن است باعث تولید مایعات اضافی در سلول های سینوویال واقع در مفصل زانو شود. اگر مایع به فضای پوپلایتال بریزد، ممکن است کیست ایجاد شود. مایعات اضافی همچنین باعث متورم شدن کل زانو می شود.

زانو از استخوان، لیگامان ( رباط )، تاندون و غضروف تشکیل شده است. تاندون و غضروف نیاز به روان شدن دارند و این روانی را از مایع سینوویال دریافت می کنند. این مایع اصطکاک را کاهش داده و به زانوها کمک می کند تا حرکتی روان تر داشته باشند.

در هر زانو کیسه های مختلفی به نام بورسا وجود دارند که مایع سینوویال در آن ها جریان دارد. بین بورسای پوپلیته (کیسه ای در پشت زانو) و مفصل زانو یک سیستم دریچه مانند وجود دارد که جریان مایع سینوویال را تنظیم می کند.

در صورتی که زانو بیش از حد مایع سینوویال تولید کند، این مایع می تواند در بورسای پوپلیته تجمع یابد.

کیست بیکر

این پدیده می تواند به وسیله التهابی در مفصل زانو به وجود آید که معمولا ناشی از یک مشکل زمینه ای است. از جمله این مشکلات زمینه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

❇ نقرس

در این بیماری سطح اسید اوریک در خون بیش از حد بالا (هایپر اوریسمی) رفته و سبب ایجاد کریستال های اورات در اطراف و داخل مفاصل می گردد. این تجمع موجب التهاب و درد شدید می شود.

❇هموفیلی

یک بیماری وراثتی است که در آن خون به طرز مناسب لخته نشده و به خونریزی داخلی و همچنین آسیب مفصلی منجر می شود.

❇لوپوس

یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت سالم و عادی بدن حمله می کند.

❇ آرتروز (استئوآرتریت)

نوعی از التهاب مفاصل است که توسط التهاب، فروپاشی و در نهایت از بین رفتن غضروف در مفاصل به وجود می آید. در این بیماری غضروف به مرور زمان از بین می رود. 

👈مطالب مرتبط: انواع روش های درمان آرتروز 

❇ پسوریازیس

برخی از این بیماران نیز درد و التهاب را در مفاصل خود احساس می کنند.

❇ آرتریت واکنشی

یک نوع التهاب مفصلی است که به دنبال بعضی از بیماری های عفونی دستگاه تنفس، دستگاه ادراری تناسلی یا دستگاه گوارش ایجاد می شود و دلیل آن تشابه بعضی آنتی ژن های عوامل عفونت زا با پروتئین های موجود در غشای سینوویال مفصل است که در نتیجه سیستم ایمنی بدن علیه بافت خودی مفصل نیز وارد عمل می شود و آن را دچار التهاب می کند.

❇ آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی)

یک نوع التهاب مفصلی ناشی از خودایمنی است.

❇ آرتریت عفونی

التهاب مفاصل که در اثر یک عفونت باکتریایی به وجود آمده است.

❇ آسیب

آسیب یا تروما به زانو مانند پارگی منیسک می تواند به ایجاد کیست بیکر منجر شود. این موارد میان ورزشکاران رایج است.

👈مطالب مرتبط: مراقبت پس از عمل آرتروسکوپی زانو 

عوامل خطر کیست بیکر چیست؟

عوامل خطر کیست بیکر شامل موارد زیر است:

  • پارگی مینیسک

  • آرتروز زانو (شامل آرتروز و آرتریت روماتوئید)

  • آسیب مفصل زانو

🛑 این مقاله راحتما بخوانید: نقش پی آر پی زانو در درمان بیماری های زانو

عوارض احتمالی کیست بیکر 

از عوارض کیست بیکر می توان به لخته شدن خون در پای درگیر و همچنین پارگی کیست بیکر، ایجاد تورم و درد پا و تغییر رنگ کبودی مچ پا اشاره کرد.

ندرتا،  کیست بیکر پاره شده و مایع سینوویال به درون ناحیه پشت ساق پا نشت می کند. این پدیده سبب بروز موارد زیر می شود:

❇ زانو درد شدید

❇ تورم در پشت ساق پا

❇ گاهی اوقات، قرمزی پشت ساق پا یا احساس جاری شدن آب به پایین این ناحیه

این علائم و نشانه ها بسیار شبیه نشانه های وجود  لخته خون در وریدهای عمقی ساق می باشند. در صورتی که در پشت ساق پای خود قرمزی و تورم مشاهده می کنید، به یک ارزیابی پزشکی فوری نیاز دارید تا موارد جدی تر ایجاد کننده این علائم تشخیص داده شوند.

معاینه زانو

پارگی کیست زانو

در صورتی که کیست بیکر پاره شود، بیمار احساس درد بسیار زیادی داشته و متخصص ارتوپد ممکن است درمان های زیر را برای وی تجویز کند:

۱- استراحت کردن

۲- بالا نگاه داشتن پا

۳- تزریق داروهای کورتیکواسترویید در زانو

پزشک ارتوپد کیست بیکر را چگونه تشخیص می دهد؟

کیست های بیکر را می توان با معاینه پزشک ارتوپد تشخیص داد و در صورت لزوم با آزمایش های تصویربرداری (سونوگرافی، تزریق ماده حاجب به زانو و سپس تصویربرداری، به نام آرتروگرام یا اسکن MRI) تأیید کرد.

کیست بیکر  را اغلب می توان به وسیله معاینه فیزیکی تشخیص داد. با این حال، از آنجایی که علائم و نشانه های کیست بیکر مشابه با علائم بیماری های جدی تری از جمله وجود لخته خون، آنوریسم یا تومور می باشند، امکان دارد پزشک انجام آزمایش های تصویر برداری غیر تهاجمی را تجویز کند. از جمله این آزمایش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

❇ سونوگرافی

❇ تصویر برداری با اشعه ایکس

❇ تصویر برداری تشدید مغناطیسی (MRI)

درمان کیست بیکر

پزشکان در صورت امکان علت زمینه ای ایجاد کننده کیست را درمان می کنند. اگر پزشک تشخیص دهد که پارگی منیسک علت تولید بیش از حد مایع سینوویال است، می تواند انجام عمل جراحی برداشت یا ترمیم منیسک آسیب دیده را توصیه کند.

کیست های بیکری که با آرتروز مرتبط هستند معمولا با درمان آرتروز بهبود می یابند. مداخله جراحی در این موارد به ندرت مورد نیاز است.

برداشتن کیست بیکر با جراحی به عنوان یک عمل مستقل ندرتا ضرورت می یابد.

درمان کیست پشت زانو بدون جراحی

گاهی اوقات کیست پشت زانو به صورت خود به خودی از بین می رود. با این حال، در صورتی که کیست بزرگ بوده و سبب ایجاد درد شود، پزشک می تواند انجام درمان های زیر را پیشنهاد دهد:

❇ مصرف دارو

پزشک می تواند یک داروی کورتیکوستروئید مانند کورتیزون را جهت کاهش التهاب به درون زانو تزریق کند. این دارو با اینکه می تواند سبب تسکین درد شود اما همواره از بروز دوباره کیست پیشگیری نمی کند.

❇ تخلیه ترشحات (درناژ)

پزشک می تواند با استفاده از یک سوزن مایع را از مفصل زانوی فرد خارج کند. این فرایند آسپیراسیون با سوزن نامیده شده و اغلب تحت هدایت سونوگرافی انجام می شود.

❇ فیزیوتراپی کیست بیکر

قرار دادن یخ، استفاده از باند فشاری و چوب زیر بغل  می توانند به کاهش درد و تورم کمک کنند. تمرینات آرام محدوده حرکتی و تمرینات قدرتی برای عضلات اطراف زانو نیز می توانند به کاهش علائم و حفظ فعالیت زانو کمک کنند.

درمان خانگی کیست بیکر

در صورتی که پزشک تشخیص دهد آرتریت علت ایجاد کننده این کیست است، او می تواند انجام همه یا قسمتی از اقدامات زیر را توصیه کند:

پروتکل rice

❇ از اصول RICE پیروی کنید.

این حروف مخفف عبارات استراحت، اعمال یخ، کمپرس و بالا بردن عضو می باشند. به پای خود استراحت دهید. زانوی خود را به وسیله یک بانداژ، پارچه یا قالب کمپرس کنید. در زمان ممکن، مخصوصا در شب پای خود را بالا ببرید.

❇ مصرف دارو های مسکن بدون نسخه را امتحان کنید.

دارو هایی مانند ایبوپروفن (ادویل)، ناپروکسن سدیم (آلیو)، استامینوفن (تایلنول ) و آسپرین می توانند به تسکین درد کمک کنند. در هنگام مصرف از دستورالعمل های مرتبط با مقدار مصرف دارو پیروی کنید. نباید این داروها را بیش از مقدار توصیه شده مصرف کرد.

❇ فعالیت فیزیکی خود را کاهش دهید.

پیروی از این مورد تحریک پذیری مفصل زانو را کاهش می دهد. پزشک می تواند مدت کاهش سطح فعالیت ها را برای فرد توضیح داده و امکان دارد انواع جایگزین ورزش هایی را به فرد پیشنهاد دهد که او در این مدت قادر به انجام آنها می باشد.

مراقبت بعد از جراحی کیست بیکر

جوش خوردن و ترمیم بهتر استخوان های شما بستگی زیادی به مراقبت های بعد از ترمیم استخوان متاتارس دارد. غذاهای سالم و مقوی را حتماً در رژیم غذایی خود رعایت کرده و از استعمال سیگار پرهیز کنید.

حتما در تمام جلسات معاینه بعد از درمان حضور یابید و در صورت وجود مشکل، حتما پزشک خود را مطلع کنید.

  • در صورتی که پزشک شما، داروهای مسکن را برای شما تجویز کرده است، حتماً طبق دستورالعمل آنها را مصرف کنید.
  • اگر دارویی برای شما تجویز نشده است می توانید در صورت بروز درد از داروهای بدون نسخه استفاده نمایید.
  • به توصیه های متخصص ارتوپد خود درباره حداکثر وزنی که می توانید تا زمان بهبودی به پاهای خود تحمیل کنید و زمانی که می توانید به فعالیت های عادی و روزمره خود برگردید سوال کنید. در صورتی که عصا برای شما تحویز شده است حتماً از آن استفاده کنید.
  • در سه روز ابتدایی درمان هر یک الی ۲ ساعت یک بار (در زمان بیداری) به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه کیسه یخ را بر روی پاهای خود قرار دهید و این کار را تا خوابیدن ورم پا انجام دهید. برای جلوگیری از حس سوزش در پوست پا، یک لایه پارچه بین کیسه یخ و پای خود قرار دهید.
  • در این سه روز تا جای ممکن در هنگام نشستن و گذاشتن کیسه یخ، پای خود را روی یک بالش قرار دهید. سعی کنید پا را بالاتر از سطح قلب نگاه دارید تا از ورم آن کاسته شود.

 

دکتر رضا نادری متخصص ارتوپدی، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

برای پرسش از دکتر کلیک کنید.

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر بابک شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من کل سوال های که ازتون پرسیده بودن رو دیدم شما گفتین ک جراحی عوارض داره میشه بگید آیا 6سانت عوارض داره یا 12سانت
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      هر چه مقدار بیشتر عوارض بیشتر

  • تصویر کاربر سارا شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    من دو سال پیش به دلیل پیچ خوردگی مکرر مچ پا و پارگی کامل رباط جراحی بازسازی رباط مچ پا انجام دادم و تا حدود 2 ماه قبل هیچ مشکلی نداشتم. اما دو ماه قبل مجدد مچ پا به طور بدی پیچ خورد و پس از انجام ام آر آی و معاینه توسط دکتر ایشان فرمودند که باید جراحی مجدد انجام بشه و از internal brace برای ترمیم استفاده بشه چون پایداری مچ از بین رفته. جواب ام آر آی را خدمتتون ارسال می کنم. ممنون میشم بفرمایید که آیا نیازی به جراحی مجدد هست یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      معاینه لازمه و شاید نیاز به بازسازی با آلوگرفت باشه

  • تصویر کاربر سبحان شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من نقرس دارم و هر از چند مدتی یکبار مورد حمله نقرس قرار میگیرم با توجه به اینکه رژیم غذایی رعایت میکنم. این بار ک درد پاهام شروع شد دیگه مثل قبلا تمام نشد حدود یکماه هست ک درد دارم دردم کم میشه باز زیاد میشه و انگشت پام متورم میشه اگر امکان داره راهنمایی کنید. جسارتا از قرص الپرینول و گلشی سید هم استفاده میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      بهتره با همکاران روماتولوژیست مشاوره کنید

      مایعات فراوان مصرف کنید

  • تصویر کاربر م.س شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    سلام
    ۲۸ سال دارم و در پای راست خود دچار پارگی مینیسک داخلی شده‌ام، روند درمان مینیسک با تمرینات و فیزیوتراپی به خوبی پیش رفت میکرد اما کم کم با درد همسترینگ و سفتی آن مواجه شدم، به گونه ای که درد بیشتر و بیشتر می‌شد و هم‌چنین سوزش بسیار شدید در ناحیه مینیسک خارجی، سوزش در پشت ماهیچه ساق پا و کمی بالاتر از قوزک پا مشاهده شد و موارد بسیار آزار دهنده شد، که با تمرینات مینیسک تداخل بسیار داشت، بنابراین به تشخیص فیزیوتراپیست بخشی از کمر درگیر بود، لیزر و تمرینات برای ناحیه گودی کمر شروع شدو تمرینات مینیسک تقریبا پایان گرفت، حال با کار برروی کمر، دردهای مداوم در ناحیه ‌ی کمر ایحاد شده که به استراحت بسیار زیاد بر رفع شدن احتیاج دارد، که این سوال برایم ایجاد شده که آیا تشخیص درگیری کمر صحیح بوده و آیا بخشی از روند درمان است که این حجم درد غیرضروری را تحمل کنم؟ آیا این دردها در من باقی‌نخواهد ماند؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      به نظر من نوار عصب و عضله انجام بدین

  • تصویر کاربر احمد شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    سلام.پسرم 23 ماهشه، وقتی راه می‌ره احساس میکنم کف پاش کامل میچسبه به زمین و‌ قوس نداره .ولی وقتی میگیرم بغل و پاشو نگاه میکنم کمی قوس داره.وقتی راه می‌ره پای راستش کمی کج راه می‌ره و مشخصه،لطفا راهنمایی کنید عکسش هم میفرستم .
    1. تصویر کاربر احمد سه شنبه ۲۸ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      عکس
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      در این سن اقدامی لازم نیست و نرمال هست

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر داورزنی شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 77 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر دکتر جان.من ۱ماه پیش خدمتتون رسیدم یه درد کف پا داشتم که ۶ماه پیش اسیب دیده بود پام.mriوعکس مقایسه ی نشون دادم بهتون گفتین مشکلم بر طرف شده بیشتر به خاطر استرس هست دردم.ده جلسه فیزوتراپی هم برام نوشتین کلینیک استقلال انجام داد دو جلسه هم شاک ویو زدم.کفی طبی مخصوص هم گرفتم.از یک ماه پیش تا الان بهتر شدم ولی فعالیت زیاد میکنم کمی درد برمیگرده.حالا الان میتونم فوتسال بازی کنم یا صبر کنم تا بهبودی کامل .گزارش mriهم ارسال کردم براتون.ممنون از وقتی که میزارین
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      خیلی به تدریج و از دویدن شروع کنید . بعد به فوتسال برسین

  • تصویر کاربر الهام شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 65 مشاهده پرسش
    سلام ،وقتتون بخیر من خانمی ۲۸ ساله هستم که دوساله زانودرددارم وازیک سال قبل دردزانوهام شدید شده درحالی که اصلا نمی تونم بشینم وزیادراه برم درد میکنه وهنگام راه رفتن زانوم گیری کنه وفیزیوتراپی هم رفتم وپی آرپی هم تزریق کردم وانواع قرص ویتامین استفاده کردم اصلا خوب که نمیشه روز به روز بیشتر میشه چهار ماه پیش رفتم ام آر ای گفتن گرید ۳ هست الان دکتر عکس رادیولوژی گرفته گفته پیشرفت کرده باید آرتروسکوپی انجام بدید خواستم نظر شما روهم بپرسم ممنون میشم اگه جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      با این علایم فیزیوتراپی و تمرین براتون مفید هست

  • تصویر کاربر بهار شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 109 مشاهده پرسش
    با سلام.پسر من دو سال و ده ماهش هست.
    قد ۹۴. وزن ۱۴
    صافی کف پا داره که کمی هم چرخش در پاشنه به خارج و مچ به داخل خصوصا در سمت چپ ایجاد کرده.زمینه ارثی هم دارند. پیش دوتا اورتوپد بردم اولی که سریعا براش کفش طبی نوشت، دومی که فوق زانو بودن گفتن تا ۶سالگی کاری لازم نیست.پسر من یک سال و نیمگی هم به راه افتاد.
    الان میخواستم نظرتون رو بدونم و اگه لازمه زودتر برا معاینه بیارمش. مشکل خاصی رو خودش فعلا عنوان نمیکنه.کفش رو هم مدت کوتاهی پاش کردم چون نمیتونست باهاش تحرک کنه و معذب بود.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      فعلا اقدامی لازم نیست

  • تصویر کاربر سجاد شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 139 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر نادری
    سلام
    مچ پای راست بنده از ناحیه داخلی در تاریخ هشتم آذر در سالن فوتسال مورد ضربه ی محکم توپ و پای حریف قرار گرفت و حالت آسیب شبیه به پیچ خوردگی به سمت داخل و کمی جلو بود، بیشترین مقدار درد کمی جلوتر از قوزک داخلی به سمت روی پا حس میشود.
    بعد از مراجعه به پزشک اورژانس و عکس برداری آتل تجویز شد، مراجعه ی بعدی یک هفته بعد انجام شد و عکس رادیولوژی کنترلی گرفته شد که با توجه به عکس کنترلی جدید و کاهش تورم و کبودی دکتر تجویز به باز شدن آتل و تنها مراقبت با باند کشی نمودند
    اما همچنان درد در آن ناحیه حس میشود هرچند قابل مقایسه با روز اول مصدومیت نیست
    لطفا جنابعالی نظر خود را نسبت به عکسهای رادیولوژی در روز مصدومیت و یک هفته پس از مصدومیت اعلام بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      نیاز به معاینه هست 

      می تونید فیزیوتراپی برین و اگه درد ادامه پیدا کرد ام آر آی انجام بدین

  • تصویر کاربر مصطفی شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 102 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر عزیز
    با شروع شدن فصل سرما کف پاهام یخ میکنه
    میشه راهنمایی کنید علت و راه درمان چیست ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      بررسی و معاینه لازمه 

      حد اقل یک آزمایش کامل خون نیاز هست

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر شهره دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام. وقت شما بخیر. بابت پارگی مینیسک زانوم 2بارprpکردم.وتحت درمانم. آیا میتوانم ماساژ هم بگیرم. اگه می‌شه چه نوع ماساژی؟ درمورد آرتروز لگن هم راهنمایی می فرمایید. ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      درود

      براى لگن فعلا فيزيوتراپى 

      براى منيسك هم تمرين زانو لازمه و نه ماساژ

  • تصویر کاربر Jab چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر۲۹سال سن دارم ی کیست بیکر پشت زانوم هست به نظرشمابایدعمل کنم یا نيازي ب عمل نیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      درود

      كيست بيكر در بالغين به دليل مشكلى در داخل زانو رخ مى ده و يك بيمارى مستقل نيست و ندرتا لازمه كه خود كيست برداشته بشه

  • تصویر کاربر شیما دوشنبه ۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    سلام
    خسته نباشید.خانمی هستم ۳۳ ساله
    روی پام یه برآمدگی سفت به وجود آمده
    البته دو هفته پیش متوجه شدم همین قسمت رنگه پوستم تغییر کرده مثل حالت پینه بسته
    آیا خطرناک است و احتیاج به پیگیری دارد؟
    چون پدرم و چندتا از بستگان خیلی نزدیکم سرطان استخوان داشتن یکم نگرانم کرده، ممنونم از شما
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      درود

      به هر حال معاينه و بررسى لازمه ولى بسيار بسيار بعيده سرطان استخوان باشه

    2. تصویر کاربر شیما شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      خیلی ممنونم، البته حدود چند ماهه پیش یه زائده استخوانی روی جمجمه به وجود اومده بود که برداشتم و نمونه دادم که گفتن فولیکول مو استخوان سازی کرده، مدارک خدمتون میفرستم
      مچ دستم هم مدتی درد میکرد که گچ گرفتن و گفتن دیسک گردن هم هست، یعنی سرخوردگی مهره ۵ و ۶
      همه مدارک خدمتتون ارسال شد
    3. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      درود

      بايد معاينه و بررسى بشه 

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۸ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید من 23 سال سن دارم، در دوران بچگی ورزش میکردم چند سالی هست ورزش نمیکنم. حدود یکسال هست درد جلوی زانو دقیقا زیر کشکک زانو، روی تاندون کشکک درد داره. حرکت جلو ران با دستگاه رو میزنم به شدت درد میگیره. علت چی میتونه باشه و درمانش چی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۸ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      درود

      تاندنيت كشكك داريد

      درمانش فيزيوتراپى با كيفيت و تمرين درمانى هست

      اون حركت فعلا بايد متوقف بشه

  • تصویر کاربر زینب یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 277 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیراز یک ماه قبل زانوم درد میکرد یک هفته ست پشت زانوم ورم کرده. میخواستم بپرسم چ مشکلی دارم؟ درمانش چیه؟ ممنونم ازلطفتون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود 

      بدون معاينه و بررسى نمى شه پاسخ داد

      با احترام

  • تصویر کاربر معین دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشین
    من حین بازی والیبال زانوم درد گرفت ولی خیلی کم بودولی فرداش خیلی درد زیادیگرفت الان۲۰روز رد میشه دردی ندارم اما وقتی پام صاف میکنم فشار میارم درد میگیره دکتر رفتم عکسم گرفتم گفت چیزی نیس اما هنوزم موقع فشار اوردن درد میگیره. عادی راه رفتن دردی حس نمیکنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بهتره فيزيوتراپى كنيد و اكه بعد از دو هفته بهتر نشدين ام آر آى كنيد

  • تصویر کاربر حامد شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 270 مشاهده پرسش
    باسلام:مادرم یک یک ماهی هست پشت زانو کیست شده حالت ورم که بردیم دکتر ارتوپد وگفت کیست هست که گفتن باید مطب که رفتیم‌واب کیست رو خارج کردن ولی الان ۳ روز میگذره خیلی درد میکنه وشب ها خواب نداره نمی دونم چکار کنم مسکن داده ولی هنوز ورم داره ودرد میکنه وهزینه زیاد گرفتن
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      احتمالا نياز به فيزيوتراپى و تمرين درمانى هست 

      باز هم با پزشك معالج كه معاينشون كردن مشورت كنيد

  • تصویر کاربر سونیا پنجشنبه ۲۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ، دخترم بغل زانو ش ورم کرده ام آر آی گرفتیم دکترش گفت ببرین تهران عملش کنید کیست آب آورد خوش خیم بعد ما بردیم پیش چند دکتر دیگه گفتن هم می تونید جراحی کنید هم می تونید نکنید کیست آب آورد میخواستم بدونم نظر شما چیست آیا عمل نکنیم خطرناکه؟ پای راستش بغل زانو ش، این ورم سفت و بزرگ هستش آیا واقعا کیست هست حتما باید جراحی بسه دخترم ۱۳ سالشه لطفا جواب بدید نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      من نه ايشان رو معاينه كردم و نه تصاويرشون رو ديدم

  • تصویر کاربر زهرا جمعه ۱۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 265 مشاهده پرسش
    سلام.ببخشید من حدود ۱۰ماه پیش یه ام آرای پشت زانو دادم دکتر گفت هیچی نیست این یه کیست هستش میتونی در بیاری میتونیم در نیاری.بعد از مدتی یه کم احساس درد داشتم رفتم پیش جراح کیست رو در آورد وداد آزمایشگاه الان جواب آزمایش میگه سرطانه.گفت به استخوان چسبیده خواستم بدونم این چقدر میتونه صحت داشته باشه.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      لطفا گزارش پاتولوژى رو ارسال كنيد

      با احترام

  • تصویر کاربر Zahra پنجشنبه ۴ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 296 مشاهده پرسش
    سلام و قتتون بخیر
    من هردو پام در اطراف زانو برامدگی هایی وجود داره که گفتن استخوان اضافی هست و پشت پا دقیقا محل خم شدن زانو هم وجود داره که گاهی موجب گرفتگی میشود به طوری که پامونمیتونم تکون بدم ایا عمل این استخوان ها میتونه منجرب به فلج شدن بشه .یکی ازهمی استخوان ها بالاتر از زانو گاها بسیاردردمیگیرد به طوری که پامونمیتونم تکون بدم.عکس ندارم چون زمانی که ۱۰سالم بودگرفتم دیگم پیگیرنشدم پدرم مخالفن باعمل الانم همینومیگن که خوب میشه بزرگتربشم ۲۲سالم هست.میشه کمکم کنید پیش چه دکتری بایدبرم وعملش خطرناک نیست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۴ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      اگر در سن بعد از بلوغ دردناك يا بزرگتر بشن عمل لازمه

      بهتره اول راديوگرافى انجام بدين

      با احترام

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری