منو

انواع علت درد روی پا (تشخیص و درمان) به همراه عکس

درد روی پا  یکی از مشکلات رایج میان افراد است. هر گامی که برداشته می‌شود نیرویی معادل یک و نیم برابر وزن بدن را به پاها وارد می‌کند. در بیشتر موارد، درد روی پا به واسطه صدمه، استفاده بیش از حد، فرسایش یا کفش‌های نامناسب ایجاد می‌شود.

انواع درد روی پا

درد روی پا می‌تواند در موقعیت‌های متفاوتی ایجاد شود، شایع ترین دلیل این مشکل فعالیت بیش از حد در موقعیت‌هایی نظیر دویدن، پریدن یا شوت کردن است. مشکلاتی که به دلیل فعالیت بیش از حد ایجاد می‌شوند عبارتند از:

درد روی پنجه  پا یا التهاب تاندون اکستانسور

 این مشکل به واسطه پوشیدن کفش‌های تنگ و یا فعالیت بیش از حد ایجاد می‌شود. در این حالت تاندون‌هایی که در پنجه پا وجود دارند و پا و انگشتان را به سمت بالا می‌کشند، ملتهب می‌شوند و درد زیادی برای فرد ایجاد می‌کنند.

این بیماری که یکی از علت های درد روی پا هنگام راه رفتن است، عبارت است از التهاب تاندون‌های روی پا. این تاندون‌ها حرکت انگشتان را هدایت می‌کنند. علائم این بیماری شامل افزایش تدریجی درد در پنجه و روی پا، ورم کردن پا و حساسیت پنجه و روی پا به لمس می‌باشند. این بیماری ناراحتی‌های شدیدی در زمان پوشیدن کفش ایجاد می‌کند.

علت این بیماری استفاده از کفش‌های تنگ، صاف بودن کف پا، ایستادن یا راه رفتن بیش از حد، سفتی عضلات و دویدن در نقاط ناهموار می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آرتروسکوپی مچ پا

التهاب تاندون اکستانسور

درباره صافی کف پا ویدیوی زیر را ببینید:

درد کنار پا یا سندرم سینوس تارسی

این مشکل یک بیماری نادر است و در این حالت سینوس تارس ملتهب می‌شود. سینوس تارس در واقع کانالی است که میان پاشنه و استخوان مچ پا (تالوس) قرار دارد. این بیماری موجب درد در بالای پاشنه و درد مچ پا در قسمت خارجی می‌شود.

این بیماری به واسطه التهاب در کانال کوچک و استخوانی میان پاشنه و استخوان تالوس ایجاد می‌شود. علائم این بیماری شامل  احساس سفتی مچ پا، بی ثباتی مچ پا، درد در زمان حرکت و ایستادن در بالا و کناره‌ی بیرونی پا می‌شوند. دلایل این بیماری مواردی نظیر پیج خوردن مچ پا، ناپایداری  طولانی مدت  و مزمن و تغییر عملکرد مکانیکی پا هستند.

سینوس تارسی

🛑در همین باره بیشتر بخوانید: درمان پیچ خوردگی مچ پا

شکستگی‌های استخوانی در پاها

درد پا می‌تواند ناشی از شکستگی‌های استخوان‌های متاتارس باشد، این استخوان‌ها در بالای پنجه پا قرار دارند. این آسیب می‌تواند با ورم کردن پنجه همراه شود.

دلایل دیگری که موجب درد روی پا می‌شوند عبارتند از:

نقرس

این مشکل می‌تواند موجب درد شدید و ناگهانی به همراه التهاب و قرمزی در مفصل  انگشت بزرگ پا  (جایی که انگشت به استخوان های کف پا مفصل می شود) شود.

نقرس پا نوعی التهاب مفصل است که بر اثر تشکیل کریستال‌های اسید اوریک در مفاصلی نظیر مفصل انگشت شست پا به وجود می آید. این مشکل به دلیل افزایش سطح اسید اوریک در بدن ایجاد می‌شود. علائم این بیماری شروع ناگهانی درد خصوصا در شب‌ها، قرمزی، ورم و داغ شدن پا هستند. عوامل زمینه ساز این مشکل رژیم غذایی پر از گوشت قرمز، مسائل ارثی، چاقی و دیابت هستند.

نقرس

چرخش استخوان

رشد دردناکی است که در طول مفاصل فرد ایجاد می‌شود، و درد در مفاصل و در انگشتان پا ظاهر می‌شود.

نوروپاتی محیطی

این مشکل موجب درد، تیر کشیدن یا بی حسی و یا احساس سوزن سوزن شدن پا می‌شود، این مشکل می‌تواند از پنجه تا روی پا گسترش پیدا کند.نوروپاتی محیطی دلایل زیادی نظیر دیابت و کمبود های ویتامین و مصرف بعضی داروها یا در معرض بعضی سموم قرار داشتن دارد.

🛑 ۱۶ علت سوزش کف پا

اختلال عملکرد عصب پرونئال

به دلیل اختلال عملکرد یکی از دو شاخه اصلی عصب سیاتیک ایجاد می‌شود که می‌تواند موجب مور مور شدن و درد در پشت پای فرد می‌شود، این موضوع باعث ضعیف شدن پنجه یا قسمت‌های پایین پا می‌شود.

علت درد و ورم روی پا

پس به طور خلاصه ورم روی پا می تواند از هر یک از ساختمان های پا ناشی شود:

۱- استخوان‌ها: شکستگی ناشی از فشار(stress fracture)، سندرم سینوس تارسی، دفورمیته انگشتان (انگشت چکشی و انگشت چنگالی ) و اتصال غیر طبیعی استخوان های پا (tarsal coalition).

۲- بافت‌های نرم: مثل التهاب تاندون اکستنسور یا التهاب تاندون تیبیالیس قدامی .

۳- پوست: بیماری پای ورزشکاران ( athlete`s foot) که عفونت قارچی پوستی است.

۴- بیماری‌ها: نقرس، گانگلیون یا نوروپاتی.

شکستگی‌های ناشی از فشار

این مشکل به واسطه شکستگی‌های کوچک در استخوان‌های پا ایجاد می‌شود. برای مثال ممکن است استخوان متاتارس پا بر اثر تداوم فشار آسیب ببیند. در واقع بر خلاف شکستگی های معمول که بر اثر وارد شدن نیرویی ورای حد تحمل استخوان ایجاد می شوند در این نوع شکستگی نیروی به مراتب کمتر ولی به تعداد دفعات زیاد باعث شکستگی می شود مانند ضربه های حین رژه رفتن یا دویدن یا حتی راه رفتن بیش از حد طولانی .در این شرایط پای فرد به شدت درد می‌گیرد، ورم می‌کند و در ناحیه شکستگی، به برخوردها حساس می‌شود.

این بیماری معمولا به دلیل وارد شدن فشار بیش از حد در نقاط مشخصی از پا ایجاد می‌شود، ضربه زدن، دویدن و افزایش شدت ورزش  و حتی تغییر سطحی که فرد روی آن تمرین ورزشی می کند می‌تواند به ایجاد این نوع از شکستگی‌ها منجر شود.

فشار کف پا

انگشتان چنگالی و چکشی

در این حالت تغییر شکل انگشتان پا  ایجاد می‌شود و موقعیت استخوان‌های کوچک فرد در آن تغییر می‌کنند. علائم این بیماری شامل سفتی، درد و تغییر شکل یک یا چند انگشت می‌شود که به انگشت چکشی معروف است. دلایل این بیماری استفاده از کفش‌های تنگ و نوک تیز، صدمه به انگشتان، مشکلات اعصاب یا رگ‌های خونی و آرتروز می‌باشند.

انگشت چکشی

التهاب تاندون تیبیالیس قدامی

التهاب تاندون قدامی تیبیالیس در جلوی قوزک پا رخ می‌دهد، این تاندون وظیفه بلند کردن پا  و خم کردن مچ پا به سمت بالارا بر عهده دارد. علائم این بیماری شامل افزایش تدریجی درد در جلوی مچ پا و روی پا می‌شود، این درد پس از استراحت نیز بدتر می‌شود.

یکی از دلایل این بیماری استفاده بیش از حد از پا در ورزش‌های سنگین نظیر دویدن، صخره نوردی یا پرش می‌باشد، همچنین ضعیف شدن ماهیچه‌ها یا سفتی این تاندون نیز می‌تواند این مشکل را ایجاد کند.

التهاب تاندون تیبیالیس قدامی

بیماری پای ورزشکاران

این بیماری به دلیل عفونت قارچی پوست پا ایجاد می‌شود. این بیماری تقریبا در پانزده درصد افراد ایجاد می‌شود. علائم این بیماری شامل زبر شدن، دردناک شدن، پوسته  پوسته شدن، ورم کردن و تاول زدن پوست هستند. این بیماری به دلیل رعایت نکردن بهداشت پا، وجود رطوبت اضافی در این نواحی و ابتلا به واسطه سرایت اتفاق می‌افتد.

بیماری پای ورزشکاران

درد عصبی پا

این مشکل به دلیل فشار یا آسیب به عصب پا یا بخش پایینی کمر ایجاد می‌شود. علائم این بیماری شامل سوزش پا، تیر کشیدن، سوزن سوزن شدن، بی حسی و ضعف پنجه پا می‌شود. دلایل ایجاد این حالت، التهاب یا صدمه به عصب، تغییر شکل ستون فقرات و برآمدگی دیسک هستند.

درد عصبی پا

کیست گانگلیون

کیست گناگلیون نوعی توده کوچک است که با مایعی ژله مانند پر شده است و در اطراف مفاصل پا و تاندون‌ها شکل می‌گیرد. علائم این مشکل، ایجاد برآمدگی‌های کوچک و نخود مانند بر روی پا است. این برآمدگی‌ها در صورتی که به ساختارهای اطراف فشار وارد کنند موجب درد می‌شوند.

کیست گنگلیون در صورتی که به پا یا مفصل فشار وارد کند می‌تواند موجب درد پا شود. در صورتی که کیست در کنار عصب قرار داشته باشد، این موضوع می‌تواند باعث احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش در پای فرد شود. اگر کیست بزرگ باشد می‌تواند باعث ناراحتی و درد در زمان پوشیدن کفش شود.

علت این مشکل آسیب به پنجه پا، افزایش سن و موارد این چنینی است. معمولا علت پدید آمدن این مشکل مشخص نیست.

کیست گانگلیون

اتصال غیر طبیعی استخوان های مچ پا

اتصال غیر طبیعی استخوان های مچ پا (Tarsal Coalition) نوعی پل استخوانی است که دو یا چند استخوان پا را به هم وصل می‌کند. این مشکل حرکات پا را محدود می‌کند و تقریبا یک درصد جمعیت درگیر این مشکل می‌شوند. علائم این مشکل، سفتی پا، ناپایداری و درد پا و صافی غیر قابل انعطاف کف پا هستند، این موضوعات به طور معمول در اوایل نوجوانی رخ می‌دهند. دلیل این بیماری مسائل مادرزادی زمان تولد و مسائل ارثی است.

اتصال غیر طبیعی استخوان های مچ پا

تشخیص مشکلات پا

تشخیص مسائل پا می‌تواند با کمک معاینه فیزیکی پا، اشعه ایکس، ام آر آی یا سی تی اسکن‌ صورت بگیرد. آزمایش دیابت، نقرس و موارد دیگر مانند نوار عصب و عضله نیز ممکن است برای تشخیص نیاز باشند.

درمان درد روی پا

به دلیل این که پا وزن کل بدن فرد را تحمل می‌کند، یک صدمه خفیف می‌تواند در صورت عدم درمان به مشکلی جدی تبدیل شود. درمان فوری برای چنین آسیب‌هایی اهمیت زیادی دارد. درمان انتخاب شده به دلیل ریشه‌ای بیماری بستگی دارد و می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • فیزیوتراپی، که می‌تواند به حل مشکلاتی نظیر نوروپاتی محیطی، التهاب تاندون اکستانسور و آسیب به عصب پرونئال به کار رود.
  • یک قالب گچی یا بوت مخصوص می‌تواند برای آسیب‌هایی نظیر شکستگی و مو برداشتن استخوان‌ها استفاده شود.
  • داروهای ضد التهاب می‌توانند به کاهش التهاب بیماری‌هایی نظیر نقرس کمک کنند.
  • استراحت در خانه و درمان‌های خانگی می‌توانند به کاهش مشکلات کمک کنند.

درمان‌های خانگی می‌توانند دردهای پا را تا حد زیادی برطرف کنند. فرد باید تا حد ممکن به استراحت بپردازند و تلاش کند به میزان کمتری از پای آسیب دیده استفاده کند. فرد می‌تواند با استفاده از یخ و کمپرس سرد به ناحیه آسیب دیده رسیدگی کند، این کار باید برای مدت بیست دقیقه در روز انجام شود. زمانی که فرد نیاز به راه رفتن دارد، بهتر است از ابزارهای حمایتی(مثل عصا یا واکر )، کفش‌های طبی (و البته نه چندان تنگ) برای پاهای خود استفاده کند.

پیشگیری از مشکلات پا

درد پنجه پا همیشه قابل پیشگیری نیست، اما استفاده از مراقبت‌ها می‌تواند به کاهش چنین مشکلاتی کمک کند. افراد برای پیشگیری از مشکلات پا می‌توانند مسائل زیر را دنبال کنند:

رعایت وضع بدن در انجام حرکات ورزشی

بسیاری از صدمات پا زمانی رخ می‌دهند که فرد بیش از حد به انجام حرکات ورزشی می‌پردازد. افراد می‌توانند به تدریج زمان و شدت حرکات ورزشی را افزایش دهند.

گرم کردن و سرد کردن بدن در زمان ورزش

بهتر است پیش از انجام ورزش‌های سنگین تر به گرم کردن بدن پرداخت و با انجام حرکات آرام ماهیچه‌های پا و ساق را گرم کرد.

استراحت دادن به پا

ماهیچه‌ها و مفاصل می‌توانند از مزیت استراحت استفاده کنند، خصوصا این موضوع برای افرادی اهمیت دارد که به انجام دویدن، ورزش‌های سنگین و شدید می‌پردازند. فرد می‌تواند به تغییر ورزش خود به فعالیت‌های با آسیب کم نظیر شنا و یوگا بپردازد تا بدین ترتیب از پای خود در برابر صدمات مراقبت کند.

استفاده از کفش‌های مناسب

این موضوع خصوصا برای افرادی اهمیت دارد که دیابت یا آرتروز دارند. کفش‌هایی که به خوبی اندازه فرد باشند و پشتیبانی لازم از پای فرد را فراهم کنند می‌توانند مانع از درد استفاده بیش از حد، پیچ خوردن یا کشیدگی شوند. این کفش‌ها می‌توانند به جلوگیری از لیز خوردن و افتادن فرد کمک کنند. افراد نباید پابرهنه راه بروند و بهتر است کفش‌های فرسوده و ناراحت خود را تعویض کنند.

دکتر رضا نادری متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی مچ پا

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر لیلا دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 12 مشاهده پرسش
    سلام دخترم ۹سال و ۶ ماه سن و وزن ۴۱ و قد ۱۵۳ دارن
    قد پدر ۱۷۸ و قد مادر ۱۶۷ و به تازگی پرید شدن
    عکس مچ دست گرفتیم دکتر گفتن قدش ۱۶۰ تا ۱۶۴ میشه با توجه به قد پدر مادر ۱۶۰ یا ۱۶۴ براش کوتاهه به نظر شما به ۱۶۷ میرسه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      حالا حالا ها رشد می کنه و جای نگرانی نیست

  • تصویر کاربر حدیث شنبه ۱۹ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 25 مشاهده پرسش
    پسرم ۱۶ سالشه و دکتر غدد که رفتیم گفتن با توجه به عکس مچ دستش صفحه رشدش بسته شده و قدش ۱۶۰ هست امکان رشد قد تا بیست سالگی وجود دارد؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۹ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      مقدار کمی رشد محتمله ولی جهش رشدی خیر معمولا

  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۹ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 25 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    بنده از اصفهان مزاحمت می شوم و اگر امکان مشاوره و ویزیت انلاین باشد ممنون می شوم خلاصه پرونده من به شرح زیر است اگر راهنمایی بفرمایید ممنون می شوم،
    جناب دکتر بنده حدود 12 سال پیچ دچار شکستگی در استخوان های تالوس و مدیال مالئوس شدم و اخیرا حدود یکماه پیش دچار ضرب دیدگی و کشیدگی در ناحیه مچ پا جواب MRi اعلام نموده است که :
    1-mild tibiotalar joint effusion is seen
    2- Anterior talofibular ligament sprain grad I is seen
    3- mild fluid within FHL tendon sheath is noted
    4- OS navicular type II and OS perineum are noted
    مابقی موارد را اعلام شده سالم است و اسیب دیدگی ندارد. ممنون از زحمت شما اگر امکان مشاوره می باشد بفرمایید تا هزینه ویزیت را تقدیم نمایم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۹ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      اتکا به گزارش ام آر آی بدون معاینه و شرح حال دقیق . بدون دیدن تصاویر فایده نداره 

  • تصویر کاربر $& شنبه ۱۹ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید
    من ۱۸ سالمه قدم ۱۸۱ ۱۸۲ هست یکی دو ماه بود از تولدم گذشته بود که متوجه کوتاه شدن استین لباس هام شدم و قد دستامو که گرفتم تقریبا ۱۸۷ شده بود نسبت به ۷/۸ ماه پیش دو سه سانت رشد کرده بود سوالی که برام پیش اومد این بود که این یعنی صفحه رشده من بازه و قد خودمم قراره همینقدر بلند بشه ؟
    1. تصویر کاربر $& دوشنبه ۱۴ اسفند ۲( 3 هفته پیش)
      H
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۹ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      طبیعتا مقدار اندکی رشد خواهید داشت ولی در حالت نرمال جهش رشدی نباید باشه

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر احسان پنجشنبه ۳ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من تقریبا 17 روز پیش مچ پام تو فوتبال ضربه خورد (کشیدگی نبود فقط ضربه خورد ) اومدم خونه فردا صبح دیدم ورم کرده .. رفتم عکس گرفتم گفتن شکستگی نداره ولی گفتن رباط اسیب دیده ..ولی نگفتن کش اومده و یا پاره شده.. اتل گچ گرفتن .. دکتر گفت دوهفته تو گچ باشه .. گفتم شما هم نظر بدید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۳ اسفند ۲( 1 ماه پیش)

      نهايتا ١٠-١٤ روز آتل  و بعد معاينه مجدد و بعد فيزيوتراپى

  • تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۳ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 29 مشاهده پرسش
    با سلام
    اقای دکتر بنده ۲۴ سالم هست و وزنم ۶۰ و قدم ۱۷۰ هستش
    حدود ۳ سالی هست که به این پی بردم که بالاتنه ام خیلی از پاهام بلندتره و این موضوع کاملا از لحاظ روحی اذیتم میکنه، حتی ساعد دستامم نسبت به بازوهام کوتاه تره
    میخواستم بدونم واسه عمل هم روی ساق و هم روی ران چقدر زمان لازمه
    خیلی ممنونتون میشم جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۳ اسفند ۲( 1 ماه پیش)

      تا راه رفتن نرمال ٦-١٢ ماه 

  • تصویر کاربر آرمان پنجشنبه ۳ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    جناب آقای دکتر بنده ۳۸ سال سن دارم ۱۸۰ قد و ۱۰۰ کیلو وزن. سال ۹۳ در طی تصادف استخوان ران شکست و پس از ۴ بار عمل کردن و در آخر با ریم کردن استخوان ران جوش خورد. الان ۸ سال از آخرین عملم گذشته. چند ماهی هست زانو درد شدید و کمر درد دارم ولی به خاطر نیل استخوانی MRI نمیتونم بدم. دکترم گفت که ارتروز داری و احتمالا کشیدگی رباط زانو و دیسک کمر هم گرفتی. و گفتند باید نیل رو دربیاری هرچند خیلی وقته گذشته و عمل سنگینی هستش. به نظر شما کار درستیه که نیل رو دربیارم حتی اگه ۸ سال گذشته باشه؟ در حین عمل دوباره نشکنه چون با ریم کردن نیل رو داخل ران کردند!
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۳ اسفند ۲( 1 ماه پیش)

      نيل معمولا سخت خارج نمى شه و انجام بدين 

  • تصویر کاربر سعید دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 48 مشاهده پرسش
    سلام خدمت آقای دکتر
    خدمت شما عرض کنم که مادر بنده با توجه به عمل دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی باز هم افتادگی مچ پاشون خوب نشده و راه رفتن براشون مشکله
    بی زحمت اگه راهکاری وجود داره بفرمائید.
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      ممکنه جراحی انتقال تاندون لازم باشه

  • تصویر کاربر محمدرضا دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 54 مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب اقای دکتر پسر بنده در فروردین ۱۴۰۰ به علت بیماری گیلن باره دچار افتادگی مچ پاشده ‌بنا به گفته دکتر متخصص نوارعصب وعضلشدرصورت عدم بهبودی پشنهاد داده بعد سه سال عمل ترانسفر انجام بشه به نظر حضرت عالی آیا این عمل مفید هست پسرم ۱۵سالش هست وورنشم ۶۵کیلو درراه رفتن یک مقدار غیر طبیعی هست ودر صورت تایید آیا این عمل توسط خودتان انجام میشود ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      بله اگر تاندون قابل انتقالی وجد داشته باشه بسیار موثره

  • تصویر کاربر زینب دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر نادری
    با سلام و احترام و عرض ادب خدمت شما

    چندین سوال از خدمتتان داشتم

    - من از اصفهان تماس آنلاین گرفتم اصلا جوابگو نبودند
    - من از اصفهان می خواهم بیایم تا شما جراحی کنید
    - هر دو تا پایم انحراف دارند
    -هزینه عمل هر دو تا پایم چقدر می شه
    - بعد از عمل جراحی چند هفته باید در خانه بمانم و استراحت کنم
    - چطوری می توانم با شما تماس بگیرم برای عمل جراحی و نوبت گرفتن
    -اگه من از اصفهان به تهران بخواهم بیایم شما جراحی را در کدام بیمارستان انجام می دهید ؟ در بیمارستان تریتا یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      به شماره واتساپ داخل وبسایت پیام بدین

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 38 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده اقای ۲۳ ساله هستم که ۱۱۰ کیلو وزن ..حدود ۱۰ روز بود که ورزش میکردم و دیروز صبح که تازه پیاده روی رو شروع کرده بودم یهو روی پای چپم و انگشت کناری شصت درد و تیری کشید که هنوزم هنگام راه رفتن و بلند شدن درد شدیدی داره لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      معاینه و بررسی لازمه 

      آزمایش اسید اوریک هم بدین

  • تصویر کاربر عامر پنجشنبه ۱۶ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    حین طناب زدن پام پیچ خورد و روی استخوان پنجم کف پام پایین اومدم و شکسته
    عکس روز اول و دو هفته بعدش رو براتون فرستادم،
    با گچ گرفتن درست میشه یا راه دیگه ای نیازه برای درمان(عکس دوم بعد از دو هفته گچ)
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر عامر چهارشنبه ۱۵ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام دکتر وقت بخیر
      فکر کنم پیام بنده رو نخوندین ممنون میشم نظرتونو بگین
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۱۶ شهریور ۲( 6 ماه پیش)

      ممکنه جوش بخوره با این وضع ولی اگه جوان و فعال هستید توصیه می کنم جراحی بشه

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر الی چهارشنبه ۱۱ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    سلام وقتبخیر بنده ۴۰ساله هستم بیست روز پیش پای چپم پیچ خورد که عکس همانروز راخدمتتان ارسال میکنم،همان روز پا را گچ گرفتم و گفتند برای ۴ هفته باید در گچ باشه ،سوال من این است که به نظر شما این شکستگی به چند روز گچ نیاز داره وایا شکستگی بدی هست؟
    1. تصویر کاربر الی پنجشنبه ۲۸ مهر ۱( 1 سال پیش)
      عکس
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۱ آبان ۱( 1 سال پیش)

      سه تا شش هفته طول درمان داره و بسیار خوش عاقبته

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر هایده شنبه ۲۹ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    با سلام
    من میخواستم یک وقت مشاوره انلاین از طریق اپها بگیرم امکانش هست؟
    حدود ده روز بعد از تب طولانی که داشتم روی پای چپم ورم کرده الان حدود دو هفته س و در فشار درد داره من در سفر هستم و ایران نیستم میخواستم بدونم چکار باید کرد؟
    من خانم ۶۰ ساله بدون سابفه بیماری هستم فقط ارتروز احتمالا
    مرسی
    1. تصویر کاربر هایده شنبه ۲۲ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      روی پای چپم ورم کرده
    2. تصویر کاربر هایده شنبه ۲۲ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      عکس رو ارسال کردم نمیدونم اپلود شده
    3. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۹ مرداد ۱( 1 سال پیش)

       راديوگرافى ساده و آزمايش خون براى بررسى اوليه لازمه 

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر نسرین پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر دوروزه سینه پای راستم ورم کرده و درد داده و بی حسی و همزمان کف دست راستم تا مچ هم درد داره و چند روز بود وسایل از دستم بی دلیل میفتاد
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      بررسى لازمه 

      اول با متخصص مغز و اعصاب مشورت كنيد

  • تصویر کاربر حسنی شنبه ۴ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    سلام خانمی ۴۴ ساله هستم مدت دوهفته هستش که کناره بیرونی پای سمت چپم فقط هنگام راه رفتن درد میکنه تا زمانی که نشستم احساس دردی ندارم وقتی یه مقدار پیاده روی میکنم دردش کمتر میشه میخاستم علت دردش رو بدونم ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۴ تیر ۱( 1 سال پیش)

      نیاز به معاینه دقیق و بررسی هست 

      یک احتمال می تونه شکستگی تنشی باشه 

  • تصویر کاربر گلی دوشنبه ۲۲ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    دکتر جان الان ی مدتی که روی پای سمت چپ درد می‌کنه بطوری که موقع راه رفتن ی استراحت میکنم بعد به راه رفتن ادامه میدم ..به تازگی ی استخوان روی پام در اومده انقده درد دارم که دیگه حال ندارم .. لطفاً راهنمایی کنید..ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۲ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      معاينه لازمه 

      وممكنه اون برآمدگى كيست باشه و نه استخوان 

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۴ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 262 مشاهده پرسش
    دکتر جان سلام و سال نو مبارک.
    امروز صبح به محض بیدار شدن،احساس کردم نمیتونم پای راستم را روی زمین بگذارم و به کمک دیوار و با راه رفتن با پاشنه پا کارهام را انجام دادم و الان که ساعت سه و نیم بعداز ظهره، هنوز فرقی نکرده .دلیلش و درمانش لطفا.
    ضمنا چند سال پیش هم اینچنین شدم و دکتر گفت نقرسه و دارو داد و پرهیز از گوشت و الان مجددا.
    علائم و قرمزی سمت شصت پا را ندارم و فقط روی پام درد داره.
    ممنون و ببخشید که مزاحم شدم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۴ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      باز هم تشخيص اول همون هست 

       

    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۴ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      باز هم تشخيص اول همون هست 

      بهتره معاينه بشين

       

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سس یکشنبه ۱۴ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر سینه پام کمی بالاتر از انگشتان پا راستم درد دارم وقتی از خواب بیدار میشم خیلی بیشتر هستش واینکه رگ پشت زانو م چند سالی هستش درد میکنه توری که اصلا نمیتونم چهار زانو بشینم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۴ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      بايد معاينه بشين 

      وعوامل مختلف مثل سفتى عضلات ساق و تاندون آشيل مى تونه دليلش باشه

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۶ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    مدت یک هفته است درد شدید روی پای راست قسمت بیرونی دارم مثل درد شکستگی استخوان ولی هیچ آسیبی به پا نرسیده و گاهی هم سوزن سوزن میشود علت چی هست آقای دکتر ممنون میشم بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۶ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      ممكنه با توجه به سوزن سوزن شدن مربوط به كمرتون باشه

      در هر حال معاينه لازمه 

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری