منو

هر آنچه باید در مورد تاندونیت آشیل پا بدانید

فعالیت های بدنی شدید و ادامه دار نظیر دویدن یا پریدن می توانند منجر به بروز التهاب دردآور در تاندون آشیل شوند که به آن تاندونیت آشیل نیز می گویند. خوشبختانه درمان تاندونیت آشیل در مراحلی بدون جراحی نیز ممکن است. 

تاندون آشیل در بدن انسان ها عضله دو قلوی ساق پا را به استخوان پاشنه پا متصل می کند. به استخوان پاشنه پا، کالکانئوس (calcaneus) نیز می گویند. انسان ها از این تاندون برای پریدن، راه رفتن، دویدن و ایستادن بر روی پاشنه پای خود استفاده می کنند. 

تاندون آشیل پا کجاست؟

تاندون آشیل یک بافت فیبری قوی است که عضلات پشت ساق پا را به استخوان پاشنه شما متصل می کند. اگر تاندون آشیل خود را بیش از حد کشش دهید ، ممکن است به طور کامل یا بخشی از آن پاره شود.

اگر تاندون آشیل شما پاره شود، ممکن است صدای یک پاپ را بشنوید و به دنبال آن یک درد شدید فوری در پشت مچ پا و پایین ساق پا ایجاد شود که احتمالاً بر توانایی راه رفتن صحیح شما تأثیر می گذارد. جراحی اغلب برای ترمیم پارگی انجام می شود. با این حال ، برای بسیاری از افراد ، درمان غیر جراحی نیز به همان اندازه مفید است.

 

درد آشیل پا نشانه چیست؟

دو علت بسیار شایع درد تاندون آشیل پا، التهاب یا تاندونیت آشیل و تاندونوز آشیل یا ضخیم شدن تاندون آشیل است. در حالیکه هر دو این بیماری ها به نظر یکسان می رسند، اما علائم مخصوصی دارند و یکی از آنها مزمن تر از دیگری است.
علت کمتر رایج درد تاندون آشیل، پارگی تاندون آشیل است که زمانی اتفاق می افتد که بافت های تاندون پاره و جدا شوند.

انواع التهاب تاندون آشیل

در مجموع دو نوع تاندونیت آشیل وجود دارد: تاندونیت در محل اتصال و تاندونیت آشیل در غیر از محل اتصال. اما تفاوت این دو نوع از مشکل تاندونیت آشیل چیست؟

۱. تاندونیت آشیل در محل اتصال

بخش پایینی از تاندون شما را تحت تاثیر قرار می دهد، درست در نقطه ای که تاندون به استخوان پاشنه پا متصل می شود.

۲. تاندونیت آشیل در غیر از محل اتصال

در این نوع علاوه بر بخش پایینی فیبرهای موجود در بخش میانی تاندون پا نیز تحت تاثیر قرار می گیرند و این مورد بیشتر برای افراد جوان تر اتفاق می افتد چرا که فعالیت و تحرک بدنی بیشتری دارند.

درمان های خانگی ساده می توانند به مشکل تاندونیت آشیل افراد کمک کنند. با این حال اگر این درمان های خانگی و نسبتا ساده کارآمد نباشند، حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اگر مشکل تاندونیت آشیل شما شدیدتر شود، احتمال پاره شدن آن وجود دارد. در این صورت ممکن است برای کاهش درد و رفع مشکل نیاز به عمل جراحی و مصرف مواد دارویی باشد.

علت درد زیر انگشت شست پا

تاندون آشیل

علت بروز التهاب تاندون آشیل

ورزش و نرمش افراطی و یا راه رفتن بیش از حد بخصوص در ورزشکاران، می تواند منجر به بروز تاندونیت آشیل شود. با این حال فاکتورهایی نیز در این میان وجود دارند که ارتباطی به نرمش و فعالیت بدنی ندارند. آرتریت روماتوئید (Rheumatoid arthritis) و سایر اشکال بیماری های روماتیسمی هم می توانند از عوامل بروز تاندونیت آشیل پا شوند.

هر فعالیت بدنی تکراری و طولانی که تاندون آشیل شما را تحت فشار قرار دهد می تواند عامل بروز تاندونیت در این ناحیه شود. از جمله این فعالیت های بدنی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

۱_ شروع ورزش بدون گرم کردن و نرمش های اولیه

۲_ فشار آوردن به عضله ساق پا در حین ورزش های تکرار شدنی و فعالیت های فیزیکی

۳_ انجام ورزش هایی نظیر تنیس که نیاز به ایست های ناگهانی و تغییر مسیر دارند.

۴_ افزایش ناگهانی فعالیت بدنی بدون این که به بدن فرصت دهیم خود را با شرایط جدید و فعالیت بیشتر انطباق دهد.

۵_ پوشیدن کفش های قدیمی و یا نامناسب

۶_ پوشیدن روزانه کفش های پاشنه بلند و یا برای مدت زمان طولانی

۷_ با بالا رفتن سن و سال نیز تاندون آشیل ضعیف تر می شود و احتمال بروز مشکل تاندونیت آشیل بیشتر خواهد شد.

درمان خانگی کشیدگی تاندون پا

روش رایس (RICE) در واقع مخفف عبارات روبرو است: 

استراحتRest، یخIce، بستن پاCompression و بالا نگه داشتن Elevation.

این روش معمولا در درمان مشکل تاندونیت آشیل موثر واقع می شود آن هم درست پس از زمانی که آسیب دیدگی برای فرد به وجود آمده باشد (یعنی در موارد حاد). این متد به روش زیر کارکرد دارد:

استراحت: بر روی تاندون پای خود تا یک تا دو روز فشار یا وزن اعمال نکنید آن هم تا زمانی که بتوانید بدون درد در تاندون خود راه بروید. تاندون پا معمولا زمانی سریع تر بهبود می یابد که هیچ فشار اضافه ای در این دوره بر روی آن وجود نداشته باشد.

در صورتی که شما نیاز به راه رفتن در مسافت های طولانی دارید، پزشک معالج شما ممکن است به شما پیشنهاد دهد که حنما از عصا استفاده کنید تا امکان استراحت تاندون پا فراهم شود.

یخ: یخ را در یک کیسه قرار دهید و این کیسه را در یک پارچه بسته بندی کنید و این بسته از یخ را بر روی پوست ناحیه مربوطه از پا قرار دهید. این کیسه یخ را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی تاندون خود نگه دارید. سپس آن را بر دارید و به تاندون اجازه دهید تا کم کم دوباره گرم شود. یخ ها معمولا باعث می شوند التهاب یا ورم تاندون زودتر از بین بروند.

بستن: از یک بانداژ یا نوار های ورزشی خاص استفاده کنید و آن را دور تاندون پا در ناحیه مصدوم شده ببندید. این کار کمک می کند تا از ورم بیش از حد تاندون در پای فرد جلوگیری به عمل آید. اما هیچ چیزی را خیلی سفت دور تاندون پای خود نپیچانید چرا که می تواند گردش خون در ناحیه مربوطه را محدود کند.

بالا نگه داشتن: پاهای خود را بلند کنید و از سطح قفسه سینه خود بالاتر ببرید. از آن جایی که در این روش پا بالاتر از سطح سینه قرار می گیرد، خون سریع تر از داخل آن به قلب بر می گردد و ورم پا کم کم می خوابد. انجام این کار بسیار ساده است، کافیست دراز بکشید و پای خود را بر روی یک بالشت یا هر سطح مرتفع دیگری قرار دهید.

عمل جراحی تاندون آشیل

در صورتی که این نوع درمان برای تاندونیت آشیل شما کارساز نبود، ممکن است به عمل جراحی برای درمان تاندون آشیل شما نیاز باشد. اگر شرایط وخیم تر شود و درمانی صورت نگیرد، ریسک پارگی آشیل که خود نیز به عمل جراحی نیاز دارد بالاتر می رود. این موضوع می تواند منجر به درد شدید در ناحیه پاشنه شود.

برای درد کف پا به چه دکتری مراجعه کنیم؟

پزشک شما ممکن است بر اساس میزان شدت پارگی تاندون آشیل و این که آیا واقعا پارگی صورت گرفته یا خیر چندین گزینه مختلف برای جراحی پارگی تاندون را پیش رویتان قرار دهد. پزشکان معمولا شما را به یک جراح ارتوپد معرفی می کنند تا بهترین گزینه جراحی را به شما معرفی کند.

نوع جراحی بر اساس محل ابتلا و شرایط بیمار و میزان پارگی تاندون (در صورت وجود) متفاوت است.

تقویت تاندون آشیل با ورزش

این تمرین بر اساس انجام سه ست ۱۵ تکراری روی پای آسیب دیده دو بار در روز، هفت روز در هفته و به مدت ۱۲ هفته است. باید با دردی متوسط، اما قایل تحمل انجام شود.

  • با دوچرخه ثابت ، پیاده روی یا درجا زدن برای چند دقیقه خود را گرم کنید.
  • کنترل خود را حفظ کنید و به آرامی تا جایی که می توانید روی هر دو انگشت پا بلند شوید.
  • وزن خود را به سمت پایین در طرف آسیب دیده حرکت دهید و به آرامی شروع به پایین آوردن کنید (این مرحله انقباض خارج از مرکز است) تا زمانی که پاشنههای پا کمی زیر استپ یا پایه قرار گیرند.
  • وزن خود را به پشت برگردانید و به حالت اول (بالا) برگردید و ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید.
  • سینه و برآمدگی کف پای خود را روی لبه استپ قرار داده و پاشنه پا را آزاد نگه دارید.
  • تاندون آشیل خود را بکشید.
  • عضلات ساق پا را بکشید
بورسیت پاشنه (التهاب پشت پاشنه پا) چیست؟

علائم تاندونیت آشیل

کسانی که با مشکل تاندونیت آشیل دست و پنجه نرم می کنند، معمولا علائم و نشانه های خاصی را دارند. از جمله این علائم و نشانه ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1.  حس نامناسب و عدم راحتی و ورم در ناحیه پشت پاشنه پا
  2.  سفت شدن عضله ساق پا
  3.  محدوده کم برای حرکت دادن در حین کشش پا
  4.  گرمای بیش از حد پوست ناحیه پاشنه پا

علامت اصلی مربوط به تاندونیت آشیل، درد و ورم  پا در ناحیه پشتی افراد آن هم در زمانی که راه می روند و یا می دوند می باشد. از جمله دیگر علائم تاندونیت این ناحیه می توان به سفت بودن عضله ساق پا و محدود بودن دامنه ی حرکتی پا در حین کشش آن اشاره داشت. در تاندونیت در غیر محل اتصال تورم در خود تاندون و به صورت یک برجستگی دوکی شکل در قسمت انتهایی پشت ساق لمس و رویت می شود.

معاینه پزشک

تشخیص تاندونیت آشیل

جهت تشخیص وجود مشکل تاندونیت در ناحیه تاندون آشیل، پزشک متخصص سوالاتی را پیرامون درد و ورم در ناحیه ساق پا و پاشنه از شما خواهد پرسید. همچنین دکتر معالج از شما می خواهد بر روی پاشنه پا بایستید تا در همین حین بتواند محدوده حرکت و میزان انعطاف پذیری پا در ناحیه مربوطه را مشاهده و بررسی کند.

در همین حین پزشک معالج نواحی مورد نظر را لمس کرده و کمی فشار می دهد تا دقیقا ناحیه اصلی مربوط به درد و ورم را که درد آن شدیدتر از سایر بخش ها است شناسایی کند.

بررسی های تصویر برداری نیز می توانند به تشخیص مشکل تاندونیت آشیل کمک کنند اما معمولا بیماران به این بررسی ها نیازی ندارند. با این حال ممکن پزشک معالج دستور انجام هر کدام از آنها  را صادر کند. از جمله این بررسی های تصویربرداری می توان به موارد زیر اشاره داشت:

۱_ رادیوگرافی ساده که از ناحیه پا و استخوان های آن تصاویری تولید و در اختیار پزشک معالج قرار می دهد. در صورت وجود خار استخوانی یا برجسگی استخوانی غیر طبیعی در پاشنه این تصاویر کمک کننده خواهند بود و رسوب غیر طبیعی کلسیم در داخل تاندون را هم نشان می دهند.

۲_ اسکن های ام آر آی (MRI) که پزشکان می توانند به کمک آنها پارگی ناکامل تاندون آشیل و التهاب در بافت های مجاور آن در پای بیمار را شناسایی و تعیین کنند.

۳_ سونوگرافی یا همان اولتراسوند که می تواند میزان حرکت تاندون، آسیب های مرتبط به آن و وجود التهاب و ضخیم شدن تاندون در این ناحیه را مشخص کند.

علت و درمان درد مچ پا

درمان تاندونیت آشیل

راه های درمانی مختلفی برای تاندونیت آشیل در افراد وجود دارند که از جمله آن ها می توان به درمان های خانگی نظیر استراحت کردن و دارو پهای ضد التهاب و همچنین درمان های تهاجمی تر و تخصصی نظیر تزریقات استروییدها (کورتون)، تزریق های پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و همچنین عمل جراحی اشاره داشت.

قابل ذکر است که تزریق کورتون در اطراف یا داخل تاندون آشیل ریسک پارگی خود به خود آن را به میزان زیادی افزایش می دهد و به طور معمل باید از آن اجتناب نمود. ممکن است پزشک معالج شما پیشنهاد کند:

  1.  فعالیت بدنی خود را کاهش دهید.
  2.  عضلات ساق پای خود را بسیار آرام و نرم کشش دهید و کم کم آن ها را قوی تر کنید.
  3.  یک ورزش دیگر با فشار بدنی کمتر را انتخاب کنید.
  4.  پس از انجام فعالیت بدنی و ورزش و یا در حین درد از یخ جهت سرد کردن ناحیه مربوطه استفاده کنید.
  5.  از بندهای بستنی محکم یا بوت های خاص air walker boot  جهت اجتناب از حرکت پاشنه پا استفاده کنید.
  6.  به فیزیوتراپی بروید.
  7.  از دارو های ضد التهاب نظیر ناپروکسن یا ایبوپروفن (ادویل) برای مدتی محدود استفاده کنید.
  8.  از یک کفش با پاشنه طبی استفاده کنید تا میزان فشار و حرکت تاندون آشیل بدین وسیله کاهش یابد.

پروتکل rice

 

دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپدی ، آرتروسکوپی ، آرتروپلاستی و فوق تخصص جراحی مچ پا در تهران

برای پرسش از دکتر، روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر بابک شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من کل سوال های که ازتون پرسیده بودن رو دیدم شما گفتین ک جراحی عوارض داره میشه بگید آیا 6سانت عوارض داره یا 12سانت
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      هر چه مقدار بیشتر عوارض بیشتر

  • تصویر کاربر سارا شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    من دو سال پیش به دلیل پیچ خوردگی مکرر مچ پا و پارگی کامل رباط جراحی بازسازی رباط مچ پا انجام دادم و تا حدود 2 ماه قبل هیچ مشکلی نداشتم. اما دو ماه قبل مجدد مچ پا به طور بدی پیچ خورد و پس از انجام ام آر آی و معاینه توسط دکتر ایشان فرمودند که باید جراحی مجدد انجام بشه و از internal brace برای ترمیم استفاده بشه چون پایداری مچ از بین رفته. جواب ام آر آی را خدمتتون ارسال می کنم. ممنون میشم بفرمایید که آیا نیازی به جراحی مجدد هست یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      معاینه لازمه و شاید نیاز به بازسازی با آلوگرفت باشه

  • تصویر کاربر سبحان شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من نقرس دارم و هر از چند مدتی یکبار مورد حمله نقرس قرار میگیرم با توجه به اینکه رژیم غذایی رعایت میکنم. این بار ک درد پاهام شروع شد دیگه مثل قبلا تمام نشد حدود یکماه هست ک درد دارم دردم کم میشه باز زیاد میشه و انگشت پام متورم میشه اگر امکان داره راهنمایی کنید. جسارتا از قرص الپرینول و گلشی سید هم استفاده میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      بهتره با همکاران روماتولوژیست مشاوره کنید

      مایعات فراوان مصرف کنید

  • تصویر کاربر م.س شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 58 مشاهده پرسش
    سلام
    ۲۸ سال دارم و در پای راست خود دچار پارگی مینیسک داخلی شده‌ام، روند درمان مینیسک با تمرینات و فیزیوتراپی به خوبی پیش رفت میکرد اما کم کم با درد همسترینگ و سفتی آن مواجه شدم، به گونه ای که درد بیشتر و بیشتر می‌شد و هم‌چنین سوزش بسیار شدید در ناحیه مینیسک خارجی، سوزش در پشت ماهیچه ساق پا و کمی بالاتر از قوزک پا مشاهده شد و موارد بسیار آزار دهنده شد، که با تمرینات مینیسک تداخل بسیار داشت، بنابراین به تشخیص فیزیوتراپیست بخشی از کمر درگیر بود، لیزر و تمرینات برای ناحیه گودی کمر شروع شدو تمرینات مینیسک تقریبا پایان گرفت، حال با کار برروی کمر، دردهای مداوم در ناحیه ‌ی کمر ایحاد شده که به استراحت بسیار زیاد بر رفع شدن احتیاج دارد، که این سوال برایم ایجاد شده که آیا تشخیص درگیری کمر صحیح بوده و آیا بخشی از روند درمان است که این حجم درد غیرضروری را تحمل کنم؟ آیا این دردها در من باقی‌نخواهد ماند؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      به نظر من نوار عصب و عضله انجام بدین

  • تصویر کاربر احمد شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 69 مشاهده پرسش
    سلام.پسرم 23 ماهشه، وقتی راه می‌ره احساس میکنم کف پاش کامل میچسبه به زمین و‌ قوس نداره .ولی وقتی میگیرم بغل و پاشو نگاه میکنم کمی قوس داره.وقتی راه می‌ره پای راستش کمی کج راه می‌ره و مشخصه،لطفا راهنمایی کنید عکسش هم میفرستم .
    1. تصویر کاربر احمد سه شنبه ۲۸ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      عکس
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      در این سن اقدامی لازم نیست و نرمال هست

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر داورزنی شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 76 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر دکتر جان.من ۱ماه پیش خدمتتون رسیدم یه درد کف پا داشتم که ۶ماه پیش اسیب دیده بود پام.mriوعکس مقایسه ی نشون دادم بهتون گفتین مشکلم بر طرف شده بیشتر به خاطر استرس هست دردم.ده جلسه فیزوتراپی هم برام نوشتین کلینیک استقلال انجام داد دو جلسه هم شاک ویو زدم.کفی طبی مخصوص هم گرفتم.از یک ماه پیش تا الان بهتر شدم ولی فعالیت زیاد میکنم کمی درد برمیگرده.حالا الان میتونم فوتسال بازی کنم یا صبر کنم تا بهبودی کامل .گزارش mriهم ارسال کردم براتون.ممنون از وقتی که میزارین
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      خیلی به تدریج و از دویدن شروع کنید . بعد به فوتسال برسین

  • تصویر کاربر الهام شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 65 مشاهده پرسش
    سلام ،وقتتون بخیر من خانمی ۲۸ ساله هستم که دوساله زانودرددارم وازیک سال قبل دردزانوهام شدید شده درحالی که اصلا نمی تونم بشینم وزیادراه برم درد میکنه وهنگام راه رفتن زانوم گیری کنه وفیزیوتراپی هم رفتم وپی آرپی هم تزریق کردم وانواع قرص ویتامین استفاده کردم اصلا خوب که نمیشه روز به روز بیشتر میشه چهار ماه پیش رفتم ام آر ای گفتن گرید ۳ هست الان دکتر عکس رادیولوژی گرفته گفته پیشرفت کرده باید آرتروسکوپی انجام بدید خواستم نظر شما روهم بپرسم ممنون میشم اگه جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      با این علایم فیزیوتراپی و تمرین براتون مفید هست

  • تصویر کاربر بهار شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 107 مشاهده پرسش
    با سلام.پسر من دو سال و ده ماهش هست.
    قد ۹۴. وزن ۱۴
    صافی کف پا داره که کمی هم چرخش در پاشنه به خارج و مچ به داخل خصوصا در سمت چپ ایجاد کرده.زمینه ارثی هم دارند. پیش دوتا اورتوپد بردم اولی که سریعا براش کفش طبی نوشت، دومی که فوق زانو بودن گفتن تا ۶سالگی کاری لازم نیست.پسر من یک سال و نیمگی هم به راه افتاد.
    الان میخواستم نظرتون رو بدونم و اگه لازمه زودتر برا معاینه بیارمش. مشکل خاصی رو خودش فعلا عنوان نمیکنه.کفش رو هم مدت کوتاهی پاش کردم چون نمیتونست باهاش تحرک کنه و معذب بود.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      فعلا اقدامی لازم نیست

  • تصویر کاربر سجاد شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 139 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر نادری
    سلام
    مچ پای راست بنده از ناحیه داخلی در تاریخ هشتم آذر در سالن فوتسال مورد ضربه ی محکم توپ و پای حریف قرار گرفت و حالت آسیب شبیه به پیچ خوردگی به سمت داخل و کمی جلو بود، بیشترین مقدار درد کمی جلوتر از قوزک داخلی به سمت روی پا حس میشود.
    بعد از مراجعه به پزشک اورژانس و عکس برداری آتل تجویز شد، مراجعه ی بعدی یک هفته بعد انجام شد و عکس رادیولوژی کنترلی گرفته شد که با توجه به عکس کنترلی جدید و کاهش تورم و کبودی دکتر تجویز به باز شدن آتل و تنها مراقبت با باند کشی نمودند
    اما همچنان درد در آن ناحیه حس میشود هرچند قابل مقایسه با روز اول مصدومیت نیست
    لطفا جنابعالی نظر خود را نسبت به عکسهای رادیولوژی در روز مصدومیت و یک هفته پس از مصدومیت اعلام بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      نیاز به معاینه هست 

      می تونید فیزیوتراپی برین و اگه درد ادامه پیدا کرد ام آر آی انجام بدین

  • تصویر کاربر مصطفی شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 102 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر عزیز
    با شروع شدن فصل سرما کف پاهام یخ میکنه
    میشه راهنمایی کنید علت و راه درمان چیست ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      بررسی و معاینه لازمه 

      حد اقل یک آزمایش کامل خون نیاز هست

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر امیررضا شنبه ۹ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    سلام من ۱۵ سالمه وقتی که راه میرم ساق پای من درد می‌کنه ولی بعضی وقتا درد نمیکنه ولی بعضی وقت ها هم درد می‌کنه من تو رده باشگاهی فوتبال هم بازی میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      حتما معاینه و بررسی لازمه

  • تصویر کاربر رایا پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    سلام .اقای دکتر من ام ار آی گرفتم میگن هر دو مینکس پام و رباط های صلیبی هر دو پام خودبخود پاره شده چیکار کنم ؟ میگن دکتر ها باید عما بشم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      اگر در معاينه ناپايدارى نباشه نياز به عمل نيست و ممكنه گزارش درست نباشه چون بعيده هر دو زانو و بدون صدمه اين مشكل رو پيدا كنن

  • تصویر کاربر حدیث یکشنبه ۲۷ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر،پای من ورم کرده بود ورم خوابیده اندازه دو بند انگشت زخم شده پانسمان میکنیم کمی خون میاد ،یک ماه بعد از عمل اینطوری شده، سوزش هم داره به دکترم هم گفتیم گفتن چرک خوش کن رو ادامه بدید.ادامه میدم ولی هنوز خوب نشده
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۷ تیر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      ممکنه جراحی و شستشو لازم باشه

  • تصویر کاربر رسول شنبه ۱۲ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 613 مشاهده پرسش
    سلام دختر من ۱۱ سالشه که درموقع رفتن مادرزادی مچ پای خود راکمی بلند می کنه ودرموقع راه رفتن برای اینکه راحت تر راه بره عقب پای خود رابلند می کنه وچندین سال کاردرمانی وفیزیوتراپی بردیم آقای دکتر مشکل چیه ؟ باید عمل بشه؟ راهنمایی کنید لطفا اگه عمل بشه هزینه چقدر میشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۲ تیر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      بله ممكنه عمل لازم باشه

  • تصویر کاربر N پنجشنبه ۲۷ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام 🌸
    من حدود یک سال پیش رباط مچ پایم را عمل کردم و در آن سوچور انکور قرار دارد و هر از گاهی تیر می کشد. می توانم آن را خارج کنم؟
    با تشکر🌹🌹🌹
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۷ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      انكور رو نمى تونيد ولى نخ هاى اون رو مى تونيد

  • تصویر کاربر فررانه یکشنبه ۹ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    با عرض سلام من استخوان ریز کف پام شکست یک هفته در اتل و یک ماه در گچ بود بعد از باز کردن دکتر گفت میتونی راه بری کم کم راه میرفتم بعد از دو روز هنگام راه رفتن در منزل درد شدیدی تو پاشنه پای عقب تر (همون که تو گچ بوده) حس کردم عکس شکستگی نشان نداد و ام ار ای دادم +عکس جواب ام ار ای
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۹ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      حتما معاينه لازمه

  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    من اشتل پا دارم ایا امکان درمان دارم میخواهم برمنطام همه تست هاقبول شدم فقط این یکی من رد کرد اگر میشه کمکم کنید متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      درود 

      معاينه لازمه 

      ممكنه جراحى نياز باشه

  • تصویر کاربر الناز دوشنبه ۳۰ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من چندین بار پیام دادم خدمتتون و عذر خواهی میکنم برای ۵ خرداد موفق شدم اینترنتی نوبت مطب بگیرم
    اقای دکتر من نرمی کشکک زانو دارم و مدام حدود دو سال تمرین انقباضات عضله چهارسر ران انجام مبدادم ولی بازم ام ار ای دادم عضلاتم ضعیف بود تا با مراجعه ب ی فوق تخصص زانو فرمودند پیاده روی داشته باشم روزی یک ساعتو نیم حالا مچ پام در ام ار ای زده بودند ک پارگی درجه یک یکی از لیگامانها رو داره مبدونم باید حضوری بیام و معاینه بفرمایید اما سوال من اینه ک در این یک ماه ک ورزش میکنم تا بیام مطب معاینه؛ یک ساعتو نیم در روز باعث اسیب بیشتر نمیشع ؟ورم ندارم ؛ فقط احساس سنگینی نسبی در مچ پا دارم؛از کفش ورزشی تو خونه برای پیاده روی استفاده میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۳۰ فروردین ۰( 2 سال پیش)

      درود

      نه به تمرين ادامه بدين تمرينات مفيدى در همين سايت و در صفحه اينستا موجوده 

  • تصویر کاربر محمدحسین چهارشنبه ۴ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید.چند تا عکس براتون‌فرستادم اگه ممکنه تشخیصتون رو بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      درود

      تصاوير كافى نيستند 

      لازمه اولا شرح حال مختصرى بفرماييد و دوم اين كه چون تصوير سى تى فرستاديد همه ى تصاوير مقاطع مختلف ديده بشن و نه تنها اولين تصوير هر مقطع

    2. تصویر کاربر محمدحسین سه شنبه ۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      درد از ناحیه مچ پا و درد شدید از ناحیه قوزک پا و کف پا و تشخیص اولیه شکستگی بوده
    3. تصویر کاربر محمدحسین سه شنبه ۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      درد شدید از ناحیه مچ پا و کف پا و قوزک و کف پا و تشخیص اولیه شکستگی ناحیه مچ پا بوده.
    4. تصویر کاربر محمدحسین سه شنبه ۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      دردشدید از ناحیه مچ پا و کف و قوزک پا
    5. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۴ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      متاسفانه مجددا همون تصاوير رو فرستاديد

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر یکتا جمعه ۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    ۳ سال در گیرش هستیم ورم پا با فیزیو تراپی کمتر شده ولی انگار ی مایعی روی سطخ پا جمع شده وسفت شده.آشیل پا هم به شدت درد میکنه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بايد حتما معاينه و بررسى بشين

      با احترام

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری