پرسش از متخصص ارتوپد

به سیستم پرسش و پاسخ آنلاین از دکتر رضا نادری متخصص ارتوپد و فلوشیپ جراحی مچ پا خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش و پاسخ دکتر ارتوپد مطرح و یا حتی فایل مدارک پزشکی خود را پیوست قرار دهید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.

عفونت شکستگی ساق پا – پرسش ۲۸۹

• تصویر کاربر محمد جمعه ۲۸ مهر ۹۶( ۶ سال پیش) تعداد بازدید: ۳۰۳ مچ پا و پا
    با سلام و درود و خسته نباشید…آقای دکتر ساق پای پدر من ۲ سال پیش در اثر تصادف دچار شکستگی شد و دکتر از پلاتین استفاده کرد…در طی این دو سال پای پدر من جوش نخورده و حالا بعد از دو سال محل شکستگی عفونت کرده…در بیمارستان با انجام عمل و شستشوی محل عفونت و خارج سازی پیچ ها عفونت کاهش داده شد…اما همچنان بعد از ۱۴روز مصرف آنتی بیوتیک تب بیمار به مقدار کم تا یک و بعضی مواقع یک ونیم درجه مشاهده می شود و آزمایشESRهم انجام شده بعد از این مدت ۱۱۵ است…نظر شما چیست…اگر می شود راهنمایی کنید ؟ عکسهای پای پدر در پیوست مشاهده فرمایید…
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۸ مهر ۹۶( ۶ سال پیش)
      بهتره با سى تى اسكن وسعت عفونت معلوم و مجددا دبريدمان و برداشت كامل استخوان عفونى انجام بشه و كشت ميكروبي براى تعيين انتى بيوتيك مؤثر صورت بگيره
      البته اگه استخوان جوش نخورده باشه بايد فيكساتور هم بزارن
      با احترام
    2. تصویر کاربر محمد جمعه ۲۸ مهر ۹۶( ۶ سال پیش)
      سپاسگزارم آقای دکتر…یعنی باید پلاتین خارج شود و اگر از فیکساتور استفاده شود و بعد پا جوش نخورد میشه بعد از درمان عفونت مجدد پلاتین گذاشته شود؟
    3. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۸ مهر ۹۶( ۶ سال پیش)
      بعد از رفع شدن عفونت مى شه مجدد وسيله گذاشت
      با احترام