پرسش از متخصص ارتوپد

به سیستم پرسش و پاسخ آنلاین از دکتر رضا نادری متخصص ارتوپد و فلوشیپ جراحی مچ پا خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش و پاسخ دکتر ارتوپد مطرح و یا حتی فایل مدارک پزشکی خود را پیوست قرار دهید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.

سوزن سوزن شدن شدیدکف پا – پرسش ۸۷۰۳

• تصویر کاربر مسعود پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( ۲ سال پیش) تعداد بازدید: ۱۹۷ مچ پا و پا
    باسلام واحترام. آقای دکتر، مادربنده سال۹۸ مبتلابه سرطان سینه شدندوشیمی درمانی ایشان اردیبهشت۹۹وپرتودرمانی ایشان مرداد۹۹تمام شد وبیماری سرطان بهبودی کامل پیداکرد. متاسفانه بعدپایان پرتودرمانی ایشان دچارسوزن سوزن شدن شدیدکف هردوپاشدندطوری که ازشدت گزگزوسوزن سوزن شدن تمام روزدررختخواب به ناچاردرازکشیدندووقتی مجبورمیشوندحتی برای اجابت مزاج کمی راه بروندبعدش به شدت اذیت می شوندحتی پیاده روی درحد۵ دقیقه هم بعدش باعث رنج ودردشدیدمیشود. اسفندنوارعصب وعضله دادنددکترگفتندعصبهای کف پاهابخاطرشیمی درمانی آسیب جزیی دیده است.کلی آزمایش های دیگه هم دادندمادرم. قندخون خفیف دارند. ماساژهم که باماساژورانجام میدهیم اثری نداشته.شدت دردطوری هست که به داخل شکم هم میزنه وعملاتوانایی هرکاری راازشون گرفته. اصلانمی دانیم چه کاربایدکنیم؟ گاهی ازشدت دردگریه می کنند. گاباپنتین ۱۰۰ یا ۳۰۰ هم مصرف می کنندولی تاثیرچندانی ندارد.پیشنهادشماچیست؟ علت یاعلل چه چیزهایی میتواندباشد؟ خیلی ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. عذرخواهی می کنم پیامم طولانی شد.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( ۲ سال پیش)

اگر تشخيص توروپاتىً ثانوى به شيمى درمانى باشه درمانش سخته و عمدتا نيازه متخصص مغز و اعصاب درمانشون كنن