منو

علت درد و روش های درمان قوس کف پا

گودی و قوس کف پا یا همان pes cavus در برخی از افراد مشکلاتی را به وجود می آورد که با عنوان کف پای گود شناخته می شود. در این حالت قوس میان پا بسیار زیاد بوده و این ناحیه در حین ایستادن با زمین در تماس نیست. در نتیجه فشار زیادی بر روی پاشنه و سینه پا وجود خواهد داشت و باعث احساس درد قوس کف پا  خواهد شد. بنابراین باید در جهت درمان قوس کف پا اقدام کرد.

مشکل گودی زیاد کف پا ممکن است بنا به دلایل ژنتیکی و محیطی به وجود آید. بدین معنا که برخی افراد با این مشکل به دنیا می آیند و برخی دیگر به مرور زمان با آن مواجه می شوند.

شما میتوانید دیگر دلایل علت درد کف پا ی خود را در لینک زیر مطالعه کنید:
علت درد کف پا

علت قوس کف پا

دو دلیل اصلی برای مشکل قوس و گودی کف پا وجود دارد:

۱_گودی زیاد ذاتی در کف پا

در این شرایط مشکل مذکور در برخی خانواده ها به شکل ارثی وجود دارد.

۲_ علل عصبی و عضلانی

در این حالت مشکل قوس کف پا در اثر مشکلات اعصاب از قبیل بیماری شارکو ماری توث به وجود می آید.

بیشتر افرادی که با مشکل قوس و گودی کف پا دست و پنجه نرم می کنند ، با این شرایط به دنیا آمده اند:

تشخیص گودی کف پا

عوارض گودی کف پا

درد ناشی از وجود چنین مشکلی در بدن می تواند در زمان ایستادن ، راه رفتن و یا دویدن فرد خود را نشان دهد. معمولا در این شرایط میزان فشار بر روی استخوان های داخلی پای شما بیشتر می شود چرا که وزن بدن شما فقط بر روی پاشنه پا است. از جمله دیگر مشکلات مربوط به گودی کف پا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. به وجود آمدن کورن و کالوس (سوار شدن انگشتان پا روی هم) در پاشنه پا یا سینه پا
  2. عدم انعطاف پذیری و سختی قوس پا
  3. سفتی عضلات ساق پا

در مقابل این مشکل، بیماری کف پای صاف وجود دارد که به خصوص در کودکان می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. برای اطلاع بیشتر از این بیماری مطلب زیر را بخوانید:

اصلاح کف پای صاف در کودکان

انواع قوس کف پا

علت درد قوس کف پا چیست؟

معمولا ارتفاع زیاد قوس پا نمی تواند به تنهایی عامل درد در این ناحیه از بدن فرد باشد. اما مشکل پروناسیون فشار زیادی را بر روی مفاصل و عضلات پا ، مچ پا و ساق وارد می کند.

درد زیاد در ناحیه کف پا می تواند از علائم مربوط به مشکل پروناسیون باشد. از جمله مشکلات همراه با پروناسیون می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

  • درد نوار ایلیوتیبیال (IT) در قسمت خارج ران و زانو
  • زانو درد
  • تاندونیت آشیل
  • فاشئیت پلانتار 

کسانی که مشکل پروناسیون در آن ها شدید است معمولا مستعد بروز مواردی همچون درد مچ پا ، پاشنه پا و همچنین شکستگی های ناشی از فشار (stress fractures) هستند. با این که پروناسیون با مشکل گودی و قوس زیاد پا تفاوت دارد، اما به عنوان یکی از مشکلات رایج مرتبط با گودی زیاد پا شناخته می شود.

 

چگونه میتوان کوتاهی پا را تشخیص داد؟

درمان درد قوس کف پا

گودی کف پا معمولا منجر به بروز مشکل خاصی نمی شود اما گاهی اوقات منبع اصلی درد در افراد همین مورد است. راه های درمانی مختلفی وجود دارند که تسکین درد افراد خواهند بود. معمولا استفاده از کفش های طبی مخصوص می تواند به شما کمک شایانی کند.

این پشتیبانی می تواند فشار بر روی نواحی خاصی از پا در حین راه رفتن یا دویدن را کاهش دهد. یک راه دیگر جهت مدیریت درد در پا ایجاد تغییراتی در فعالیت ها و فشار بیش از حد بر روی این ناحیه از بدن است. به عنوان مثال اگر پیاده روی های طولانی مدت انجام می دهید بهتر است این کار را متوقف کرده و یا مسافت را کاهش دهید.

تعریف کف پای گود

کف پای گود به حالتی گفته می شود که گودی پا حتی اگر فرد ایستاده باشد به خوبی دیده می شود. علاوه بر این ، یک یا چند مورد از علائم زیر در فرد ظاهر می شوند:

  • درد در حین راه رفتن یا ایستادن
  • پای ناپایدار و سست به خاطر کج شدن پاشنه به سمت داخل که در نهایت منجر به بروز مشکلاتی در مچ پا می شود.
  • کالوس ها در ناحیه پا و اطراف آن و همچنین پاشنه پا
  • خم شدن انگشت های پا و یا جمع شدن آن ها مثل یک مشت (claw toes)

از جمله دیگر اتفاقاتی که احتمال دارد در افراد رخ دهند می توان به ضعف عضلات پا و همچنین افتادگی پا اشاره کرد. مشکل افتادگی پا معمولا نشانه یک مشکل عصبی در بدن فرد است.

تشخیص کف پای گود

تشخیص گودی پا شامل بررسی تاریخچه سلامت خانواده فرد می شود. جراح یا متخصص به خوبی پا را معاینه می کند تا علائم احتمالی و مرتبط با این مشکل را پیدا کند.

سپس پا در زمینه قدرت عضلانی آزمایش می شود و همچنین الگوی راه رفتن فرد و نحوه هماهنگی اعضای بدن وی تحت نظر خواهد بود. اگر مشکل عصبی باشد شاید پزشک بخواهد معاینات خود را به شکل گسترده تری دنبال کند. همچنین برخی پزشکان جراح الگوی ساییدگی در کفش های بیمار را بررسی می کنند.

گاهی اوقات به جهت داشتن ارزیابی دقیق و بیشتر از تصاویر رادیوگرافی استفاده می شود. ممکن است پزشک جراح بخواهد بیمار را به یک متخصص اعصاب معرفی کند تا ارزیابی سیستم عصبی به شکل کامل انجام شود.

راه های درمان کف پای گود

درمان گودی کف پا به درمان های جراحی و غیر جراحی تقسیم می شود:

درمان غیر جراحی قوس کف پا

درمان مشگل گودی قوس پا ممکن است شامل یک یا چند مورد از آیتم هایی که در ادامه با هم مرور می کنیم باشد:

  • ارتوزها: ارتوز(کفی) را می توان در داخل کفش قرار داد تا یک پشتیبان خوب برای ناحیه قوس و گودی پا باشد و فشار را از نواحی دیگر کم کند.
  • ایجاد تغییرات در کفش ها: کفش های طبی پشتیبان خوبی برای قوزک پا هستند و همچنین پهن بودن پاشنه کفش ها می تواند پایداری بهتری به پای فرد بدهد.

عمل جراحی قوس کف پا

اگر درمان های غیر جراحی نتوانند به خوبی درد فرد را تسکین داده و مشکل ناپایداری پای وی را حل کنند ، به عمل جراحی برای کاهش درد و بهبود وضعیت پا نیاز خواهد بود تا ضعف پای فرد جبران شود.

پزشکان جراح بر اساس وضعیت ویژه هر بیمار ، پروسه درمانی مناسب وی را انتخاب می کنند. ممکن است از یک عمل جراحی خاص و یا ترکیبی از چند مورد استفاده شود.

در برخی موارد که مشکل اصلی فرد در سیستم عصبی باشد ، گاهی در آینده نیز به عمل جراحی نیاز است چرا که مشکل افراد در این شرایط معمولا با گذر زمان پیشرفت می کند.

کفش مناسب برای کف پای گود

پوشیدن کفش هایی که راحت باشند برای افرادی که مشکل گودی کف پا دارند بسیار ضروری است. کفش هایی تهیه کنید که پشتیبانی مناسبی را با کمک پد طبی خود برای پا به همراه داشته باشند.

کفش مناسب برای کف پای گود

از کفش هایی با پاشنه کوتاه استفاده کنید و همچنین ناحیه جلوی کفش باید به خوبی اندازه پای شما باشد و از جمع شدن انگشتان پا جلوگیری شود.

پوشیدن کفش های پاشنه بلند عموما گزینه مناسبی به حساب نمی آیند اما گاهی اوقات این کفش ها در پای بانوانی که مشکل گودی کف پا دارند حس خوبی را به وجود می آورند.

دکتر رضا نادری، جراح و متخصص ارتوپد 

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر بابک شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من کل سوال های که ازتون پرسیده بودن رو دیدم شما گفتین ک جراحی عوارض داره میشه بگید آیا 6سانت عوارض داره یا 12سانت
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      هر چه مقدار بیشتر عوارض بیشتر

  • تصویر کاربر سارا شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    من دو سال پیش به دلیل پیچ خوردگی مکرر مچ پا و پارگی کامل رباط جراحی بازسازی رباط مچ پا انجام دادم و تا حدود 2 ماه قبل هیچ مشکلی نداشتم. اما دو ماه قبل مجدد مچ پا به طور بدی پیچ خورد و پس از انجام ام آر آی و معاینه توسط دکتر ایشان فرمودند که باید جراحی مجدد انجام بشه و از internal brace برای ترمیم استفاده بشه چون پایداری مچ از بین رفته. جواب ام آر آی را خدمتتون ارسال می کنم. ممنون میشم بفرمایید که آیا نیازی به جراحی مجدد هست یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      معاینه لازمه و شاید نیاز به بازسازی با آلوگرفت باشه

  • تصویر کاربر سبحان شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من نقرس دارم و هر از چند مدتی یکبار مورد حمله نقرس قرار میگیرم با توجه به اینکه رژیم غذایی رعایت میکنم. این بار ک درد پاهام شروع شد دیگه مثل قبلا تمام نشد حدود یکماه هست ک درد دارم دردم کم میشه باز زیاد میشه و انگشت پام متورم میشه اگر امکان داره راهنمایی کنید. جسارتا از قرص الپرینول و گلشی سید هم استفاده میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      بهتره با همکاران روماتولوژیست مشاوره کنید

      مایعات فراوان مصرف کنید

  • تصویر کاربر م.س شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    سلام
    ۲۸ سال دارم و در پای راست خود دچار پارگی مینیسک داخلی شده‌ام، روند درمان مینیسک با تمرینات و فیزیوتراپی به خوبی پیش رفت میکرد اما کم کم با درد همسترینگ و سفتی آن مواجه شدم، به گونه ای که درد بیشتر و بیشتر می‌شد و هم‌چنین سوزش بسیار شدید در ناحیه مینیسک خارجی، سوزش در پشت ماهیچه ساق پا و کمی بالاتر از قوزک پا مشاهده شد و موارد بسیار آزار دهنده شد، که با تمرینات مینیسک تداخل بسیار داشت، بنابراین به تشخیص فیزیوتراپیست بخشی از کمر درگیر بود، لیزر و تمرینات برای ناحیه گودی کمر شروع شدو تمرینات مینیسک تقریبا پایان گرفت، حال با کار برروی کمر، دردهای مداوم در ناحیه ‌ی کمر ایحاد شده که به استراحت بسیار زیاد بر رفع شدن احتیاج دارد، که این سوال برایم ایجاد شده که آیا تشخیص درگیری کمر صحیح بوده و آیا بخشی از روند درمان است که این حجم درد غیرضروری را تحمل کنم؟ آیا این دردها در من باقی‌نخواهد ماند؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      به نظر من نوار عصب و عضله انجام بدین

  • تصویر کاربر احمد شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 71 مشاهده پرسش
    سلام.پسرم 23 ماهشه، وقتی راه می‌ره احساس میکنم کف پاش کامل میچسبه به زمین و‌ قوس نداره .ولی وقتی میگیرم بغل و پاشو نگاه میکنم کمی قوس داره.وقتی راه می‌ره پای راستش کمی کج راه می‌ره و مشخصه،لطفا راهنمایی کنید عکسش هم میفرستم .
    1. تصویر کاربر احمد سه شنبه ۲۸ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      عکس
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      در این سن اقدامی لازم نیست و نرمال هست

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر داورزنی شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 77 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر دکتر جان.من ۱ماه پیش خدمتتون رسیدم یه درد کف پا داشتم که ۶ماه پیش اسیب دیده بود پام.mriوعکس مقایسه ی نشون دادم بهتون گفتین مشکلم بر طرف شده بیشتر به خاطر استرس هست دردم.ده جلسه فیزوتراپی هم برام نوشتین کلینیک استقلال انجام داد دو جلسه هم شاک ویو زدم.کفی طبی مخصوص هم گرفتم.از یک ماه پیش تا الان بهتر شدم ولی فعالیت زیاد میکنم کمی درد برمیگرده.حالا الان میتونم فوتسال بازی کنم یا صبر کنم تا بهبودی کامل .گزارش mriهم ارسال کردم براتون.ممنون از وقتی که میزارین
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 3 ماه پیش)

      خیلی به تدریج و از دویدن شروع کنید . بعد به فوتسال برسین

  • تصویر کاربر الهام شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 65 مشاهده پرسش
    سلام ،وقتتون بخیر من خانمی ۲۸ ساله هستم که دوساله زانودرددارم وازیک سال قبل دردزانوهام شدید شده درحالی که اصلا نمی تونم بشینم وزیادراه برم درد میکنه وهنگام راه رفتن زانوم گیری کنه وفیزیوتراپی هم رفتم وپی آرپی هم تزریق کردم وانواع قرص ویتامین استفاده کردم اصلا خوب که نمیشه روز به روز بیشتر میشه چهار ماه پیش رفتم ام آر ای گفتن گرید ۳ هست الان دکتر عکس رادیولوژی گرفته گفته پیشرفت کرده باید آرتروسکوپی انجام بدید خواستم نظر شما روهم بپرسم ممنون میشم اگه جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      با این علایم فیزیوتراپی و تمرین براتون مفید هست

  • تصویر کاربر بهار شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 109 مشاهده پرسش
    با سلام.پسر من دو سال و ده ماهش هست.
    قد ۹۴. وزن ۱۴
    صافی کف پا داره که کمی هم چرخش در پاشنه به خارج و مچ به داخل خصوصا در سمت چپ ایجاد کرده.زمینه ارثی هم دارند. پیش دوتا اورتوپد بردم اولی که سریعا براش کفش طبی نوشت، دومی که فوق زانو بودن گفتن تا ۶سالگی کاری لازم نیست.پسر من یک سال و نیمگی هم به راه افتاد.
    الان میخواستم نظرتون رو بدونم و اگه لازمه زودتر برا معاینه بیارمش. مشکل خاصی رو خودش فعلا عنوان نمیکنه.کفش رو هم مدت کوتاهی پاش کردم چون نمیتونست باهاش تحرک کنه و معذب بود.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      فعلا اقدامی لازم نیست

  • تصویر کاربر سجاد شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 139 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر نادری
    سلام
    مچ پای راست بنده از ناحیه داخلی در تاریخ هشتم آذر در سالن فوتسال مورد ضربه ی محکم توپ و پای حریف قرار گرفت و حالت آسیب شبیه به پیچ خوردگی به سمت داخل و کمی جلو بود، بیشترین مقدار درد کمی جلوتر از قوزک داخلی به سمت روی پا حس میشود.
    بعد از مراجعه به پزشک اورژانس و عکس برداری آتل تجویز شد، مراجعه ی بعدی یک هفته بعد انجام شد و عکس رادیولوژی کنترلی گرفته شد که با توجه به عکس کنترلی جدید و کاهش تورم و کبودی دکتر تجویز به باز شدن آتل و تنها مراقبت با باند کشی نمودند
    اما همچنان درد در آن ناحیه حس میشود هرچند قابل مقایسه با روز اول مصدومیت نیست
    لطفا جنابعالی نظر خود را نسبت به عکسهای رادیولوژی در روز مصدومیت و یک هفته پس از مصدومیت اعلام بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      نیاز به معاینه هست 

      می تونید فیزیوتراپی برین و اگه درد ادامه پیدا کرد ام آر آی انجام بدین

  • تصویر کاربر مصطفی شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 103 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر عزیز
    با شروع شدن فصل سرما کف پاهام یخ میکنه
    میشه راهنمایی کنید علت و راه درمان چیست ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      بررسی و معاینه لازمه 

      حد اقل یک آزمایش کامل خون نیاز هست

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر مارال یکشنبه ۹ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    باسلام بنده معلم هستم سرپا نمیتونم زیاد یه جا بمونم کمردرد می گیرم تا می نشینم بعدچند لحظه خوب میشه گودی کف پام زیاده ایا این گودی میتونه دلیل کمر دردم باشه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۹ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      لزوما خير

      علت شايعتر ضعف عضلات شكم و كمر هست

      با احترام

  • تصویر کاربر عباس شنبه ۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 253 مشاهده پرسش
    سلام من استخوان بغل پام زده بیرون میخواستم ببینم یاید چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بفرماييد دقيقا كدوم قسمتش؟ چند وقته؟

      با احترام

  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    باسلام
    دختری ۱۸ ساله هستم کف پام صافه و استخون اضافه داره تو کفشی هم استفاده کردم اما اثری نداشت.تقریبا یک ماه پیش ضربه بدی ب پام خورد و بدتر استخونش بیرون زد و خیلی هم درد داره. دکتر گف ک باید عمل بشه شما صلاح میدونین ک استخونش رو بردارن؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      علاوه بر برداشتن استخوان بهتره صافى كف پا هم با جراحى اصلاح بشه

      با احترام

  • تصویر کاربر محدثه سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 301 مشاهده پرسش
    باسلام سی سالمه وکف پاهام مادرزادی خیلی قوس دارهستن وخجالت میکشم هزینه عمل چقدره ومن بایدچیکارکنم ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      درود 

      بايد براى معاينه و بررسى حضورى مراجعه كنيد

      با احترام

  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 275 مشاهده پرسش
    آقای دکتر سلام ... شما در خصوص ناخن شست فرو رفته در گوشت انگشت هم درمان انجام می دهید ؟ اگر جواب مثبت است سئوال این است که : مدتهاست ( چندین سال ) که وقتی ناخن های دو تا انگشت شست پاهام یه مقدار رشد می کنند شروع به فشار آوردن به گوشه های انگشتم می کنند و به مرور یه مقدار فرو در گوشت شست پا می رود که اغلب خودم به سختی و همراه با درد و سوزش ناخن رفته در گوشت را می چیدم ولی دیگه از این کار خسته شدم و می خواستم بدونم راهکاری هست که به صورت دائمی مشکل رفع بشه ؟ حالا جراحی باشه و یا غیره فرقی نداره برام ... ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بله درمان جراحى در موارد مزمن انجام مى شه

      مطلب مربوط به اون براى اطلاع شما در وبسايت هست

      با احترام

  • تصویر کاربر ائلمان دوشنبه ۳ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب
    جناب آقاي دكتر گرافي پاي ائلمان را خدمتتان ارسال ميكنم. لطفا ملاحظه فرماييد.
    وقتي پاش رو زمين ميزاره به نظر ميرسه پاشنه پا يه خورده بيرون زدگي داره.
    با تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۳ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      راديوگرافيش عاليه و راستاهاى استخوانى خيلى خوب هستن

      با احترام

  • تصویر کاربر احمد چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 274 مشاهده پرسش
    سلام دخترم 11ساله هست کف پاش صافه همیشه درد کمره هزینه جراحی کف پا چقدره و مدت زمان درمان چقدره
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      صافى كف پا لزوما علت درد كمر نيست و لزوما عمل نمى خواد ولى باز هم معاينه دقيق لازمه

      با احترام

  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 258 مشاهده پرسش
    سلام
    خسته نباشید آقای دکتر من یه پسر دارم که تازه سه سالش تموم شده و احساس میکنم کف پاش صاف هست من خیلی دنبالش بودم که زودتر ببرمش دکتر اما اکثر مادرایی که تجربه داشتن بهم گفتن صبر کن تا سه سالش تموم بشه اگه خوب نشد ببرش خلاصه که الان تازه سه سالش تموم شده و همون حالتو تو پاهاش میبینم میخام ببینم این طبیعی خودش خوب میشه یا این که باید درمان شه ممنون میشم نظرتون رو بگین
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      در اكثر موارد و به مرور خود به خود خوب مى شه ولى ما توصيه مى كنيم كه در سه سالگى يك معاينه و بررسى اوليه انجام بشه

      با احترام

  • تصویر کاربر مهران پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 279 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ممنون از وقتی که میزارین وپاسخ میدین به سوال دوستان 💖
    من خودم مشکل کوتاهی اشیل دارم و دارم استخدام ناجا میشم ولی به خاطر این کوتاهی اشیل گیر کردم نمی دونم چیکار کنم 10جلسه هم فیزیوتراپی هم رفتم ولی تاثیری نداشت دکتر فیزیوتراپ هم گفت درست میشه ولی زمان میبره باید از بچگی پیگیرمیشدی الانم 19سالمه لطفا راهنمایی کنین🙏🙏🙏💖💖
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      ممكنه جراحى لازم باشه

      با احترام

    2. تصویر کاربر مهران سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      من ازشون سوال کردم عمل کنم درست میشه یا گفتن پاره نشده که کوتاه هست کوتاه رو عمل نمی کنن به نظر شما عمل کنم چقدر هزینه داره دکترجان؟
    3. تصویر کاربر مهران سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      من ازشون سوال کردم برای عمل گفتن اشیل کوتاه هست پاره نشده که عمل کنی اینا به نظر شما چقدر هزینه داره عمل؟ دکتر جان ممنون از وقتی که میزارین
    4. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      نمى دونم كجا فيزيوتراپى كردين كه حتى نمى دونستند كوتاهى آشيل هم عمل داره!

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ایلمان پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    پسرم به خاطر صافی کف پاهاش خوب نمیتونه تند راه بره و بعد ایستادن دراز مدت پاهاش خسته میشه و خوب نمیتونه راه بره ....پاشنه بیرونزده هم داره یعنی پاهاش از مچ به داخل انحنا پیدا کرده ...میخواستم ببینم باید کار خاصی انجام بدم یعنی مراجعه به پزشک داشته باشیم یا نه .....پسرم ۵ و نیم سالشه ....ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بله لازمه مراجعه كنيد تا معاينه بشن

      با احترام

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری