منو

درمان نرمی غضروف کشکک زانو با ورزش ( همراه با تصویر )

نرمی کشکک و غضروف زانو اغلب به وسیله دویدن یا پریدن زیاد به وجود می آید. در واقع، این بیماری بدلیل ارتباط با دویدن، بیماری زانوی دوندگان نامیده می شود. با این حال، ابتلا به این بیماری به معنای خداحافظی با همه ورزش ها و تمرین ها نیست بلکه بر عکس، فرد باید در ارتباط با تمریناتی که برای نرمی کشکک زانو مفید یا مضر هستند، هوشمندانه عمل کند. در این مقاله ۵ ورزش برای نرمی کشکک زانو آمده است.


علت درد غضروف زانو

نرمی غضروف و کشکک زانو (کندرومالاسی) هنگامی به وجود می آید که غضروف محافظتی پوشاننده کشکک زانو در اثر استفاده بیش از حد یا فشارهای متداول نرم شده و یا فرسایش یابد. این تغییر در غضروف می تواند لغزش آرام کشکک زانو در شیار خود را دشوار کند.

سایشی که در اثر این وضعیت به وجود می آید می تواند سبب التهاب و درد در ناحیه جلویی زانو و یا پشت کشکک آن شود. در برخی موارد، تورم و درد نرمی کشکک زانو می تواند به حدی شدید باشد که صاف شدن پا را محدود کند.

نرمی غضروف کشکک زانو

درد ناشی از نرمی کشکک زانو می تواند در حین فعالیت هایی افزایش یابد که مفصل زانو را تحت فشار قرار می دهند. از جمله این فعالیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

❇ بالا رفتن یا پایین آمدن از پله ها

❇ انجام حرکت اسکات

❇ زانو زدن

❇ دویدن

❇ پریدن

❇ نشستن با زانوی خم شده برای مدتی طولانی

❇ پوشیدن کفش های پاشنه بلند

واضح است که یک اقدام عالی برای شروع درمان این بیماری اجتناب از انجام این فعالیت های تحریک کننده تا حد امکان می باشد. همچنین باید از اقدامات  RICE پیروی کرده و یک زانو بند مخصوص نرمی استخوان پوشید که به حرکات کشکک زانو کمک می کند. اقدامات RICE شامل استراحت، قرار دادن یخ، کمپرس و بالا بردن عضو می باشند. هر چند انجام این اقدامات می توانند به تسکین علائم نرمی کشکک زانو کمک کنند اما قادر به رفع مشکل زمینه ای نیستند. زانو بندهای مخصوص نرمی استخوان در انجام آسان تمرینات و ورزش ها به فرد کمک می کنند.

عضلات پا و مفصل ران نقشی کلیدی در حرکت صحیح استخوان کشکک زانو بازی می کنند. همچنین، وجود بافت های ضعیف یا تنگ و یا نامتعادلی های عضلانی می توانند سبب بروز مشکلات عمده ای در حرکت شوند. به همین دلیل، انجام تمرینات مخصوص استخوان کشکک زانو می تواند تغییری اساسی در زمینه تسکین طولانی مدت از درد و علائم ایجاد کند.

کندرومالاسی کشکک چیست ؟

کندرومالاسی یا نرمی کشکک زمانی اتفاق می افتد که غضروفی که کشکک را پوشانده است، به علت استفاده بیش از حد یا فشار و تنش های مکرر، نرم شده یا دچار سایش می شود. این تغییر شرایط غضروف باعث می شود که کشکک به سختی در جای خود سر خورده و حرکت آرام و نرم خود را نداشته باشد.

 

شایع ترین علائم پیچ خوردگی زانو + درمان پیچ خوردن زانو

۵ نوع حرکات اصلاحی برای ساییدگی کشکک زانو

تمرینات درمانی نرمی استخوان به طور کلی بر روی تقویت عضلات پا و لگن بدون افزایش فشار بین کشکک زانو و شیار استخوان ران تمرکز می کنند. مطالبی که در زیر آورده شده اند شامل بهترین تمرینات مخصوص درمان نرمی کشکک زانو، نمودار های تمرینی و توضیحات تکمیلی می باشند.

بالا بردن پا در حالت کشیده

۱️⃣ بر روی زمین دراز کشیده، یک پای خود را با زاویه ۹۰ درجه خم و بر روی زمین قرار داده و پای دیگر را کاملا بکشید.

۲️⃣ عضلات چهار سر ران (جلوی ران) پای کشیده را منقبض کرده و آن را تا زاویه ۴۵ درجه به بالا ببرید.

۳️⃣ پای خود را در این حالت برای یک یا دو ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی آن را بر روی زمین قرار دهید.

۴️⃣ این کار را ۲۰ بار انجام داده و سپس پای دیگر را به این صورت تمرین دهید. این تمرینات را باید ۲ یا ۳ بار در روز انجام داد.

بالا بردن پا در حالت کشیده

چرخش بیرونی مفصل ران

۱️⃣ بر روی پهلوی خود دراز کشیده، زانوها را بر روی یکدیگر قرار داده و آن ها را ۹۰ درجه خم کنید. همچنین مفصل ران خود را به اندازه ۶۰ درجه خم کنید.

۲️⃣ در حالی که پاشنه پاهای خود را به یکدیگر متصل نگه داشته، لگن خود را خم کرده و به حالت عمود بر زمین قرار داده اید، زانوی بالایی خود را تا جایی که امکان دارد بالا برده و آن را به مدت ۱ یا ۲ ثانیه به همان حالت نگه دارید. پس از این زمان زانوی خود را به جای قبل برگردانید.

۳️⃣ این تمرین چرخش بیرونی مفصل ران را ۲ یا ۳ بار در روز و هر بار ۱۰ تا ۱۵ مرتبه انجام دهید.

چرخش بیرونی مفصل ران

لغزش بر روی دیوار

۱️⃣ این حرکت را به گونه ای آغاز کنید که پاشنه پاهایتان ۱۵ سانتی متر از دیوار فاصله داشته و خود پاها نیز ۳۰ سانتی متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. کمر و باسن باید به دیوار تکیه داده شوند.

۲️⃣ به آرامی بر روی دیوار لغزیده تا زانوها به اندازه ۴۵ درجه خم شوند. این وضعیت را به مدت ۵ ثانیه نگه داشته و سپس به سمت بالا و وضعیت اولیه خود حرکت کنید. لازم به ذکر است که این خم شدن نباید بسیار شدید یا سریع باشد زیرا می تواند سبب تحریک شدن زانو شود.

۳️⃣ این حرکت را ۲ تا ۳ بار و در هر بار ۱۰ تا ۱۵ مرتبه انجام دهید.

لغزش بر روی دیوار

انقباض عضله چهار سر ران

۱️⃣ پاهای خود را کشیده و دراز بکشید. یک حوله یا پارچه را لوله کرده و در زیر یک زانوی خود قرار دهید تا اندکی خم شود.

۲️⃣ پای خود را از زمین بلند کرده تا زانو به طور کامل صاف شود.

۳️⃣ زانو را در همان حالت قفل شده به مدت ۵ ثانیه نگه داشته و سپس عضلات جلوی ران را استراحت دهید تا پا به آرامی به وضعیت استراحت قبل درآید.

۴️⃣ این تمرین را برای ۱۰ مرتبه انجام داده و سپس پا های خود را عوض کنید. تمرین گفته شده باید ۳ تا ۵ بار در روز انجام شود.

انقباض عضله چهار سر ران

تمرین ددلیفت (بلند کردن) دمبل

حرکت ددلیف نیز می تواند یک تمرین موثر برای درمان نرمی غضروف استخوان کشکک زانو باشد اما تنها در صورتی امکان پذیر است که به درستی انجام شود. برای انجام این حرکت به یک هالتر و چند وزنه نیاز است. در هنگام انجام این تمرین می توان جهت کاهش فشار وارد شده بر کشکک زانو از یک صندلی یا نشیمن گاه با ارتفاع بلند استفاده کرد.

۱️⃣ در حالی که پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کرده اید، دمبل ها را برداشته و آن ها را مقابل خود نگه دارید.

۲️⃣ با خم شدن به سمت جلو تا حد مفصل زانو، دمبل ها را پایین بیاورید. در حین حرکت سر و سینه خود را بالا و وزنه ها را نزدیک به بدنتان نگه دارید. زانو ها باید به مقدار کمی خم شده و نباید آن ها را به میزان خم شدن در حرکت اسکات خم کرد.

۳️⃣ هنگامی که وزنه ها را بدون خم کردن کمر تا حد امکان پایین آوردید، عکس این حرکت را انجام داده و زانوها، مفاصل ران و کمر خود را صاف کنید تا به طور کامل ایستاده و شانه هایتان به عقب کشیده شوند. عضلات شکمی نیز باید در انجام این حرکت درگیر شوند.

۴️⃣ در صورت استفاده از دمبل های سنگین این تمرین را ۳ تا ۵ بار در روز و در هر بار با ۳ تا ۶ مرتبه انجام دهید. در صورتی که از وزنه های سبک تری استفاده می کنید می توانید این حرکت را با تکرار هایی بیشتر انجام دهید.

تمرین ددلیفت (بلند کردن) دمبل

 

پارگی مینیسک زانو چگونه درمان می شود؟

ورزش مناسب برای کندرومالاسی زانو

تمریناتی هوازی نیز وجود دارند که برای نرمی کشکک زانو فوق العاده بوده و مقادیر نسبتا کمی از فشار را بر روی زانو قرار می دهند. برای مثال، از آنجایی که آب فشار بسیار کمی بر مفاصل وارد می کند، شنا کردن یک تمرین تمام بدن فوق العاده برای نرمی استخوان است. دیگر تمرینات ایمن برای نرمی کشکک زانو شامل موارد زیر می شوند:

❇ پیاده روی (البته باید از پیاده روی بر روی تپه ها خودداری شود.)

❇ قایقرانی تک نفره یا پارو زدن بر روی تخته شناور (پدل بوردینگ)

❇ یوگا یا پیلاتس کم آسیب (امکان دارد فرد به انجام تغییراتی در بعضی از حرکت ها نیاز داشته باشد.)

❇ تمرینات با استفاده از میله ثابت (با انجام برخی تغییرات از جمله کمتر خم شدن زانو ها)

❇ ورزش های آبی هوازی

❇ دستگاه قایقرانی (روئینگ)

❇ اسکیت بازی

❇ استفاده از دستگاه الپتیکال یا اسکی فضایی

برخی افراد نیز از دوچرخه های ثابت در توانبخشی نرمی غضروف استخوان کشکک زانو استفاده می کنند که در این موارد فرد باید برخی موارد احتیاطی را رعایت کند. از جمله این موارد می توان به نسبتا بالا قرار دادن سطح صندلی و استفاده از یک تنظیمات با شدت پایین اشاره کرد.

دوچرخه سواری معمول می تواند ورزشی نسبتا پر تنش برای زانوها باشد. در صورت تمایل به انجام تمرینات قدرتی، می توان از دستگاه پشت ران یا پرس پا استفاده کرد. احتیاطی که باید در انجام این نوع تمرینات صورت گیرد این است که اجازه ندهید زانویتان بیش از ۹۰ درجه خم شود.

همچنین، ضروری است تا فروکش نکردن تورم و درد از انجام هر گونه ورزش برای نرمی کشکک زانو اجتناب شود. فرد باید قبل از انجام هر گونه تمرینات درمانی نرمی غضروف استخوان کشکک زانو ، گرم کرده و تمرینات کششی انجام دهد. انجام ندادن این مراحل احتمال آسیب دیدن مجدد زانو را افزایش می دهد.

فرد باید همزمان با از سر گیری فعالیت های عادی، به تدریج تمرینات خود را افزایش دهد. علاوه بر آن، داشتن مقداری تنوع در تمرینات خود نیز ضروری است. انجام یک حرکت به دفعات زیاد می تواند به عدم تعادل در عضلات و وارد شدن فشار مداوم بر یک ناحیه یکسان منجر شود.

 

نرمی کشکک زانو چگونه تشخیص داده می‌شود؟

فردی که دچار درد جلوی زانو می‌باشد، مشکوک به ابتلا به نرمی کشکک زانو است، خصوصاً خانم‌های نوجوان یا جوانان. با یک فشار دست به روی کشکک زانو درحالی‌که عضلات چهار سر سفت و گرفته‌شده‌اند، فرد دچار درد می‌شود. این نشانه را به‌عنوان نشانه‌ انقباض مثبت نیز اشاره می‌کنند.

پیاده روی و نرمی غضروف

در هنگام راه رفتن روی یک سطح صاف، نیرو یا فشار وارده از طرف پاتلا به استخوان ران، ۱.۸ برابر وزن بدن است. این نیرو در هنگام بالا رفتن از پله ها ۳.۵ برابر وزن بدن و در هنگام پایین آمدن از آن، ۵ برابر است. در هنگام دویدن نیز این نیرو، ۱۰ تا ۱۲ برابر خواهد شد. بنابراین افرادی که دچار نرمی کشکک زانو هستند، نباید از پله ها بالا رفته و در سطوح ناصاف پیاده روی کنند.

 

درمان مشکل زانوی ضربدری با حرکات اصلاحی و ورزش

ورزش های مضر برای برای نرمی کشکک زانو

در حالی که تمرینات نرمی استخوان می توانند برای تسکین درد کشکک زانو فوق العاده موثر باشند، تمریناتی نیز وجود دارند که باید از آن ها دوری کرده و انجام آن ها می تواند سبب رساندن آسیب بیشتر به این استخوان شود. این موارد عموما شامل تمریناتی می شوند که فشار زیادی بر روی زانو قرار می دهند. از جمله این تمرینات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

❇ تمرین لانج

❇ اسکات عمیق (با خم شدن بیش از حد)

❇ استفاده از دستگاه مخصوص عضله جلو ران

نزمی غضروف کشکک زانو

فرد باید جهت بهبود نرمی استخوان کشکک زانو خود از انجام تمریناتی خودداری کند که شامل خم شدن بیش از حد زانو می گردند.

به طور کلی، در هنگام ابتلا به آسیب زانو ناشی از نرمی استخوان باید از انجام ورزش هایی خودداری کرد که شامل دویدن، پریدن یا آسیب می شوند. این ورزش ها فشار بسیاری بر مفاصل زانو وارد می کنند. برخی ورزش های پر خطر که سبب بدتر شدن درد نرمی استخوان می شوند شامل موارد زیر هستند:

❇ والیبال

❇ فوتبال

❇ فوتبال آمریکایی

❇ بسکتبال

❇ راکتبال

❇ دو استقامت

❇ استفاده از دستگاه های پله نوردی

شاید دوست داشته باشید بخوانید: 

آیا نرمی غضروف زانو درمان قطعی دارد؟

برخلاف آسیب غضروف ناشی از آرتروز ، آسیب های ناشی از ساییدگی کشکک زانو اغلب می تواند بهبود یابد. درمان تدریجی معمولاً ابتدا توصیه می شود زیرا استراحت و فیزیوتراپی ممکن است علائم را از بین ببرد. اگر این درمان ها بعد از چند ماه مؤثر نباشند، ممکن است عمل جراحی توصیه شود.

دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپدی ، آرتروسکوپی ، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

برای پرسش از دکتر، روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر مهرسام یکشنبه ۷ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 79 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر، من پسرم ۱۲ سالشه ، پرونیشن بیش از حد مچ پا دارد ، عضلات پشت ساق پا هم خیلی سفت و دست میزنم میگه دردناک هستش ، البته باید بگم ، کمی هم پاهاش پرانتزی شده ، باید چکار کنم ؟؟
    هر چقدر زنگ میزنم ، نمیتونم از مطب شما وقت بگیرم ، از شهر قزوین هستم .
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۷ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      از طريق همين وبسايت نوبت بگيريد 

  • تصویر کاربر روناک یکشنبه ۷ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 102 مشاهده پرسش
    من در حدود یک هفته پیش در حین ورزش دو زمین خوردم و آسیب دیدم درد در قسمت پایین تر از قوزک پا داشتم و مقداری هم ورم داشت رفتم دکتر و دکتر آتل بستن و گفتن مشکوک هستند و بهتر هست که تا دو هفته تو آتل باشه، میخواستم بدونم اگر واقعا موردی نداره و امکانش باشه آتل رو باز کنم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۷ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      طبق نظر پزشك معالجتون ادامه بدين

  • تصویر کاربر بهار یکشنبه ۷ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 83 مشاهده پرسش
    با عرض سلام وقتتون بخیر. حدود یکسال پیش مچ پای چپ بنده پیچ خورد.چند روز درد داشت بهتر شد امسال هم زمان پایین آمدن از پله ها همین اتفاق افتاد و چند روز درد داشتم به پزشک مراجعه کردم عکس و MRI برام نوشتن. بسیار تعریفتون رو شنیدم اما متاسفانه نوبت حضوری نتونستم بگیرم. خواستم نظرتون رو راجع به فایلهایی که براتون میفرستم بدونم. از وقتی که میزارید بینهایت سپاسگزارم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۷ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      تصاوير ناكافيست 

      درمان بر اساس معاينه بالينى و ديدن كل تصاوير ممكنه 

  • تصویر کاربر زهرا یکشنبه ۷ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 85 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر . از یک سال و نیم پیش در ناحیه قوزک پای چپم درد و التهاب داشتم بی توجهی کردم و کم کم دردها بیشتر شد و مرتب و مدام پام پیچ میخورد . تقریبا ۹ ماه پیش کشیدگی شدید در حین پیچ خوردن در قوزکم حس کردم و درد تیز و سوزش شدید ام ار ای گرفتم . جواب ام ار ای رو خدمت تون ارسال کردم . یک دوره فیزیوتراپی رفتم کوتاه مدت بهتر شد ولی الان باز بشدت پیچ میخوره پام و درد و التهاب دارم . من بخاطر شغلم زیاد سرپا هستم و مجبورم سریع راه برم و همین باعث میشه پام مرتب پیچ بخوره و کلافه ام کنه . لطفا راهنمایی بفرمایید . ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۷ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      نياز به معاينه و ديدن تصاوير هست و احتمالا جراحى لازمه 

  • تصویر کاربر والا یکشنبه ۷ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر..۷ هفته پیش براثرتصادف قوزک داخلی وخارجی ام شکست وعمل کردم، حالا حدود یک هفته از باز کردن گچ میگذره اما پای من همچنان ورم داره و بعد از یکی دو دقیقه ایستادن ورمش بیشتر میشه و کبود میشه..آیا این حالت طبیعیه؟
    و سوال دیگر، در عکس از استخوان یک ترک میبینم که جراحم گفتن ترک نیست، یرای اطمینان میشه لطفا شما هم بررسی کنید..
    ممنون از وقتتون🙏🏻
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۷ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      بله طبيعييست

  • تصویر کاربر عباس یکشنبه ۷ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 83 مشاهده پرسش
    خسته نباشید پسری۲۴ ساله هستم ورزش کشتی و بدنسازی میکنم حدود ده روزی هست که موقع فعالیت بدنی احساس تورم مفاصل و درد میکنم و اخیرا داره درد بیشتر میشه اکثرا موقع کشیدگی اعضای بدنم بیشتر اینطور میشه مثلا موقعی که حریف روی پا کار میکنه و پام کشیده میشه مفصل های پا و زانو بعد چن ثانیه دچار میشن و موقع بارفیکس مفصل های مچ ارنج و شانم اینطور میشن . هیچ ضربه ای نخوردم و اینکه تو ورزش اماتور نیستم .
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۷ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      آزمايش خون از نظر روماتيسم لازمه

  • تصویر کاربر حسن چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 135 مشاهده پرسش
    سلام دکتر عزیز لطفا کمک کنید چند دفعه سوال مطرح کردم واتساپ هم پیام دادم ولی موفق نشدم جوابی ازتون بگیرم . مشکل من شکستگی کف پا هست توی فوتسال برام اتفاق افتاده. گزارش mri براتون ارسال کردم.از شهرستان میخوام بیام تهران مجدد عکس ct scan بگیرم لطفا یه وقت بهم بدین ۵ماهه درگیر هستم هیچ دکتری نتونسته کمکی کنه بهم . تلفنی هم تماس گرفتم گفتن تا اخر سال وقت نداریم.خواهشا یه وقتی بهم بدین ۵ ابان نوبت دارم تهران بیام خدمتتون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۷ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      آسيب ليسفرانك هست و ممكنه عمل بخواد

    2. تصویر کاربر حسن دوشنبه ۸ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      ممنون از پاسخگویی تون.من عکس mri و ct scan و رادیو گرافی ایستاده مقایسه ی همه رو گرفتم اماده س .امکانش هست یه وقت زودتر بهم بدین مزاحم شم نظرتون بفرمایید که اگر احتیاج به عمل داره زحمتشو بکشین برام. متاسفانه خیلی وقت هست گذشته و کسی نتونسته کمکم کنه مجبور شدم بیام تهران
    3. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      شنبه ساعت 7:30 عصر تشریف بیارید

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر عبادی سه شنبه ۲ آبان ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 109 مشاهده پرسش
    تاندون پای راست پارگی داره
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲ آبان ۲( 6 ماه پیش)

      ترجيحا جراحى مى خواد 

  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲ آبان ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 90 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    من هرهفته حدود 6 تا 7 کیلومتر میدوم. ایندفعه بعد از دویدن(البته با فشار بیشتر ) زانوی چپم کمی درد گرفت ولی نه قفل کرد نه خالی کرد نه ورم حدود یک هفته استراحت دادم و دردخفیفم کامل قطع شدولی پیگیری کردم نظر mri گرید 3 پارگی مینیسک است تمرینات برای تقویت 4 سر ران رو انجام دارم میدم . سنم 50 سال است.
    میخوام بدونم با فیزیوتراپی و کنترل بیشتر در ورزش میشه باز بدوم ؟ ایا مشککلی پیش میاد ؟ اگر نه ایا درمان قطعی برا مینیسک من هست تا دوباره بتونم دویدن رو انجام بدم(برام مهمه)
    البته لازم بذکر است حدود 6 یا 7 ماه پیش فوتبال بازی کردم و بعدش زانوی چپم درد گرفت و بعد از مدتی خوب شد و بعد از فشار این سری باز درد گرفت
    عکس و گزارش رو خدمت شما میفرستم...
    سپاس از شما
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲ آبان ۲( 6 ماه پیش)

      در صورت عدم وجود درد ، قفل يا خالى كردن ، تقويت هضلات كافى خواهد بود 

  • تصویر کاربر بختیاری سه شنبه ۲ آبان ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 71 مشاهده پرسش
    با سلام
    خسته نباشید
    من به مدت ۲سال است که درگیر خارپاشنه شدم،اول درمان دارویی بعد ازون تراپی و تزریق ازون انجام دادم ولی حتی بعد از تزریق هم فقط ۲ ماه درد کاهش پیدا کرد و بعد با شدت بیشتر ادامه داره
    میخواستم بدونم الان نظر شما برای درمان چیست
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲ آبان ۲( 6 ماه پیش)

      ازون تراپى كلاهبرداريست

      بهتره فيزيوتراپى با شاك ويو انجام بدين و اگه بهتر نشد بررسى بيشتر با ام آر آى و نوار عصب لازمه 

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر ماهتاب پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام
    من ۲۵ ساله هستم و از ۶ ماه پیش بعد از یک زانو درد شدید ک راه رفتن برای یک روز سخت شده بود ، زانو درد گنگی‌ ادامه دار شد ک در حالت عادی دردی ندارم از آن ب بعد اما با ذره ای کج کذاشتن پا یا فشار روی‌ زانو یا وزن را مدت زیادی موقع ایستادن روی یک زانو دادن، زانوی راستم درد میگیرد.
    در هفته گذشته دو بار طناب‌زدم و الان نرمی پشت همان زانو که نگار ابتدای پست ساق‌پاست درد عجیبی دارد ک شباهتی به درد خستگی بعد ورزش در آن نمیبینم.
    نگرانی و سوال من در مورد این هست که آیا ممکن هست اینها در این سن نشان پاره شدن یا نیمه پاره شدن رباط صلیبی یا تاندون یا آسیب بخشی مینیسک من باشد؟ یاهر گونه آسیبی که روند بقیه زندگی‌ را مختل کند؟

    سپاس فراوان.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      احتمال آسيب عضلات اطراف زانو،آسيب منيسك و رباط و گاه حتى استخوان وجود داره

      بايد حتما معاينه و ام آر آى انجام بشه

      با احترام

  • تصویر کاربر فرزانه جمعه ۵ اردیبهشت ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام، خسته نباشید
    خانمی ۶۰ ساله هستم، چند روزه پشت زانو هر دوپام درد شدید میکنه، بدون ورم ، جوری که نشست و برخواست برام مشکل شده، لطفا راهنماییم کنین، با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۵ اردیبهشت ۹۹( 4 سال پیش)

      درود

      فعلا استراحت و كمپرس گرم و مسكن مثل استامينوفن

      اگه بهتر نشد بايد بررسى بشه 

      با احترام

  • تصویر کاربر زهرا جمعه ۵ اردیبهشت ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    سلام، دختری هستم که 24 سال دارم تپل هستم،چندین مرتبه وسایل سنگین از پله ها بالا بردم و روز بعد یک مقدار ناچیز درد میکرد و به مدت سه چهار ساعت پیاده روی کردم ( قدم زدن معمولی داشتم ورزش نکردم) و روز بعد پیاده روی از خواب بیدار شدم شدت درد زیاد بود رفتم دکتر گفتند که کندرومالاسی است و یکسری ویتامین داد و حرکت ورزشی(بالا بردن پا در حالت کشیده) را پیشنهاد دادند. بعد از گذشت دوماه هنوز خوب نشدم موقع راه رفتن زانوهام میسوزند و قبلا زانوهام صدا نمیدادند الان خیلی صدا می دهند.
    حتی به دکتر گفتیم زانو بند استفاده کنیم گفت نیاز نیست بدون عکس برداری ارتوپدی این تشخیص را دادند و فقط زانو را لمس و فشار دادند.
    پیشنهاد شما چیست؟


    اینکه زانو قبلا صدا نمیداد و الان صدا می دهد علایم بدتر شدن است؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۵ اردیبهشت ۹۹( 4 سال پیش)

      درود

      بايد راديوگرافى انحام بشه

      كاهش وزن و ادامه تمرينات زانو در دراز مدت خيلى مؤثره

      با احترام

  • تصویر کاربر تابش جمعه ۲۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    ضمن عرض سلام و تبریک سال نو و آرزوی سلامتی دکتر عزیز
    بنده 35 سالمه و فوتبالیست هستم دو سال پیش عمل رباط صلیبی انجام دادم اما بعد گذشت دو سال وقتی یکی دو ساعت ثابت می شینم و یا رانندگی میکنم کمی لنگ میزنم تا پایم گرم شود و خوب نمیتونم عضلات چهارسر زانویم منقبض کنم و درد دارد تا وقتی که خوب گرمش کنم لازم بذکر است که عضلات پای عمل کرده به اندازه پای سالم نرسیده .ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      درود

      مساله اصلى احتمالا همون ضعف عضله چهارسر هست و بايد به تمرين و بازتوانى به صورت منظم و پيش  رونده ادامه بدين

      با احترام

  • تصویر کاربر نازنین جمعه ۱۶ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    اقای دکتر نازنین هستم همونی که درد کنار زانو قسمت خارجی دقیقا محل باز و بسته شدن زانو رو داشتم. توضیحات تکمیلی خواستم بدم که این درد در حالت عادی هنگام سرپا ایستادن یا ره رفتن یا حالت استراحت درازکش اصلا وجود نداره فقط موقع خم و راست کردن زانو و موقع نشست و برخاستن درست نقطه ی باز و بسته شدن زانو از قسمت خارجی زانو بغل زانو درد عجیبی ایجاد میشه که تو اون لحظه نمیتونم زانو رو صاف کنم بعد جن روز خود به خود درد کم میشه تا اینکه خوب میشه و چن ماه بعد دوباره تکرار میشه این وضعیت. علت درد زانوی من چی میتونه باشه؟ ممنون بابت پاسخگویی تون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۶ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      شايع ترين علت كندرومالاسى كشكك هست

      در همين وبسايت تمرينات بازتوانى زانو وجود دارند

      ٤-٦ هفته انجام بدين در صورت عدم بهبود به ارترپد مراجعه كنيد

      با احترام

  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۱۹ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    باسلام من ۱۷ سالم پای چپم ۳تا جراحی داشت کشک زانو خورده شد بود با سیم دورش بستم و ساق پام پلاتین داره و تاندون اشیل پام پاره شد ۳تاشو جراحی کردم خوب شد الان ۷ ماه که از عمل میگذر میخواستم بدونم میتونم به ورزشم برگردم ورزش بدن سازی
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۹ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      با جراحى آشيل اقلا يك سال لازمه تا به ورزش برگرديد اون هم به شرطى كه عضلات كاملا حجم نرمال پيدا كنن

      با احترام

  • تصویر کاربر میلاد چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    آقای دکتر 28 سال سن دارم به دلیل استفاده زیاد از پله در محل کار درد زانو و خشکی در زانو پای چپ داشتم وزانوم صدا میداد به دکتر مراجعه کردم داروی
    OPD FASTRUN شرکت HEALTH AID رانوشتن میخواستم بدونم این دارو تاثیری داره یا جنبه تبلیغاتی دارن چون تو سایت خود شرکت
    heakth aid دارو را پیدا نکردم شما خودتون چه دارویی توصیه میکنیدممنون میشم من و راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      درمان دارويى اثر مداوما نداره و اين نوع داروها هم جنبه تجارى دارن تا درمانى

      بهتره با درمان فيزيكى و تمرين درمانى معالجه بشين

      با احترام

  • تصویر کاربر سعید پنجشنبه ۲۸ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    سلام
    روز بخیر
    امروز شما وقت برای ویزیت دارین؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۸ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      متاسفانه پيامتون رو دير ديدم

      با احترام

  • تصویر کاربر سید سه شنبه ۱۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 268 مشاهده پرسش
    سلام و خدا قوت خدمت جناب دکتر نادری عزیز، جناب دکتر بنده در سال 1381 عمل جراحی زانو رویACL انجام دادم و اون قطعه شکسته شده برداشته شده است. چند روز پیش از روی پله ها با بی احتیاطی خودم زانوی سمت راستم پیچ خورد و درد شدیدی احساس کردم به دکتر مراجعه کردم و ایشان عکس و MRI نوشتن و بعد از دیدن عکس و گزارشات گفتن که صدمه دیده و احتیاط کن و فیزیوترابی رو انجام بده و.... که کمی بنده رو ترسوندن . آیا باید این زانو مجددا عمل بشه یا واقعا دیگه من نمیتونم ورزش کنم یا بدوم؟ ورزش دو رو انجام بدهم؟ ممنون میشم جوابی بدهین تا از این نگرانی خارج بشم. ممنون و سپاسگذارم. خداوند خیر و برکت به همراه سلامتی به خودتون و خانوادتون عطا کند انشاالله.
    ضمنا فایل های پزشکی مربوطه رو فرستادم. ممنونم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۱۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      كشكك شما نيمه در رفتگى داره و با توجه به شرح عمل چند سال قبل شما به نظر من بايد عمل جراحى انجام بدين و رباط پايدار كننده كشككتون باز سازى بشه

      در مورد اين كه رباط صليبى عمل مى خواد يا نه بايد معاينه بشين

      يك سى تى اكزيال از زانو براى تعيين فاصله TT-TG لازمه

      با احترام

  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من از ۱۲ سالگی نرمی کشک زانو دارم و هیچ وقت درمان نکردم الان ۳۹ سالمه ایا دوچرخه ثابت برای من ضرر داره و اسیب و بیشتر میکنه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      درچرخه ثابت با دنده سبك مناسبه ولى اولويت درمان شما تمرينات ايزومتريك عضله چهار سر و آب درمانى هست

      البته چون مشكل شما خيلى قديمى هست بهتره اول يك ارزيابى كامل از نظر معاينه و تصويربردارى انجام بشه

      با احترام

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری