منو

درمان بیرون زدگی استخوان کنار انگشت کوچک پا (بونیونت)

بونیونت یا بیرون زدگی استخوان کنار انگشت کوچک پا نوعی ورم استخوانی است که در سمت بیرونی پای افراد ایجاد می شود. این مشکل در واقع معادل بونیون است با این تفاوت که به جای شست پا، انگشت کوچک پا را درگیر می کند. 


بونیونت تحت عناوین پینه انگشت خیاطان، برجستگی، برآمدگی و ورم انگشت کوچک پا نیز شناخته می شود و به نسبت بونیون عادی (هالوکس والگوس)، شیوع کمتری دارد.

همانطور که از نام این بیماری مشخص است، پینه انگشت خیاطان معمولا در بین افرادی رخ می داد که خیاط بودند و بر روی سطوحی محکم و خاصی در حین خیاطی می نشستند تا میزان کار بهینه آن ها بیشتر شده و بیشتر از حالت عادی کار کنند. امروزه، پینه پا یا بونیونت یشتر در افرادی رخ می دهد که از کفش های بی کیفیت و تنگ استفاده می کنند و یا در ناحیه پای خود مشکلات ساختاری دارند.

برای بیماری بونیونت چندین راهکار درمانی مختلف وجود دارد و علاوه بر آن ها درمان های خانگی و کارهایی هستند که می توانید در خانه انجام دهید تا علائم و مشکلات بیماری را کاهش دهید. در برخی موارد و شرایط خاص، بهترین راهکار درمانی، جراحی است.

علت درد استخوان کنار انگشت کوچک پا

انگشت کوچک شما به دلیل قرار گرفتن در قسمت بیرونی پای شما مستعد آسیب است. استخوان های متاتارس منتهی به انگشت پنجم یکی از محل های متداول برای آسیب دیدگی پا به ویژه برای ورزشکاران است. اگر انگشتان پا متورم و دردناک است ، و داروهای خانگی به شما کمک نمی کنند ، باید به پزشک مراجعه کنید.

برخی از علل درد استخوان کنار انگشت کوچک پا عبارتند از:

  • شکستگی
  • در رفتگی
  • فشار زیاد در اثر پوشیدن کفش های نامناسب
  • پیچ خوردگی
  • بونیونت
  • کورن

علائم بیرون زدگی استخوان کنار انگشت کوچک پا

علائم اصلی و مهم بیماری (بونیونت) یا بیرون زدگی استخوان کنار انگشت کوچک پا، برآمدگی دردناک و سفتی پوست در بخش بیرونی پا و در کنار انگشت کوچک هستند. ممکن است این برآمدگی به مرور زمان بزرگ تر شود و همچنین امکان قرمز شدن و دردناکی آن نیز وجود دارد. درد، ورم و قرمزی این برآمدگی و پینه ها ممکن است در اثر برخورد پا با سطوح مختلف از قبیل کفش ها بیشتر و بدتر شود.

بونیونت یا همان پینه پا ممکن است در برخی شرایط تنها بر روی یک پا و در برخی شرایط دیگر هر دو پا را درگیر کند. گاهی در پای فرد هم بونیون و هم بونیونت وجود دارند و این منجر به پهن شدن قابل توجه جلوی پای فرد می شود. در این شرایط خاص، پای مربوطه در فرد در هر دو طرف برآمدگی و پینه خواهد داشت.

بونیونت

علت بروز استخوان کنار انگشت کوچک پا

علت بروز بونیونت را به دو دسته درونزاد و بیرونزاد تقسیم می کنند:

 علت درونی بیرون زدگی استخوان کنار انگشت کوچک پا

دلایل و علل درونزاد بروز بونیونت ها مشکلات مادرزادی در افراد هستند که منجر به دفورمه شدن استخوان متاتارس پنجم می شوند. در بیمارهایی با این شرایط، استخوان متاتارس پا تا حدی به سمت بیرون منحرف می شود که بونیونت ایجاد خواهد شد. تنها درصد بسیار کمی از بیماران که از بونیونت رنج می برند، مشکلات مرتبط با علل درونزاد را دارند.

بیشتر بخوانید: شکستگی استخوان کف پا (متاتارس) از علائم تا درمان

علل بیرونی بیرون زدگی استخوان کنار انگشت کوچک پا

بونیونت هایی با دلایل بیرونزاد زمانی رخ می دهند که فشار خاصی از سمت بیرون بر روی ناحیه جلوی پا وجود داشته باشد (مانند کفش تنگ). بونیونت ها در اکثر مواقع به همین دلایل بیرونزاد و فشاری که بر روی پا ایجاد می شود رخ می دهند.

درمان بیرون زدگی استخوان انگشت کوچک پا

با این که معمولا بونیونت ها با چشم قابل مشاهده و تشخیص هستند، اما پزشکان ممکن است گرفتن تصاویر رادیوگرافی را به بیماران تجویز کنند تا دلیل اصلی بروز مشکل در استخوان های پا مشخص شود.

پس از اینکه پزشکان وجود بونیونت یا برآمدگی کنار انگشت کوچک پا در بیمار را تایید کردند، در مرحله بعد نوع درمان این مشکل مورد بحث قرار خواهد گرفت. از جمله درمان های پزشکی مربوط به بونیونت می توان به مدیریت کردن عادی علائم و همچنین عمل جراحی برای برداشتن بونیون اشاره کرد.

ممکن است پزشک شما کورتیکوسترویید را به ناحیه مربوطه و مفصل کناری انگشت کوچک پا تزریق کند تا میزان ورم و برآمدگی بونیون را کاهش دهد. همچنین یکی دیگر از تجویزات متداول پزشکان معالج در این شرایط خاص، تعویض کردن کفش بیمار یا حتی سفارش یک جفت کفش دست ساز و مخصوص برای آن ها است.

در این کفش های خاص و دست ساز، پدهای نرمی مورد استفاده قرار می گیرد تا میزان فشار به بونیون و پینه به کمترین حالت ممکن برسد و علائم بونیونت یا پینه پا شدیدتر از قبل نشوند. پزشکان معمولا روش های درمان خانگی را پیشنهاد می دهند تا علائم و مشکلات مربوط به این بیماری کاهش یافته و آرام شوند.

 درمان های خانگی بونیونت یا تورم کنار انگشت کوچک پا

هدف از درمان های خانگی برای مشکل بونیونت کمک به کاهش علائم و همچنین کمک به مدیریت هر چه بیشتر درد هست. تعداد زیادی گزینه و شرایط در دسترس هستند تا به مدیریت علائم این مشکل در پا کمک کنند. در ادامه به این راهکارهای درمان خانگی خواهیم پرداخت:

پد مخصوص بونیونت

  • استفاده از پدهای طبی و خاص

تعداد زیادی پد مخصوص بونیونت و پینه پا در داروخانه و فروشگاه های لوازم طبی وجود دارند. این پدها در واقع از مواد سیلیکونی هستند که به خوبی محیط دور بونیون را پوشش داده و میزان جابجایی و فشار هر قدمی که فرد بر می دارد را به خوبی جذب خود می کنند. این کار به کاهش ریسک آسیب دیدن و تشدید علائم بونیونت ها کمک می کند.

  • بسته های یخ و بالا نگه داشتن پا

در حالت قرمزی و تورم حاد، پزشکان متخصص ممکن است استفاده از یخ و خنک کردن پای بیمار را برای سه تا چهار بار در هر روز هر بار برای ده دقیقه پیشنهاد کنند. بالا نگه داشتن پا نیز ممکن است به کاهش ورم بونیونت و پینه های روی پا کمک کند.

  • داروهای ضدالتهاب غیر استروییدی برای کاهش درد استخوان کنار انگشت کوچک پا

برخی داروها می توانند در کاهش درد و ورم فرد در ناحیه پا کمک کنند. از جمله این دارو ها می توان به ناپروکسن و ایبوبروفن اشاره داشت.

  • تغییر کفش ها برای جلوگیری از کفش زدگی انگشت کوچک پا

پوشیدن کفش های راحت و انعطاف پذیر که بخش مربوط به انگشتان آن ها بزرگ و جا دار باشد در کمک به کاهش فشار بر روی بونیونت ها تاثیرگذار است. کفش هایی که باریک و محکم هستند یا پاشنه های بلندی دارند می توانند منجر به بدتر شدن علائم بیماری بونیونت شوند. در برخی موارد، کفش های دست ساز و خاص می توانند متناسب با پای هر فرد طراحی و ساخته شوند تا میزان فشار بر روی ناحیه زخم و پینه به حداقل برسد.

  • کفی های طبی برای قوس کف پا

کفی های طبی که برای پشتیبانی و نگه داشتن بهتر قوس کف پا، درون کفش ها قرار داده می شوند، می توانند به کاهش فشار بر روی این ناحیه و همچنین بونیونت کمک کنند. کارشناسان ارتوپدی فنی و پزشکان می توانند به افراد در این زمینه که قوس کف پای آن ها به چه میزان پشتیبانی نیاز دارد و از چه کفی استفاده کنند کمک نمایند.

جداکننده انگشتان پا

  • جدا کننده های انگشتان پا

استفاده از لوازم کوچک و خاصی که انگشتان پا را در حین خواب یا شرایط دیگر از هم دور نگه می دارند می توانند علایم را تسکین دهند.

 عمل جراحی

پروسه مربوط به عمل جراحی افرادی که مشکل بونیونت یا پینه پا دارند بسیار ساده است. معمولا این عمل جراحی نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و اکثر افراد بلافاصله پس از اتمام عمل خود بیمارستان را ترک می کنند. با این حال نوع عمل جراحی مورد نیاز در هر فرد خاص است و نمی توان آن را به بیمار دیگری تعمیم داد. برخی عمل های جراحی تنها شامل برداشتن و شیو بونیون می شوند تا میزان فشاری که فرد بر روی پا حس می کند کمتر شود ولی معمولا نیاز به شکستن و تغییر زاویه دادن متاتارس پنجم می باشد.

دوره بهبودی بیرون زدگی استخوان کنار انگشت کوچک پا

بعد از عمل نیاز به گچ و آتل انگشت کوچک پا نیست و معمولا از کفش های مخصوصی استفاده می شود (به مدت ۶ تا ۸ هفته). همچنین شاید نیاز باشد افراد میزان فشار بر روی پای خود را در حین راه رفتن کم کنند و بدین منظور باید از عصا و لوازم خاصی در حین راه رفتن کمک بگیرند.

نقاهت و ریکاوری پس از عمل جراحی معمولا ملزم مرخصی گرفتن از کار و ماندن در خانه است، به خصوص اگر بیمار مربوطه در شغل خود نیاز به ایستادن و استفاده زیاد از پای خود داشته باشد.

همچنین دستورالعمل هایی که پزشک معالج و متخصص می دهد باید توسط بیمار به شکل مو به مو انجام شود. پزشک معالج بخیه ها را دو تا سه هفته پس از انجام عمل جراحی بر خواهد داشت اما ورم موجود در پا ممکن است حتی تا ماه ها پس از عمل باقی بماند و به شکل کامل محو نشود.

در حین این دوره زمانی جراح ممکن است از بیمار بخواهد تا با یک فیزیوتراپیست جلسات مختلفی را کار کند و یا از نرمش های خاصی در ناحیه قوزک پا استفاده کنند تا منجر به افزایش قدرت عضلات این ناحیه گردد.

دکتر رضا نادری متخصص ارتوپدی ، آرتروسکوپی ، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر خسرو شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 68 مشاهده پرسش
    سلام شب بخیر دکتر جان دست پسرم ده ساله هست 5ماه پیش دستش شکست و پلاتین برای دستش گذاشتند دوتا پلاتین کارگذاشتن هردولوله دستش آیا ورزش ضرر ندارد دمبل دوکیلو می زند این کار اشتباه نیست ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      دمبل مشکلی نداره ولی ورزش تماسی نباید انجام بده

  • تصویر کاربر حسن شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    من سه ماه پیش عمل acl و ترمیم مینیسک زانو داشتم حالا ام ای ار جدید گرفتم میشه وضیعتم رو بررسی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      اول این که نمی دونم چرا باید 3 ماه بعد عمل ام آر آی می کردین 

      دوم این که بررسی وضع شما نیاز به معاینه داره تا تصویربرداری

    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      اول این که نمی دونم چرا باید 3 ماه بعد عمل ام آر آی می کردین 

      دوم این که بررسی وضع شما نیاز به معاینه داره تا تصویربرداری

      ظاهرا منیسک و رباط بازسازی شده پاره گزارش شدن

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر فتانه شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    سلام ۴۸ سال سن دارم دو هفته ای هست که در ناحیه پشت پاشنه پای راستم احساس درد میکنم و صبحها هنگام شروع راه رفتن درد میگیره وقتی دستم رو روی همان نقطه فشار میدم درد میگیره علت چیست با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      التهاب در محل اتصال تاندون آشیل به پاشنه

  • تصویر کاربر مرتضی شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 79 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    من مدت ۳ ماه هست که موقع ورزش سنگین مثل فوتسال درد شدیدی در قسمت کشاله ران هایم تا زیر بیضه ها و روی آلت تناسلی تا حدود زیر نافم احساس میکنم طوری که وقتی فوتسال بازی می‌کنم و میخام مثلا یک حرکت سریع انجام بدم حس میکنم اون قسمتی را که گفتم اصلا با من همکاری و همیاری نمیکنه طوری که دوست دارم به سمت توپ بدم ولی توانش را ندارم این حس را هم در بازوی دست راستم هم دارم‌ هرچند این درد بعد از چند روز خوب میشه و فقط موقع بازی این درد سراغم می‌آید من مذکر هستم و ۳۲ ساله ام ممنون میشم جواب بدهید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      از نظر فتق ورزشی باید معاینه بشین . اگه لازم شد ام آر آی هم انجام بدین

  • تصویر کاربر صحرا شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 119 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من دچار شکستگی مچ پا شده بودم توسط شما معاینه شدم فرمودید که استخوان خرد در مچ پای من هست باید هم ارتروسکوپی کنم هم جراحی باز انجام بدم اما به دلایلی نتونستم جراحی رو انجام بدم آقای دکتر توحید صفایی معاینه کردن تا داخل بیمارستان بتونم جراحی کنم ایشون هم ارتروسکوپی پیشنهاد دادن هم جراحی باز اما شما پین رو فرمودید احتیاج نیست ایشون میخوان پین بزارن آیا درسته من این جراحی انجام بدم آیا باعث کوتاهی مچ پام نمیشه یعنی ایشون درست تشخیص دادن شما این جراحی رو تایید میکنید توسط ایشون جراحی رو انجام بدم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      تصمیم با شماست و صلاحدید با پزشک جراحتون

  • تصویر کاربر هاشم شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 143 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما اقای دکتر فردی ۳۸ ساله هستم چند سالی هست که مبتلا به شست پای کج شده ام ولی الان دیگه درد انگشتم خیلی اذیت میکند و با پوشیدن کفش واقعا اذیتم میکند می خواستم بپرسم ببینم ایا امکان عمل وجود دارد
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      در صورت درد و ناراحتی می شه عمل کرد

  • تصویر کاربر ارجمندی چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 78 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید آقای دکتر بنده 35 ساله هستم چندماهه باکوچکترین پیاده روی 200یا 300متری روی صاق پای چپم درد شدیدی میگیره طوری که یجاهایی به زحمت میتونم به حرکتم ادامه بدم واینکه کمر درد هم به تازگی گرفتم طوری که موقع بلند شدن از زمین نمیتونم کمرم رو سریع صاف کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون
    1. تصویر کاربر ارجمندی دوشنبه ۱۳ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      پاسخ
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      نیاز به معاینه و بررسی هست . ممکنه درد از کمر منتشر بشه

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 50 مشاهده پرسش
    مچ پام شکسته بود عمل کردم و پین گذاری کردم بعد سه ماه مجدد عمل کردم و یکی از پین هارو درآوردم بعد یه هفته رفتم دکتر گف عفونت داره و بستری شدم امروز رفتم اتاق عمل گفتن بازم چهارشنبه عمل نمونه برداری کردن جوابش فردا میاد
    نمونه برداری از چیه؟؟مگه چه مشکل جدی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      برای تشخیص نوع عفونت و درمان مناسب 

  • تصویر کاربر هستی چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 50 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر اقای دکتر ممنون و سپاسگزارم از لطف شما ،من خانمی 50ساله حدودا 77کیلو
    وزن، 7/10/مچ پام از دوجا شکسته،حدود یک
    ماه بعد پامو گچ گرفتن،،الان به امید خدا قرار
    هست 9/22گچ پام باز بشه،،سوالم از خدمت شما،،مچ پام گاهی درد و گاهی ارامه
    امروز مچ پام میسوزه گویی پام بریده شده
    ،گاهی ارام ،وبعضی وقت باین شکله
    نظرشما چیه آقای دکتر ،بعداز بازشدن گچ پام
    چیکار کنم که هرچه سریع تر به شرایط عادی برگردم ،قبلا از زحمات شما خیلی ممنون و سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      فیزیوتراپی به شما کمک زیادی می کنه 

  • تصویر کاربر حارث چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    سلام و درود!
    اقای دکتر بنده سه هفته قبل در جریان بازی فوتبال به جای توپ ساق پای بازیکن را شوت کردم و پام به شدت آسیب دید و مجبور به ترک بازی شدم، با گذشت این سه هفته ورم پام خوب شده و از دردش کاسته شده اما احساس درد دارم در مفصل شصت پا و رفتم دکتر ایشان گفتند عکس بگیر منم عکس گرفتم امروز به محض دیدن عکس ها گفتند ارتروز داری و باید عمل بشه تا پیشرفت نکنه، اما من قبل اون صدمه اصلا دردی نداشتم و سخت ترین فوتبال هارو انجام میدادم ایا امکانش هست ارتروز داشته باشم و با این ضربه بروز شده باشه؟ عکس ها را براتون ارسال میکنم بی زحمت یک نگاه بندازین و مشاوره بدین که نیاز به عمل داره یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      آرتروز ندارین ولی رادیوگرافی ایستاده کف پا باید انجام بدین

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر هستی دوشنبه ۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید،بعداز تقریبا یماه استفاده از کتونی،استخوان کنار انگشت کوچک پای من ورم کرده ویکم دردناکه،حس میکنم استخوان انگشت شصتمم درگیر کرده،میشه لطف کنین و بگین با درمان خانگی خوب میشه یا باید جراحی بشه؟ 50سالمه و قدم 155 و وزنم کمتر از 60
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      درود

      كمى استراحت و مسكن رو امتحان كنيد

  • تصویر کاربر رقیه سه شنبه ۲ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    من ۱۱ سال ۸ ماهمه پام درد نمیکنه بیرون زدگیش کوچیکه میخواستم ببینم چطوری میشه برطرفش کنم تا در بزرگیم دردناک و قوده اش بزرگ تر نشه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      درود

      تنها راه كه ممكنه كمكتون كنه پرهيز از كفش پاشنه بلند و پنجه باريك هست

  • تصویر کاربر زهرا جمعه ۲۲ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر 37سالمه هالوس وارگوس دارم جدیدا بغل شستم درد میگیره و پس ار ی ماساژ درد ساکت میشه چه زمانی میباسیت درد و جدی گرفت و عمل کرد
    اگر دیر عمل کنیم عوارض داره
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۲ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      زمان خاصى مطرح نيست 

      اگر اذيت داره عملش كنيد

  • تصویر کاربر مهر دوشنبه ۱۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام روزتون بخیر من انگشت کوچک پای راست ام درد میکنه به طوری که این درد به کف پا هم کشیده میشه یه مقداری هم حرارت کف پام زیاد شده این درد الان 3 ماه که شروع شده و بیشتر هم داره میشه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      معاينه و بررسى لازمه

      آزمايش خون و نوار عصب ممكنه مورد نياز باشه

  • تصویر کاربر نیکی دوشنبه ۱۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید. آقای دکتر بنده طی دو ماه اخیر دچار بیرون زدگی دیسک l5-s1 شدم و در ناحیه ساق و مچ پای سمت راستم بی حسی ایجاد شد. پس از انجام فیزیوتراپی و مصرف دارو و ورزش روزانه بی حسی تقریبا رفع شده. ولی در مدتی که بی حس بود من یک بار از پله افتادم بدلیل پیچ خوردگی پا و دو سه بار دیگر هم پایم پیچ خورد. حالا پس از آخرین پیچ خوردگی برآمدگی در کنار انگشت کوچک پای راستم ایجاد شده و بویژه پس از پیاده روی متورم و قرمز شده است. البته کفشم طبی و پنجه پهن می باشد. لطفا بگویید چکار کنم؟ آیا نیاز است به ارتوپد یا متخصص طب فیزیکی مراجعه کنم؟ ضمنا بخاطر دیسک کمر هنوز درد نقطه ای در کمر و درد در باسن دارم.
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      حتما به ارتوپد مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر مریم چهارشنبه ۱۳ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    با سلام.من ۴۶سالمه و چون به صورت ارثی بیرون زدگی استخوان شست پا رو داشتن با تشخیص پزشک عمل هایلوکس والگوس انجام دادم.بعد از این که گچ پاهام رو بعد از یک ماه باز کردم،حالا در هر دو پا قسمت انگشت کوچک پا دچار بیرون زدگی شده و در این مدت که با گچ راه میرفتم حالت زخم و تاول داره،هم درد داره و هم حالت پینه بسته و در قسمت کف پاسفت شده.ایا این برطرف میشه یا نیاز به درمان داره؟
    ممنون از راهنمایی شما
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      حتما با جراحتون در میان بگذارید

  • تصویر کاربر رضا جمعه ۲۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من چند روز پیش برای عمل هالوکس والگوس عکسهایی را خدمت شما فرستادم و در مورد عمل توضیحاتی فرمودین و فرمودین که اول باید معاینه بفرمایید بعد عمل. اما با تماسی که با مطب حضرتعالی گرفتم و نوبت اینترنتی که خواستم بگیرم برای معاینه تا 10 شهریور ماه نوبت نبود خواستم لطف بفرمایید که چجوری می تونم زود تر این کار را انجام بدم تا بتونم عمل کنم چون من مدیر مدرسه هستم و با توجه به کارهای مدرسه و شروع و بازگشایی مدارس برایم مشکل ساز خواهد شد که شهریور ماه این کار را انجام بدم حداقل اگر اوایل مرداد ماه عمل کنم تا شهریور به گفته ی جنابعالی بهبودی نسبی پیدا خواهم کرد ومشکلی بابت شروع مدرسه و مشکلات دیگر برایم پیش نخواهد آمد.ممنون از کمک و راهنمایی حضرتعالی
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      با شماره واتساپ ٠٩١٢٩٦٤٣٨٠٧ با پيام در ارتباط باشيد

  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    باسلام و احترام. بنده ۳۶ سال سن دارم استخوان ناویکولار فرعی پای چپم در اثر ورزش بیرون زده و یکبار گچ گرفتم ولی بعد از ۴ ماه دوباره درد ان شروع شد آیا راهی برای برای بهبود آن بدون عمل جراحی وجود دارد؟ یا راهی برای برگرداندن استخوان به حالت اولیه وجود دارد؟ از راهنمایی شما سپاسگزارم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      اگر با فيزيوتراپى درد برطرف نشه جراحى لازمه

  • تصویر کاربر رویسا جمعه ۲۵ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر
    تقریبا یک ساله ک روی سینه ی پام یه استخون گرد کوچیک ب وجود اومده ک هر چند وقت یبار سروکله اش پیدا میشه و یه مقداریم درد میکنه و بعد محو میشه میخواستم بدونم دلیلش چیه و چرا هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۵ تیر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      معاينه لازمه و شايد نياز باشه ام آر آى انجام بشه 

  • تصویر کاربر ستیلا چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من دختری ۱۶ ساله هستم میخواستم بدونم عمل قوزک پا را چه سنی یاید عمل کرد آیا قبل ۱۸ سالگی میشه یا نه؟
    بعد اینکه عمل هالوکس والگوس بیهوشی کامل هست یا بیحسی؟
    و اینکه بعد بهبودی بعد عمل مشکل در راه رفتن پیش نمیاد ؟
    و میشه دیگه کفش های معمولی مثل پاشنه بلند پوشید؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      در يك سوم موارد نمى شه پاشنه بلند پوشيد

      بهتره بعد از پايان سن رشد عمل بشه

      هم با بيحسى كمر و هم بيهوشى انجام پذيره

       

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری