پرسش از متخصص ارتوپد

به سیستم پرسش و پاسخ آنلاین از دکتر رضا نادری متخصص ارتوپد و فلوشیپ جراحی مچ پا خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش و پاسخ دکتر ارتوپد مطرح و یا حتی فایل مدارک پزشکی خود را پیوست قرار دهید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.

ستئوکندریت دیسکان – پرسش ۱۰۷۶

• تصویر کاربر نسیبه یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۷( ۵ سال پیش) تعداد بازدید: ۲۷۹ مچ پا و پا
    با سلام و خسته نباشید.
    آقای دکتر دوست من در دوران نوجوانی دچار آسیب تالوس شد که دکترها در ابتدا متوجه شکستگی استخوان مچ پا نشدند، اما پس از چند سال و ایجاد دردهای مزمن دکترها تشخیص بیماری ستئوکندریت دیسکان را داده اند…با توجه به اینکه این مشکل به مرور حاد تر شده است دکتر پیشنهاد داده تا جایی که برایش امکان دارد دردها را با مصرف مسکن هایی مثل ناپروکسن تحمل کند. تا زمانیکه درد واقعا غیرقابل تحمل باشدو سپس اقدام به جراحی کند. به دلیل اینکه شانس موفقیت این جراحی ۵۰/۵۰ است و احتمال اینکه عمل، نتیجه خوبی نداشته و او نتواند روی پای خود راه برود زیاد است… حالا با توجه به اینکه درد ایشان به مرور شیب صعودی دارد و در حال شدید تر شدن است ایشان به دلیل ریسک بالای عمل، حاضر به تحمل دردهای شدید است ولی از مراجعه به دکتر بخاطر احتمال عمل ناموفق خودداری می کند. سوال من این است که آیا واقعا شانس موفقیت در عمل جراحی برای این عارضه اینقدرپایین است، و شما تایید می کنید که در صورت ناموفق بودن عمل، بیمار دیگر نمی تواند راه برود؟
    و اینکه آیا راهی بجز تحمل درد و استفاده از قرص های مسکن و یا تن دادن به عملی که ضریب موفقیت در آن فقط ۵۰ درصد است وجود ندارد؟ (جهت استحضار داروهایی که اکنون مصرف میکنند هفته ای دو تا سه بار قرص کلسیکییر، ماهی یکبار آمپول ویتامین دی و مسکن ناپروکسن مواقع شدید بودن درد)
    خواهش میکنم ما رو راهنمایی بفرمایید و از نگرانی نجات دهید….
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۷( ۵ سال پیش)
      شانس موفقيت حدودا ٨٠ در صده و سايز ضايعه كه با سى تى اسكن تعيين مى شه در نتيجه نقش داره