منو

انواع علت درد روی پا (تشخیص و درمان) به همراه عکس

درد روی پا  یکی از مشکلات رایج میان افراد است. هر گامی که برداشته می‌شود نیرویی معادل یک و نیم برابر وزن بدن را به پاها وارد می‌کند. در بیشتر موارد، درد روی پا به واسطه صدمه، استفاده بیش از حد، فرسایش یا کفش‌های نامناسب ایجاد می‌شود.

انواع درد روی پا

درد روی پا می‌تواند در موقعیت‌های متفاوتی ایجاد شود، شایع ترین دلیل این مشکل فعالیت بیش از حد در موقعیت‌هایی نظیر دویدن، پریدن یا شوت کردن است. مشکلاتی که به دلیل فعالیت بیش از حد ایجاد می‌شوند عبارتند از:

درد روی پنجه  پا یا التهاب تاندون اکستانسور

 این مشکل به واسطه پوشیدن کفش‌های تنگ و یا فعالیت بیش از حد ایجاد می‌شود. در این حالت تاندون‌هایی که در پنجه پا وجود دارند و پا و انگشتان را به سمت بالا می‌کشند، ملتهب می‌شوند و درد زیادی برای فرد ایجاد می‌کنند.

این بیماری که یکی از علت های درد روی پا هنگام راه رفتن است، عبارت است از التهاب تاندون‌های روی پا. این تاندون‌ها حرکت انگشتان را هدایت می‌کنند. علائم این بیماری شامل افزایش تدریجی درد در پنجه و روی پا، ورم کردن پا و حساسیت پنجه و روی پا به لمس می‌باشند. این بیماری ناراحتی‌های شدیدی در زمان پوشیدن کفش ایجاد می‌کند.

علت این بیماری استفاده از کفش‌های تنگ، صاف بودن کف پا، ایستادن یا راه رفتن بیش از حد، سفتی عضلات و دویدن در نقاط ناهموار می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آرتروسکوپی مچ پا

التهاب تاندون اکستانسور

درباره صافی کف پا ویدیوی زیر را ببینید:

درد کنار پا یا سندرم سینوس تارسی

این مشکل یک بیماری نادر است و در این حالت سینوس تارس ملتهب می‌شود. سینوس تارس در واقع کانالی است که میان پاشنه و استخوان مچ پا (تالوس) قرار دارد. این بیماری موجب درد در بالای پاشنه و درد مچ پا در قسمت خارجی می‌شود.

این بیماری به واسطه التهاب در کانال کوچک و استخوانی میان پاشنه و استخوان تالوس ایجاد می‌شود. علائم این بیماری شامل  احساس سفتی مچ پا، بی ثباتی مچ پا، درد در زمان حرکت و ایستادن در بالا و کناره‌ی بیرونی پا می‌شوند. دلایل این بیماری مواردی نظیر پیج خوردن مچ پا، ناپایداری  طولانی مدت  و مزمن و تغییر عملکرد مکانیکی پا هستند.

سینوس تارسی

🛑در همین باره بیشتر بخوانید: درمان پیچ خوردگی مچ پا

شکستگی‌های استخوانی در پاها

درد پا می‌تواند ناشی از شکستگی‌های استخوان‌های متاتارس باشد، این استخوان‌ها در بالای پنجه پا قرار دارند. این آسیب می‌تواند با ورم کردن پنجه همراه شود.

دلایل دیگری که موجب درد روی پا می‌شوند عبارتند از:

نقرس

این مشکل می‌تواند موجب درد شدید و ناگهانی به همراه التهاب و قرمزی در مفصل  انگشت بزرگ پا  (جایی که انگشت به استخوان های کف پا مفصل می شود) شود.

نقرس پا نوعی التهاب مفصل است که بر اثر تشکیل کریستال‌های اسید اوریک در مفاصلی نظیر مفصل انگشت شست پا به وجود می آید. این مشکل به دلیل افزایش سطح اسید اوریک در بدن ایجاد می‌شود. علائم این بیماری شروع ناگهانی درد خصوصا در شب‌ها، قرمزی، ورم و داغ شدن پا هستند. عوامل زمینه ساز این مشکل رژیم غذایی پر از گوشت قرمز، مسائل ارثی، چاقی و دیابت هستند.

نقرس

چرخش استخوان

رشد دردناکی است که در طول مفاصل فرد ایجاد می‌شود، و درد در مفاصل و در انگشتان پا ظاهر می‌شود.

نوروپاتی محیطی

این مشکل موجب درد، تیر کشیدن یا بی حسی و یا احساس سوزن سوزن شدن پا می‌شود، این مشکل می‌تواند از پنجه تا روی پا گسترش پیدا کند.نوروپاتی محیطی دلایل زیادی نظیر دیابت و کمبود های ویتامین و مصرف بعضی داروها یا در معرض بعضی سموم قرار داشتن دارد.

🛑 ۱۶ علت سوزش کف پا

اختلال عملکرد عصب پرونئال

به دلیل اختلال عملکرد یکی از دو شاخه اصلی عصب سیاتیک ایجاد می‌شود که می‌تواند موجب مور مور شدن و درد در پشت پای فرد می‌شود، این موضوع باعث ضعیف شدن پنجه یا قسمت‌های پایین پا می‌شود.

علت درد و ورم روی پا

پس به طور خلاصه ورم روی پا می تواند از هر یک از ساختمان های پا ناشی شود:

۱- استخوان‌ها: شکستگی ناشی از فشار(stress fracture)، سندرم سینوس تارسی، دفورمیته انگشتان (انگشت چکشی و انگشت چنگالی ) و اتصال غیر طبیعی استخوان های پا (tarsal coalition).

۲- بافت‌های نرم: مثل التهاب تاندون اکستنسور یا التهاب تاندون تیبیالیس قدامی .

۳- پوست: بیماری پای ورزشکاران ( athlete`s foot) که عفونت قارچی پوستی است.

۴- بیماری‌ها: نقرس، گانگلیون یا نوروپاتی.

شکستگی‌های ناشی از فشار

این مشکل به واسطه شکستگی‌های کوچک در استخوان‌های پا ایجاد می‌شود. برای مثال ممکن است استخوان متاتارس پا بر اثر تداوم فشار آسیب ببیند. در واقع بر خلاف شکستگی های معمول که بر اثر وارد شدن نیرویی ورای حد تحمل استخوان ایجاد می شوند در این نوع شکستگی نیروی به مراتب کمتر ولی به تعداد دفعات زیاد باعث شکستگی می شود مانند ضربه های حین رژه رفتن یا دویدن یا حتی راه رفتن بیش از حد طولانی .در این شرایط پای فرد به شدت درد می‌گیرد، ورم می‌کند و در ناحیه شکستگی، به برخوردها حساس می‌شود.

این بیماری معمولا به دلیل وارد شدن فشار بیش از حد در نقاط مشخصی از پا ایجاد می‌شود، ضربه زدن، دویدن و افزایش شدت ورزش  و حتی تغییر سطحی که فرد روی آن تمرین ورزشی می کند می‌تواند به ایجاد این نوع از شکستگی‌ها منجر شود.

فشار کف پا

انگشتان چنگالی و چکشی

در این حالت تغییر شکل انگشتان پا  ایجاد می‌شود و موقعیت استخوان‌های کوچک فرد در آن تغییر می‌کنند. علائم این بیماری شامل سفتی، درد و تغییر شکل یک یا چند انگشت می‌شود که به انگشت چکشی معروف است. دلایل این بیماری استفاده از کفش‌های تنگ و نوک تیز، صدمه به انگشتان، مشکلات اعصاب یا رگ‌های خونی و آرتروز می‌باشند.

انگشت چکشی

التهاب تاندون تیبیالیس قدامی

التهاب تاندون قدامی تیبیالیس در جلوی قوزک پا رخ می‌دهد، این تاندون وظیفه بلند کردن پا  و خم کردن مچ پا به سمت بالارا بر عهده دارد. علائم این بیماری شامل افزایش تدریجی درد در جلوی مچ پا و روی پا می‌شود، این درد پس از استراحت نیز بدتر می‌شود.

یکی از دلایل این بیماری استفاده بیش از حد از پا در ورزش‌های سنگین نظیر دویدن، صخره نوردی یا پرش می‌باشد، همچنین ضعیف شدن ماهیچه‌ها یا سفتی این تاندون نیز می‌تواند این مشکل را ایجاد کند.

التهاب تاندون تیبیالیس قدامی

بیماری پای ورزشکاران

این بیماری به دلیل عفونت قارچی پوست پا ایجاد می‌شود. این بیماری تقریبا در پانزده درصد افراد ایجاد می‌شود. علائم این بیماری شامل زبر شدن، دردناک شدن، پوسته  پوسته شدن، ورم کردن و تاول زدن پوست هستند. این بیماری به دلیل رعایت نکردن بهداشت پا، وجود رطوبت اضافی در این نواحی و ابتلا به واسطه سرایت اتفاق می‌افتد.

بیماری پای ورزشکاران

درد عصبی پا

این مشکل به دلیل فشار یا آسیب به عصب پا یا بخش پایینی کمر ایجاد می‌شود. علائم این بیماری شامل سوزش پا، تیر کشیدن، سوزن سوزن شدن، بی حسی و ضعف پنجه پا می‌شود. دلایل ایجاد این حالت، التهاب یا صدمه به عصب، تغییر شکل ستون فقرات و برآمدگی دیسک هستند.

درد عصبی پا

کیست گانگلیون

کیست گناگلیون نوعی توده کوچک است که با مایعی ژله مانند پر شده است و در اطراف مفاصل پا و تاندون‌ها شکل می‌گیرد. علائم این مشکل، ایجاد برآمدگی‌های کوچک و نخود مانند بر روی پا است. این برآمدگی‌ها در صورتی که به ساختارهای اطراف فشار وارد کنند موجب درد می‌شوند.

کیست گنگلیون در صورتی که به پا یا مفصل فشار وارد کند می‌تواند موجب درد پا شود. در صورتی که کیست در کنار عصب قرار داشته باشد، این موضوع می‌تواند باعث احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش در پای فرد شود. اگر کیست بزرگ باشد می‌تواند باعث ناراحتی و درد در زمان پوشیدن کفش شود.

علت این مشکل آسیب به پنجه پا، افزایش سن و موارد این چنینی است. معمولا علت پدید آمدن این مشکل مشخص نیست.

کیست گانگلیون

اتصال غیر طبیعی استخوان های مچ پا

اتصال غیر طبیعی استخوان های مچ پا (Tarsal Coalition) نوعی پل استخوانی است که دو یا چند استخوان پا را به هم وصل می‌کند. این مشکل حرکات پا را محدود می‌کند و تقریبا یک درصد جمعیت درگیر این مشکل می‌شوند. علائم این مشکل، سفتی پا، ناپایداری و درد پا و صافی غیر قابل انعطاف کف پا هستند، این موضوعات به طور معمول در اوایل نوجوانی رخ می‌دهند. دلیل این بیماری مسائل مادرزادی زمان تولد و مسائل ارثی است.

اتصال غیر طبیعی استخوان های مچ پا

تشخیص مشکلات پا

تشخیص مسائل پا می‌تواند با کمک معاینه فیزیکی پا، اشعه ایکس، ام آر آی یا سی تی اسکن‌ صورت بگیرد. آزمایش دیابت، نقرس و موارد دیگر مانند نوار عصب و عضله نیز ممکن است برای تشخیص نیاز باشند.

درمان درد روی پا

به دلیل این که پا وزن کل بدن فرد را تحمل می‌کند، یک صدمه خفیف می‌تواند در صورت عدم درمان به مشکلی جدی تبدیل شود. درمان فوری برای چنین آسیب‌هایی اهمیت زیادی دارد. درمان انتخاب شده به دلیل ریشه‌ای بیماری بستگی دارد و می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • فیزیوتراپی، که می‌تواند به حل مشکلاتی نظیر نوروپاتی محیطی، التهاب تاندون اکستانسور و آسیب به عصب پرونئال به کار رود.
  • یک قالب گچی یا بوت مخصوص می‌تواند برای آسیب‌هایی نظیر شکستگی و مو برداشتن استخوان‌ها استفاده شود.
  • داروهای ضد التهاب می‌توانند به کاهش التهاب بیماری‌هایی نظیر نقرس کمک کنند.
  • استراحت در خانه و درمان‌های خانگی می‌توانند به کاهش مشکلات کمک کنند.

درمان‌های خانگی می‌توانند دردهای پا را تا حد زیادی برطرف کنند. فرد باید تا حد ممکن به استراحت بپردازند و تلاش کند به میزان کمتری از پای آسیب دیده استفاده کند. فرد می‌تواند با استفاده از یخ و کمپرس سرد به ناحیه آسیب دیده رسیدگی کند، این کار باید برای مدت بیست دقیقه در روز انجام شود. زمانی که فرد نیاز به راه رفتن دارد، بهتر است از ابزارهای حمایتی(مثل عصا یا واکر )، کفش‌های طبی (و البته نه چندان تنگ) برای پاهای خود استفاده کند.

پیشگیری از مشکلات پا

درد پنجه پا همیشه قابل پیشگیری نیست، اما استفاده از مراقبت‌ها می‌تواند به کاهش چنین مشکلاتی کمک کند. افراد برای پیشگیری از مشکلات پا می‌توانند مسائل زیر را دنبال کنند:

رعایت وضع بدن در انجام حرکات ورزشی

بسیاری از صدمات پا زمانی رخ می‌دهند که فرد بیش از حد به انجام حرکات ورزشی می‌پردازد. افراد می‌توانند به تدریج زمان و شدت حرکات ورزشی را افزایش دهند.

گرم کردن و سرد کردن بدن در زمان ورزش

بهتر است پیش از انجام ورزش‌های سنگین تر به گرم کردن بدن پرداخت و با انجام حرکات آرام ماهیچه‌های پا و ساق را گرم کرد.

استراحت دادن به پا

ماهیچه‌ها و مفاصل می‌توانند از مزیت استراحت استفاده کنند، خصوصا این موضوع برای افرادی اهمیت دارد که به انجام دویدن، ورزش‌های سنگین و شدید می‌پردازند. فرد می‌تواند به تغییر ورزش خود به فعالیت‌های با آسیب کم نظیر شنا و یوگا بپردازد تا بدین ترتیب از پای خود در برابر صدمات مراقبت کند.

استفاده از کفش‌های مناسب

این موضوع خصوصا برای افرادی اهمیت دارد که دیابت یا آرتروز دارند. کفش‌هایی که به خوبی اندازه فرد باشند و پشتیبانی لازم از پای فرد را فراهم کنند می‌توانند مانع از درد استفاده بیش از حد، پیچ خوردن یا کشیدگی شوند. این کفش‌ها می‌توانند به جلوگیری از لیز خوردن و افتادن فرد کمک کنند. افراد نباید پابرهنه راه بروند و بهتر است کفش‌های فرسوده و ناراحت خود را تعویض کنند.

دکتر رضا نادری متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی مچ پا

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر عباسی جمعه ۱۰ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 135 مشاهده پرسش
    سلام پسرمن ۱۵ سال و ۳ ماهشه قد مادر ۱۵۰ قد پدر ۱۷۰ قد پسرم ۱۶۴
    متاسفانه دکتر غدد بردمش میگه صفحات رشدش بسته شده و دیگه قد نمیکشه، آمپول رشد هم براش نوشته و تقریبا ۶ ماهه قدش استپ کرده و بلند نشده
    بنظر شما صفحه رشد پسرم در چه مرحله ای است و چند سانت دیگه رشد میکنه؟
    دو تا عکس مچ دستش مال پارسال و امساله
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۰ آذر ۲( 3 ماه پیش)

      هنوز ممكنه ٤-٥ سانت رشد كنه 

  • تصویر کاربر کورش جمعه ۱۰ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    با سلام
    من فروردین 1401 در کرمانشاه به دلیل سقوط از ا رتفاع جراحی تالوس پا انجام دادم والان پلاتین داخل استخوان پا دارم متاسفانه بعد از سه ماه که پزشکم گفته بود مراجعه کردم ایران نیست وتا کنون هم برنگشتن درد ندارم یه مقدار کمی می لنگم تکلیف من چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۰ آذر ۲( 3 ماه پیش)

      راديوگرافى و سى تى اسپيرال انجام بدين و به يكى از همكاران مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر پ جمعه ۱۰ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    سلام خانمی ۵۹ساله ام تصمیم به تعویض مفصل زانو دارم اما با ۱۰۰کیلووزنوقد ۱۵۷ که نزدیک ۴۰کیلو اضافه وزن دارم آیا بعد عمل با توجه به وزن زیاد مشکلی برام پیش نمیاد
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۰ آذر ۲( 3 ماه پیش)

      ريسك مشكلات در شما بيشتر خواهد بود 

      اول براى چاقى اقدام كنيد و شايد لازم باشه عمل اسليو معده انجام بدين

  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۱۰ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 54 مشاهده پرسش
    سلام و درود خدا بر شما .
    آقای نادری عزیز من مجرد، ۲۷ ساله هستم .
    من تو رستوران کار میکنم اینجا تقریبا ده تا دوازده تا پله های چوبی دایره ای شکل خیلی کوچیک و غیر استاندارد داره الان چند روزی میشه که گهگاهی یکی از زانو هام و بعضاً هم هر دو موقع پایین و بالا شدن درد خفیفی میگیره .
    که قبلاً هم پیشینه یا سابقه ای ازین نوع درد ها اصلا نداشتم الان به درد زانو مبتلا شدم .
    بنابراین ممنون لطف تون میشم اگر راه حل عالی و نتیجه بخشی برام اعلام بدارد .
    باید اینم اضافه کنم که اصلا هم جای تورم و یا کبودی و یا قرمزی هم دیده نمیشه روی زانو هام فقط درد از داخل احساس میکنم همین و بس .
    منتظر پاسخ تون هستم آقای نادری عزیز .
    یا اگر ممکن بود تماس بگیرید.
    ممنون احسان تون میشم .
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۰ آذر ۲( 3 ماه پیش)

      بابد يا تمرينات مداوم عضله چهارسر ران رو قوى كنيد و اگه اضافه وزن داريد اون رو كم كنيد

  • تصویر کاربر الهام شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    آقای دکتر خانم هستم ۳۵ سالمه قدا۵۵ وزن ۵۴ من قبلا ۵سال پیش درد شدید کف هردوپا گرفتم بعلت شغل همش سرپا بودم و کفش نامناسب ... دردم به حدی رسید که چن ماه زمین گیرشدم خیلی دکتر رفتم و آمپول خارپاشنه تزریق کردن توپاشنه هام و ... و ۸ ماه طول کشید تا کامل خوب شدم حالا بعد ۵ سال وزنم که به ۶۲رسید درد کف پام جفتش عود کرد و الان ۶ماهه درد دارم سوالم اینه که امکانش هست باز خوب بشه چکار کنم چون بچه کوچیک دارم خیلی اذیتم رو زانو راه میرم از درد زانوهامم زخم شدن دیگه ...
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      فیزیوتراپی و شاک ویو می تونه موثر باشه به همراه کاهش وزن

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    سلام.خسته نباشید.2 هفته پیش سر یه تصادفی پای بنده بین لاستیک ماشین و دیوار موند و همون موقع شدید ورم کرد و بعد از 2 دور اتل بستن دکتر تشخیص دادن انگشت اول و دوم و انگشت شکسته و انگشت سوم مشکوک به شکستن هست و گچ گرفتن و گفتن دو ماه داخل گچ باشه و بعد از 1 ماه روی گچ با کفش طبی راه بروم.الان دو هفته گذشته و گاهی همون درد اولیه رو حس میکنم.خواستم ببینم نیاز به جراحی هست یا یا به این اوضاع پام جوش میخوره
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      باید هر یکی دو هفته رادیوگرافی کنترلانجام بدین و اگه جا به جایی در شکستگی دیده نشه جراحی نخواهد خواست

  • تصویر کاربر محمود شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 72 مشاهده پرسش
    سلام من چند سال پیش رباط صلیبی عمل کردم ولی دوباره پاره شد و دوباره عملش کردم و دکتر گفت ک رباط مصنوعی برات گذاشتم الان بعد از سه سال دوباره سمت داخل زانوم درد کمی داره و احساس میکنم زانوم خالی ولی اصلا ن تا الان خالی کرده ن چیزی و هنگام زانوم جمع میکنم و باز میکنم صدای داخل زانوم میاد ممنون میشم اگه بفرمایید مشگل چیه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      معاینه لازمه ممکنه منشا درد ضعف عضله چهار سر یا اسیب منیسک باشه و غضروف

  • تصویر کاربر نبات شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 57 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر وقت تون بخیر.
    چند وقته راه که میرم مچ پای راستم درد میکنه..حس میکنم پشت مچ پا کمی تورم داره..بعد از چندین قدم که بر میدارم یهو درد میکنه که این درد توی ساق پشت پا و باسن حس میکنم...آیا با ماساژ روغن سیاهدانه خوب میشه.!؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      معاینه لازمه ممکنه حتی درد از کمر منشا گرفته باشه

  • تصویر کاربر ایمان شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 84 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    من ۲ماه نیم پیش رباط صلیبی پاره کردم دکتر گفت عمل کن حالا من میخوام عمل کنم بعضی ها بهم گفتن قبل عمل برو باشگاه عظلات قوی کن ایا دوچرخه سواری کنم و حرکات که فیزتراپی بهم قبلا گفته بود انجام بدم یا برم باشگاه بهتر است
    تا الان پام خالی نشده ولی بعضی مواقع که یه می چرخم از زانو صدای تق میده و وقتی میخوام صاف کنم زانو رو یه صدای تق کوچیک میده بدون درد بعداز اینکه صدا رو میده دو یا سه بار که زانو صاف میکنم دیگه صدا نمیده
    بهتر عمل چه موقع عمل کنم
    یه دکتر دیگه که رفتم بهم گفت رباط صلیبی و داخلی و خارجی اسیب دیده ولی من در اون قسمت درد ندارم
    من هنوز ورم پام نخوابیده و دکتر قرص نوشته ایا قرص ها تمام شد دوباره ازشون بگیرم ورم یکم کم شده
    قرص کوبیکس ۱۰۰ هست
    بعد اگر زانو خالی کنه درد دارد یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      اگر در معاینه زانوی شما ناپایدار باشه حتی بدون درد هم باید عمل کنید و بهتره نهایتا ظرف همین یکی دو ماهه باشه جراحیتون 

  • تصویر کاربر سجاد شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 78 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    استخوان تالوس پاي راست من در اثر سقوط شكسته ولي اصطلاحا استپ نداشته و پزشكي كه مراجعه كردم تشخيص دادن با گچ گيري درمان ميشه، الان مدت ٥ هفته از زمان گچ گيري گذشته، آيا نياز به گرفتن عكس سي تي اسكن براي مشاهده روند درمان وجود داره؟ اگه جواب مثبته چند روز بعد از گچ گيري بايد اين كار رو انجام داد؟
    ممنون ميشم بفرماييد
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      این یک تصویر برای قضاوت کافی نیست 

      سی تی رو الان هم می تونید انجام بدین 

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 145 مشاهده پرسش
    وقتی کفش پا می کنم روی پا درد میکنه والان هم ورم کرده
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش)

      درود

      معاينه و بررسى لازمه 

  • تصویر کاربر درسا دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 156 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من دختری ۱۸ ساله هستم که دو روزی میشه بی دلیل روی پای راستم به سمت بخش خارجی هنگام راه رفتن درد میگیره. علت چی میتونه باشه؟ با وجود اینکه ضربه ای وارد نشده به پام
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش)

      درود

      بابد معاينه بشين 

      يك علت مى تونه stress fracture باشه

  • تصویر کاربر سیما دوشنبه ۲۶ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 156 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید شست پام خیلی درد میکنه فکرمیکنم داخلش شیشه خوردست وقتی میخوام راه برم به طورکامل نمیتونم پام و بزارم زمین بردارم چون به شستم فشارمیاد علایمش مثل نقرس اما وقتی ازمایش میدم میگن نقرس نیست یه مدت فیزوتراپی میکنم خوبه وقتی قطعش میکنم دوباره شروع میشه الان 4سال بااین درد درگیرم هیچ کجاهم تشخیص نمیدن البته در ظاهرپام هیچ تغیر شکلی ایجاد نشده نه متورم نه چیزدیگه ای
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۶ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      معاينه و بررسى شامل راديوگرافى لازمه

  • تصویر کاربر Zahrashahnazari دوشنبه ۲۶ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 166 مشاهده پرسش
    سلام دکتر شبتون بخیر من چن روزی هست استخوان روی پام درد میکنه و ورم هم کرده چیکار باید بکنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۶ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      به ارتوپد مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۱ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    سلام.وقت بخیر...من دارای
    قد.178cm
    وزن 72kg
    سن 39سال
    اقای دکتر مدتی هست که صبحها وقتی از خواب بیدر میشم هر دوتا پام قسمت روی پام.از ناحیه مچ تا نزدیک انگشتان پام بشدت درد میگیرم.جوری که راه رفتن برام دشوار میشه.
    انگار با چکش زدن روی پاهام...
    شغلم هم جوری نیست که به پاهام فشار بیار.شاید تو کل روز 1ساعت رانندگی کنم..
    ممنونم میشم اگر علت درد و بهم بگید...
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۱ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      لازمه حتما معاينه بشين و بررسى لازم انجام بگيره چون درد روى پا هست نمى شه اون رو به التهاب نيام كف پا نسبت داد

  • تصویر کاربر مائده چهارشنبه ۲۱ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    درد شدید روی پا که دچار پیچ خوردگی نشده نمیتونم پای چپ روی زمین بگذارم به علت درد شدید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۱ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      معاينه و بررسى لازمه

  • تصویر کاربر الی دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 157 مشاهده پرسش
    سلام.خسته نباشید .یک ماهی میشه کف دست چپم یه مقدار درد میکرد.الان چند روزه روی دست چپم و روی پای چپم درد می‌کنه.۲۷ سالمه.۱/۶۰ قد و ۵۰ وزنمه.گاهی اوقات هم پهلوی چپ و زیر بغلم درد می‌کنه.اینم بگم وقتی عصبی میشم بیشتر درد می‌کنه.یا موقع فعالیت.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      معاينه و بررسى لازمه

  • تصویر کاربر الهام سه شنبه ۱۳ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 156 مشاهده پرسش
    با سلام
    مادرم ۷۲ سالشه و مدام از درد استخوان زیر انگشت بزرگ پایش شکایت دارد.
    بارها کفش هایش را عوض کرده ایم ولی فایده نداشته است. ایشان به دیابت و فشار خون هم مبتلا هستند.
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۱۳ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      معاينه و راديوگرافى لازمه

  • تصویر کاربر عباسی سه شنبه ۱۳ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر آقای دکتر
    رو پام یه کیست وجود داره دقیقا مثل کیست گانگلیون فقط وقتی که دراز میکشم و پاهام رو کامل بالا میگیریم بعد از حدود ۳۰ ثانیه تقریبا ناپدید میشه امکان داره تورم رگ باشه یا کیست گانگلیون هم اینجور حالتی داره؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۱۳ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      گانگليون سيست اين قدر زود فروكش نمى كنه 

      براى تشخيص ام آر آى لازمه

  • تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۱۳ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    سلام.آقای دکتر حدود یک هفته است که فقط وقتی راه میرم استخوان روی پام وقتی فشار میارم درد میکنه هیچ مشکلی از قبل ندارم وموقع استراحتم درد نداره فقط وقتی راه میرم و فشار وارد میکنم.میخاستم علت را بدونم؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۱۳ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      بايد معاينه و بررسى انجام بشه 

       

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری