منو

عمل جراحی زیبایی انگشتان پا

بسته به مدل و نوع فرم انگشتان پای شما جراح ارتوپدی، نوع عمل جراحی زیبایی پای شما را مشخص میکند. مواردی از جمله کوتاهی انگشت، بلند کردن و یا اعمال فیکساتور جهت فرم دهی و …

عمل زیبایی پا در تهران

۱_ جراحی زیبایی کوتاه کردن انگشتان پا

انگشتان بلند پا ناهنجاری خاصی است که ارتباطی به پوشیدن کفش نامناسب یا سبک زندگی نادرست ندارد. بلند بودن انگشتان پا یک بیماری ژنتیکی است که باید نام دیگری داشته باشد؛ زیرا اصلاً به انگشت پا مربوط نمی شود!

مقصر اصلی این امر متاتارس ها هستند که در وسط پا به فالانژ ها (استخوان انگشتان پا) متصل شده و از سمت دیگر به استخوان های تارسال در پشت پا وصل می شوند.

جراحی زیبایی کوتاه کردن انگشتان پا یک جراحی کم تهاجمی است که با توجه به وضعیت بیمار، تحت بیهوشی یا خواب عمیق انجام شده و حدود سه ساعت طول می کشد. این جراحی را می توان به دو روش انجام داد:

جراح ممکن است انگشتان پا را از طریق برداشتن مفصل (آرتروپلاستی) یا ترمیم استخوان (فیوژن) کوتاه کند. روش اول شامل برداشتن تکه ای از مفاصل کوچک پا است. اما در روش دوم، مفصل کوچک به طور کامل برداشته شده و طول انگشت پا کاهش می یابد. 

پس از عمل ممکن است تا چند وقت نیاز به قرار دادن ایمپلنت یا بریس داشته باشید که برای حفظ ثبات استخوان به کار می رود. این امر بسیار رایج است (به خصوص زمانی که انگشت دوم درگیر باشد). انتخاب نوع ایمپلنت به شدت مشکل بستگی دارد. انواع ایمپلنت شامل بریس های استیل، مواد مصنوعی، پین های قابل جذب و … می شود.

جراحی کوتاه کردن انگشتان پا

۲_ جراحی زیبایی انگشتان پا

جراحی زیبایی انگشتان پا آنقدرها هم بی فایده نیست. انگشتان کج و زاویه دار می تواند باعث درد و ناراحتی بسیاری از افراد شده و فعالیت های عادی مثل راه رفتن یا پوشیدن کفش های پاشنه بلند را دشوار کند. خوشبختانه شما گزینه هایی برای رفع این مشکل دارید! جراحی صاف کردن انگشتان پا می تواند با اصلاح ناهنجاری های پای شما، ظاهر طبیعی پاهایتان را به شما برگرداند.

۱_ برش طول استخوان

این روش برای موارد بسیار خفیف به کار گرفته می شود و کمتر از دیگر روش ها رایج است. زیرا در این روش تنها می توان به افزایش حداقلی طول استخوان دست یافت. این فرآیند با برش زاویه دار استخوان و افزایش طول آن انجام می شود.

۲_ پیوند استخوان

پیوند استخوان، یک جراحی رایج برای بلند کردن انگشتان پا است. در این روش، یک پیوند استخوانی در استخوان کوتاه شده انجام می شود. اندازه ی این گرفت، با توجه به طول استاندارد انگشت، متفاوت می باشد.

این روش نیز محدودیت های خاص خود را دارد و معمولاً برای انگشتانی که نیاز به افزایش طول کمتر از ۱ سانتی متر دارند، به کار می رود.

۳_ فیکساتور خارجی

این روش، نوعی اقدام سرپایی رایج است که اغلب پزشکان برای درمان کوتاهی انگشتان پا به کار می گیرند. افزایش طول انگشت به کمک فیکساتور خارجی شامل کشیدن استخوان برای رسیدن به طول بیشتر است.

در این روش، یک فیکساتور خارجی کوچک از طریق جراحی روی انگشت کوچک شده ی پا اعمال می شود. بلافاصله پس از جراحی، بیمار قادر به راه رفتن و انجام فعالیت های عادی خود است. پس از کاشت، فیکساتور مربوطه به تنظیمات کوچکی نیاز دارد که جراح توصیه های لازم را در اختیارتان قرار خواهد داد. بیمار باید دستگاه را ۴ بار در روز تنظیم کند.

فرآیند این جراحی به گونه ایست که استخوان و بافت های نرم اطراف آن به تدریج کشیده شده تا به طول مورد نظر برسند. زمانی که استخوان به طور کامل جوش خورد، دستگاه برداشته می شود. زمان دقیق برداشتن دستگاه با سرعت افزایش طول استخوان و نشانه های بهبودی آن (که در عکسبرداری مشخص می شود) تعیین می گردد.

۳_ جراحی صاف کردن انگشتان پا

در این روش، تاندون ها یا رباط هایی که باعث انقباض انگشتان شده اند، به کمک جراحی، آزاد یا بلندتر می شوند. هر دو عارضه انگشت پتکی و انگشت چکشی به دلیل عدم تعادل ساختار انگشتان پا (رباط ها، تاندون ها و ماهیچه ها) به وجود می آیند.

۴_ جراحی کم تهاجمی انگشت چکشی

این مشکل می تواند به دلیل پوشیدن کفش های نامناسب، ساختار طبیعی پا، بیماری یا ضربه ایجاد شود. انگشت چکشی عارضه ای است که در آن انگشتان دوم، سوم یا چهارم پا از مفصل میانی خم می شوند و شکل یک چکش را پیدا می کنند. در حالی که در عارضه ی انگشت پتکی، همیشه مفصل نزدیک به ناخن آسیب می بیند.

هر دو مشکل در انگشتان دوم، سوم و چهارم رخ می دهند. انگشتان آسیب دیده در ابتدا انعطاف پذیر هستند و درجات کم این عارضه قابل درمان است. اما اگر این انگشت ها درمان نشوند، سفت شده و نیاز به جراحی دارند. در این صورت، جراح ممکن است قطعه ی کوچکی از استخوان را برداشته تا از صاف شدن انگشت مطمئن شود.

تفاوت اصلی انگشت چکشی و انگشت چنگالی در محل مفصل آسیب دیده است. همانطور که پیش از این گفتیم، در انگشت چکشی مفصل دوم یا مفصل میانی پا آسیب می بیند که همین امر سبب خم شدن آن به سمت پایین می شود. این دفرمگی بیشتر در انگشت دوم رخ می دهد.

انگشت چنگالی می تواند همه انگشتان به جز شست پا را همزمان تحت تأثیر قرار دهد. در این مشکل، مفاصل میانی و انتهایی انگشت درگیر شده و انگشتان پا تمایل شدیدی به خم شدن خواهند داشت.

در صورتی که از هر گونه دفرمگی انگشتان پا رنج می برید، به کلینیک ما مراجعه کنید. در کلینیک ما درمان های پیشرفته ای برای تمامی مشکلات پا ارائه می شود.

دکتر غلامرضا نادری، جراح ارتوپد و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران 

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما لطفا قد، وزن و سن خود را در متن سوال درج کنید همچنین از پرسيدن سوالاتى كه جنبه اورژانس دارند اجتناب كنید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری
پرسش از دکتر