منو

علت و درمان درد عضله تیبیالیس قدامی چیست؟

عضله تیبیالیس قدامی از قسمت جلوی ساق می‌گذرد. این تاندون در قسمت جلویی و داخلی مچ پا قرار دارد. ماهیچه و تاندون همراه با یکدیگر پا را به سمت بالا خم می‌کنند. این بیماری هنگامی پیش می‌آید که تاندون در اثر استفاده بیش از حد یا آسیب‌دیدگی مچ پا ملتهب می‌شود. اگر این حالت درمان نشود؛ ممکن است تاندون پاره شده و درمان آن بسیار سخت‌تر شود. در برخی موارد، این عضله به قدری ضعیف می شود که فرد دچار افتادگی پا یا drop foot می گردد.

وظیفه عضله تیبیالیس قدامی چیست؟

ماهیچه درشت‌نئی پیشین یا عضله تیبیالیس قدامی در هنگام راه رفتن و دویدن پس از تماس پاشنه با زمین منقبض می شود و سرعت انتقال از مرحله برخورد پاشنه به زمین تا میانه ی گام را کند می کند.. هم‌چنین مچ پا را در مرحله میانه ی گام محکم می کند  و باعث می‌شود پا و مچ پا مانند یک فنر انرژی را ذخیره کرده و باز گردانند.

یکی دیگر از وظایف عضله تیبالیس قدامی آماده نگاه داشتن پا برای تماس با زمین است در هنگامی که پا هیچ تماسی با زمین ندارد اما همین دو عملکرد از مهم‌ترین و محتمل‌ترین مواردی هستند که ممکن است باعث مصدومیت فرد شوند. البته مصدومیت تیبالیس قدامی مشکل شایعی نیست.

در پژوهشی که روی بیش از ۲۰۰۰ دونده مصدوم انجام شد، لیستی از ۲۶ مصدومیت شایعتر به دست آمد. کشیدگی عضله یا التهاب تاندون تیبالیس قدامی در این ۲۶ مصدومیت رایج جایی نداشت.

سندرم افتادگی پا

عوامل زمینه ساز آسیب عضله تیبیالیس قدامی

  • این بیماری بیشتر برای زنان پیش می‌آید
  • احتمال ابتلا در افراد میان‌سال و سالمند بیشتر است
  • احتمال ابتلا در افرادی با قوس کف پای زیاد، بیشتر است.

علائم تاندونیت یا کشیدگی عضله تیبیالیس قدامی

  • درد عمیق در قسمت داخلی و جلویی مچ پا و قسمت رویی پا
  • احساس ضعف در مچ پا
  • تورم قسمت داخلی و جلویی مچ پا
  • تشدید علائم با راه رفتن و انجام فعالیت‌های ورزشی

تشخیص مصدومیت تیبالیس قدامی

مصدومیت‌های کمی هستند که در آن‌ها قسمت جلویی ساق یا مچ پا دچار درد می‌شود. اولین روش امتحان این موضوع این است که بندهای کفش خود را شل کنید و مطمئن شوید که آن‌ها را به درستی بسته‌اید.

ممکن است در مواردی زیاد سفت بستن بند کفش‌ها باعث حالتی شود که به آن «فشار بند کفش» می‌گویند. در چنین شرایطی قسمت جلویی مچ پا درد می‌گیرد و می‌توان آن را با صدمه ی تاندون تیبالیس قدامی واقعی اشتباه گرفت. اگر احساس درد در ناحیه تیبالیس قدامی به دلیل کفشتان ایجاد شده باشد یعنی خوشبختانه مشکلی از این نظر وجود ندارد.

دو مصدومیت دیگری که ممکن است با علائم مشابه اتفاق بیفتند، بسیار جدی‌تر هستند.

تشخیص مصدومیت تیبالیس قدامی

شکستگی تنشی قدام استخوان تیبیا (Stress Fracture)

اولین مصدومیت ذکر شده، شکستگی تنشی استخوان تیبیاست؛ منظور از این آسیب، شکستگی معمولی که در لبه داخلی استخوان درشت‌نی پیش می‌آید نیست بلکه نوعی از شکستگی است که در «لبه جلویی» ساق پا (یا به اصطلاح پزشکی در سطح قدامی) اتفاق می‌افتد.

چنین شکستگی‌هایی به این دلیل مشکل‌ساز می‌شوند که در قسمت تحت کشش استخوان رخ می‌دهند. یعنی فشار ناشی از تحمل وزن، ترک ایجادشده روی استخوان را از هم باز می‌کند و ترمیم آن را بسیار سخت می‌کند.

شکستگی تنشی استخوان تیبیا دردی شدید و موضعی در لبه جلویی استخوان ساق پا ایجاد می‌کند. اگر روی این ناحیه فشار وارد کنید، دردناک خواهد شد.

در مواردی ممکن است انقباض‌های ماهیچه‌ای نیز وجود داشته باشد اما این نوع  شکستگی تنشی همیشه باعث احساس درد هنگام لمس استخوان تیبیا می‌شود.

شکستگی تنشی قدام استخوان تیبیا (Stress Fracture)

سندرم کمپارتمان

دومین و آخرین نوع مصدومیتی که باید در نظر گرفت سندرم کمپارتمان است. این نکته بسیار مهم است:

اگر به طور مداوم در ناحیه بیرونی ساق  خود احساس درد داشته باشید و به همراه آن احساس بی‌حسی، گز گز و سوزش پا، سرما و… نیز وجود داشته باشد؛ باید به پزشک مراجعه کنید.

هنگامی که نیام عضله تیبالیس قدامی، خیلی کوچک باشد؛ سندرم کمپارتمان اتفاق می افتد.

هنگامی که در حال انجام فعالیت‌های ورزشی هستید، جریان خون جاری در عضله افزایش می‌یابد و عضله متورم شده و به نیام آن فشار وارد می‌کند. فشار مضاعف ایجادشده در این پوشش باعث احساس درد می‌شود.

✔ نکته خوبی که وجود دارد این است که سندرم کمپارتمان را می‌توان به راحتی با انجام آزمایش فشار کمپارتمان تشخیص داد. در روند انجام این آزمایش با استفاده از یک سوزن، فشار درون عضله ی ‌ فرد هنگام انجام حرکات ورزشی (یا فعالیت‌های بدنی) اندازه‌گیری می‌شود.

درمان این حالت معمولا جراحیست.

درمان درد و تاندونیت تیبالیس قدامی

فرض می‌کنیم که شما توانستید به درستی بیماری خود را از میان بیماری‌های ذکرشده تشخیص دهید و حالا می‌دانید که دچار التهاب تاندون تیبالیس قدامی هستند یا فقط دچار یک کشیدگی ساده عضلانی شده‌اید. حال باید روش درمان این بیماری را بدانید.

از آن‌جایی که این نوع مصدومیت بسیار کمیاب است؛ هیچ مقاله علمی برای ارزیابی روش‌های درمانی آن وجود ندارد اما به‌هرحال به دلیل آن که تیبالیس قدامی نقشی ساده و مشخص در روند دویدن دارد؛ می‌توانیم از قانون‌های عمومی و مشابه دیگری که برای دیگر مصدومیت‌های ناشی از دویدن استفاده می‌شود، بهره ببریم.

در اجرای این روش درمانی، دو هدف در نظر گرفته شده است: اولین هدف، کاهش میزان فشار روی ناحیه مصدوم است و دومین هدف این است که این ناحیه قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر شود.

کاهش فشار  روی عضله تیبالیس قدامی

کاهش فشار روی عضله تیبالیس قدامی، کار نسبتا ساده‌ای است.

اگر دچار تاندونیت تاندون تیبالیس قدامی شده باشید؛ باید بدانید که هنگام دویدن و برخورد پای مبتلا  با زمین، صدایی شبیه سیلی زدن شنیده می‌شود.

این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که عضله و تاندون نمی‌خواهند خود را در معرض استرس ناشی از کاهش سرعت «ضربه زدن» قرار دهند.

دو روش برای مقابله با این وضعیت وجود دارد:

✅ روش اول پوشیدن کفش‌هایی است که شیب پاشنه تا نوک انگشتانشان کم باشد و

✅ روش دوم انتخاب سطح نرم تر برای دویدن است.

تأثیر کفش بر سلامت تیبالیس قدامی

 پاشنه کوتاهتر کفش میزان نیروی مکانیکی وارد شده به مچ پا را در هنگام تماس پاشنه با زمین، کاهش می‌دهد و دویدن روی سطح نرم‌تر باعث می‌شود  میزان نیروی واردشده برای «ضربه زدن» پا،  در طول زمان بیشتری توزیع شود و میزان اوج فشار وارد شده به تیبالیس قدامی نیز کاهش یابد.

حرکات ورزشی مناسب برای التهاب تاندون تیبالیس قدامی

برای تقویت قدرت عضله تیبالیس قدامی و به منظور تقویت عضله و تاندون ناحیه موردنظر باید ورزش کنید.خوشبختانه بدون نیاز به هیچ تجهیزات خاصی می‌توانید این کار را انجام دهید.

برای این منظور دو تمرین عالی وجود دارد:

✅ روی پاشنه راه رفتن

✅ بلند کردن انگشتان پا در مقابل دیوار

⬅ برای انجام تمرین روی پاشنه راه رفتن، کفش‌های خود را در بیاورید و با استفاده ار ماهیچه‌های ساق پا، قسمت جلویی پا را از زمین بلند کنید و روی پاشنه‌های خود راه بروید (ترجیحا روی فرش، چمن یا سایر سطوح نرم).

⬅ می‌توانید برای شروع، مسافت ده متر را سه یا چهار بار طی کنید و با تقویت ماهیچه‌ها و گذشت زمان، به تدریج مسافت پیموده‌شده را افزایش دهید.

⬅ برای بلند کردن انگشتان پا باید حدود سی سانتی‌متر از یک دیوار فاصله بگیرید و پشت به آن بایستید. سپس آرام آرام به سمت دیوار خم شوید تا شانه‌هایتان با آن برخورد کند.

⬅ حالا از ماهیچه‌های ساق  خود برای بلند کردن قسمت جلویی پا کمک بگیرید و مچ‌های پا، زانوها، مفصل‌های ران و شانه‌های خود را با زاویه از دیوار در یک راستا نگه دارید.

⬅ این حرکت باعث انقباض اکسنتریک عضله می شود و به همین دلیل انجام آن‌ برای پیشرفت سرعت بهبود تاندون، توصیه می‌شود.

⬅ برای شروع می‌توانید سه ست پانزده‌تایی با سرعت کم و سه ست پانزده‌تایی با سرعت بالا بزنید و با گذشت زمان آن را به سه ست سی تایی با سرعت کم و سه ست سی تایی با سرعت زیاد برسانید.

سایر درمان های تاندونیت تیبیالیس قدامی

اگرچه تمرکز اصلی برنامه‌های توان‌بخشی روی تقویت عضله ی تیبالیس قدامی و کاهش فشار وارد بر آن است اما چند روش دیگر هم وجود دارند که می‌تواند به افزایش سرعت ریکاوری کمک کنند.

چسب فشاری (Kinesiology or kinesio tape)

می‌توانید با استفاده از چسب ورزشی، تاندون تیبالیس قدامی را ببندید و فشار وارد بر آن را کاهش دهید. تکه باریکی از این چسب را ببرید و آن را در ناحیه بالای قسمت میانی پا بچسبانید و در امتداد طولی تاندون تیبالیس قدامی ادامه دهید تا به انتهای ناحیه موردنظر برسید.چسب فشاری برای التهاب تاندون تیبالیس قدامی

در قسمتی از چسب که از مفصل مچ پا عبور می کند، کشش کامل ایجاد کنید چون می‌خواهید از ویژگی‌های کشسانی نوار برای تقویت تیبیالیس قدامی بهره ببرید.

جوراب واریس

پوشیدن جوراب‌های واریس نیز توصیه می شود.

فشار و بازخورد لمسی روی پوست ممکن است به روند تحریک عضلات ساق در دوران بهبودی کمک کند.

برخی دونده‌ها اعتقاد دارند انجام این موارد می‌تواند برای مصدومیت‌های تاندون آشیل و عضلات پشت ساق نیز مفید باشد. با توجه به این‌که تیبالیس قدامی همتای این واحدهای  عضله-تاندون  در سمت جلوی بدن است، امتحان آن ضرری ندارد.

دکتر غلامرضا نادری

متخصص جراحی پا و مچ پا

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما لطفا قد، وزن و سن خود را در متن سوال درج کنید همچنین از پرسيدن سوالاتى كه جنبه اورژانس دارند اجتناب كنید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سجاد شنبه ۲۵ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 133 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر نادری
    سلام
    مچ پای راست بنده از ناحیه داخلی در تاریخ هشتم آذر در سالن فوتسال مورد ضربه ی محکم توپ و پای حریف قرار گرفت و حالت آسیب شبیه به پیچ خوردگی به سمت داخل و کمی جلو بود، بیشترین مقدار درد کمی جلوتر از قوزک داخلی به سمت روی پا حس میشود.
    بعد از مراجعه به پزشک اورژانس و عکس برداری آتل تجویز شد، مراجعه ی بعدی یک هفته بعد انجام شد و عکس رادیولوژی کنترلی گرفته شد که با توجه به عکس کنترلی جدید و کاهش تورم و کبودی دکتر تجویز به باز شدن آتل و تنها مراقبت با باند کشی نمودند
    اما همچنان درد در آن ناحیه حس میشود هرچند قابل مقایسه با روز اول مصدومیت نیست
    لطفا جنابعالی نظر خود را نسبت به عکسهای رادیولوژی در روز مصدومیت و یک هفته پس از مصدومیت اعلام بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ آذر ۲( 3 ماه پیش)

      نیاز به معاینه هست 

      می تونید فیزیوتراپی برین و اگه درد ادامه پیدا کرد ام آر آی انجام بدین

  • تصویر کاربر معصومی دوشنبه ۱۷ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 78 مشاهده پرسش
    باعرض سلام و وقت بخیر
    درتمرین ورزشی انگشت شست پای چپ به دلیل افتادن وزن بدن روی پا به شدت رو به بیرون تا شد قد ۱۶۱و وزن ۵۳کیلو سن ۲۲ سال
    پس از ۱۲ روز درد و کبودی مختصر برطرف نشد
    عکس گرفته شد و دکتربیمارستان توجه خاصی نه به صحبت بنده داشتن نه به عکس گرفته شده اما احتمال ترک استخوان هست دامنه حرکتی انگشت تقریبا ۲۰تا۳۰درصد شده از دکتر میخوام لطفا جواب سوال بنده رو بدن که چه کار باید بکنم اصلا بااین مشکل درمان های خانگی هم انجام میدم ولی میترسم درد بمونه و انگشتم به حالت قبل برنگرده و نتونم دیگه ورزش کنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۷ مهر ۲( 5 ماه پیش)

      رادیوگرافیتون لطفا!

  • تصویر کاربر اعظم پنجشنبه ۱۶ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 129 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکترمن چن ساله دردخاراشیل دارم وقبلا ام آر ای کردم الان دردش شدیده تا۲دقیقه راه میرم بایداستراحت کنم وزنم زیاده ایاحتمابایدعمل کرد یابافیویوتراپی خوب میشه قبلا شاک ویو انجام دادم ولی الان خیلی پشت پام برجسته ودردداره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۱۶ شهریور ۲( 6 ماه پیش)

      با این سابقه احتمالا نیاز به جراحی هست

      البته قبلش وزن کم کنید

  • تصویر کاربر هادی شنبه ۳ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 141 مشاهده پرسش
    سلام و وقت شما بخیر اقای دکتر
    من 16 تیرماه دو قوزک پای راستم دچار شکستگی شد طبق عکس شماره 1 و 2 همون روز به بیمارستان مراجعه کردم و جراح ارتوپد گفت که حتما باید جراحی بشه و پیچ و پلاک هم میخواد و گفتش که رباط های پام هم پاره شده دیگه نگفت کدوم رباط ها همون روز جراحی کردن و پیچ و پلاک هم گذاشتن طبق عکس شماره 3 دو هفته بعد پانسمان پام رو باز کردن و بخیه ها رو کشیدن و یک ماه هم پام داخل گچ بود بعد از باز کردن گچ دوباره از پام عکس گرفتن عکس شماره 4 بعد از عکس گرفتن 20 جلسه فیزیوتراپی رفتم برای به دست اوردن قدرت حرکتی مچ پام چون مچ پام اصلا خم و راست نمیشد خیلی تاثیری نداشت و خیلی کمکی به بازگشت قدرت حرکتی مچ پام نکرد در واقع خودم داخل منزل خیلی بهتر تمرین میکردم اخر مهر ماه دکتر جراح گفتن چون وضع استخوان هات خوب بوده میشه تمام پیچ و پلاک رو در اورد و با جراحی اخر مهرماه همه رو از پام خارج کردن عکس شماره 5 دو هفته بعد از خارج کردن پیچ و پلاک هستش الان بعد از گذشت تقریبا پنج ماه و خورده ای هنوز هم حرکت مچ پام کامل نشده حتی با وجود تمرین های زیادی که انجام میدم حین تمرین کردن مچ پام قسمتی که با انگشت اشاره توی عکس مشخص کردم (عکس شماره 6) خیلی درد میگیره و همچنان مچ پام خیلی ورم داره که حتی نمیتونم کفش بپوشم ورم کم شده ولی نه اونقدری که بشه کفش پوشید که بازم طبق عکس شماره 7 ورم مشخصه قسمت کادر سبز رنگ هم دکتر روی اشیل پام جراحی هم انجام داده طبق گفته خود دکتر سوزن های بلندی رو به اشیل پام زدن که خشکی اشیل پام از بین بره و به قولی خودشو ول کنه که به خم راست شدن مچ پام کمک بشه ولی من همچنان نه میتونم تند راه برم یا بدوم یا حتی حرکت های ورزشی مثل اسکوات رو انجام بدم چون مچ پام همچنان محدودیت حرکتیش از بین نرفته وحتی اونقدری خم نمیشه که بتونم از دستشویی ایرانی استفاده کنم مخصوصا صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب این خشکی و محدودیت حرکتی خیلی بیشتره در کل بخوام بگم 40 تا 50 درصد مچ پام خم میشه یه نکته دیگه ای هم که جراح به من گفتن و خیلی ناراحت شدم این بود که گفت بعد از چند سال مچ پام ارتروز میگیره چون عوارض شکستگی مچ پا همینه
    میخوام نظر شما رو راجب همه این چیزایی که مطر کردم بدونم از محدودیت حرکت مچ پام تا ارتروز وغیره
    درضمن من خواستم حضوری خدمت برسم ولی اصلا وقت ندارید طبق گفته منشیتون
    سپاس از وقت شما
    1. تصویر کاربر هادی یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سن 28 سال
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش)

      اول قطعا معاینه لازمه 

      در مورد شما حتما یک سی تی اسکن اسپیرال هم لازمه که انجام بشه 

    3. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش)

      اول قطعا معاینه لازمه 

      در مورد شما حتما یک سی تی اسکن اسپیرال هم لازمه که انجام بشه 

    4. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش)

      اول قطعا معاینه لازمه 

      در مورد شما حتما یک سی تی اسکن اسپیرال هم لازمه که انجام بشه 

    5. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش)

      اول قطعا معاینه لازمه 

      در مورد شما حتما یک سی تی اسکن اسپیرال هم لازمه که انجام بشه 

    6. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش)

      اول قطعا معاینه لازمه 

      در مورد شما حتما یک سی تی اسکن اسپیرال هم لازمه که انجام بشه 

    7. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش)

      اول قطعا معاینه لازمه 

      در مورد شما حتما یک سی تی اسکن اسپیرال هم لازمه که انجام بشه 

    8. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش)

      اول قطعا معاینه لازمه 

      در مورد شما حتما یک سی تی اسکن اسپیرال هم لازمه که انجام بشه 

    9. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش)

      اول قطعا معاینه لازمه 

      در مورد شما حتما یک سی تی اسکن اسپیرال هم لازمه که انجام بشه 

    10. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش)

      اول قطعا معاینه لازمه 

      در مورد شما حتما یک سی تی اسکن اسپیرال هم لازمه که انجام بشه 

    11. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش)

      اول قطعا معاینه لازمه 

      در مورد شما حتما یک سی تی اسکن اسپیرال هم لازمه که انجام بشه 

    12. تصویر کاربر هادی یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش)
      اقای دکتر نوبت دهی میره واسه سال بعد ماه سوم تا اون موقع خیلی طول میکشه چه کار کنم تا زودتر بتونم بیام؟
    13. تصویر کاربر هادی سه شنبه ۲۲ آذر ۱( 1 سال پیش)
      اقای دکتر نظر کلی شما راجب مسائلی که بیان کردم چیه؟
    14. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۳ دی ۱( 1 سال پیش)

      شما نوبت رو بگیرید و بعد برای تسریع مراجعه به منشی من پیامک بدین

    15. نمایش سایر 13 پاسخ
  • تصویر کاربر اسلامی سه شنبه ۱۸ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیراسلامی هستم 28ساله آقای دکتر من از بچگی مچ پام درد می‌کنه بطوری که از بچگی شبا باید پاهامو ببندم و الان چند وقته زانو درد هم گرفتم مثلا ده دقیقه راه میریم مچ پام اذیت میشه و سختمه راه برم عکس گرفتم گفتن انحراف هست میخواستم بدونم نیاز به عمل داره آقای دکتر ؟ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۱۸ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      تنها بر اساس رادبوگرافى نمى شه تصميم گرفت و معاينه لازمه 

  • تصویر کاربر مژده چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلام من مدت یک هفته احساس درد وکشیدگی روی پا دارم از وسط پا تا کمی بالا تر روی ساق قسمت بیرونی پا یه خط تقریبا صاف درد و کشیدگی داره
    1. تصویر کاربر مژده پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      چرا جواب نمیدن؟؟؟
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۳ خرداد ۱( 1 سال پیش)

      اشاره نكردين كه ضربه خورده يا نه

      در هر صورت بايد معاينه بشين 

      حتما بايد دقت بشه كه آيا درد از كمر انتشار داره يا نه 

    3. تصویر کاربر مژده دوشنبه ۲۳ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      نه ضربه خورده نه هیچ اسیب ظاهری و فیزیکی فقط یه دفعه درد شروع شد و روی پام هست یه بالا یا کمر نمیرسه
    4. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱( 1 سال پیش)

      اگرظرف ٥-٧ روز بهتر نشد بايد معاينه بشين 

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر فاطمه یکشنبه ۲۹ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 539 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر ببخشید من 10 ماه پیش متاتارس پنجمم شکست و 50 روز در گچ بود الان همون قسمت پام ورم کرده ولی درد نداره و میتونم روش راه برم ایا موضوع جدی ایه و باید به دکتر مراجعه کنم یا با استراحت خوب میشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۹ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      بهتره با راديوگرافى مجدد به دكترتون مراجعه كنيد

  • تصویر کاربر اسماعیل شنبه ۶ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    باسلام.اقای دکتر من 5ماه پیش تو والیبال پام پیچ خورد دودفعه گچ گرفتم که دفعه دومی امپول نیز هم زد.الان موقه راه رفتن یا دویدن دردی ندارم فقط میخام چهارزانو بزنم یا توالت برم نمیتونم بشینم یعنی مچ پای راستم تا حد کمی بالا میره وقتی رو کف زمین باشه یا نماز میخام بخونم نمیتونم ،لطفا راهنماییم کنید دکترای اینجا هیچی سردرنمیارن ،ام ار ای هم رفتم نشون دادم الان 6/5ماهه که هنوز خوب نشدم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۶ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      معاينه لازمه 

  • تصویر کاربر فاطمه جمعه ۱۹ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    باسلام وخدا قوت
    درست زیر غوزک پام نزدیک به کف پا حدود دوسانتی متری کف پام یک نقطه درد میکند که کمی کبود است و وقتی میخوام کفشم را بپوشم نمیتوانم و درد میکند این نشان چیست؟
    ممنون از همراهیتون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۹ آذر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      علل متفاوت داره و نيازمند معاينه و بررسى است

  • تصویر کاربر نیما شنبه ۱۳ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام
    من دوماه پیش ۲۱ شهریور بود حدودا من پام پیچ خورد و یه خورده شکست(موبرداشت) بعد الان که دارم سه هفتس بدون هیچ چیزی راه میرم پام قسم مچ درد میکنه و هی قرچ قرچ صدا میده و وقتی میخوام قسمت جلوی پام و بلند کنم پاشنه درد میگیره یا موقعی که راه میرم پاشنم دیر عمل میکنه و درد میکنه لطفا کمک کنید و اگه ورزشی که مناسب هست و بگید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۳ آذر ۰( 2 سال پیش)

      درود

      راديوگرافى جديد و ام آر آى لازمه 

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری
پرسش از دکتر