منو

آیا کیست بیکر زانو خطرناک است؟

کیست بیکر یک کیست پر از مایع است که سبب ایجاد برآمدگی و احساس سفتی در پشت زانو می شود. این درد می تواند در هنگام صاف یا خم کردن کامل زانو و همچنین در حین فعالیت تشدید شود. ایا کیست زانو خطرناک است؟


کیست بیکر چیست؟

کیست بیکر که کیست پوپلیته نیز نامیده می شود معمولا در افراد بالغ به علت وجود یک مشکل در مفصل زانو به وجود می آید. از جمله این مشکل ها می توان به التهاب مفصل یا پارگی منیسک زانو یا آرتروز اشاره کرد.

 این شرایط می توانند سبب تولید بیش از حد مایع توسط زانو شده که این پدیده خود منجر به ایجاد کیست بیکر می شود. کیست بیکر یا کیست زانو در اطفال می تواند بدون وجود هیچ گونه مشکلی در مفصل زانو ایجاد شود.

با اینکه کیست بیکر می تواند سبب ایجاد تورم شده و در فرد احساس ناراحتی به وجود آورد، معمولا درمان مشکل زمینه ای  آن، رهایی از این وضعیت را ممکن می کند.

کیست بیکر پاره شده

علائم کیست بیکر

در برخی موارد، کیست بیکر پشت زانو هیچ گونه دردی ایجاد نکرده و امکان دارد فرد متوجه وجود آن نباشد. در صورتی که فرد به علائمی دچار باشد، آن علائم می توانند شامل موارد زیر شوند:

❇ تورم در پشت زانو و گاهی در ساق

❇ درد زانو

❇ سفتی و عدم توانایی خم کردن زانو

نکته: علائم می توانند پس از فعالیت یا ایستادن به مدت طولانی تشدید شوند.

برای درمان کیست پا به چه دکتری مراجعه کنیم؟

در صورتی که فرد در پشت زانوی خود درد و تورم را احساس می کند باید با یک پزشک ارتوپد مشاوره کند. با اینکه احتمال این مورد پایین است، اما برآمدگی پشت زانو می تواند نشانه وضعیتی جدی تر از یک کیست پر از مایع باشد.

آیا کیست زانو خطرناک است؟

کیست زانو که به آن کیست بیکر کیستی نیز گفته می شود پر از مایع است که باعث برجستگی و احساس گرفتگی در پشت زانوی شما می شود. هنگامی که زانوی خود را کاملاً خم می کنید یا کشش می دهید یا وقتی فعال هستید درد می تواند بدتر شود. حال سوال این است که آیا کیست زانو خطرناک است؟

آیا کیست زانو خطرناک است؟

کیست های زانو خطرناک نیستند و ممکن است خود به خود از بین بروند. اما گاهی اوقات آنها می ترکند و اگر این اتفاق بیفتد، مایع مفصلی می تواند باعث درد، تورم و قرمزی شود. این علائم ممکن است باعث ایجاد ترومبوز ورید عمقی (DVT) شود که یک بیماری جدی است که نیاز به درمان فوری دارد. به همین دلیل مهم است که بلافاصله به متخصص ارتوپد مراجعه کنید.

اگر کیست بیکر باعث ناراحتی یا تداخل در فعالیت های عادی شود، کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید انجام دهید. برای پایین آوردن تورم، یک بسته کمپرس سرد روی ناحیه قرار دهید. برای کاهش التهاب، یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی بدون نسخه (ایبوپروفن) مصرف کنید. از آنجا که فشار روی مفصل زانو می تواند باعث افزایش التهاب شود، پای خود را استراحت داده و تا هر زمان که می توانید آن را بالا نگه دارید.

اگر با وجود این روش های درمانی، کیست عود کند و همچنان مشکل آفرین باشد، ممکن است تصویربرداری MRI برای تشخیص پارگی مینیسک زمینه ای یا علت احتمالی دیگر افزایش مایع مفصلی و تشکیل کیست انجام شود. البته بندرت، کیست با جراحی برداشته می شود. با پزشک خود در مورد ارجاع به فیزیوتراپی صحبت کنید. فعالیت هایی مانند دویدن، تنیس یا گلف را کاهش دهید. و سعی کنید با حفظ وزن بدن، فشار روی زانوی خود را کاهش دهید.

علت بروز کیست پشت زانو

کیست زانو ممکن است در اثر آسیب به زانو، مانند پارگی در مینیسک، یا آسیب به غضروف در اثر شرایطی مانند آرتریت روماتوئید یا آرتروز باشد. این شرایط ممکن است باعث تولید مایعات اضافی در سلول های سینوویال واقع در مفصل زانو شود. اگر مایع به فضای پوپلایتال بریزد، ممکن است کیست ایجاد شود. مایعات اضافی همچنین باعث متورم شدن کل زانو می شود.

زانو از استخوان، لیگامان ( رباط )، تاندون و غضروف تشکیل شده است. تاندون و غضروف نیاز به روان شدن دارند و این روانی را از مایع سینوویال دریافت می کنند. این مایع اصطکاک را کاهش داده و به زانوها کمک می کند تا حرکتی روان تر داشته باشند.

در هر زانو کیسه های مختلفی به نام بورسا وجود دارند که مایع سینوویال در آن ها جریان دارد. بین بورسای پوپلیته (کیسه ای در پشت زانو) و مفصل زانو یک سیستم دریچه مانند وجود دارد که جریان مایع سینوویال را تنظیم می کند.

در صورتی که زانو بیش از حد مایع سینوویال تولید کند، این مایع می تواند در بورسای پوپلیته تجمع یابد.

کیست بیکر

این پدیده می تواند به وسیله التهابی در مفصل زانو به وجود آید که معمولا ناشی از یک مشکل زمینه ای است. از جمله این مشکلات زمینه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

❇ نقرس

در این بیماری سطح اسید اوریک در خون بیش از حد بالا (هایپر اوریسمی) رفته و سبب ایجاد کریستال های اورات در اطراف و داخل مفاصل می گردد. این تجمع موجب التهاب و درد شدید می شود.

❇هموفیلی

یک بیماری وراثتی است که در آن خون به طرز مناسب لخته نشده و به خونریزی داخلی و همچنین آسیب مفصلی منجر می شود.

❇لوپوس

یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت سالم و عادی بدن حمله می کند.

❇ آرتروز (استئوآرتریت)

نوعی از التهاب مفاصل است که توسط التهاب، فروپاشی و در نهایت از بین رفتن غضروف در مفاصل به وجود می آید. در این بیماری غضروف به مرور زمان از بین می رود. 

👈مطالب مرتبط: انواع روش های درمان آرتروز 

❇ پسوریازیس

برخی از این بیماران نیز درد و التهاب را در مفاصل خود احساس می کنند.

❇ آرتریت واکنشی

یک نوع التهاب مفصلی است که به دنبال بعضی از بیماری های عفونی دستگاه تنفس، دستگاه ادراری تناسلی یا دستگاه گوارش ایجاد می شود و دلیل آن تشابه بعضی آنتی ژن های عوامل عفونت زا با پروتئین های موجود در غشای سینوویال مفصل است که در نتیجه سیستم ایمنی بدن علیه بافت خودی مفصل نیز وارد عمل می شود و آن را دچار التهاب می کند.

❇ آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی)

یک نوع التهاب مفصلی ناشی از خودایمنی است.

❇ آرتریت عفونی

التهاب مفاصل که در اثر یک عفونت باکتریایی به وجود آمده است.

❇ آسیب

آسیب یا تروما به زانو مانند پارگی منیسک می تواند به ایجاد کیست بیکر منجر شود. این موارد میان ورزشکاران رایج است.

👈مطالب مرتبط: مراقبت پس از عمل آرتروسکوپی زانو 

عوامل خطر کیست بیکر چیست؟

عوامل خطر کیست بیکر شامل موارد زیر است:

  • پارگی مینیسک

  • آرتروز زانو (شامل آرتروز و آرتریت روماتوئید)

  • آسیب مفصل زانو

🛑 این مقاله راحتما بخوانید: نقش پی آر پی زانو در درمان بیماری های زانو

عوارض احتمالی کیست بیکر 

از عوارض کیست بیکر می توان به لخته شدن خون در پای درگیر و همچنین پارگی کیست بیکر، ایجاد تورم و درد پا و تغییر رنگ کبودی مچ پا اشاره کرد.

ندرتا،  کیست بیکر پاره شده و مایع سینوویال به درون ناحیه پشت ساق پا نشت می کند. این پدیده سبب بروز موارد زیر می شود:

❇ زانو درد شدید

❇ تورم در پشت ساق پا

❇ گاهی اوقات، قرمزی پشت ساق پا یا احساس جاری شدن آب به پایین این ناحیه

این علائم و نشانه ها بسیار شبیه نشانه های وجود  لخته خون در وریدهای عمقی ساق می باشند. در صورتی که در پشت ساق پای خود قرمزی و تورم مشاهده می کنید، به یک ارزیابی پزشکی فوری نیاز دارید تا موارد جدی تر ایجاد کننده این علائم تشخیص داده شوند.

معاینه زانو

پارگی کیست زانو

در صورتی که کیست بیکر پاره شود، بیمار احساس درد بسیار زیادی داشته و متخصص ارتوپد ممکن است درمان های زیر را برای وی تجویز کند:

۱- استراحت کردن

۲- بالا نگاه داشتن پا

۳- تزریق داروهای کورتیکواسترویید در زانو

پزشک ارتوپد کیست بیکر را چگونه تشخیص می دهد؟

کیست های بیکر را می توان با معاینه پزشک ارتوپد تشخیص داد و در صورت لزوم با آزمایش های تصویربرداری (سونوگرافی، تزریق ماده حاجب به زانو و سپس تصویربرداری، به نام آرتروگرام یا اسکن MRI) تأیید کرد.

کیست بیکر  را اغلب می توان به وسیله معاینه فیزیکی تشخیص داد. با این حال، از آنجایی که علائم و نشانه های کیست بیکر مشابه با علائم بیماری های جدی تری از جمله وجود لخته خون، آنوریسم یا تومور می باشند، امکان دارد پزشک انجام آزمایش های تصویر برداری غیر تهاجمی را تجویز کند. از جمله این آزمایش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

❇ سونوگرافی

❇ تصویر برداری با اشعه ایکس

❇ تصویر برداری تشدید مغناطیسی (MRI)

درمان کیست بیکر

پزشکان در صورت امکان علت زمینه ای ایجاد کننده کیست را درمان می کنند. اگر پزشک تشخیص دهد که پارگی منیسک علت تولید بیش از حد مایع سینوویال است، می تواند انجام عمل جراحی برداشت یا ترمیم منیسک آسیب دیده را توصیه کند.

کیست های بیکری که با آرتروز مرتبط هستند معمولا با درمان آرتروز بهبود می یابند. مداخله جراحی در این موارد به ندرت مورد نیاز است.

برداشتن کیست بیکر با جراحی به عنوان یک عمل مستقل ندرتا ضرورت می یابد.

درمان کیست پشت زانو بدون جراحی

گاهی اوقات کیست پشت زانو به صورت خود به خودی از بین می رود. با این حال، در صورتی که کیست بزرگ بوده و سبب ایجاد درد شود، پزشک می تواند انجام درمان های زیر را پیشنهاد دهد:

❇ مصرف دارو

پزشک می تواند یک داروی کورتیکوستروئید مانند کورتیزون را جهت کاهش التهاب به درون زانو تزریق کند. این دارو با اینکه می تواند سبب تسکین درد شود اما همواره از بروز دوباره کیست پیشگیری نمی کند.

❇ تخلیه ترشحات (درناژ)

پزشک می تواند با استفاده از یک سوزن مایع را از مفصل زانوی فرد خارج کند. این فرایند آسپیراسیون با سوزن نامیده شده و اغلب تحت هدایت سونوگرافی انجام می شود.

❇ فیزیوتراپی کیست بیکر

قرار دادن یخ، استفاده از باند فشاری و چوب زیر بغل  می توانند به کاهش درد و تورم کمک کنند. تمرینات آرام محدوده حرکتی و تمرینات قدرتی برای عضلات اطراف زانو نیز می توانند به کاهش علائم و حفظ فعالیت زانو کمک کنند.

درمان خانگی کیست بیکر

در صورتی که پزشک تشخیص دهد آرتریت علت ایجاد کننده این کیست است، او می تواند انجام همه یا قسمتی از اقدامات زیر را توصیه کند:

پروتکل rice

❇ از اصول RICE پیروی کنید.

این حروف مخفف عبارات استراحت، اعمال یخ، کمپرس و بالا بردن عضو می باشند. به پای خود استراحت دهید. زانوی خود را به وسیله یک بانداژ، پارچه یا قالب کمپرس کنید. در زمان ممکن، مخصوصا در شب پای خود را بالا ببرید.

❇ مصرف دارو های مسکن بدون نسخه را امتحان کنید.

دارو هایی مانند ایبوپروفن (ادویل)، ناپروکسن سدیم (آلیو)، استامینوفن (تایلنول ) و آسپرین می توانند به تسکین درد کمک کنند. در هنگام مصرف از دستورالعمل های مرتبط با مقدار مصرف دارو پیروی کنید. نباید این داروها را بیش از مقدار توصیه شده مصرف کرد.

❇ فعالیت فیزیکی خود را کاهش دهید.

پیروی از این مورد تحریک پذیری مفصل زانو را کاهش می دهد. پزشک می تواند مدت کاهش سطح فعالیت ها را برای فرد توضیح داده و امکان دارد انواع جایگزین ورزش هایی را به فرد پیشنهاد دهد که او در این مدت قادر به انجام آنها می باشد.

مراقبت بعد از جراحی کیست بیکر

جوش خوردن و ترمیم بهتر استخوان های شما بستگی زیادی به مراقبت های بعد از ترمیم استخوان متاتارس دارد. غذاهای سالم و مقوی را حتماً در رژیم غذایی خود رعایت کرده و از استعمال سیگار پرهیز کنید.

حتما در تمام جلسات معاینه بعد از درمان حضور یابید و در صورت وجود مشکل، حتما پزشک خود را مطلع کنید.

  • در صورتی که پزشک شما، داروهای مسکن را برای شما تجویز کرده است، حتماً طبق دستورالعمل آنها را مصرف کنید.
  • اگر دارویی برای شما تجویز نشده است می توانید در صورت بروز درد از داروهای بدون نسخه استفاده نمایید.
  • به توصیه های متخصص ارتوپد خود درباره حداکثر وزنی که می توانید تا زمان بهبودی به پاهای خود تحمیل کنید و زمانی که می توانید به فعالیت های عادی و روزمره خود برگردید سوال کنید. در صورتی که عصا برای شما تحویز شده است حتماً از آن استفاده کنید.
  • در سه روز ابتدایی درمان هر یک الی ۲ ساعت یک بار (در زمان بیداری) به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه کیسه یخ را بر روی پاهای خود قرار دهید و این کار را تا خوابیدن ورم پا انجام دهید. برای جلوگیری از حس سوزش در پوست پا، یک لایه پارچه بین کیسه یخ و پای خود قرار دهید.
  • در این سه روز تا جای ممکن در هنگام نشستن و گذاشتن کیسه یخ، پای خود را روی یک بالش قرار دهید. سعی کنید پا را بالاتر از سطح قلب نگاه دارید تا از ورم آن کاسته شود.

 

دکتر رضا نادری متخصص ارتوپدی، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

برای پرسش از دکتر کلیک کنید.

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر خسرو شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 69 مشاهده پرسش
    سلام شب بخیر دکتر جان دست پسرم ده ساله هست 5ماه پیش دستش شکست و پلاتین برای دستش گذاشتند دوتا پلاتین کارگذاشتن هردولوله دستش آیا ورزش ضرر ندارد دمبل دوکیلو می زند این کار اشتباه نیست ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      دمبل مشکلی نداره ولی ورزش تماسی نباید انجام بده

  • تصویر کاربر حسن شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 82 مشاهده پرسش
    من سه ماه پیش عمل acl و ترمیم مینیسک زانو داشتم حالا ام ای ار جدید گرفتم میشه وضیعتم رو بررسی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      اول این که نمی دونم چرا باید 3 ماه بعد عمل ام آر آی می کردین 

      دوم این که بررسی وضع شما نیاز به معاینه داره تا تصویربرداری

    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      اول این که نمی دونم چرا باید 3 ماه بعد عمل ام آر آی می کردین 

      دوم این که بررسی وضع شما نیاز به معاینه داره تا تصویربرداری

      ظاهرا منیسک و رباط بازسازی شده پاره گزارش شدن

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر فتانه شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 71 مشاهده پرسش
    سلام ۴۸ سال سن دارم دو هفته ای هست که در ناحیه پشت پاشنه پای راستم احساس درد میکنم و صبحها هنگام شروع راه رفتن درد میگیره وقتی دستم رو روی همان نقطه فشار میدم درد میگیره علت چیست با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      التهاب در محل اتصال تاندون آشیل به پاشنه

  • تصویر کاربر مرتضی شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 80 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    من مدت ۳ ماه هست که موقع ورزش سنگین مثل فوتسال درد شدیدی در قسمت کشاله ران هایم تا زیر بیضه ها و روی آلت تناسلی تا حدود زیر نافم احساس میکنم طوری که وقتی فوتسال بازی می‌کنم و میخام مثلا یک حرکت سریع انجام بدم حس میکنم اون قسمتی را که گفتم اصلا با من همکاری و همیاری نمیکنه طوری که دوست دارم به سمت توپ بدم ولی توانش را ندارم این حس را هم در بازوی دست راستم هم دارم‌ هرچند این درد بعد از چند روز خوب میشه و فقط موقع بازی این درد سراغم می‌آید من مذکر هستم و ۳۲ ساله ام ممنون میشم جواب بدهید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      از نظر فتق ورزشی باید معاینه بشین . اگه لازم شد ام آر آی هم انجام بدین

  • تصویر کاربر صحرا شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 120 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من دچار شکستگی مچ پا شده بودم توسط شما معاینه شدم فرمودید که استخوان خرد در مچ پای من هست باید هم ارتروسکوپی کنم هم جراحی باز انجام بدم اما به دلایلی نتونستم جراحی رو انجام بدم آقای دکتر توحید صفایی معاینه کردن تا داخل بیمارستان بتونم جراحی کنم ایشون هم ارتروسکوپی پیشنهاد دادن هم جراحی باز اما شما پین رو فرمودید احتیاج نیست ایشون میخوان پین بزارن آیا درسته من این جراحی انجام بدم آیا باعث کوتاهی مچ پام نمیشه یعنی ایشون درست تشخیص دادن شما این جراحی رو تایید میکنید توسط ایشون جراحی رو انجام بدم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      تصمیم با شماست و صلاحدید با پزشک جراحتون

  • تصویر کاربر هاشم شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 146 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما اقای دکتر فردی ۳۸ ساله هستم چند سالی هست که مبتلا به شست پای کج شده ام ولی الان دیگه درد انگشتم خیلی اذیت میکند و با پوشیدن کفش واقعا اذیتم میکند می خواستم بپرسم ببینم ایا امکان عمل وجود دارد
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      در صورت درد و ناراحتی می شه عمل کرد

  • تصویر کاربر ارجمندی چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 79 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید آقای دکتر بنده 35 ساله هستم چندماهه باکوچکترین پیاده روی 200یا 300متری روی صاق پای چپم درد شدیدی میگیره طوری که یجاهایی به زحمت میتونم به حرکتم ادامه بدم واینکه کمر درد هم به تازگی گرفتم طوری که موقع بلند شدن از زمین نمیتونم کمرم رو سریع صاف کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون
    1. تصویر کاربر ارجمندی دوشنبه ۱۳ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      پاسخ
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      نیاز به معاینه و بررسی هست . ممکنه درد از کمر منتشر بشه

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 52 مشاهده پرسش
    مچ پام شکسته بود عمل کردم و پین گذاری کردم بعد سه ماه مجدد عمل کردم و یکی از پین هارو درآوردم بعد یه هفته رفتم دکتر گف عفونت داره و بستری شدم امروز رفتم اتاق عمل گفتن بازم چهارشنبه عمل نمونه برداری کردن جوابش فردا میاد
    نمونه برداری از چیه؟؟مگه چه مشکل جدی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      برای تشخیص نوع عفونت و درمان مناسب 

  • تصویر کاربر هستی چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 50 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر اقای دکتر ممنون و سپاسگزارم از لطف شما ،من خانمی 50ساله حدودا 77کیلو
    وزن، 7/10/مچ پام از دوجا شکسته،حدود یک
    ماه بعد پامو گچ گرفتن،،الان به امید خدا قرار
    هست 9/22گچ پام باز بشه،،سوالم از خدمت شما،،مچ پام گاهی درد و گاهی ارامه
    امروز مچ پام میسوزه گویی پام بریده شده
    ،گاهی ارام ،وبعضی وقت باین شکله
    نظرشما چیه آقای دکتر ،بعداز بازشدن گچ پام
    چیکار کنم که هرچه سریع تر به شرایط عادی برگردم ،قبلا از زحمات شما خیلی ممنون و سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      فیزیوتراپی به شما کمک زیادی می کنه 

  • تصویر کاربر حارث چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 50 مشاهده پرسش
    سلام و درود!
    اقای دکتر بنده سه هفته قبل در جریان بازی فوتبال به جای توپ ساق پای بازیکن را شوت کردم و پام به شدت آسیب دید و مجبور به ترک بازی شدم، با گذشت این سه هفته ورم پام خوب شده و از دردش کاسته شده اما احساس درد دارم در مفصل شصت پا و رفتم دکتر ایشان گفتند عکس بگیر منم عکس گرفتم امروز به محض دیدن عکس ها گفتند ارتروز داری و باید عمل بشه تا پیشرفت نکنه، اما من قبل اون صدمه اصلا دردی نداشتم و سخت ترین فوتبال هارو انجام میدادم ایا امکانش هست ارتروز داشته باشم و با این ضربه بروز شده باشه؟ عکس ها را براتون ارسال میکنم بی زحمت یک نگاه بندازین و مشاوره بدین که نیاز به عمل داره یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      آرتروز ندارین ولی رادیوگرافی ایستاده کف پا باید انجام بدین

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۴ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام دکتر بنده پسری ۱۵ ساله دارم که مرتب ورزش میکنه تو ورزش کشتی پارسال زانوی راستش به عقب برگشته بود درد زیادی داشت تا که متوجه شدیم پشت زانوی راستش به اندازه ی نخود برامدگی داره درد داره موقع پیادروی عکس انداخیم دکتر رادیولوژی گفت کیست نظر شما چی هست .ممنونم .خداوند به شما سلامتی بدهد
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۴ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      حتما معاينه و ام آر آى لازمه 

      با احترام

  • تصویر کاربر آرین یکشنبه ۳۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    ببخشید نمی دونم کیستم از کدوم دسته است ولی تازگی ها حدکت می کنه به طرف جلوی زانو
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۳۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      ممكنه كيست نباشه

      بهتره توسط يك متخصص ارتوپدى معاينه بشين

      با احترام

  • تصویر کاربر اشرف پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 263 مشاهده پرسش
    سلام خانمی هستم ۴۲ ساله الان دو ماه که پش زانو هردو پام درد شدیدی داره رفتم دکتر فرستادن سونو گرافی وعکس برداری گفتن کیست پاسکیر در دو تا پاها وجود داره من حدود ۲۰ سال مدام روزی یکسات ونیم پیاده روی میکنم نمیدونم بر اثر پیاده روی این کیستا به وجود اومده ؟ایا درمانی وجود داره که از این در دا خلاص بشیم ؟ایا توده کیست که بزرگ باشه احتیاج به‌جراحی داره این بگم که اصلا پشت زانوم ورم نداره فقط درد شدیدی که حتا راه رفتن برا م عذاب اور کرده راه کار چیه ؟مچکرم اگه بهم جواب‌بدید‌مرسی
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      كيست بيكر در بالغين معمولا همراه با يك مشكل و اختلال در زانو همراهه و بايد اون اختلال درمان بشه و نه كيست به تنهايى

      كيست ندرتا نياز به جراحى براى برداشتن داره

      با احترام

  • تصویر کاربر NAVID شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 258 مشاهده پرسش
    سلام.پسر 24 ساله هستم. پایین تر از کشک زانو بنده از جلو به علت زمین خوردن ضربه خورد. MRI گرفتم و دوتا دکتر متخصص ارتوپد گفتند ACL شما کشیدگی داره و چون ناپایداری ندارید فقط فیزیوتراپی کنید. یک دکتر دیگه گفت ACL شما متورمه و باید استراحت کنید. اما من درد پشت زانو دارم و گفتند کوفتگیه و چیزی نیست. رباط من نیمه پاره شده یا کشیدگی ساده داره؟؟ آیا نیمه پاره شدن رباط امکان آسیب دیدگی مجدد رو زیاد خواهد کرد؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      اگر ناپايدارى نداريد نظر همكاران درسته و درد پشت زانو هم ناشى از انتقال نيرو به اون قسمت بر اثر صدمه است

      با احترام

  • تصویر کاربر حیاس دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 292 مشاهده پرسش
    سلام وخسته نباشید پای چپم اززی زانو قطع میباشد مدتی هست پشت زانوم متوارم شده طوری که پای مصنوعیم بزور وموقع حرکت بادرد همراه ست.ممنون میشم راهنمای بفرماید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      به نظر من بايد معاينه بشين و يك راديوگرافى از زانو انجام بشه

      با احترام 

    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      به نظر من بايد معاينه بشين و يك راديوگرافى از زانو انجام بشه

      با احترام 

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر خدیجه یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    با سلام پسرم ۴ساله است و حدودا یک سال که تشخیص داده شد پشت زانوی راستش کیست بیکر به وجود آمده.. به ارتوپد نشون دادم میگن مشکلی نداره واقعا همینطوره؟آیا مایع پشت مفصل زانو و مفصل پاش خراب نمیکنه؟ممنون میشم جوابم بدید نگرانم...
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      نظر همكار محترم بنده درست بوده.كيست بيكر در كودكان نشانه ى مشكل داخل زانو نيست 

      با احترام

  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام زانو پا ود بیست روز پیش تو یک فعالیت که فشاز زیادی اومد و از فبل هم پا من از ساق و ران آسیب شدیدی دیده شت زانو دقیقا شبیه کیستورم کرد و حالت دمل قرمز شد و و یک هف ته ای هست که سرش باش ده و مایع سفیدی خارج شد و روز یک ن کردم و بند نیومد الان چهار روز بانداژ فشرده کردم شرایط خیلی بهتر شده تورم نداره راه و چاره چیه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بى درنگ به ارتوپد مراجعه كنيد

      فعلا محلول كليندامايسين موضعى استفاده كنيد

      با احترام

  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    سلام خدمت جناب دکتر
    از هفت سال پیش من یه برامدگی کوچیک به اندازه نخود پشت زانوم داشتم اما نه رشدی داشت نه دردی ولی الان دوسال هست که رشد مکرده و رنگش تیره تر شده الان یک ماه هم هست که قرمز و درد ناک شده میخواستم بپرسم ایا کیست بیکر هست و راه های درمانش چی میتونه باشه با راح های ساده حل میشه یا نیاز به جراحی داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      درود 

      كيست بيكر نيست 

      ام آر آى كنيد و بعد بايد با جراحى خارج بشه

      احتمالا عفونت هست كه روى يك كيست قديمى سوار شده

      با احترام

  • تصویر کاربر الی پنجشنبه ۲۳ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 342 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر عذرخواهی میکنم که وقتتون رو میگیرم
    من دختر۳۵ ساله هستم در حال گرفتن رژیم افزایش وزن بودم و بهم گفتن با زدن دوچرخه ثابت با دنده سنگین عضله سازی میشه و وزنت میره بالا.من در خونه هرروز نیم ساعت دوچرخه ثابت میزدم با اخرین دنده سنکین یعنی با فشار و سختی و زور پدال میزدم از قضا فاصله زین و پدال هم کمی نزدیک تر از نرمال بود.بعد از دو هفته یک روز دیگه متوجه شدم زانوم در هنگام خم شدن درد میکنه مثلا موقع استفاده از سرویس بهداشتی ایرانی هم زمان نشستن هم بر خاستن.یا زمان خواب وقتی زانوم رو خم میکنم البته این حالت دردس خیلییییییی کمه بیشتر همون حالت سروبس بهداشتی و مثل چمباتمه زدن دردش بیشتره.
    محل درد روی زانو به سمت بالای زانو هست.
    چند روز اول همزمان با درد زانو هردوتا ساق پام مور مور میکرد در طول روز.بعد چند روزمور مور خوب شد البته زانو همچنان درد داشت وزیت انلاین دکتر گفتن کمپرس یخ بزار. ۷ روز گذاشتم بی نهایت بهتر شده بود .روز بعد یک ربع ورزش کردم دوبار فقط لانژ و اسکات زدم بقیه حرکت ها سبک بود و البته دمبل دست گرفتم و روی پنجه پا بلند شدم.فرداش دوباره زانوم دردش مثل همون اوایل شد و مور مور کرون ساق پاهام هم در طول روز دوباره برگشت.
    من خیلییییی میترسم اسیب جدی به زانوم وارد شده و این مور مور شدن هم نشونه یه مشکل مهم باشه در ستون فقراتم.
    به خاطر کرونا خیلی میترسم برم دکتر.لطفا راهنماییم کنید
    فقط زانو موقع خم شدن و بلند شدن درد داره قدرمز و متورم و ملتهب نیست محل درد روی زانو به سمت بالا هست.مور مور پاهام هردو پا ساق فقط هست.
    کمی انحراف ستون فقرات هم دارم و گودی کمر.کم کاری تیروئد هاشیموتو هم دارم.
    این مدت قرص زینک پلاس شربت راسیپ و قرص مخمر آبجو وپودر گین اپ که استروئیدی نیست فقط پروتین و ویتامین و... هست، زیر نظر متخصص تغذیه میخورم.
    اهن خونم هم هیچ وقت پایین نبوده تازه چند سال پیش بالاتر از حد نرمال هم رفته بود.
    ممنون میشم راهنماییم کنید تحمل این شرایط اگر بدونم خطرناک و مهم نیست و با استراحت درخونه خوب میشه، راحت میشه اما همینکه نمیدونم علت چیه و چی در انتظارمه تحمل درد رو دوچندان سخت میکنه.درضمن کلا توی خونه همش دارم راه میرم خیلی دوس دارم راه رفتن مضره؟
    سپاسگذار
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۳ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      راه رفتن براتون مضر نيست.درد زانو به احتمال زياد به دليل كندرومالاسى كشكك هست كه مى تونيد براى بهبودش تمرينات موجود در همين وبسايت رو مدتى انجام بدين 

      دو چرخه رو با دنده سبكتر بزنيد و از دو زانو و چهار زانو نشستن فعلا اجتناب كنيد

      مور مور ساق ها رو بايد بيشتر بهش توجه كنيد. مطمئن بشين كه كم كارى تيروييدتون كاملا درمان شده باشه چون كم كارى تيروييد مى تونه اين علامت رو بده

      مسايل مربوط به ستون فقرات هم ممكنه ايجاد چنين علامتى بكنن كه خوب نياز به معاينه و بررسى داره

      اگر با گذشت سه هفته علايم ادامه پيدا كردند حتما به ارتوپد مراجعه كنيد

      با احترام

  • تصویر کاربر حانیه پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و‌ خسته نباشید
    جناب آقای دکتر من دختری هستم ۲۱ ساله حدود ۳سال است که در‌قسمت بالای کشکک زانو هنگام خم کردم زانو دچار درد میشوم
    به توصیه اطرافیان وزنم را کاهش دادم اما الان با این که ۲۰ کیلو کاهش وزن داشتم هنوز هم زانوم درد می کنه
    توصیه شما چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بايد فيزيوتراپى و تمرين درمانى انجام بدين و در صورت عدم بهبود معاينه دقيق و انجام ام آر آى و راديوگرافى و گاهى سى تى اسكن توصيه مى شه

      با احترام

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری