منو

شایع ترین آسیب های رایج مفاصل و استخوان ها در ورزش

چه ورزشکار حرفه‌ای باشید و چه نه، همیشه احتمال آسیب های رایج مفاصل در ورزش وجود دارد. متاسفانه تشخیص محل دقیق و درمان می تواند دشوار باشد.

آسیب های رایج مفاصل در ورزش کدام اند؟

شایع ترین آسیب های رایج مفاصل در ورزش کشیدگی و پیچ خوردگی مچ پا است. اکثر ورزشکاران دچار پیچ خوردگی مچ پا شده اند که به طور معمول وقتی پا به سمت داخل چرخانده می شود، اتفاق می افتد. این چرخش باعث کشش یا پارگی رباط های خارج مچ پا می شود که نسبتاً ضعیف هستند. بعضی اوقات جلوگیری از آسیب های معمول ورزشی از عهده ما خارج است اما بسیاری از اوقات آسیب های ورزشی قابل پیشگیری است.

هر تمرینی باید با گرم کردن ملایم شروع شود تا از آسیب دیدگی های رایج ورزشی جلوگیری شود. زیرا گرم شدن باعث افزایش جریان خون در عضلات می شود، انعطاف پذیری شما را بیشتر می کند و می تواند آسیب ها را کاهش دهد.

در این مقاله به ۹ مورد از شایع‌ترین آسیب های رایج مفاصل در ورزش به ترتیب از شیوع کمتر به بیشتر پرداخته می‌شود.

۱. کشیدگی عضله خم‌کننده مفصل ران

عضلات خم‌کننده مفصل ران (هیپ) در جلو و بالای ران قرار دارند و عملکرد اصلی آن ها بالا آوردن  زانو به سمت بدن و کمک به دور و نزدیک کردن اندام تحتانی یک سمت از اندام سمت مقابل است. در افرادی که ساعات زیادی بی‌حرکت می‌نشینند یا وضعیت نشستن بدی دارند، این عضلات ضعیف یا سفت و غیر قابل انعطاف می‌شوند. ورزش‌هایی چون دویدن مخصوصا در سطوح شیب دار و  فعالیت های مستلزم چرخش های سریع و  استارت های ناگهانی سبب آسیب به این گروه از عضلات می‌شوند.

کشیدگی عضله خم‌کننده مفصل ران در ورزش

علائم کشیدگی عضلات خم کننده مفصل ران

علائم شایع کشیدگی عضلات خم‌کننده مفصل ران درد در هنگام بلند کردن اندام مثلا در موقع بالا رفتن از پله یا نشستن و پیاده شدن از ماشین و نیز دویدن و تغییر جهت های سریع است. ممکن است در جلو و بالای ران و کشاله ران کبودی دیده شود.

درمان کشیدگی عضلات خم کننده ران

بهترین درمان کشیدگی عضلات خم‌کننده مفصل ران استراحت و کمپرس سرد به مدت هر بار ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طی ۴۸ الی ۷۲ ساعت بعد از آسیب است. پس از سه روز باید کمپرس گرم به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در هر نوبت اعمال کرد .به منظور تمرین درمانی دراز بکشید و پاشنه ی سمت مبتلا را به آرامی و با خم کردن تدریجی زانو و مفصل ران به سمت خود بکشید .تمرینات کششی ملایم برای عضلات خم‌کننده مفصل ران نیز در این مرحله آغاز می شوند. اگر پس از دو هفته درد و علائم و محدودیت فعالیت ادامه یافت باید فیزیوتراپی برای کنترل درد و ورم شروع شود و ورزش‌های خاص تقویت عضلات اطراف مفصل ران انجام شود تا دامنه حرکتی و قدرت عضلانی و تحرک بازگردد.

بیشتر بدانید: پارگی مینیسک زانو چگونه درمان می شود؟

۲. کشیدگی یا پارگی رباط صلیبی قدامی

ACL یا همان رباط (لیگامان) صلیبی قدامی یکی از لیگامان‌های عمده تثبیت‌کننده زانوست. شایع‌ترین علت آسیب رباط صلیبی طی ورزش کاهش سرعت و تغییر ناگهانی جهت و محور حرکت است. معمولا لیگامان‌های سمت داخل زانو همراه با آسیب ACL دچار آسیب می‌شوند. علامت آسیب ACL عدم ثبات هنگام راه رفتن یا پیچیدن است و زانو دچار ورم می‌شود. کشیدگی یا پارگی اندک ACL بدون نیاز به جراحی و با استراحت و کمپرس سرد بهبود یافته و بافت اسکار به بهبود لیگامان و تثبیت زانو کمک می‌کند.

پارگی کامل رباط صلیبی قدامی نیاز به جراحی و چند ماه (معمولا ۶-۹ ماه) دوره نقاهت به همراه فیزیوتراپی قبل از شروع مجدد فعالیت ورزشی دارد.

پارگی رباط صلیبی در ورزش

۳. کشیدگی کشاله ران

عضلات کشاله ران از قسمت درونی و بالایی ران شروع شده و به قسمت داخلی و پایین ران و بالای زانو می‌رسد. این عضلات ران ها را به سمت هم می‌کشند و معمولا به دلیل حرکات پهلو به پهلوی ناگهانی و یا کاهش انعطاف‌پذیری آسیب می‌بینند. علامت آن مشکل در حرکت به سمت پهلو، سوار و پیاده شدن از ماشین و درد و کبودی در ناحیه درونی کشاله ران است. درمان شامل استراحت و کمپرس سرد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به طور متناوب در ۷۲ ساعت اول است. پس از سه روز باید کمپرس گرم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به طور متناوب اعمال شود و کشاله ران به آرامی کشیده شود تا دامنه حرکت بازیابی شود.

کشیدگی کشاله ران در ورزش

 ۴. درد ساق پا (Shin Splints)

ورزشکارانی که دچار این مشکل هستند از درد  استخوان ساق یا تیبیا شکایت دارند. درد ساق بیشتر در دوندگان و ورزشکارانی که زیاد می دوند مثل فوتبالیست‌ها دیده می‌شود.معمولا ورزشکاران در اوایل فصل ورزشی و به دلیل افزایش بیش از حد سریع مقدار فعالیت ورزشی یا مسافت دوندگی مبتلا به این عارضه می شوند.صافی کف پا یکی از علل زمینه ساز ابتلا به درد ساق پا می باشد. بهترین راه پیشگیری و درمان استراحت و استفاده از کمپرس سرد و افزایش تدریجی فعالیت‌های دویدنی است. استفاده از کفش هایی که از قوس پا به خوبی حمایت کنند می‌تواند درد ساق پا را کاهش داده و به ریکاوری سریع کمک کند.

در همین باره بیشتر بخوانید: علت آسیب دیدگی ماهیچه پشت ساق پا چیست؟

درد ساق پا در ورزش

۵. درد سیاتیک یا سیاتیکا 

سیاتیکا یا درد سیاتیکی درد کمری است که به سمت پشت ساق یا حتی به پا کشیده می‌شود و ممکن است به همراه بی‌حسی، سوزش و احساس مورمور شدن در ساق و پا باشد. این مشکل بیشتر در ورزشکارانی که در وضعیت خم به جلو فعالیت دارند (مانند دوچرخه سواران) یا بدن خود را می‌چرخانند (مثل در ورزش‌هایی مانند گلف و تنیس) دیده می‌شود. کمردرد و درد انتشاری به ساق  به علت بیرون زدن دیسک یا گیر افتادن عصب رخ می‌دهد. گاهی استراحت، کشش کمر و همسترینگ ها و خوابیدن روی شکم به بهبود علائم کمک می‌کند. اگر درد و بی‌حسی و مورمور شدن بیش از دو هفته ادامه داشت، باید برای  پیگیری به پزشک مراجعه کرد.

درد سیاتیک

۶. کشیدگی عضلات همسترینگ 

عضلات همسترینگ پشت ران قرار دارند. متاسفانه احتمال کشیدگی این عضلات به دلیل شیوع زیاد سفتی و انعطاف پذیری کم آن ها زیاد است. تکنیک ضعیف کشش و  یا عدم انجام تمرینات کششی سبب کشیدگی یا پارگی این عضله می‌شود. معمولا پارگی همسترینگ سبب کبودی در پشت ران یا زانو می‌شود. استراحت و کمپرس سرد و سپس کشش آرام و تقویت عضلات، تکنیک‌های اولیه درمانی هستند. اگر درد بیش از دو هفته باقی بماند باید فیزیوتراپی جهت استفاده از اولتراسوند و سایر روش‌های بهبود عضلانی انجام شود.

کشیدگی عضلات همسترینگ در ورزش

۷. سندروم پاتلوفمورال

بیشتر آسیب‌های ورزشی در بخش پایینی بدن بویژه زانو رخ می‌دهند. یکی از شایع‌ترین آسیب‌های زانو سندروم پاتلوفمورال است. این حالت به دلیل لیز خوردن یا افتادن روی زانو، ورم مفصل زانو یا عدم تعادل عضلانی رخ می‌دهد. پاتلا یا کشکک باید در شیار انتهای استخوان ران یا همان فمور بچرخد. گاهی افتادن روی زانو سبب ورم و به هم خوردن تعادل و توازن بین دو عضله عمده ای که در حالت نرمال پاتلا را در شیار فوق متعادل نگه می دارند می شود .همین عدم تعادل خود سبب ورم بیشتر و اختلال بیشتر در نحوه قرارگیری پاتلا در شیار استخوان ران می‌گردد.

بیشتر بخوانید: درمان التهاب استخوان های سزاموئید ( استخوان کنجدی )

سندروم پاتلوفمورال

استراحت و کمپرس سرد به بهبود درد و ورم کمک می‌کند. ورزش‌های قدرتی ایزومتریک یا استاتیک عضله داخل ران و کشش آرام عضلات خارجی و طرفی ران به بهبود تعادل عضلانی کمک می‌کند. در صورت تداوم درد و  اختلال عملکرد  زانو به مدت بیش از دو هفته، باید به پزشک مراجعه کرد.

۸. پارگی تاندون آشیل

 تاندون آشیل یک تاندون نازک و قدرتمند در پشت مچ پا است. در حین ورزش، این تاندون می تواند شکسته یا پاره شود. در صورت بروز این مشکل، ممکن است درد ناگهانی، شدید و مشکل در راه رفتن را تجربه کنید.

۹. پیچ خوردگی مچ پا

اکثر ورزشکاران دچار پیچ خوردگی مچ پا می شوند که به طور معمول وقتی پا به سمت داخل چرخانده می شود، اتفاق می افتد. این چرخش باعث کشش یا پارگی رباط های خارج مچ پا می شود که نسبتاً ضعیف هستند.

با پیچ خوردگی مچ پا، ادامه دادن ورزش و تمرینات بازتوانی مچ پا برای جلوگیری از، از دست دادن انعطاف پذیری، قدرت مجدد و بهبود آسیب دیدگی، مهم است. می توانید از پزشک یا فیزیوتراپیست خود بخواهید تا به شما کمک کند تا بدانید چه نوع ورزشی را می توانید انجام دهید.

آسیب های رایج مفاصل در ورزش کدام اند؟

نحوه پیشگیری از آسیب های رایج مفاصل در ورزش

بهترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدگی ورزشی گرم شدن مناسب و کشیدگی بدن قبل از ورزش است. عضلات سرد مستعد کشش بیش از حد و پارگی هستند. عضلات گرم انعطاف بیشتری دارند. در صورت گرم شدن عضلات می توانند حرکات و خمیدگی را با کمترین آسیب اعمال کنند.

برای جلوگیری از آسیب های ورزشی این مراحل را نیز انجام دهید:

✔ از تکنیک مناسب استفاده کنید

در حین ورزش یا فعالیت خود روش صحیح حرکات را بیاموزید. انواع مختلف ورزش به موضع گیری و وضعیت متفاوت نیاز دارد. به عنوان مثال، در بعضی از ورزش ها، خم شدن زانوها در زمان مناسب می تواند از آسیب دیدن ستون فقرات یا باسن جلوگیری کند.

✔ تجهیزات مناسب داشته باشید

کفش ورزشی مناسب بپوشید. کفش نامناسب می تواند خطر آسیب دیدگی شما را افزایش دهد.

✔ زیاده روی نکنید

اگر صدمه دیدید، قبل از شروع دوباره فعالیت، مطمئن شوید که بهبود یافته اید. سعی نکنید درد را نادیده بگیرید یا برطرف کنید.

✔ سرد کردن بدن

یادتان باشد بعد از فعالیت خود بدن را سرد کنید. معمولاً این حرکات شامل انجام همان حرکات کششی و تمرینی مربوط به گرم شدن است. سرد کردن بعد از ورزش به اندازه گرم کردن قبل از آن به انجام یک ورزش اصولی و بدون آسیب جسمانی جدی کمک می کند.

✔ فعالیت خود را به آرامی از سر بگیرید

وسوسه نشوید که برای مدت طولانی زمان خود را به دلیل آسیب دیدگی بدون فعالیت و ورزش سپری کنید. استراحت بیش از حد ممکن است بهبودی را به تأخیر بیندازد. پس از دوره اولیه ۴۸ ساعته، می توانید برای کمک به شل شدن عضلات، از گرما استفاده کنید. کارها را به آرامی انجام دهید و دوباره به ورزش مورد علاقه خود بپردازید.

نحوه پیشگیری از آسیب های رایج مفاصل در ورزش

آمار آسیب های رایج مفاصل و استخوان ها در ورزش

آسیب های ورزشی در افراد جوان و کودکان بیتر شایع است. بیش از ۳.۵ میلیون کودک و نوجوان هر ساله به دلیل ورزش یا فعالیت بدنی، آسیب می بینند.

شایع ترین آسیب های ورزشی در کودکان پیچ خوردگی و کشیدگی عضلات است. ورزشهای تماسی، مانند فوتبال و بسکتبال، آسیبهای بیشتری نسبت به ورزشهای بدون تماس مانند شنا و دویدن دارند. مرگ در اثر صدمات ورزشی نادر است. وقتی اتفاق می افتد که به احتمال زیاد نتیجه آسیب دیدگی سر باشد.

🛑 این مقاله را حتما بخوانید: آسیب دیدگی پا و مچ پا برای بازیکنان فوتبال

عوامل خطر آسیب های عمومی رایج در ورزش

آسیب ورزشی ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. اما برخی از عوامل، شما یا یکی از عزیزانتان را در معرض خطر و افزایش آسیب های ورزشی قرار می دهند.

✔ دوران کودکی

به دلیل ماهیت فعال بودن در کودکی، کودکان بیشتر در معرض آسیب های ورزشی قرار دارند. کودکان اغلب محدودیت های جسمی خود را نمی دانند و این بدان معناست که آنها ممکن است راحت تر از بزرگسالان یا نوجوانان دچار آسیب های ورزشی شوند.

✔ سن

هرچه بزرگتر شوید احتمال آسیب دیدگی نیز بیشتر می شود. همچنین سن احتمال آسیب دیدگی در ورزش را که دوره بهبودی نیز طولانی می شود را افزایش دهد.

✔عدم مراقبت

گاهی اوقات، صدمات جدی به علائم کوچک شروع می شوند. بسیاری از آسیب های ناشی از ورزش مانند التهاب تاندون و شکستگی استرس، توسط پزشک زود تشخیص داده می شوند. اگر تحت درمان قرار نگیرند یا نادیده گرفته شوند، می توانند به یک آسیب جدی تبدیل شوند.

✔ اضافه وزن داشتن

تحمل وزن اضافی می تواند استرس غیرضروری بر روی مفاصل از جمله باسن، زانو و مچ پا وارد کند و این خطر ابتلا به آسیب های ورزشی را افزایش می دهد.

تشخیص آسیب های مفصلی در ورزش

بسیاری از آسیب های ورزشی باعث درد یا ناراحتی فوری می شوند. موارد دیگر، مانند آسیب های بیش از حد، غالباً در معاینات بدنی معمول یا معاینه تشخیص داده می شوند.

اگر فکر می کنید از لحاظ ورزشی آسیب دیدید، پزشک احتمالاً از مراحل زیر برای تشخیص استفاده می کند. این مراحل شامل:

✅ معاینه ی جسمی

پزشک شما ممکن است قصد حرکت دادن مفصل یا قسمت بدن آسیب دیده شما داشته باشد. این روش به پزشکان کمک می کند تا ببینند که ناحیه آسیب دیده چگونه حرکت می کند.

✅ تاریخچه پزشکی

این معاینه شامل پرسیدن سوالاتی درباره نحوه آسیب دیدگی، کارهایی که انجام می دهید، کاری که از زمان آسیب دیدگی انجام داده اید و موارد دیگر است.

✅ بآزمایشات تصویربرداری

اشعه ایکس، ام آر آی، سی تی اسکن و سونوگرافی می تواند به پزشک و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک کند تا بتوانند تشخیص آسیب دیدگی ورزشی را تأیید کنند.

 

دکتر رضا نادری، متخصص ارتوپدی و فوق تخصص مچ پا

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما لطفا قد، وزن و سن خود را در متن سوال درج کنید همچنین از پرسيدن سوالاتى كه جنبه اورژانس دارند اجتناب كنید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۴ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 128 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید من بعد از عمل asl(رباط صلیبی) دکتر جراح مقداری از منیسک زانو رو هم برداشت و اظهار داشتند که دیر مراجعه به عمل کردم و منیسک باید برداشته شود تا جلوی خم شدن زانو رو نگیره من بشدت ورزش میکنم و تقریبا تحرکم بالاس ایا با وجود اینکه قسمتی از منیسک پام نیست میتوانم به ورزش ادامه دهم و اینکه درمانی برای ترمیم منیسک پام هس مثلا تزریق یا حتی عمل مجدد در ضمن بنده ۴ روزه عمل کردم پام کاملا ۹۰ درجه خم میشه و قبل عمل ۳۰ جلسه فیزوتراپی رفته بودم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۴ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)

      بله می تونید ورزش کنید 

      اگر منیسک حین جراحی قابل ترمیم نباشه بخشی از اون رو بر می دارن

  • تصویر کاربر کاظم چهارشنبه ۱۶ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر رباط داخلی من دوسال پیش اسیب دید فیریوتراپی رفتم خوب شد بعد 6 ماه تو فوتبال یه شوت زدم قسمت داخلی درد زیادی کرد و تا الان این درد ادامه داره فیریوتراپی هم رفتم تو این مدت ولی خوب نشد فیزیوتراپم گفت عمل میخاد زانوم خالی نمیکنه هنگام خم و راست کردن قسمت درد انگار یه رگ تکون میخوره و صدای ضعیف ولی دردناک میکنه پیش یه دکتر دیگه رفتم زانو مو معاینه کرد گفت رباط پاره نیس ام ار ای هم گرفتم چیزی نشون نداد
    1. تصویر کاربر کاظم یکشنبه ۶ آذر ۱( 1 سال پیش)
      .
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۶ آذر ۱( 1 سال پیش)

      ممکنه MEDIAL PLICA باشه . باید به دقت معاینه بشین اگر تهران تشریف دارید بفرمایید تا راهنمایی کنم خدمت کی برین

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۲ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشین من حدود یک ماه پیش زانوم رو جراحی acl انجام دادم پیش دکتر دیگه ای سه هفته بعد از عمل از بخیه یک مقدار خون اومد دکتر جراح اول گفتن از آسپرین هست بعد گفتن مایع مفصلی هست که از سوراخ پیچی که گذاشته شده میاد چون اون سوراخ خوب بسته نشده. الان میگن که باید برم مجددا اتاق عمل که اون سوراخ رو ترمیم کنن و ببندن. به نظر شما درست میگن. خیلی ببخشید که مزاحمتون شدم اگر جواب بدین ممنون میشم.
    1. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۱ فروردین ۱( 1 سال پیش)
      ??
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۲ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      مى تونه علتش اين باشه ولى اولين احتمال هميشه عفونت هست و بايد مطمئن بشن كه عفونت نباشه 

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر تفضلی دوشنبه ۲۷ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید بنده دارای کف پای صاف هستم ،سن 50 سال وزن 74 و قد 175 در حالت عادی به دلیل کف پای صاف بعضی وقتها در راه رفتن دچار دردهای قابل تحمل بودم اما در یکماه گذشته شروع به ورزش و چند روز اول روی ترد میل رفتم و به محض استفاده از ترد میل دچار دردهای شدید در کف پا و مچ پا از داخل گردیدم بعد از آن ترد میل را کنار گذاشتم اما الان در صورت استراحت دردی ندارم اما با راه رفتن روزانه اجباری حدود 2 کیلومتری دچار دردهای شدید کف پا و مچ پا میشوم با اطلاعاتی هم که کسب کردم به تاندونیت تیبیال خلفی مشکوک هستم میخواستم راهنمایی بفرمایید درست است یا خیر و راهکار درمان آن در هر دو صورت چیست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۷ دی ۰( 2 سال پیش)

      درود 

      مى تونه اين دليلش باشه و تشخيص با معاينه و راديوگرافى و ام آر آى هست 

      درمان بسته به شدت مشكل از بريس تا جراحى متفاوته

  • تصویر کاربر احسان چهارشنبه ۲۹ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر حدود ۵۵ روز از جراحی رباط acl و منیسک بنده گذشته ۳۴ جلسه فیزیوتراپی رفتم
    دامنه حرکت تقریبا کامل شده و تو را رفتن سریع هم مشکلی ندارم و تا حالا خالی نکرده
    فقط اقای دکتر پای جراحی شده یکم تورمش مونده و لاغرتر از پای سالمم هست و توی تست ک فیزیوتراپ انجام داد یکمم زانوم نسبت ب زانوی سالمم لق تر و شل ترع این طبیعیه؟البته تست اهرمم انجام داد تو اون مشکلی نداشت پام
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۹ دی ۰( 2 سال پیش)

      درود

      به تمرين ها ادامه بدين .طبيعيه

  • تصویر کاربر احمد شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشین من ۴۵روزه ACL پا چپم عمل کردم به خوبی خم میشه و صاف شدنم مشکل ندارم فقط یخورده ورم داره باجلو زانوم‌خم راست میکنم صدا میده و زیاد وای میستم خسته می‌کنه آیا بعد چند ماه بهتر میشه این مشکلاتم؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      درود

      بله به تدریج

  • تصویر کاربر رضامحمدی پنجشنبه ۹ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام.شش ماه از عمل رباط ای سی ال گذشته و چهار ماه هم نوتوانی در باشگاه طبق برنامه فیزیوتراپ انجام دادم.تقریبا همه چی نرماله ولی در حالت ایستاده وقتی با فشار زانو روخم وراست میکنم پشت زانو وکمی داخل زانوازسمت پشت زانو درد دارم.رشته فوتسال هستم.درده طبیعیه یا احتمال آسیب منیسک هست؟چون ده ما بعداز آسیب عمل کردم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۹ دی ۰( 2 سال پیش)

      درود

      آسيب منيسك محتمل هست ولى نظر جراحتون مهمه

  • تصویر کاربر مهران جمعه ۲۸ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من در فوتبال هیچ اتفاقی برام نیفتاد و برخوردی نداشتم رفتم دکتر mriرا گرفتن گفت احتمالا پارگی ریزی داره بعد رفتم فیزیوتراپی ده جلسه بازم اومدم معاینه هیچ مشکلی نبود قبلا که زانو خالی نمی کرد الانم نمیکنه فقط میسوزه یه حسی بهم میده موقع خمو راست کردن پام که انکار رباط رو حس میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۸ آبان ۰( 2 سال پیش)

      درود

      به تمرين ادامه بدين

  • تصویر کاربر مهشید دوشنبه ۲۶ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 577 مشاهده پرسش
    سلام. من 7 سال پیش رباط صلیبیم پاره شد عمل کردم الان پام که عمل کردم خیلی لاغر و ضعیفه. طوری که همه متوجه میشن. اصلا رشد نکرده. ورزش هم میکنم یا پیاده روی میرم درد میگیره. همون زمان هم 30 جلسه فیزیوتراپی رفتم. نمیدونم الان راهی وجود داره که رشد کنه ماهیچه هاش و تقویت بشه بعد از این همه سال یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۶ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      تمرين مداوم 

  • تصویر کاربر جلال دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 278 مشاهده پرسش
    سلام دکتر بنده ۱۰ ماه پیش دچار پارگی رباط صلیبی قدامی شدم اما هنوز عمل نکردم دکترم میگه هرموقع احساس ناپایداری داشتی برای عمل اقدام کن البته من ورزشکار نیستم وزانوم خالی نمیکنه ولی دراین مدت ده ماهه هر دو زانوهام دردمیکنن واحساس سوزش همینطورپاهام لنگ میزنه موقعی که آسیب دیدم ۲۰جلسه فیزیوتراپی رفتم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید امیدوارم همیشه موفق باشید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      فقط خالى نكردن ملاك نيست و بايد در معاينه هم زانو پايدار باشه تا عمل نكنيد

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری
پرسش از دکتر