منو

ورزش برای خار پاشنه

یک صبح عالی را با خمیازه و کش و قوس شروع می کنید و به زندگی لبخند می زنید؛ از رختخواب بلند می شوید، اولین قدم را که بر می دارید ناگهان درد تیز و شدیدی پاشنه ی پای شما را آزار می دهد و تمام حس و حال خوب صبحگاهی از سر شما می پرد! تازه اول صبح است و روزتان شروع شده! اگر شما نیز در اولین قدم خود بعد از بیداری درد شدیدی در پای خود تجربه می کنید که راه رفتن را برایتان دشوار می سازد، به احتمال زیاد دچار مشکلی به نام «خار پاشنه» هستید و باید برای درمان خارپاشنه حتما اقداماتی انجام دهید.

علت ابتلا به خارپاشنه چیست؟

خار پاشنه (که با نام التهاب فاشیای کف پا نیز شناخته می شود) در واقع رسوب کلسیم در قسمت پاشنه ی پا است که منجر به بیرون زدگی و یک رشد استخوانی نوک تیز در اطراف استخوان پاشنه و زیر قوس پا می شود.

خار پاشنه معمولاً در طول زمان ایجاد می شود و شما هیچ وقت به طور ناگهانی و یک شبه متوجه بروز خار پاشنه نخواهید شد. رایج ترین علت خار پاشنه، فشار بیش از حد و طولانی مدت روی عضلات و رباط های پا می باشد. این فشار ها معمولاً در طی فعالیت هایی مثل راه رفتن، دویدن و پرش (مخصوصاً روی سطوح سفت) به پاهای شما وارد می شوند. 

تاندون آشیل استخوان مچ پا را به ماهیچه های ساق پا وصل می کند. زمانی که بافت نرم پاشنه ی پا دچار فرسایش شود، احتمال شکل گیری خار پاشنه در ناحیه بالایی پاشنه ی پا وجود دارد. رباط فاشیای کف پا وظیفه ی اتصال استخوان مچ پا به کف پا را بر عهده دارد. اگر این رباط تحت تنش و فشار بیش از حد آسیب ببیند، احتمال بروز خار پاشنه در ناحیه پایینی پاشنه ی پا افزایش می یابد.

علائم خارپاشنه 

علائم خار پاشنه شامل موارد زیر میباشد: 

ورزش برای درمان خارپاشنه 

ما یک روش درمانی ۵ دقیقه ای و ساده برای التهاب فاشیای کف پا در نظر گرفته ایم تا شما برای انجام دادن آن هیچ مشکلی نداشته باشید. این روش درمانی در هر مکانی قابل اجرا بوده و تنها چیزی که برای اجرای آن نیاز دارید یک استئوپرشر (ماساژور فشاری کف پا) با یک سری کروی می باشد. این ماساژور می تواند از هر نوعی باشد.

برای هر تمرین پاشنه ی پا، شما باید تا جایی که می توانید فشار را حفظ کنید. به بیانی ساده تر، اگر آستانه ی تحمل درد شما ۱۰ باشد، این فشار باید به میزان ۸ الی ۹ از میزان تحمل درد شما وارد شود. اگر حس می کنید که درد ایجاد شده، شدتی بالاتر از ۱۰ دارد (از حد تحمل شما خارج است)، ورزش را متوقف کرده و برای مدتی استراحت کنید. سپس، بار دیگر ورزش را آغاز کنید.

مرحله اول:

برای مرحله ی اول این ورزش شما باید از سری نوک تیز ماساژور فشاری استفاده کنید. 

درمان خارپاشنه با ورزش

مرحله دوم:

برای مرحله ی دوم این ورزش، به جای سری نوک تیز از سری گرد استفاده کنید.

درمان خارپاشنه

دکتر غلامرضا نادری، متخصص ارتوپد، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما لطفا قد، وزن و سن خود را در متن سوال درج کنید همچنین از پرسيدن سوالاتى كه جنبه اورژانس دارند اجتناب كنید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری
پرسش از دکتر