منو

درمان نرمی غضروف کشکک زانو با ورزش ( همراه با تصویر )

نرمی کشکک و غضروف زانو اغلب به وسیله دویدن یا پریدن زیاد به وجود می آید. در واقع، این بیماری بدلیل ارتباط با دویدن، بیماری زانوی دوندگان نامیده می شود. با این حال، ابتلا به این بیماری به معنای خداحافظی با همه ورزش ها و تمرین ها نیست بلکه بر عکس، فرد باید در ارتباط با تمریناتی که برای نرمی کشکک زانو مفید یا مضر هستند، هوشمندانه عمل کند. در این مقاله ۵ ورزش برای نرمی کشکک زانو آمده است.


علت درد غضروف زانو

نرمی غضروف و کشکک زانو (کندرومالاسی) هنگامی به وجود می آید که غضروف محافظتی پوشاننده کشکک زانو در اثر استفاده بیش از حد یا فشارهای متداول نرم شده و یا فرسایش یابد. این تغییر در غضروف می تواند لغزش آرام کشکک زانو در شیار خود را دشوار کند.

سایشی که در اثر این وضعیت به وجود می آید می تواند سبب التهاب و درد در ناحیه جلویی زانو و یا پشت کشکک آن شود. در برخی موارد، تورم و درد نرمی کشکک زانو می تواند به حدی شدید باشد که صاف شدن پا را محدود کند.

نرمی غضروف کشکک زانو

درد ناشی از نرمی کشکک زانو می تواند در حین فعالیت هایی افزایش یابد که مفصل زانو را تحت فشار قرار می دهند. از جمله این فعالیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

❇ بالا رفتن یا پایین آمدن از پله ها

❇ انجام حرکت اسکات

❇ زانو زدن

❇ دویدن

❇ پریدن

❇ نشستن با زانوی خم شده برای مدتی طولانی

❇ پوشیدن کفش های پاشنه بلند

واضح است که یک اقدام عالی برای شروع درمان این بیماری اجتناب از انجام این فعالیت های تحریک کننده تا حد امکان می باشد. همچنین باید از اقدامات  RICE پیروی کرده و یک زانو بند مخصوص نرمی استخوان پوشید که به حرکات کشکک زانو کمک می کند. اقدامات RICE شامل استراحت، قرار دادن یخ، کمپرس و بالا بردن عضو می باشند. هر چند انجام این اقدامات می توانند به تسکین علائم نرمی کشکک زانو کمک کنند اما قادر به رفع مشکل زمینه ای نیستند. زانو بندهای مخصوص نرمی استخوان در انجام آسان تمرینات و ورزش ها به فرد کمک می کنند.

عضلات پا و مفصل ران نقشی کلیدی در حرکت صحیح استخوان کشکک زانو بازی می کنند. همچنین، وجود بافت های ضعیف یا تنگ و یا نامتعادلی های عضلانی می توانند سبب بروز مشکلات عمده ای در حرکت شوند. به همین دلیل، انجام تمرینات مخصوص استخوان کشکک زانو می تواند تغییری اساسی در زمینه تسکین طولانی مدت از درد و علائم ایجاد کند.

کندرومالاسی کشکک چیست ؟

کندرومالاسی یا نرمی کشکک زمانی اتفاق می افتد که غضروفی که کشکک را پوشانده است، به علت استفاده بیش از حد یا فشار و تنش های مکرر، نرم شده یا دچار سایش می شود. این تغییر شرایط غضروف باعث می شود که کشکک به سختی در جای خود سر خورده و حرکت آرام و نرم خود را نداشته باشد.

 

شایع ترین علائم پیچ خوردگی زانو + درمان پیچ خوردن زانو

۵ نوع حرکات اصلاحی برای ساییدگی کشکک زانو

تمرینات درمانی نرمی استخوان به طور کلی بر روی تقویت عضلات پا و لگن بدون افزایش فشار بین کشکک زانو و شیار استخوان ران تمرکز می کنند. مطالبی که در زیر آورده شده اند شامل بهترین تمرینات مخصوص درمان نرمی کشکک زانو، نمودار های تمرینی و توضیحات تکمیلی می باشند.

بالا بردن پا در حالت کشیده

۱️⃣ بر روی زمین دراز کشیده، یک پای خود را با زاویه ۹۰ درجه خم و بر روی زمین قرار داده و پای دیگر را کاملا بکشید.

۲️⃣ عضلات چهار سر ران (جلوی ران) پای کشیده را منقبض کرده و آن را تا زاویه ۴۵ درجه به بالا ببرید.

۳️⃣ پای خود را در این حالت برای یک یا دو ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی آن را بر روی زمین قرار دهید.

۴️⃣ این کار را ۲۰ بار انجام داده و سپس پای دیگر را به این صورت تمرین دهید. این تمرینات را باید ۲ یا ۳ بار در روز انجام داد.

بالا بردن پا در حالت کشیده

چرخش بیرونی مفصل ران

۱️⃣ بر روی پهلوی خود دراز کشیده، زانوها را بر روی یکدیگر قرار داده و آن ها را ۹۰ درجه خم کنید. همچنین مفصل ران خود را به اندازه ۶۰ درجه خم کنید.

۲️⃣ در حالی که پاشنه پاهای خود را به یکدیگر متصل نگه داشته، لگن خود را خم کرده و به حالت عمود بر زمین قرار داده اید، زانوی بالایی خود را تا جایی که امکان دارد بالا برده و آن را به مدت ۱ یا ۲ ثانیه به همان حالت نگه دارید. پس از این زمان زانوی خود را به جای قبل برگردانید.

۳️⃣ این تمرین چرخش بیرونی مفصل ران را ۲ یا ۳ بار در روز و هر بار ۱۰ تا ۱۵ مرتبه انجام دهید.

چرخش بیرونی مفصل ران

لغزش بر روی دیوار

۱️⃣ این حرکت را به گونه ای آغاز کنید که پاشنه پاهایتان ۱۵ سانتی متر از دیوار فاصله داشته و خود پاها نیز ۳۰ سانتی متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. کمر و باسن باید به دیوار تکیه داده شوند.

۲️⃣ به آرامی بر روی دیوار لغزیده تا زانوها به اندازه ۴۵ درجه خم شوند. این وضعیت را به مدت ۵ ثانیه نگه داشته و سپس به سمت بالا و وضعیت اولیه خود حرکت کنید. لازم به ذکر است که این خم شدن نباید بسیار شدید یا سریع باشد زیرا می تواند سبب تحریک شدن زانو شود.

۳️⃣ این حرکت را ۲ تا ۳ بار و در هر بار ۱۰ تا ۱۵ مرتبه انجام دهید.

لغزش بر روی دیوار

انقباض عضله چهار سر ران

۱️⃣ پاهای خود را کشیده و دراز بکشید. یک حوله یا پارچه را لوله کرده و در زیر یک زانوی خود قرار دهید تا اندکی خم شود.

۲️⃣ پای خود را از زمین بلند کرده تا زانو به طور کامل صاف شود.

۳️⃣ زانو را در همان حالت قفل شده به مدت ۵ ثانیه نگه داشته و سپس عضلات جلوی ران را استراحت دهید تا پا به آرامی به وضعیت استراحت قبل درآید.

۴️⃣ این تمرین را برای ۱۰ مرتبه انجام داده و سپس پا های خود را عوض کنید. تمرین گفته شده باید ۳ تا ۵ بار در روز انجام شود.

انقباض عضله چهار سر ران

تمرین ددلیفت (بلند کردن) دمبل

حرکت ددلیف نیز می تواند یک تمرین موثر برای درمان نرمی غضروف استخوان کشکک زانو باشد اما تنها در صورتی امکان پذیر است که به درستی انجام شود. برای انجام این حرکت به یک هالتر و چند وزنه نیاز است. در هنگام انجام این تمرین می توان جهت کاهش فشار وارد شده بر کشکک زانو از یک صندلی یا نشیمن گاه با ارتفاع بلند استفاده کرد.

۱️⃣ در حالی که پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کرده اید، دمبل ها را برداشته و آن ها را مقابل خود نگه دارید.

۲️⃣ با خم شدن به سمت جلو تا حد مفصل زانو، دمبل ها را پایین بیاورید. در حین حرکت سر و سینه خود را بالا و وزنه ها را نزدیک به بدنتان نگه دارید. زانو ها باید به مقدار کمی خم شده و نباید آن ها را به میزان خم شدن در حرکت اسکات خم کرد.

۳️⃣ هنگامی که وزنه ها را بدون خم کردن کمر تا حد امکان پایین آوردید، عکس این حرکت را انجام داده و زانوها، مفاصل ران و کمر خود را صاف کنید تا به طور کامل ایستاده و شانه هایتان به عقب کشیده شوند. عضلات شکمی نیز باید در انجام این حرکت درگیر شوند.

۴️⃣ در صورت استفاده از دمبل های سنگین این تمرین را ۳ تا ۵ بار در روز و در هر بار با ۳ تا ۶ مرتبه انجام دهید. در صورتی که از وزنه های سبک تری استفاده می کنید می توانید این حرکت را با تکرار هایی بیشتر انجام دهید.

تمرین ددلیفت (بلند کردن) دمبل

 

پارگی مینیسک زانو چگونه درمان می شود؟

ورزش مناسب برای کندرومالاسی زانو

تمریناتی هوازی نیز وجود دارند که برای نرمی کشکک زانو فوق العاده بوده و مقادیر نسبتا کمی از فشار را بر روی زانو قرار می دهند. برای مثال، از آنجایی که آب فشار بسیار کمی بر مفاصل وارد می کند، شنا کردن یک تمرین تمام بدن فوق العاده برای نرمی استخوان است. دیگر تمرینات ایمن برای نرمی کشکک زانو شامل موارد زیر می شوند:

❇ پیاده روی (البته باید از پیاده روی بر روی تپه ها خودداری شود.)

❇ قایقرانی تک نفره یا پارو زدن بر روی تخته شناور (پدل بوردینگ)

❇ یوگا یا پیلاتس کم آسیب (امکان دارد فرد به انجام تغییراتی در بعضی از حرکت ها نیاز داشته باشد.)

❇ تمرینات با استفاده از میله ثابت (با انجام برخی تغییرات از جمله کمتر خم شدن زانو ها)

❇ ورزش های آبی هوازی

❇ دستگاه قایقرانی (روئینگ)

❇ اسکیت بازی

❇ استفاده از دستگاه الپتیکال یا اسکی فضایی

برخی افراد نیز از دوچرخه های ثابت در توانبخشی نرمی غضروف استخوان کشکک زانو استفاده می کنند که در این موارد فرد باید برخی موارد احتیاطی را رعایت کند. از جمله این موارد می توان به نسبتا بالا قرار دادن سطح صندلی و استفاده از یک تنظیمات با شدت پایین اشاره کرد.

دوچرخه سواری معمول می تواند ورزشی نسبتا پر تنش برای زانوها باشد. در صورت تمایل به انجام تمرینات قدرتی، می توان از دستگاه پشت ران یا پرس پا استفاده کرد. احتیاطی که باید در انجام این نوع تمرینات صورت گیرد این است که اجازه ندهید زانویتان بیش از ۹۰ درجه خم شود.

همچنین، ضروری است تا فروکش نکردن تورم و درد از انجام هر گونه ورزش برای نرمی کشکک زانو اجتناب شود. فرد باید قبل از انجام هر گونه تمرینات درمانی نرمی غضروف استخوان کشکک زانو ، گرم کرده و تمرینات کششی انجام دهد. انجام ندادن این مراحل احتمال آسیب دیدن مجدد زانو را افزایش می دهد.

فرد باید همزمان با از سر گیری فعالیت های عادی، به تدریج تمرینات خود را افزایش دهد. علاوه بر آن، داشتن مقداری تنوع در تمرینات خود نیز ضروری است. انجام یک حرکت به دفعات زیاد می تواند به عدم تعادل در عضلات و وارد شدن فشار مداوم بر یک ناحیه یکسان منجر شود.

 

نرمی کشکک زانو چگونه تشخیص داده می‌شود؟

فردی که دچار درد جلوی زانو می‌باشد، مشکوک به ابتلا به نرمی کشکک زانو است، خصوصاً خانم‌های نوجوان یا جوانان. با یک فشار دست به روی کشکک زانو درحالی‌که عضلات چهار سر سفت و گرفته‌شده‌اند، فرد دچار درد می‌شود. این نشانه را به‌عنوان نشانه‌ انقباض مثبت نیز اشاره می‌کنند.

پیاده روی و نرمی غضروف

در هنگام راه رفتن روی یک سطح صاف، نیرو یا فشار وارده از طرف پاتلا به استخوان ران، ۱.۸ برابر وزن بدن است. این نیرو در هنگام بالا رفتن از پله ها ۳.۵ برابر وزن بدن و در هنگام پایین آمدن از آن، ۵ برابر است. در هنگام دویدن نیز این نیرو، ۱۰ تا ۱۲ برابر خواهد شد. بنابراین افرادی که دچار نرمی کشکک زانو هستند، نباید از پله ها بالا رفته و در سطوح ناصاف پیاده روی کنند.

 

درمان مشکل زانوی ضربدری با حرکات اصلاحی و ورزش

ورزش های مضر برای برای نرمی کشکک زانو

در حالی که تمرینات نرمی استخوان می توانند برای تسکین درد کشکک زانو فوق العاده موثر باشند، تمریناتی نیز وجود دارند که باید از آن ها دوری کرده و انجام آن ها می تواند سبب رساندن آسیب بیشتر به این استخوان شود. این موارد عموما شامل تمریناتی می شوند که فشار زیادی بر روی زانو قرار می دهند. از جمله این تمرینات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

❇ تمرین لانج

❇ اسکات عمیق (با خم شدن بیش از حد)

❇ استفاده از دستگاه مخصوص عضله جلو ران

نزمی غضروف کشکک زانو

فرد باید جهت بهبود نرمی استخوان کشکک زانو خود از انجام تمریناتی خودداری کند که شامل خم شدن بیش از حد زانو می گردند.

به طور کلی، در هنگام ابتلا به آسیب زانو ناشی از نرمی استخوان باید از انجام ورزش هایی خودداری کرد که شامل دویدن، پریدن یا آسیب می شوند. این ورزش ها فشار بسیاری بر مفاصل زانو وارد می کنند. برخی ورزش های پر خطر که سبب بدتر شدن درد نرمی استخوان می شوند شامل موارد زیر هستند:

❇ والیبال

❇ فوتبال

❇ فوتبال آمریکایی

❇ بسکتبال

❇ راکتبال

❇ دو استقامت

❇ استفاده از دستگاه های پله نوردی

شاید دوست داشته باشید بخوانید: 

آیا نرمی غضروف زانو درمان قطعی دارد؟

برخلاف آسیب غضروف ناشی از آرتروز ، آسیب های ناشی از ساییدگی کشکک زانو اغلب می تواند بهبود یابد. درمان تدریجی معمولاً ابتدا توصیه می شود زیرا استراحت و فیزیوتراپی ممکن است علائم را از بین ببرد. اگر این درمان ها بعد از چند ماه مؤثر نباشند، ممکن است عمل جراحی توصیه شود.

دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپدی ، آرتروسکوپی ، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

برای پرسش از دکتر، روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر بابک شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من کل سوال های که ازتون پرسیده بودن رو دیدم شما گفتین ک جراحی عوارض داره میشه بگید آیا 6سانت عوارض داره یا 12سانت
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      هر چه مقدار بیشتر عوارض بیشتر

  • تصویر کاربر سارا شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    من دو سال پیش به دلیل پیچ خوردگی مکرر مچ پا و پارگی کامل رباط جراحی بازسازی رباط مچ پا انجام دادم و تا حدود 2 ماه قبل هیچ مشکلی نداشتم. اما دو ماه قبل مجدد مچ پا به طور بدی پیچ خورد و پس از انجام ام آر آی و معاینه توسط دکتر ایشان فرمودند که باید جراحی مجدد انجام بشه و از internal brace برای ترمیم استفاده بشه چون پایداری مچ از بین رفته. جواب ام آر آی را خدمتتون ارسال می کنم. ممنون میشم بفرمایید که آیا نیازی به جراحی مجدد هست یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      معاینه لازمه و شاید نیاز به بازسازی با آلوگرفت باشه

  • تصویر کاربر سبحان شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من نقرس دارم و هر از چند مدتی یکبار مورد حمله نقرس قرار میگیرم با توجه به اینکه رژیم غذایی رعایت میکنم. این بار ک درد پاهام شروع شد دیگه مثل قبلا تمام نشد حدود یکماه هست ک درد دارم دردم کم میشه باز زیاد میشه و انگشت پام متورم میشه اگر امکان داره راهنمایی کنید. جسارتا از قرص الپرینول و گلشی سید هم استفاده میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      بهتره با همکاران روماتولوژیست مشاوره کنید

      مایعات فراوان مصرف کنید

  • تصویر کاربر م.س شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    سلام
    ۲۸ سال دارم و در پای راست خود دچار پارگی مینیسک داخلی شده‌ام، روند درمان مینیسک با تمرینات و فیزیوتراپی به خوبی پیش رفت میکرد اما کم کم با درد همسترینگ و سفتی آن مواجه شدم، به گونه ای که درد بیشتر و بیشتر می‌شد و هم‌چنین سوزش بسیار شدید در ناحیه مینیسک خارجی، سوزش در پشت ماهیچه ساق پا و کمی بالاتر از قوزک پا مشاهده شد و موارد بسیار آزار دهنده شد، که با تمرینات مینیسک تداخل بسیار داشت، بنابراین به تشخیص فیزیوتراپیست بخشی از کمر درگیر بود، لیزر و تمرینات برای ناحیه گودی کمر شروع شدو تمرینات مینیسک تقریبا پایان گرفت، حال با کار برروی کمر، دردهای مداوم در ناحیه ‌ی کمر ایحاد شده که به استراحت بسیار زیاد بر رفع شدن احتیاج دارد، که این سوال برایم ایجاد شده که آیا تشخیص درگیری کمر صحیح بوده و آیا بخشی از روند درمان است که این حجم درد غیرضروری را تحمل کنم؟ آیا این دردها در من باقی‌نخواهد ماند؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      به نظر من نوار عصب و عضله انجام بدین

  • تصویر کاربر احمد شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 72 مشاهده پرسش
    سلام.پسرم 23 ماهشه، وقتی راه می‌ره احساس میکنم کف پاش کامل میچسبه به زمین و‌ قوس نداره .ولی وقتی میگیرم بغل و پاشو نگاه میکنم کمی قوس داره.وقتی راه می‌ره پای راستش کمی کج راه می‌ره و مشخصه،لطفا راهنمایی کنید عکسش هم میفرستم .
    1. تصویر کاربر احمد سه شنبه ۲۸ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      عکس
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      در این سن اقدامی لازم نیست و نرمال هست

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر داورزنی شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 77 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر دکتر جان.من ۱ماه پیش خدمتتون رسیدم یه درد کف پا داشتم که ۶ماه پیش اسیب دیده بود پام.mriوعکس مقایسه ی نشون دادم بهتون گفتین مشکلم بر طرف شده بیشتر به خاطر استرس هست دردم.ده جلسه فیزوتراپی هم برام نوشتین کلینیک استقلال انجام داد دو جلسه هم شاک ویو زدم.کفی طبی مخصوص هم گرفتم.از یک ماه پیش تا الان بهتر شدم ولی فعالیت زیاد میکنم کمی درد برمیگرده.حالا الان میتونم فوتسال بازی کنم یا صبر کنم تا بهبودی کامل .گزارش mriهم ارسال کردم براتون.ممنون از وقتی که میزارین
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      خیلی به تدریج و از دویدن شروع کنید . بعد به فوتسال برسین

  • تصویر کاربر الهام شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 65 مشاهده پرسش
    سلام ،وقتتون بخیر من خانمی ۲۸ ساله هستم که دوساله زانودرددارم وازیک سال قبل دردزانوهام شدید شده درحالی که اصلا نمی تونم بشینم وزیادراه برم درد میکنه وهنگام راه رفتن زانوم گیری کنه وفیزیوتراپی هم رفتم وپی آرپی هم تزریق کردم وانواع قرص ویتامین استفاده کردم اصلا خوب که نمیشه روز به روز بیشتر میشه چهار ماه پیش رفتم ام آر ای گفتن گرید ۳ هست الان دکتر عکس رادیولوژی گرفته گفته پیشرفت کرده باید آرتروسکوپی انجام بدید خواستم نظر شما روهم بپرسم ممنون میشم اگه جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      با این علایم فیزیوتراپی و تمرین براتون مفید هست

  • تصویر کاربر بهار شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 110 مشاهده پرسش
    با سلام.پسر من دو سال و ده ماهش هست.
    قد ۹۴. وزن ۱۴
    صافی کف پا داره که کمی هم چرخش در پاشنه به خارج و مچ به داخل خصوصا در سمت چپ ایجاد کرده.زمینه ارثی هم دارند. پیش دوتا اورتوپد بردم اولی که سریعا براش کفش طبی نوشت، دومی که فوق زانو بودن گفتن تا ۶سالگی کاری لازم نیست.پسر من یک سال و نیمگی هم به راه افتاد.
    الان میخواستم نظرتون رو بدونم و اگه لازمه زودتر برا معاینه بیارمش. مشکل خاصی رو خودش فعلا عنوان نمیکنه.کفش رو هم مدت کوتاهی پاش کردم چون نمیتونست باهاش تحرک کنه و معذب بود.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      فعلا اقدامی لازم نیست

  • تصویر کاربر سجاد شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 139 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر نادری
    سلام
    مچ پای راست بنده از ناحیه داخلی در تاریخ هشتم آذر در سالن فوتسال مورد ضربه ی محکم توپ و پای حریف قرار گرفت و حالت آسیب شبیه به پیچ خوردگی به سمت داخل و کمی جلو بود، بیشترین مقدار درد کمی جلوتر از قوزک داخلی به سمت روی پا حس میشود.
    بعد از مراجعه به پزشک اورژانس و عکس برداری آتل تجویز شد، مراجعه ی بعدی یک هفته بعد انجام شد و عکس رادیولوژی کنترلی گرفته شد که با توجه به عکس کنترلی جدید و کاهش تورم و کبودی دکتر تجویز به باز شدن آتل و تنها مراقبت با باند کشی نمودند
    اما همچنان درد در آن ناحیه حس میشود هرچند قابل مقایسه با روز اول مصدومیت نیست
    لطفا جنابعالی نظر خود را نسبت به عکسهای رادیولوژی در روز مصدومیت و یک هفته پس از مصدومیت اعلام بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      نیاز به معاینه هست 

      می تونید فیزیوتراپی برین و اگه درد ادامه پیدا کرد ام آر آی انجام بدین

  • تصویر کاربر مصطفی شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 103 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر عزیز
    با شروع شدن فصل سرما کف پاهام یخ میکنه
    میشه راهنمایی کنید علت و راه درمان چیست ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      بررسی و معاینه لازمه 

      حد اقل یک آزمایش کامل خون نیاز هست

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر یوسف دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام و درود جناب دکتر
    بنده پسری هستم ۲۱ ساله که حدود ۹ ماه پیش به دلیل درد زانو در هنگام خم شدن و تق تق کردن به پزشک مراجعه کردم که گفتن نرمی کشکک زانو دارم که کار خاصی لازم نیست و یکسری ورزش دادن که انجام بدم
    الان حدود دو هفته است که زانو ها دوباره دردش شروع شده
    به نظر شما آیا میشه این مشگل رو با ورزش به طور کامل درمان کرد؟؟
    همچنین بعد از درمان آیا می تونم کوهنوردی کنم ؟؟
    با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      درود

      بله اغلب با ورزش درست مى شه منتها بايد مدام تمرين كنيد 

  • تصویر کاربر نرگس شنبه ۱۳ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 147 مشاهده پرسش
    من دو ماه قبل در هنگام کوهنوردی یکباره با فشار زیاد بر پای راستم از یک ارتفاع بالا رفتم و از همان لحظه درد پشت ران شروع شد. با استراحت یک ماهه درد پشت ران بهبود یافت، اما درد پشت زانو باقی مانده و با یک دو ساده درد شدید ظاهر می شود. من 62سال دارم. حالا پس از پیاده روی معمولی هم درد پشت زانو دارم. آیا دچار پارگی مفصل شدم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      درود

      معاينه لازمه 

  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۹ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 347 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من خیلی زانو درد دارم ام ار ای و رادیولوژی گرفتم دکترا گفتن نرمی غضروف کشکک زانو داری یکی از اون دکترا گفت باید امپول بزنی تا غضروف سازی بشه خودش داخل مطبش تزریق میکرد ولی من نزدم چون میگن اگه شروع به تزریق ژل بکنی همیشه باید بزنی بنظر شما چکار باید بکنم ۲۱ سالمه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۹ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      درود

      فيزيوتراپى و تمرين درمانى 

  • تصویر کاربر المیرا دوشنبه ۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    ورزش دادن دارو هم دادن تقریبا یک ماه و نیمه.خودمم کارمندم.مدتیه سوزش زانوم شدید شده
    چاره چیه
    41سالمه
    وزن هم حدودا هفتاد
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      درود

      فيزيوتراپى توصيه مى كنم

  • تصویر کاربر مریم جمعه ۲۲ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ام ار آی زانو دادم . میشه لطف کنین ریپورت ام ار آی منو مطالعه کنیین و مشکلات زانوم رو بگین ممنون میشم از محبتتون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۲ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      سن و وزن و قد رو نفرمودين

      در هر حال مقاديرى آرتروز داريد و تغييرات ذكر شده احتمالا ثانوى به اون هستن

  • تصویر کاربر الا یکشنبه ۱۰ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر بنده 21سالمه و نرمی کشک زانو دارم از وقتی با این مشکل مواجه شدم علاوه بر درد زانو کمر درد هم دارم کمر درد من با نرمی کشک زانو که دارم ممکنه مرتبط باشه?
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۰ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      به احتمال زياد مربوط نيستن

  • تصویر کاربر Reza جمعه ۱۸ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    دکتر سلام
    چند روزی پیش هنگامی که از پله پایین‌میومدم به شکل تک پایی یعنی‌اول پای چپم را ستون میکردم
    حس کردم از تاندون پشت پام ی صدایی آمد و درد کمی گرفت
    ولی بعد یک‌روز یک ورمی در پشت زانوم بدون درد شدید
    دردی شبیه گرفتگی دارم
    میخاستم نظرتونو بدونم تو حرکت و دو گرفتن مشکلی ندارم الان ک‌کروناست و بستس مطبا باید چیکار کنم؟ نظرتون‌چیست ایا هر ورمی پشت زانو کیست بیکره یا میتونه کشیدگی تاندون همسترینگم باشه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۸ تیر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      هر دو مى تونه باشه

      هيچ مطبى بسته نيست و بهتره معاينه بشين

  • تصویر کاربر AliRezA دوشنبه ۱۴ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ۱۰ ماه پیش رباط صلیبی عمل کردم و الان کاملا خوب شدم ولی متاسفانه تو این مدت که چهارسرم ضعیف شده بود ، غضروف کشکک هم آسیب دیده و دچار کندرومالاسی شده ؛ در حال حاضر عضلات پام ۸۰٪ پای سالمم قدرت و حجم داره ولی کشککم هنوز خوب نشده ... تصمیم گرفتم ۲ ماه استراحت بدم به زانوم و دیگه وزنه نزنم و تمام کار هایی که باعث بدتر شدنم میشه و رعایت کنم در کل !!!
    شما چ کار هایی را توصیه میکنید؟؟؟؟ و سوال دوم و مهم اینه : چند وقت طول می‌کشه با تمام این مراقبت ها کشکک و غضروفش خوب بشه ؟؟؟
    1. تصویر کاربر AliRezA جمعه ۱۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      در ضمن ۱۷ ساله هستم و قبل از آسیب رباط صلیبی ، فوتبال حرفه رو دنبال میکردم و الآنم هدف اولم اینه که برگردم به شرایط قبل از مصدومیت
    2. تصویر کاربر AliRezA جمعه ۱۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      مفصل ساز full flex هم مصرف میکنم روزی ۱ عدد کافیه یا ۲تاش کنم در روز ؟ 🌹
    3. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۲ تیر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      قرص و دارو لازم نيست 

      تمرين و آب درمانى عاليه

    4. تصویر کاربر AliRezA یکشنبه ۱۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر ، تقریبا چقدر مدت زمانش طول می‌کشه ؟
    5. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۴ تیر ۰( 2 سال پیش)

      ممكنه چند ماه طول بكشه 

      بستگى به ميزان تمرين و پيشرفت شما داره

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر F.b دوشنبه ۷ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    سلام ،روز خوش،
    من خانم 37 ساله هستم که با درد زانو و قفل کردن زانو به ارتوپد مراجعه کردم که تشخیصشون نرمی کشککه زانو هست
    سوال من اینه که من میتونم ورزش تگtrx رو انجام بدم
    ممنون از پاسخگوییتون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۷ تیر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      بله اكثر حركات امكانپذيره 

      فقط حتما تمرينات عضله چهار سر رو جداگانه انجام بدين و اگر اضافه وزن داريد حتما اصلاحش كنيد

  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۲۷ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    بالا رفتن از پله درد می‌گیرند. خواستم ببینم اسکی فضایی برای من ضررداره یانه.ضمنا موقع استفاده از دستگاه هم دردی احساس نمیکنم. متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۷ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      خير مشكلى نيست اكر درد نداره

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری