منو

همه چیز درباره هالوکس واروس

هالوکس واروس ( hallux varus ) نوعی بدشکلی در انگشت شست پا است که در آن، اولین مفصل متاتارسال هالوکس (همان انگشت شست) به سمت داخل بدن منحرف می‌شود. این عارضه علائمی مانند انحراف در ظاهر انگشت ، درد ، مشکلات تعادلی و … باشد.


هالوکس واروس بر خلاف وضعیت معکوس خود، یعنی هالوکس والگوس (انحراف شست)، مشکل شایعی نیست. اما در جوامعی که پوشیدن کفش خیلی معمول نیست، تعداد زیادی از افراد بالغ به این بیماری مبتلا هستند.

 

👈هالوکس والگوس چگونه درمان می شود. برای دانستن برروی لینک زیر کلیک کنید.

 

علائم هالوکس واروس

واضح‌ترین علامت هالوکس واروس، ظاهر انگشت شست پا است که خم شده و به سمت پای دیگر منحرف می‌شود. هالوکس واروس عموماً دردناک است و معمولاً با محدودیت حرکتی، عدم ثبات و مشکلات تعادلی همراه است. بیمارانی که از این وضعیت رنج می‌برند ممکن است در راه رفتن طبیعی یا پوشیدن کفش، دچار مشکلات فراوانی باشند.

اگر هالوکس واروس بر اثر آسیب قبلی ایجاد شده باشد، زمانی که وزن بیشتری روی پا قرار بگیرد، مشکلات بیمار هم بیشتر می‌شود. اما گاهی اوقات هالوکس واروس علامت خاصی ندارد؛ یعنی مشکل به حدی نیست که فرد در استفاده از پای خود یا در وضعیت سلامت عمومی خودش مشکلی داشته باشد. معمولاً در این مواقع درمان لازم نیست.

علائم بیماری هالوکس واروس

دلایل ابتلا به هالوکس واروس 

این عارضه ممکن است مادرزادی باشد (از ابتدای تولد، همراه با فرد باشد)، یا این که به خاطر یک آسیب خاص یا استفاده‌ی طولانی مدت از کفش نامناسب ایجاد شود.

آسیب‌هایی که ممکن است باعث هالوکس واروس شوند، شامل انواع ترومای بلانت (ضربه) یا سوختگی‌های شدید هستند که ماهیچه‌ها و تاندون‌ها را منقبض می‌کنند. التهاب مفاصل یا سایر بیماری‌های التهابی هم گاهی اوقات منجر به هالوکس واروس می‌شوند.

هالوکس پا ممکن است بر اثر جراحی ناموفق انحراف شست(هالوکس والگوس)، متعاقب جراحی پلی‌داکتیلی (انگشت اضافه در پا) یا برداشت استخوان سزاموئید (کنجدی) از انگشت شست ایجاد شود. البته در این بین، جراحی ناموفق هالوکس والگوس شایع‌ترین دلیل است.

درمان hallux varus

تشخیص هالوکس پا

اگر گمان می‌کنید که به این بیماری مبتلا شده‌اید، بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که به یک پزشک متخصص بیماری‌های پا مراجعه کنید.

پزشک، سوابق پزشکی شما را بررسی می‌کند تا متوجه شود که آیا قبلاً عمل جراحی برای درمان انحراف شست، پلی‌داکتیلی، یا مشکلات دیگری مربوط به پا داشته‌اید یا خیر. پزشک باید از سوابق پزشکی خانواده‌ی شما هم اطلاع پیدا کند؛ برای مثال این که یکی از خویشاوندان شما در گذشته به هالوکس واروس مبتلا شده باشد.

هالوکس واروس چگونه درمان می‌شود؟

اگر هالوکس واروس خفیف در مراحل اولیه تشخیص داده شود، آتل‌بندی مؤثر است؛ اما در مراحل پیشرفته‌تر این روش کمتر نتیجه می‌دهد. اگر بیمار نشانه‌ی خاصی نداشته باشد؛ یعنی بدشکلی خیلی نمایان نیست و انگشت هنوز انعطاف‌پذیر است، ممکن است به درمان نیازی نباشد.

اما اگر درمان لازم است و درمان محافظه‌کارانه هم مؤثر نبوده است، ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد. درمان‌هایی از این دست عبارتند از:

❇ انتقال (ترانسفر) ابداکتور هالوسیس، ماهیچه‌ای که در لبه‌ی داخلی پا قرار دارد (همان سمتی که انگشت شست بیمار به آن منحرف شده است).

❇ انتقال تاندون، عملی است که در طی آن یک تاندون به مکانی منتقل می‌شود تا به صاف شدن انگشت، کمک کند.

❇ انتقال و تغییر مسیر تاندون اکستانسور شست

❇ آزاد سازی کپسول مفصلی در سمت داخل و سفت کردن یا تقویت کپسول مفصلی در سمت خارج مثلا با استفاده از ایمپلنت های مخصوص (mini Tight rope   )

❇ در موارد شدید همراه با آرتروز ممکن است نیاز به فیوژن مفصل باشد.

 جراحی هالوکس پا برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در آینده هم بسیار مؤثر است. برای بهبودی بعد از عمل جراحی، پزشک به شما توصیه می‌کند تا حداقل به مدت دو هفته از قرار دادن وزن بر روی پای خود اجتناب کنید. عمل به توصیه‌های پزشک بعد از جراحی، بسیار اهمیت دارد و اگر بدون توجه به توصیه‌های پزشک از پای خود به صورت عادی استفاده کنید، خطر بازگشت بیماری و بی‌ثمر شدن عمل جراحی وجود دارد.

 

دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپدی ، آرتروسکوپی ، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

برای پرسش از دکتر، روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

فهرست مطالب
  • تصویر کاربر بابک شنبه ۷ بهمن ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 61 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من کل سوال های که ازتون پرسیده بودن رو دیدم شما گفتین ک جراحی عوارض داره میشه بگید آیا 6سانت عوارض داره یا 12سانت
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 3 ماه پیش)

      هر چه مقدار بیشتر عوارض بیشتر

  • تصویر کاربر سارا شنبه ۷ بهمن ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 69 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    من دو سال پیش به دلیل پیچ خوردگی مکرر مچ پا و پارگی کامل رباط جراحی بازسازی رباط مچ پا انجام دادم و تا حدود 2 ماه قبل هیچ مشکلی نداشتم. اما دو ماه قبل مجدد مچ پا به طور بدی پیچ خورد و پس از انجام ام آر آی و معاینه توسط دکتر ایشان فرمودند که باید جراحی مجدد انجام بشه و از internal brace برای ترمیم استفاده بشه چون پایداری مچ از بین رفته. جواب ام آر آی را خدمتتون ارسال می کنم. ممنون میشم بفرمایید که آیا نیازی به جراحی مجدد هست یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۷ بهمن ۲( 3 ماه پیش)

      معاینه لازمه و شاید نیاز به بازسازی با آلوگرفت باشه

  • تصویر کاربر سبحان شنبه ۹ دی ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 68 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من نقرس دارم و هر از چند مدتی یکبار مورد حمله نقرس قرار میگیرم با توجه به اینکه رژیم غذایی رعایت میکنم. این بار ک درد پاهام شروع شد دیگه مثل قبلا تمام نشد حدود یکماه هست ک درد دارم دردم کم میشه باز زیاد میشه و انگشت پام متورم میشه اگر امکان داره راهنمایی کنید. جسارتا از قرص الپرینول و گلشی سید هم استفاده میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 4 ماه پیش)

      بهتره با همکاران روماتولوژیست مشاوره کنید

      مایعات فراوان مصرف کنید

  • تصویر کاربر م.س شنبه ۹ دی ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 66 مشاهده پرسش
    سلام
    ۲۸ سال دارم و در پای راست خود دچار پارگی مینیسک داخلی شده‌ام، روند درمان مینیسک با تمرینات و فیزیوتراپی به خوبی پیش رفت میکرد اما کم کم با درد همسترینگ و سفتی آن مواجه شدم، به گونه ای که درد بیشتر و بیشتر می‌شد و هم‌چنین سوزش بسیار شدید در ناحیه مینیسک خارجی، سوزش در پشت ماهیچه ساق پا و کمی بالاتر از قوزک پا مشاهده شد و موارد بسیار آزار دهنده شد، که با تمرینات مینیسک تداخل بسیار داشت، بنابراین به تشخیص فیزیوتراپیست بخشی از کمر درگیر بود، لیزر و تمرینات برای ناحیه گودی کمر شروع شدو تمرینات مینیسک تقریبا پایان گرفت، حال با کار برروی کمر، دردهای مداوم در ناحیه ‌ی کمر ایحاد شده که به استراحت بسیار زیاد بر رفع شدن احتیاج دارد، که این سوال برایم ایجاد شده که آیا تشخیص درگیری کمر صحیح بوده و آیا بخشی از روند درمان است که این حجم درد غیرضروری را تحمل کنم؟ آیا این دردها در من باقی‌نخواهد ماند؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 4 ماه پیش)

      به نظر من نوار عصب و عضله انجام بدین

  • تصویر کاربر احمد شنبه ۹ دی ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    سلام.پسرم 23 ماهشه، وقتی راه می‌ره احساس میکنم کف پاش کامل میچسبه به زمین و‌ قوس نداره .ولی وقتی میگیرم بغل و پاشو نگاه میکنم کمی قوس داره.وقتی راه می‌ره پای راستش کمی کج راه می‌ره و مشخصه،لطفا راهنمایی کنید عکسش هم میفرستم .
    1. تصویر کاربر احمد سه شنبه ۲۸ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      عکس
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 4 ماه پیش)

      در این سن اقدامی لازم نیست و نرمال هست

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر داورزنی شنبه ۹ دی ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 84 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر دکتر جان.من ۱ماه پیش خدمتتون رسیدم یه درد کف پا داشتم که ۶ماه پیش اسیب دیده بود پام.mriوعکس مقایسه ی نشون دادم بهتون گفتین مشکلم بر طرف شده بیشتر به خاطر استرس هست دردم.ده جلسه فیزوتراپی هم برام نوشتین کلینیک استقلال انجام داد دو جلسه هم شاک ویو زدم.کفی طبی مخصوص هم گرفتم.از یک ماه پیش تا الان بهتر شدم ولی فعالیت زیاد میکنم کمی درد برمیگرده.حالا الان میتونم فوتسال بازی کنم یا صبر کنم تا بهبودی کامل .گزارش mriهم ارسال کردم براتون.ممنون از وقتی که میزارین
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ دی ۲( 4 ماه پیش)

      خیلی به تدریج و از دویدن شروع کنید . بعد به فوتسال برسین

  • تصویر کاربر الهام شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 71 مشاهده پرسش
    سلام ،وقتتون بخیر من خانمی ۲۸ ساله هستم که دوساله زانودرددارم وازیک سال قبل دردزانوهام شدید شده درحالی که اصلا نمی تونم بشینم وزیادراه برم درد میکنه وهنگام راه رفتن زانوم گیری کنه وفیزیوتراپی هم رفتم وپی آرپی هم تزریق کردم وانواع قرص ویتامین استفاده کردم اصلا خوب که نمیشه روز به روز بیشتر میشه چهار ماه پیش رفتم ام آر ای گفتن گرید ۳ هست الان دکتر عکس رادیولوژی گرفته گفته پیشرفت کرده باید آرتروسکوپی انجام بدید خواستم نظر شما روهم بپرسم ممنون میشم اگه جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      با این علایم فیزیوتراپی و تمرین براتون مفید هست

  • تصویر کاربر بهار شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 118 مشاهده پرسش
    با سلام.پسر من دو سال و ده ماهش هست.
    قد ۹۴. وزن ۱۴
    صافی کف پا داره که کمی هم چرخش در پاشنه به خارج و مچ به داخل خصوصا در سمت چپ ایجاد کرده.زمینه ارثی هم دارند. پیش دوتا اورتوپد بردم اولی که سریعا براش کفش طبی نوشت، دومی که فوق زانو بودن گفتن تا ۶سالگی کاری لازم نیست.پسر من یک سال و نیمگی هم به راه افتاد.
    الان میخواستم نظرتون رو بدونم و اگه لازمه زودتر برا معاینه بیارمش. مشکل خاصی رو خودش فعلا عنوان نمیکنه.کفش رو هم مدت کوتاهی پاش کردم چون نمیتونست باهاش تحرک کنه و معذب بود.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      فعلا اقدامی لازم نیست

  • تصویر کاربر سجاد شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 145 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر نادری
    سلام
    مچ پای راست بنده از ناحیه داخلی در تاریخ هشتم آذر در سالن فوتسال مورد ضربه ی محکم توپ و پای حریف قرار گرفت و حالت آسیب شبیه به پیچ خوردگی به سمت داخل و کمی جلو بود، بیشترین مقدار درد کمی جلوتر از قوزک داخلی به سمت روی پا حس میشود.
    بعد از مراجعه به پزشک اورژانس و عکس برداری آتل تجویز شد، مراجعه ی بعدی یک هفته بعد انجام شد و عکس رادیولوژی کنترلی گرفته شد که با توجه به عکس کنترلی جدید و کاهش تورم و کبودی دکتر تجویز به باز شدن آتل و تنها مراقبت با باند کشی نمودند
    اما همچنان درد در آن ناحیه حس میشود هرچند قابل مقایسه با روز اول مصدومیت نیست
    لطفا جنابعالی نظر خود را نسبت به عکسهای رادیولوژی در روز مصدومیت و یک هفته پس از مصدومیت اعلام بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      نیاز به معاینه هست 

      می تونید فیزیوتراپی برین و اگه درد ادامه پیدا کرد ام آر آی انجام بدین

  • تصویر کاربر مصطفی شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 111 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر عزیز
    با شروع شدن فصل سرما کف پاهام یخ میکنه
    میشه راهنمایی کنید علت و راه درمان چیست ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      بررسی و معاینه لازمه 

      حد اقل یک آزمایش کامل خون نیاز هست

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر کبری پنجشنبه ۲۷ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    ۳۳سالمه وزنم ۱۰۹ قدم ۱۵۹

    انگشت شست پای چپم به سمت بیرون انحراف خفیف داره دکتررفتم گفت مشکل خاصی نیست برام یه کفی کفش نوشت وبرای دردناپرکسن تجویزکردن برام اتل تجویزنکردن.انحراف ازبین میره
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۷ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      بدون جراحى انحراف اصلاح نمى شه

  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۵ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت استاد گرامی
    همسر من 29سالشه و از کودکی پاهاش هالوکس و الگوس داشته و بعد از بارداری نیز بدتر شده و دچار درد شدید هست و سایز کفشها نیز تغییر کرده خواستم بدونم چه کار باید انجام بده ایا فقط عمل لازم داره یا راه درمان داره و اینکه هزینه عمل چقدر هست و ایا بعد از عمل احتمال داره مجددا این مورد برگرده؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲۵ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      درود

      عمل لازمه 

      احتمال عود زير ٥-١٠ درصد هست 

      هرينه ها رو بعد از معاينه و بررسى هاى لازم عرض مى كنم

  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    شصت پای چپ مادرم به سمت بیرون انحراف دارد و کفش تنگ نمی پوشد و کفش پنجه پهن گرفتیم اضافه وزن دارد بهترین وسیله برای درمان و از کجا تهیه کنیم را اعلام بفرمایید با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      درود

      با كفش و وسيله اصلاح نمى شه

      اگر اذيت مى كنه ايشان رو بايد جراحى بشن

  • تصویر کاربر ناصر چهارشنبه ۱۸ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام، من قصد جراحی هالوکس دارم و شغلم فروشنده پوشاک هستم. میخواستم بدونم چه مدت نیاز به استراحت دارم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۸ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      درود

      دو هفته

  • تصویر کاربر فریبا پنجشنبه ۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    با عرض سلام
    با توجه به اینکه هر ۲ پای من نیاز به عمل جهت رفع استخوان شست پا داره و از اونجایی که کف پاهام صاف هست. و راویه انحراف شست ۳۴ و ۴۴ درجه هستش، ایا امکان عود وجود داره بعد از عمل؟و اینکه چه مدت بعد میشه از کفشهای پاشنه دار به صورت گاهی استفاده کرد؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      اگر كف پا صاف باشه بايد همزمان اون هم اصلاح بشه تا امكان عود كم بشه

      در هر حال احتمال عود به صفر نمى رسه ولى حد اقله

      براى پوشيدن پاشنه بلند ٤-٦ ماه وقت نيازه 

      با احترام

  • تصویر کاربر نرگس جمعه ۲۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 269 مشاهده پرسش
    سلام روزبخیر
    دکتر جان من هالوکس والکوس ارثی دارم و الان با مطالبی که خوندم دیدم راه اصلی جراحی است سوال برام پیش اومد که من پوستم حساسه و اصولا جای زخم و ... روی پوستم میمونه آیا جای این عمل هم میمونه ؟ و چقدر برش میخوره ؟ضمنا ما خانم ها بعد از نقاهت عمل میتونیم کفش پاشنه دار بپوشیم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      در سى درصد موارد نمى تونيد پاشنه بلند بپوشيد

      رد زخم بدى نمى مونه

      با احترام

    2. تصویر کاربر نرگس پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      ممنون از پاسخگویی شما
      من الان ۳۴ سالمه آیا بنظرتون بهتره چند سال صبر کنم به امید پیدا شدن روش جدیدتر درمان که ریسک و نقاهت و ... کمتر باشه یا نه بهتره تا سایر انگشتان منحرف نشده عمل کنم ؟ راستش با خوندن کامل سوالا و مشکلات پیش اومده و دیدن فیلم جراحی خیلی ترسیدم
      ممنون
    3. تصویر کاربر نرگس پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      من الان ۳۴ سالمه آیا بنظرتون بهتره چند سال صبر کنم به امید پیدا شدن روش جدیدتر درمان که ریسک و نقاهت و ... کمتر باشه یا نه بهتره تا سایر انگشتان منحرف نشده عمل کنم ؟ راستش با خوندن کامل سوالا و مشکلات پیش اومده و دیدن فیلم جراحی خیلی ترسیدم
      ممنون
    4. تصویر کاربر نرگس پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      من الان ۳۴ سالمه آیا بنظرتون بهتره چند سال صبر کنم به امید پیدا شدن روش جدیدتر درمان که ریسک و نقاهت و ... کمتر باشه یا نه بهتره تا سایر انگشتان منحرف نشده عمل کنم ؟ راستش با خوندن کامل سوالا و مشکلات پیش اومده و دیدن فیلم جراحی خیلی ترسیدم
      ممنون
    5. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بهتره زودتر عمل كنيد و فيلم جراحى هم نبينيد 

      با احترام

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر جمعه ۲۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    بنده امیرم ۱۸ ساله
    دیروز عمل اصلاح هالوکس والگوس برای هر دو پا داشتم و الان میخواستم ببینم بعد از بهبودی کامل میتونم ورزش رزمی کار کنم یا خیر؟یعنی ورزش رزمی با ضربات سنگین مثل کیک بوکسینگ و موی تای خطری برای استخوان ترمیم شده ی شست پا داره؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      اگر دامنه حركتى خوبى به دست بياد بله مى تونيد

      با احترام

  • تصویر کاربر فرزانه دوشنبه ۱۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    روزتون بخیر
    باتوجه به پاسخهایی که از شما خواندم و عدم گچ گیری ما من سه فرزند خردسال دارم آیا میتوانم عمل کنم یا توصیه می‌فرمائید صبر کنم تا فرزندانم بزرگتر شوند با توجه به دردی که بسیار ناراحت کننده است. و حداکثر زمان مراقبت اولیه چقدر می باشد.
    با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      با اين مقدار ناراحتى عمل كنيد

      دو هفته اول استراحت بيشترى لازمه ولى از همون اول راه خواهيد رفت

      با احترام

  • تصویر کاربر فرهاد پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    سلام دکتر مادرم.
    پین ها را از پاهایشان درآوردن دو ماه بعد از عمل
    عملشان هم دی ماه بود و بعد از اینکه پین ها را درآوردن گفتند یک ماه از این پابندها هالکوس ببندند انگشت دوم پایشان هم که تا شده بود گفته بودند با چسب ببندند تا یک ماه که الان باز کردند دیگه گفتند نیازی نیست ولی هنوز باد شدید داره و داره کج میشه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      تورم انگشت دوم مى تونه تا شش ماه بعد از عمل ادامه داشته باشه

      اگه تا يك ماه ديگه بهتر نشدن بايد مجدد معاينه بشن و راديوگرافى انجام بشه

      با احترام

  • تصویر کاربر سیما دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 294 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر وقتتون بخیر ، بنده چندین ساله انحراف شدید شست پا و انگشت اول و دوم پای سمت راست دارم و پای سمت چپم ۱سالی هست که انحراف پیدا کرده و این بیماری کاملا ارثی هست تو خانوادم، میخواستم هر دو رو با هم عمل کنم فقط نگرانی دارم از این که بعد از عمل چه طور کارهای شخصیم رو میتونم انجام بدم ؟ گچ میگیرین دو تا پا رو ؟ایا عمل دو پا سخت نیست ؟ و شما تو کدوم بیمارستان عمل میکنین؟ و دکتر برای من که ازثی هست ایا امکان داره بعد از جراحی باز به شکل اول برگرده؟ ایا بعد از دوره نقاهت مثل سابق فعالیت و راه رفتن امکان پذیره؟پیشاپیش سپاس از راهنماییتون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      مى شه دو طرف رو عمل كرد

      گچ نمى گيرم.با كفش مخصوصى مى تونيد از همون اول راه برين

      حدود ١٠٪؜ احتمال عود وجود داره

      مى تونيد بعد از عمل و بهبود به زندگى معمولى برگرديد

      با احترام

    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      مى شه دو طرف رو عمل كرد

      گچ نمى گيرم.با كفش مخصوصى مى تونيد از همون اول راه برين

      حدود ١٠٪؜ احتمال عود وجود داره

      مى تونيد بعد از عمل و بهبود به زندگى معمولى برگرديد

      با احترام

    3. تصویر کاربر سیما دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      دکتر کدوم بیمارستان عمل میکنید؟
    4. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      بيمارستان مهراد

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری