منو

آیا غضروف مچ پا قابل ترمیم است؟

ورزشکاران معمولا در ناحیه زانوهای خود به OCD یا ضایعه غضروفی مچ پا دچار می شوند، اما به دلیل این که بسیاری از افراد (نه تنها ورزشکاران) پیچ خوردگی های مچ پا را نادیده می گیرند، آسیب غضروف مچ پا نیز شایع است.

از آن جایی که غضروف توانایی بسیار کمی در ترمیم خود دارد، اگر آسیب غضروفی درمان نشود، می تواند تا مرحله فرسایس استخوانی یا مفصلی پیشروی کرده و به استئوآرتریت (آرتروز) منجر شود.

آسیب غضروفی محدود به یک گروه سنی خاص نیست. آسیب برای تمامی افراد، پیر و جوان، ورزشکار یا کارمندان دفاتر (پشت میز نشین) محتمل است. یک پیچ خوردگی شدید در مچ پا می تواند به OCD منجر شود.

هنگامی که آسیب مکرر بوده، یا به اندازه کافی شدید است یا نادیده گرفته می شود غضروف فرسوده شده و قطعاتی از آن جدا می شوند این وضعیت به تماس شدیدا دردناک استخوان بر روی استخوان منجر می شود.

علائم آسیب به غضروف مچ پا

فردی که دچار آسیب در غضروف مچ پا می شود درد، تورم و سفتی در مچ پای خود احساس می کند. این التهاب می تواند خفیف تا شدید باشد. همچنین مچ پا می تواند قرمز، گرم و به شدت دردناک شود. محدوده حرکات مچ پا نیز می تواند محدود شود که در آن صورت فرد قادر نخواهد بود تا به آسانی مچ پای خود را حرکت دهد.

علت درد غضروف مچ پا

اگر غضروف آسیب دیده یا فرسوده شده باشد، مفصل دردناک و سفت شده و با کاهش دامنه حرکت می شود. در آرتروز شدید ، غضروف هیالین می تواند به طور کامل از بین رفته و مفصل آسیب دیده را بدون بازسازی خود رها کند. این اتفاق باعث می شود استخوان ها به یکدیگر ساییده شوند.

استئوفیت ها نیز ممکن است به دلیل استرس اضافی در انتهای استخوان ها در حاشیه مفصل ایجاد شوند. این امر منجر به درد قابل توجه، از دست دادن حرکت و عملکرد ضعیف می شود.

اهمیت غضروف

غضروف بافتی سفید و اتصال دهنده است که در میان مفاصل و بسیاری از بخش های بدن دیده می شود. برای مثال بینی و گوش ها به ترتیب نسبتا و کاملا از غضروف تشکیل شده اند. غضروف در میان مفاصل به عنوان یک ماده بالش مانند عمل کرده و از استخوان ها در برابر ساییدگی و ضربه حمایت می کند.

همچنین، غضروف استخوان ها را نیز در کنار یکدیگر نگه می دارد. غضروف، استخوان نیست بلکه بافتی سفت و منعطف است که به آسانی آسیب می بیند. هیچ جریان خونی به غضروف نمی رود و همین، علت سفید بودن آن است. غضروف به دلیل نداشتن جریان خون، هنگامی که آسیب دیده یا پاره می شود به آسانی التیام نمی یابد.

ورزشکار

عمل غضروف مچ پا چیست؟

آرتروسکوپی مچ پا جراحی کم تهاجمی است که بسیاری از مشکلات مچ پا را تشخیص داده یا درمان می کند. مشکلات رایج شامل عفونت، آسیب، آرتروز، شرایط التهابی و علائم ناشناخته مچ پا است. در آرتروسکوپی مچ پا از آرتروسکوپ با یک دوربین کوچک برای مشاهده قسمت داخلی مفصل مچ پا استفاده می شود. ابزارهای ویژه به پزشك شما اجازه می دهد تا از طریق برش های كوچك مشكلات مفصلی را درمان كند. آرتروسکوپی مچ پا می تواند علائم را تسکین داده و دامنه حرکتی را بازگرداند.

آرتروسکوپی مچ پا یک جراحی رایج است، اما شامل برخی از خطرها و عوارض بالقوه است. قبل از انجام آرتروسکوپی مچ پا تمام گزینه های درمانی خود را در نظر بگیرید.

سایر اقدامات جراحی که ممکن است انجام شود

پزشک شما ممکن است نمونه برداری نیز انجام دهد. نمونه برداری شامل برداشتن نمونه سلول یا بافت و آزمایش آن از نظر سرطان و سایر بیماری ها است.

ممکن است برای یک بیماری مچ پا نیاز به جراحی باز (آرتروتومی مچ پا) داشته باشید که پزشک شما نمی تواند آن را با آرتروسکوپی درمان کند. جراحی باز شامل ایجاد یک برش طولانی تر است که به شما اجازه می دهد تا مچ پا را به طور مستقیم مشاهده و درمان کنید.

عمل غضروف مچ پا

چرا آرتروسکوپی مچ پا انجام می شود؟

پزشک ممکن است در صورت مشخص نشدن علت، آرتروسکوپی مچ پا را برای تشخیص علائم مچ پا توصیه کند. آرتروسکوپی مچ پا اولین انتخاب برای درمان بیماری های مچ پا نیست.

پزشک شما ممکن است آرتروسکوپی مچ پا را برای تشخیص یا درمان موارد زیر توصیه کند:

  • عفونت مفصل مچ پا که آرتریت سپتیک نیز نامیده می شود
  • آسیب دیدگی مفصل مچ پا، از جمله شکستگی، پارگی رباط ها، پارگی غضروف و آسیب های بیش از حد
  • اشکال التهابی آرتروز، از جمله آرتریت روماتوئید
  • بدن های سست، از جمله قطعات استخوان و قطعات غضروف
  • آرتروز یا بیماری مفصل دژنراتیو که تجزیه غضروف و استخوان است
  • سینوویت، یا التهاب پوشش داخلی مفصل
  • علائم ناشناخته مچ پا از جمله: درد، تورم، قفل شدن، گرفتگی و…

چه کسی آرتروسکوپی مچ پا را انجام می دهد؟

جراحان ارتوپدی و جراحان پا و مچ پا آرتروسکوپی مچ پا را انجام می دهند. جراحان ارتوپدی به طور ویژه برای درمان مشکلات استخوان ها و مفاصل آموزش دیده اند.

علت آسیب غضروف مچ پا

غیر عادی بودن راستای مچ پا (انحراف)

گاهی اوقات این مورد مادر زادی بوده و گاهی نیز ناشی از التیام پس از یک آسیب می باشد. این وضعیت باید به وسیله جراحی و درمان تصحیح شود.

آسیب و استفاده بیش از حد

افتادن بر روی پله ها، پیچ خوردن مچ پا، رها شدن یک جسم و افتادن آن بر روی مچ پا همه این موارد می توانند سبب آسیب دیدن غضروف مچ پا شوند. همان طور که ممکن است بدانید ورزشکاران در زمینه فوتبال، راگبی، تنیس و کشتی بیش ترین احتمال ابتلا به این وضعیت را دارند. هر گونه ورزشی مانند بسکتبال یا بدمینتون که شامل ارتباط تماسی بالا یا دویدن و پریدن باشد نیز جز این موارد به حساب می آید.

نداشتن تحرک

هنگامی که فرد به طور معمول تحرک ندارد، آتروفی عضلانی (ضعیف شدن) تنها موردی نیست که برای او اتفاق می افتد. مفاصل جهت سالم ماندن نیاز به تحرک دارند. مدت های طولانی بی تحرکی و نداشتن فعالیت نیز ممکن است به غضروف مچ پا آسیب برساند.

چاقی

بدن ما در سازگار شدن و تنظیم کردن خود فوق العاده است اما وزن بیش از حد سبب بسیاری از پیچ خوردگی ها در اعضای بدن از جمله استخوان ها و مفاصل (مخصوصا ناحیه مچ پا) می شود. مفاصل مچ پا مفاصلی هستند که وزن بدن را تحمل کرده و هر باری که فرد راه می رود این مفاصل او را حمایت می کنند. بدن افراد چاق تحت فشار فیزیکی بیشتری است، به همین دلیل هم احتمال بیشتری برای ابتلا به آسیب غضروفی در مچ پای خود دارند.

بیشتر بخوانید: نرمی غضروف کشکک از علائم تا درمان

عوارض آسیب غضروفی مچ پا

آسیب غضروفی می تواند به موارد زیر منجر شود:

#همارتروز یا خونریزی در مفصل

در موارد حاد، یک قطعه از غضروف جدا و میان مفصل گیر می کند. این وضعیت سبب قفل شدن مفصل و خونریزی می شود. همچنین، در این مورد مچ پا کبود به نظر می رسد.

#فشار اضافی بر روی استخوان ها

فشار اضافی بر روی استخوان ها می تواند به ایجاد خار استخوانی یا استئوفیت نیز منجر شود. این خارهای استخوانی در حاشیه مفصل تشکیل شده و سبب درد شدیدتر و اختلال بیش تر در عملکرد مچ پا می شوند. این وضعیت مانند چرخ دنده هایی است که بر روی یکدیگر فشار آورده اما حرکت نمی کنند و از آن جایی که بر روی هم دیگر خراش می اندازند صدا می دهند.

#ضایعه غضروفی مچ پا

در این مورد یک حفره در غضروف ایجاد می شود. این حفره مانند همه حفره ها می تواند بزرگ تر شده و به حدی برسد که تمام غضروف از بین رود. هنگامی که غضروف به طور کامل از بین می رود، مفاصل اجزای بالش مانند خود را از دست داده و استخوان ها بر روی هم ساییده می شوند و این وضعیت بسیار دردناک است. مفاصل مچ پا مفاصلی هستند که وزن را تحمل می کنند و در صورتی که غضروف آن ها آسیب ببیند بیمار قابلیت راه رفتن خود را از دست خواهد داد. مفاصل جهت سالم ماندن نیاز به تحرک دارند. مدت های طولانی بی تحرکی و نداشتن فعالیت نیز به غضروف آسیب می رساند.

تشخیص آسیب غضروفی

تمایز آسیب غضروفی از دیگر مشکلات (مانند آسیب رباط یا ضایعات استخوان های تحت غضروفی) می تواند دشوار باشد، زیرا تمامی این موارد علائمی مشابه به هم دارند. برای تایید آسیب غضروف، فرد پس از معاینه توسط متخصص با رادیوگرافی ساده بررسی می شود. در صورتی که با منفی بودن جواب، درد بیش از ۲ ماه ادامه یابد تصویر برداری های سی تی اسکن و ام آر آی انجام می شوند.

ام آر آی و سی تی اسکن آسیب غضروف، آسیب استخوان های زیر غضروف یا شکستگی قطعه ای از استخوان یا غضروف را که بسیار دردناک نیز می باشد نشان می دهند. همچنین، فردی که به این وضعیت دچار است، هر موقع که مچ پای خود را حرکت می دهد، صدایی تق تق مانند تولید می کند.

درمان درد مچ پا

درمان درد غضروف مچ پا

چندین گزینه درمانی برای درمان OCD همانند دیگر مشکلات مچ پا وجود دارد، از جمله:

#داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی

پزشک جهت کاهش درد و التهاب بیمار مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی را تجویز می کند.

#فیزیوتراپی

فرد معمولا به یک فیزیوتراپ ارجاع داده می شود تا عضلات خود را تقویت کرده، محدوده حرکتی مفصل خود را دوباره به دست آورده و حس تعادل خود را افزایش دهد.

#استراحت دادن به مچ پا و انجام حرکات جایگزین

جهت به حداقل رساندن درد، فرد باید از انجام فعالیت هایی که سبب درد مچ پا می شوند خودداری کند. برای مثال می توان به جای استفاده از پله از آسانسور و به جای راه رفتن دوچرخه سواری را انتخاب کند.

#مفصل بندها (آتل یا بریس)

مفصل بندها قطعاتی پلاستیکی یا چرمی هستند که از مفاصل مچ پا محافظت کرده و به طرز قابل توجهی درد را در آن ناحیه کاهش می دهند.

#یخ

در موارد حاد فرد می تواند ۳ تا ۴ بار در روز به مدت ۲۰ دقیقه بر روی مچ پای خود کمپرس یخ قرار دهد. این کار باید فورا پس از فعالیت جسمانی صورت گیرد.

#جراحی

هنگامی که درمان ها و داروها جهت کمک به تسکین درد و بهبود تحرک کافی نیستند، باید جراحی بر روی مچ پا صورت گیرد. با آرتروسکوپی مچ پا می توان قطعات غضروفی را خارج کرد و بستر ضایعه را سوراخ سوراخ کرد تا سلول های بنیادی از کف ضایعه به آن نفوذ کنند و سبب ترمیم گردند. جراحی  باز مچ پا نیز می تواند یک راه حل باشد. برای مواردی که آسیب شدید تر و وسعت ایتلا زیاد است، ممکن است پیوند غضروف تنها راه حل باشد.

داروی غضروف ساز مچ پا

امروزه مکمل هایی وارد بازار شده به نام گلوکزامین و یا به اصطلاح (داروهای غضروف ساز) که این مکمل ها قادر به ساخت غضروف و یا ترمیم غضروف هستند. افراد از گلوکوزامین سولفات به صورت خوراکی برای درمان بیماری دردناک ناشی از التهاب، تجزیه و از بین رفتن غضروف (آرتروز) استفاده می کنند. گلوکوزامین یک ترکیب طبیعی است که در غضروف یافت می شود و دارای بافت سفتی که مفاصل را محکم می کند.

موارد استفاده از گلوکزامین برای:

  • آرتروز: مصرف خوراکی سولفات گلوکوزامین ممکن است برای افرادی که مبتلا به آرتروز زانو هستند درد را کاهش دهد. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است به کاهش سرعت تخریب مفصل زانو مرتبط با آرتروز کمک کند. از دیگر مزایای مکمل گلوکوزامین سولفات برای آرتروز مفصل ران، ستون فقرات، دست یا مچ پا است.
  • روماتیسم مفصلی: تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف خوراکی گلوکوزامین هیدروکلراید ممکن است درد مربوط به آرتریت روماتوئید را کاهش دهد. با این حال، محققان بهبود التهاب یا تعداد مفاصل دردناک یا متورم را مشاهده نکردند.

غضروف مچ پا

آرتروسکوپی با هدف ترمیم OCD در ارتوپدی

متاسفانه بدون انجام جراحی، OCD بدتر و بدتر خواهد شد. پیشرفت این مشکل تا حدی که نیاز به تعویض کامل مفصل باشد مطلوب نیست. آرتروسکوپی می تواند آسیب غضروفی را ترمیم کرده و فرد به وسیله استراحت و درمان می تواند هر چه سریع تر به کیفیت قبلی زندگی خود و فعالیت های روزانه اش برسد.

پس از جراحی آرتروسکوپی

جهت تسکین درد و التهاب، به مدت چند روز به فرد دارو های مسکن خوراکی داده می شود. بخیه ها ۱ تا ۲ هفته پس از جراحی برداشته می شوند. در این مرحله، پزشک معالج توصیه هایی را در ارتباط با محدوده حرکتی، ورزش های مچ پا و فیزیوتراپی به بیماران خود ارائه می دهد که برای آن ها ایده آل می باشند.

بسته به شرایط بیمار، ممکن است او بتواند فورا پس از جراحی دوباره بر روی پاهای خود راه برود یا به مدت چند هفته آن ها را بالا نگه داشته و وزنی بر روی آنها قرار ندهد.

دوران نقاهت آرتروسکوپی غضروف مچ پا

۷۰ تا ۹۰ درصد بیمارانی که تحت عمل آرتروسکوپی برای درمان ضایعه ی غضروف مچ پا (OCD) قرار گرفته اند نتایجی عالی بدست آورده اند. فرد می تواند این انتظار را داشته باشد که بعد از گذشت چند روز پس از جراحی به سر کار خود برگردد. البته این در صورتی است که فشاری بر روی پاهای او وارد نشود.

اکثر بیماران به ۱ الی ۲ هفته زمان جهت بهبودی نیاز دارند. بهترین کار پرسیدن در مورد شرایط خود از پزشک است. فرد زمانی می تواند دوباره رانندگی کند که قادر به قرار دادن وزن بر روی پاهای خود بوده و مصرف دارو های مسکن نارکوتیک (مخدر) را قطع کرده است.

در صورتی که فرد ورزشکار بوده و یا شدیدا به ورزش کردن علاقه مند است باید انتظار حداقل ۴ تا ۶ ماه و گاه تا یک سال را برای برگشتن به ورزش مورد علاقه خود داشته باشد. این مدت نیز باید با فیزیوتراپی همراه باشد.

 

دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپدی ، آرتروسکوپی ، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما لطفا قد، وزن و سن خود را در متن سوال درج کنید همچنین از پرسيدن سوالاتى كه جنبه اورژانس دارند اجتناب كنید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۱۷ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. من رضا هستم ۴۱ ساله با وزن ۸۳ کیلو. دو سال پیش پام هنگام ورزش پیچ خورد و پامو یک سال میشه بخاطر آسیب ocd به روش آرتروسکوپی عمل کردم ولی خوب نشد و الان شدیدا هم درد داره و هم به زانوم فشار و درد میاره.
    واقعا درمونده شدم و بخاطر این موضوع مدتیه افسرده شدم. ممنون میشم کمکم کنید. از تبریز.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۷ مهر ۲( 5 ماه پیش)

      برای معاینه حضوری و بررسی نوبت بگیرید

  • تصویر کاربر ستاره شنبه ۳ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 122 مشاهده پرسش
    سلام خانم ۳۸ ساله هستم از اراک حدود ۳ ماه پیش بخاطر ایستادن زیاد و کفش نامناسب‌ هردو مچ پای من درد گرفت البته درد ناحیه مچ پا و قوزک سمت چپم بیشتر بود تکون میدادم و دست میزدم درد نداشت وقتی راه میرفتم فقط درد میکرد حس میکردم درد از درون قوزک پامه ام ار ای گرفتم و به چندتا دکتر نشون دادم تشخیص یکی کندگی غضروف بود و گفتن با دارو رفع میشه تشخیص یکی هم خوردگی غضروف بود و گقتن با prp درمان میشه الان من حدود یک ماهه درمان دارویی رو شروع کردم ولی بهتر نشده ۱۰ جلسه فیزیوتراپی هم رفتم ولی خوب نشد نظر شما برای بهبود زودتر و بهتر کدوم روش هست ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر ستاره شنبه ۲۶ آذر ۱( 1 سال پیش)
      ...
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۳ دی ۱( 1 سال پیش)

      ممکنه نیاز به جراحی آرتروسکوپی باشه ولی معاینه دقیق و دیدن تصاویر حتما لازمه

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Rm چهارشنبه ۱۱ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    با سلام آقا چهل ساله وبا وزن۶۰کیلو، درد پا در ناحیه مفصل مچ پای راست بدلیل رانندگی زیادو چند ساله باماشین آلات معدنی وفشار زیادبر روی مچ پا دارم آیا نیاز به جراحی دارم وتوصیه شما برای بهبودوترمیم مفصل آسیب دیده چیست
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۱ آبان ۱( 1 سال پیش)

      بررس و معاینه لازمه 

  • تصویر کاربر محمدی جمعه ۷ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    با سلام و درودخدمت شما
    خانمی ۲۸ ساله هستم ،با وزن 66 کیلو .که مچ پای چپم ۲ماه پیش پیچ خورد. طبق عکس برداری معلوم شد که تاندون و رباط مچ پام به شدت آسیب دیده بود ،دکتر 15 روز گچ گیری رو تجویز کرد بعد از باز کردن گچ همچنان درد و ورم مچ پام زیاد شد به حدی که نمیتوانم روی پا بایستم کل پاشنه ی پام درد میکنه دکتر باز ام ار ای نوشت بعد از گرفتن ام ار ای معلوم شد که این درد ،درد رباط نیست بلکه غضروف مچ پام شکستگی داره ،تجویز دکتر 10 جلسه فیزیوتراپی بود ولی من بعد از 3 جلسه فیزیوتراپی درد استخوان پام شدیدتر شده و باز به دکتر مراجعه کردم ایشان گفتند تلاش اخر باز گچ گیری به مدت 50 روز ،غضروف درست میشه با گچ گیری .
    حالا خواهش و درخواستی که از شما اقای دکتر بزرگوار دارم این است که آیا شکستگی غضروف با گچ 50 روزه قابل ترمیم هست یا نه بیهوده است چون هنوز گچ گیری رو انجام ندادم .
    و اینکه عملش چگونه است (چون دکتر گفت نهایتا عمل باید انجام شود )
    لطفاً شما هم نظرتون رو راجب درمان بگین ممنون میشم🙏🙏🙏🙏
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۷ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      فعلا فيزيوتراپى و مگنت نواپى و استفاده از اير كست و پرهيز از وزن گذارى كامل روى پا توصيه مى شه و درمان طولانى هست و تا شش ماه زمان مى بره 

  • تصویر کاربر کاوه جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.
    من پیچ خوردگی چند سال پیش در مچ پای چپ دارم. با چند تا دکتر مشورت کردم . ام آر آی و که دیدند، گفتند که آرتروسکوپی تنها راه حلشه . برای مشاوره و جراحی چجوری ازتون مشورت بگیرم؟
    چند ساله این مشکلو دارم و تقریبا یک سال میشه حتی پیاده روی هم اذیتم می‌کنه . نمیخوام هیچ روش دیگه ای بجز جراحی امتحان کنم . لطفاً راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      از طريق همين وبسايت نوبت اينترنتى چند ماه ديگه رو بگيريد بعد به شماره واتساب منشى من كه در وبسايت هم اومده پيام بدين و بفرماييد كه عمل لازم دارين و ايشان نوبت رو جلو مى اندازه 

  • تصویر کاربر سارا شنبه ۲۷ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر. من 20 روزه پام دچار پیچ خوردگی شد اولش درد و تورم زیاد داشت بعد مدتی دردش کم شد بعدش که ام آر ای انجام دادم و جوابش بردم پیش دکتر گفت مفصل آسیب دیده و یک آمپول ازون ترابی برام انجام داد با 15 جلسه فیزیوتراپی و مچ بند آتل دار. ولی هنوز دو جلسه فیزیوتراپی رفتم هیچ تغییری نکرده. به نظرتون اگه رباط ها پاره شده باشه فیزیوتراپی باعث ترمیم آن میشه. ممنونم راهنماییم کنین
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۷ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      امکانش هست بله و ده جلسه فیزیو رو کامل کنید.اون ازون تراپی کار بیهوده و غیر علمی بوده

  • تصویر کاربر سوری یکشنبه ۱۴ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام
    من 38 سالمه در اثر ورزش مچ پام پیچ خورد که بعد از مراجعه به دکتر عنوان کردند برای چند وقت بسته بشه حدود یکسال بعد با توجه به درد در این ناحیه نهایتا ام آر آی گرفتم و گفتند که یک تیکه حدود یک سانتی از غضروف سیاه شده و باید جراحی بشه و حدود دوماه روی زمین نزاشتمش و بعد از اون هم حدود سه ماه با عصا راه رفتم ولی متاسفانه باز هم احساس درد داشتم
    اینبار به سفارش پزشک معالجم به یکی از پزشکان دیگه مراجعه کردم و ایشون هم از خونم یکسری سلول جدا کردند و توی پام تزریق کردند و یک جوراب واریس و مچبند هم برام نوشتند که دارم ازشون استفاده میکنم ولی باز هم متاسفانه هیچ نشانی از بهبودی نیست
    لطفا راهنمایی کنید
    متشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۴ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      قطعا اين تزريق جواب نمى داده 

      وبايد جراحى بشين 

  • تصویر کاربر اویس شنبه ۶ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام من۳۶ سالمه مچ پا و نازک نی پام چهار ماه پیش شکست عمل کردم پیچ پلاک گذاشتن بعد از دو ماه نیم یکی از پیچا خارج شد بعد سه ماه شروع کردم راه رفتن اوایل هر روز داشت بهتر میشد فیزوتراپی هم شروع کردم یه هفته درد اینقدر وحشتناک شده به زرو پامو زمین میزارم بیشتر دردم رو همون دوتا پلاکیه که داخل پامه به شدت منو اذیت میکنه لطفا راهنمایی کنید🙏🏻 البته یه مقداری خیلی کمی پوستم کبود شده که دکتر گفت مورگاته عکسم دوباره گرفتم گفت طبیعیه ضمنا خیلی خیلی لنگ میزنم این لنگ زدن تا کی ادامه داره
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۶ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      بعد از برداشتن پيج سين دسموزتون باز شده 

      بليد مجدد پيچ بزارن و تا حداقل نه ماه بگذارند پيچ بمونه و حتى ترجيحا اصلا درش نيارن 

  • تصویر کاربر فاطمه سه شنبه ۲ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر مادرم دیشب مچ پاشون آسیب دیده دکتر رفتن گفتن مچ پاشون شکسته چون غضروفش از بین رفته آیا جایگزینی هست که دوباره بتونن راحت راه برن؟ چقدر طول میکشه تا به حالت عادی برگردن!؟ چون سنشون بالاس جوش میخوره؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      راديوگرافى لطفا

  • تصویر کاربر منصوره چهارشنبه ۳ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام .یکسال ونیم پبش پای چپم پیچ خورد.سه هفته گچ گرفتم.ولی بعد از اون هرازگاهی مخصوصا بار زیاد که بر می داشتم کمی ورم می کرد وهنگام دو زانو نشستن تق تق صدا می کرد.تا اینکه شش ماه پیش باز دکتر رفتم گفتن که تکه ای از غضروفت جداشده.ودر عکس یه تیکه تیره دیده میشود ( فک کنم خونرسانیش مشگل پیدا کرده).وباید سه تا شش ماه اتل ببندید 50 درصداحتمال بهبودی دارد.وپزشک دیگری گفت عملش سنگینه وممکنه سود زیادی نبری.اگه درد نداره به همان حال رهایش کن.الان نمی دونم باید چیکار کنم.می ترسم .لطفا راهنمایی بفرماییددرضمن 52 سال دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۳ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      بايد معاينه كنم و تصاوير سى تى اسكن رو ببينم 

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری
پرسش از دکتر