منو

برای درمان آرتروز چه باید کرد؟

آرتروز شایع ترین بیماری مزمن مفاصل است. این بیماری می تواند هر مفصلی را درگیر کند ولی اغلب در زانوها، مفاصل ران، کمر و گردن، مفاصل کوچک انگشتان و قاعده شست دست و شست پا اتفاق می افتد. در این مقاله به بررسی انواع روش های درمان آرتروز می پردازیم.


در مفاصل نرمال، یک بافت محکم به نام غضروف، انتهای هر استخوان را می پوشاند. غضروف سطحی صاف و صیقلی برای حرکت مفصل فراهم می آورد و مانند یک بالشتک بین استخوان ها عمل می کند. در بیماری آرتروز، غضروف تخریب و سبب درد، تورم و اشکال در حرکت مفصل می شود.

با پیشرفت بیماری، به مرور زمان، استخوان نیز ممکن است دچار تغییراتی شود و خارهای استخوانی ایجاد گردند. قطعات کوچک استخوان یا غضروف می توانند کنده شده، در داخل مفصل شناور گردند. فرایند التهابی ایجاد شده سبب تولید مواد و آنزیم هایی می شود که باعث تخریب باز هم بیشتر غضروف می گردد. در مراحل نهایی آرتروز، غضروف کاملا از بین رفته، استخوان به استخوان ساییده شده صدمه بیشتر به مفصل و درد بیشتر رخ می دهد.

اگر چه آرتروز در تمام سنین رخ می دهد، در افراد مسن تر از ۶۵ سال شایعتر است. فاکتورهای خطر شایع عبارتند از افزایش سن، چاقی، آسیب قبلی به مفصل، استفاده بیش از حد از مفصل، ضعف عضلات ران و ژنتیک.

از هر دو فرد بالغ یک نفر در طول زندگی خود دچار علائم آرتروز  زانو می شود. از هر چهار فرد بالغ، یک نفر تا سن ۸۵ سالگی مبتلا به آرتروز مفصل ران می شود. از هر ۱۲ نفر با سن ۶۰ سال یا بیشتر یک نفر دچار آرتروز مفاصل دست می شود.

علائم آرتروز

علایم آرتروز، بسته به مفصل درگیر و شدت درگیری آن فرق می کند. با این وجود شایع ترین علایم آرتروز عبارتند از درد و خشکی مفصل خصوصاً هنگام صبح یا پس از استراحت، این علایم اغلب به مرور زمان ایجاد می شوند. بعضی از علایم شایع عبارتند از :

❇ دردناکی، خشکی مفصل ها، خصوصا زانوها، مفاصل ران و کمر. پس از عدم فعالیت یا به دنبال فعالیت بیش از حد

❇ کاهش دامنه حرکتی مفصل یا خشکی آن که با به حرکت کاهش می یابد.

❇ صدای غیر عادی در مفصل در زمان حرکت مفصل

❇ تورم خفیف اطراف مفصل

❇ درد که پس از فعالیت یا در اواخر روز شدیدتر است

علائم مفاصل مختلف به صورت های متفاوت بروز می کنند که در زیر نمونه هایی ذکر شده است

آرتروز مفاصل ران

درد در ناحیه کشاله ران یا نشیمنگاه و گاهی در کناره ران یا زانو حس می شود.

علائم آرتروز در زانو ها

 صدای شبیه ساییده شدن، رنده شدن در هنگام خم و راست کردن زانو ایجاد می شود.

آرتروز در انگشتان دست

 وجود برآمدگی های استخوانی در لبه مفاصل سبب تورم و دردناکی و حتی قرمزی مفاصل انگشتان می شود. ممکن است در قاعده شست دست نیز درد وجود داشته باشد.

علائم آرتروز در پا ها

درد و حساسیت در قاعده شست پا محل اتصال آن با استخوان های کف پا حس می شود. ممکن است مچ و انگشتان نیز متورم شوند.

درد توام با خشکی ناشی از آرتروز

درد توام با خشکی ممکن است انجام کارهای روزمره و معمول را در خانه یا محل کار دشوار سازد. کارهای ساده ای نظیر خزیدن به داخل رختخواب، باز کردن درب جعبه غذا، گرفتن ماوس کامپیوتر یا راندن اتومبیل ممکن است تقریباً غیر ممکن شود.

اگر مفاصل اندام های تحتانی گرفتار شوند فعالیت هایی مانند راه رفتن، بالا رفتن از پله ها و بلند کردن اشیا می تواند مشکل شود. ابتلای انگشتان و مفاصل دست. گرفتن و نگه داشتن اجسام مانند مداد، و انجام کارهای ظریف دستی را دشوار می سازد.

بسیاری از مردم بر این باورند که آثار و عواقب آرتروز غیر قابل اجتناب هستند و بنابراین هیچ اقدامی برای مدیریت آن انجام نمی دهند. اگر برای جلوگیری از تخریب مفصل درمان درد و افزایش انعطاف پذیری اقدامی نشود. علائم آرتروز می توانند مانع کار، فعالیت در زندگی اجتماعی و خانوادگی شوند.

عوارض آرتروز بر سلامت عمومی

درد، کاهش تحرک، عوارض داروها و سایر عوامل همراه آرتروز می توانند اثر منفی بر سلامت فرد بگذارند، از جمله:

❌ دیابت و بیماری قلبی

درد زانو و ران ممکن است باعث کاهش فعالیت فرد، افزایش وزن و چاقی شود. چاقی می تواند باعث ایجاد دیابت، بیماری قلب و افزایش فشار خون گردد.

❌ خطر زمین خوردن در بیماران دچار آرتروز

بیماران دچار آرتروز ۳۶ درصد بیش از افراد سالم زمین می خورند و خطر شکستگی در آنها ۲۰% بیشتر است. بیماران مبتلا به آرتروز عوامل خطری دارند که آنها را بیشتر در معرض زمین خوردن قرار می دهند مانند: کاهش عملکرد مناسب مفصل صنف عضلانی و اختلال در تعادل. عوارض جنبی داروهایی که برای کاهش درد احساس می شوند نیز می تواند منجر به زمین خوردن فرد شوند. مثلا مصرف ضد دردهای مخدر سبب گیجی و عدم تعادل می شود.

عوامل ایجاد آرتروز

بعضی از عواملی که به بروز آرتروز کمک می کنند عبارتند از :

۱- ژن ها

برخی صفات ژنتیک ممکن است فرد را در معرض خطر بیشتر ابتلا به آرتروز قرار دهند. مثلا ممکن است یک نقصان در تولید پروتئین سازنده غضروف، منجر به بروز آرتروز زودرس شود.

۲- وزن

اضافه وزن، فشار بیشتری روی زانوها و مفاصل ران می آورد. سالها اضافه وزن داشتن می تواند باعث تسریع تخریب غضروف مفصلی شود. مشخص شده است که بافت چربی اضافه مواد التهابی در بدن تولید می کنند که به مفاصل صدمه می زند.

۳- آسیب ها و استفاده بیش از حد از مفاصل

حرکات مکرر یا صدمات وارد شده به مفاصل (شکستگی، جراحی یا پارگی رباط ها) می تواند منجر به آرتروز شود. مثلا بعضی ورزشکاران به طور مکرر دچار صدمات رباط ها می شوند که این مسأله می تواند باعث تسریع تخریب غضروف شود.

بعضی شغل ها که نیازمند سر پا ایستادن های طولانی مدت، خم شدن های مکرر یا برداشتن اجسام سنگین هستند نیز می توانند تخریب غضروف را  تسریع و تشدید کنند. عدم تعادل و توازن های صنف عضلات حمایت کننده از مفصل هم می تواند باعث اختلال در حرکت و نهایتاً تخریب غضروف مفصلی گردد.

۴- سایر عوامل

مانند بیماریهای استخوانی و مفصلی مثل آرترویت روماتوئید (روماتیسم)، بعضی بیماریهای متابولیک مثل هموکروماتوز (که در آن بدن آهن اضافی جذب می کند)، یا اکرومگالی (که در آن بدن بیش از حد هورمون رشد ترشح می کند).

درمان قطعی آرتروز زانو

آرتروز زانو یک بیماری پیشرونده است که در آن غضروف در اطراف استخوان های یک مفصل تجزیه می شود. با گذشت زمان، استخوان ها شروع به ساییده شدن می کنند و خار استخوان ایجاد می شود. باعث افزایش درد و سفتی و احتمالاً از دست دادن تحرک وجود خواهد داشت.

گزینه های مختلف درمانی می توانند به مدیریت آرتروز کمک کنند. پزشک بسته به نیازهای فردی و مرحله آرتروز و سرعت پیشرفت بیماری که فرد تجربه می کند، نوع درمان را توصیه می کند. 

باید این نکته را در نظر داشت که برای افراد با اضافه وزن اولویت با کاهش وزن در افراد با اضافه وزن استو در صورت کنترل درد، انجام ورزش هایی که باعث تقویت عضلات و مفصل زانو می شود.

۱_ درمان دارویی آرتروز زانو 

اگر علائم جزئی باشد، استامینوفن یا سایر داروهای بدون نسخه (OTC) اغلب می توانند درد را تسکین دهند. ممکن است پزشک تمرینات خاصی را برای کمک به ایجاد قدرت و تحرک توصیه کند.

آرتروز زانو

در صورتیکه مصرف مسکن و انجام ورزش موثر نباشد، پزشک فیزیوتراپی، داروهای ضد التهاب، تزریق کورتیکواستروئیدها یا اسید هیالورونیک را برای شما تجویز کند. 

 

درمان می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مصرف مسکن ها
  • شرکت در جلسات فیزیوتراپی برای ایجاد یا حفظ قدرت و انعطاف پذیری
  • بستن زانوبند برای کاهش فشار بر سطح مفاصل
  • پوشیدن کفش برای کاهش فشار بر زانو

در این مرحله، ممکن است لازم باشد که برای جلوگیری از درد، فعالیتهای روزانه را تطبیق داده یا تغییر دهید.

۲_ درمان قطعی آرتروز زانو با جراحی  

در این اینجا، غضروف یا بطور قابل توجهی کاهش یافته یا به طور کامل از بین رفته است. فرد می تواند همچنان از داروهای مسکن استفاده کند. عصا، واکر یا بریس می تواند به آنها کمک کند تا متحرک بمانند. پزشک ممکن است جراحی را برای جایگزینی یا تنظیم مجدد مفصل توصیه کند. در صورت پاسخگو نبودن موارد بالا بیمار وارد فاز بعدی درمان یعنی جراحی می شود:

_ آرتروسکوپی 

در این جراحی کم تهاجمی با دوره نقاهت پایین، پزشک قسمت های آسیب دیده را حذف می کند.
 

_ جراحی تعویض مفصل 

در آرتروپلاستی، مفصل آسیب دیده با یک مفصل مصنوعی جایگزین می شود.

درمان ارتروز

تشخیص آرتروز

شرح حال بالینی بیمار

اطلاعات لازم که به تشخیص آرتروز کمک می کنند، عبارتند از :

  • توصیف علائم
  • جزئیات نحوه آغاز درد و علایم
  • جزئیات سایر مشکلات طبی موجود
  • محل درد، خشکی مفصلی با سایر علایم
  • نحوه اثر علایم بر فعالیت های روزمره زندگی
  • لیست داروهای مورد مصرف

معاینه و تست های تشخیصی آرتروز

حین معاینه پزشکی مفاصل و دامنه حرکتی انها را بررسی می کند و به دنبال نقاط حساس، دردناک یا تورم می­گردد. پزشک نحوه قرارگیری و راستای ستون فقراست و گردن را نیز بررسی می کند.

۱- کشیدن مفصلی، معمولا برای تشخیص آرتروز لازم نیست ولی گاهی برای فرد سایر علل درگیری مفصلی مانند عفونت، نقرس و … کمک کننده است.

۲- رادیوگرافی، رادیوگرافی ساده صدمات و سایر تغییرات مربوط به آرتروز را نشان می دهد.

۳- MRI، می تواند غضروف مفصلی را به خوبی نشان دهد و مراحل اولیه آرتروز به تشخیص کمک کند (همیشه لازم نیست انجام شود).

درمان قطعی آرتروز مچ پا

آرتروز مچ پا دردناک و ناتوان کننده است. این عارضه معمولاً بر افرادی که قبلاً مچ پایشان و غضروف مفصل آسیب دیده است، رخ میدهد. با از بین رفتن غضروف، فضای بین استخوان ها باریک می شود و استخوان ها شروع به ساییدن به یکدیگر می کنند. این باعث درد، سفتی و در برخی موارد تغییر شکل مفصل مچ پا می شود. در بعضی موارد پیشرفته که به درمان های غیر جراحی پاسخ نمی دهند، نیاز به جراحی دارند.

درمان قطعی آرتروز مچ پا، با جراحی

درمان های جراحی برای این بیماری شامل همجوشی مچ پا و تعویض مفصل مچ پا است. به این صورت که فیوژن مفصل را بر می دارند. استخوان ها به طور دائم به هم متصل می شوند و درد آرتروز را از بین می برد. آرتروپلاستی یا تعویض مفصل، حرکت مفصل را کنترل می کند، اما سطوح فرسوده مچ پا را با فلز و پلاستیک جایگزین می کند.

درمان آرتروز پا

درمان آرتروز پا

آرتروز یک بیماری مزمن و طولانی است. علاج قطعی وجود ندارد ولی درمان هایی وجود دارد که با آن می توان علایم را بهبود بخشید. درمان طولانی مدت این بیماری مستلزم اقدامات زیر است:

– درمان علائم مانند درد توام و خشکی مفاصل
– بهبود حرکت و انعطاف مفصل
– حفظ وزن مناسب
– انجام ورزش کافی

۱. درمان آرتروز با ورزش

یکی از مفیدترین راههای درمان آرتروز حفظ تحرک است. گرچه ممکن است دشوار باشد که به تمرین ورزش فکر کنیم در حالی که مفاصل دردناک هستند، تحرک یک بخش بسیار مهم درمان آرتروز می باشد. مطالعه معلوم کرده اند که فعالیتهای ساده مانند قدم زدم یا شرکت در کلاس ورزش آسان و تفریحی می تواند درد را کم کرده، به حفظ یا به دست آمدن وزن نرمال نیز کمک کند.

✅ تمرینات تقویتی باعث قوی شدن عضلات اطراف مفصل مبتلا می شوند و بار وارد شده به مفصل را کم کرده به کاهش درد کمک می کنند.

✅ تمرینات برای دامنه حرکتی مفصل انعطاف مفصل را زیاد کرده، باعث، هر خشکی مفصل می شوند. ورزشهای اروبیک (هوازی) سطح انرزی و استقامت را بالا برده، به کاهش وزن کمک می کنند.

⚠ توجه: بیماران مبتلا به آرتروز ۱۵۰ دقیقه تمرین متوسط در هفته داشته باشند.

۲. وزن مناسب

وزن اضافه باعث افزایش بار روی مفاصل تحمل کننده وزن مانند مفاصل ران، زانوها، پاها و کمر می شود. کاهش وزن افراد مبتلا به ارتروز کمک می کند تا درد کمتری داشته باشند و باعث می شود آسیب بیشتر به مفصل کاهش می یابد. اصل اسامی در کاهش وزن مصرف کالری کمتر و انجام فعالیت جسمانی بیشتر است.

۳. کشش

کشش آهسته مفصل می تواند انعطاف پذیری مفصل را زیاد کرده، از خشکی آن ها بکاهد و درد را کم کند. ورزش هایی نظیر یوگا و تای چی ورزش های عالی برای کنترل خشکی مفصلی هستند.

۴. داروهای ضد التهابی و ضد درد برای درمان آرتروز

✳️ مسکن ها، باعث کاهش درد می شوند مثل استامنوفین، مخدرها و ترامادول

✳️ داروهای ضد التهاب غیر کورتیزونی، باعث کاهش التهاب و درد می شوند و عبارتند از آسپرین، ایپوپروفن، ناپروکسن، ساکوکسیب، ملوکسیکام، دیکلوفناک و …

✳️ کورتون ها، داروهای ضد التهاب بسیار قوی هستند که ممکن است به صورت خور د که تجویز یا مستقیماً به داخل مفصل تزریق شوند

✳️ اسیدهیالورنیک، اسید هیالورنیک به طور طبیعی در مایع مفصلی وجود دارد و باعث لغزنده سازی مفصل شده در برابر فشارهای مقاومت می کند. در ارتروز این ماده تخریب می شود. پس میتوان ترکیبات اسیدهیالورنیک را به صورت سرپایی در مطب به داخل مفصل تزریق نمود

۵. درمان آرتروز با فیزیوتراپی و کادررسانی

فیزیوتراپیست ها و کادر درمانگرها می توانند جهت کاهش در روش های مختلفی را به کار گیرند مانند:

– راه های استفاد درست از مفصل
– گرما و سرما درمانی
– تمرینات برای دامنه حرکتی و انعطاف مفصل
– استفاده از وسایل کمکی

۶. درمان های طبیعی و آلترناتیو

عبارتند از مکمل های غذایی، طب سوزنی، ماساژ، آب درمانی

۷. درمان آرتروز با جراحی

جراحی تعویض مفصل زانو ( آرتروپلاستی) می تواند مفصل تخریب شده را ترمیم و جایگزین کند

دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپدی، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

برای پرسش از دکتر، روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما لطفا قد، وزن و سن خود را در متن سوال درج کنید همچنین از پرسيدن سوالاتى كه جنبه اورژانس دارند اجتناب كنید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آرمان پنجشنبه ۳ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    جناب آقای دکتر بنده ۳۸ سال سن دارم ۱۸۰ قد و ۱۰۰ کیلو وزن. سال ۹۳ در طی تصادف استخوان ران شکست و پس از ۴ بار عمل کردن و در آخر با ریم کردن استخوان ران جوش خورد. الان ۸ سال از آخرین عملم گذشته. چند ماهی هست زانو درد شدید و کمر درد دارم ولی به خاطر نیل استخوانی MRI نمیتونم بدم. دکترم گفت که ارتروز داری و احتمالا کشیدگی رباط زانو و دیسک کمر هم گرفتی. و گفتند باید نیل رو دربیاری هرچند خیلی وقته گذشته و عمل سنگینی هستش. به نظر شما کار درستیه که نیل رو دربیارم حتی اگه ۸ سال گذشته باشه؟ در حین عمل دوباره نشکنه چون با ریم کردن نیل رو داخل ران کردند!
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۳ اسفند ۲( 1 ماه پیش)

      نيل معمولا سخت خارج نمى شه و انجام بدين 

  • تصویر کاربر پارسا یکشنبه ۱۵ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 110 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من ۲۰ سالمه بعد تقریبا یکسال بدنسازی رو شروع کردم الان جفت مفصل شونه هام و جفت مفصل آرنج ها بعد تمرین درد میگیره درد متفاوتی با درد ماهیچه ای داره
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۵ مرداد ۲( 7 ماه پیش)

      شدت تمرین رو کم کنید و بعد به تدریج بالا ببرین

  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۳ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 120 مشاهده پرسش
    سلام آقای نادری عزیز خسته نباشید
    من پسر هستم و ۱۶ سالم هست میخواستم بدونم صفحه رشد بنده هنوز باز هست یا نه و اگر باز است تا چه مقدار افزایش قد دارم؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۳ اسفند ۱( 1 سال پیش)

      تقریبا بسته شده ولی ممکنه 5-6 سانتیمتر رشد کنید

  • تصویر کاربر شجاع چهارشنبه ۱۴ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 147 مشاهده پرسش
    سلام، من۴۲ سالمه وزن ۸۵ و قد۱۶۲، حدود ۲۰ ساله هر دو انگشت شست پام درد داره، در فاصله ۲هفته بطور قرینه هردو انگشت درد گرفت. راه رفتن برایم با کفش یا بدون کفش بسیار دشوار شده، دکتر رفتم میگه آرتروز ارثی داری. وقتی درد میگرفت انگشت شست را گرفته و کمی به بیرون میکشیدم و وقتی صدا میداد دردش خیلی کمتر میشد. ولی مدتیست که پای چپم دردش زیاد شده و دیگر کشدن انگشت هم اثری نداره. یه دکتر گفت باید انگشت را به پا فیکس کنیم ولی از این کار خیلی میترسم چون دیگه نمیتونم درست راه برم و شاید براثر راه رفتن انگشتم بشکنه. لطفا راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۴ دی ۱( 1 سال پیش)

      رادیوگرافی لازمه

      یک آزمایش اسید اوریک هم بدین

  • تصویر کاربر ماریا پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    دستم به این صورت در اومده گفتن عمل کنم امکانبرگشت بعد عملم هست نظرشما برام مهمه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      بله احتمال عود هست 

      اگه درد نداريد عمل نكنيد

  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۲۲ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    با سلام .حدود 17سال پیش بر اثر تصادف مچ پای راستم شکست عمل شدم پیچ گذاشتن الان حدود 3سال هست پیچ ها رو برداشتم ولی هم مچ پا حرکت کمی داره هم درد دارم و پام خشک میشود.ازمایش هامم فرستادم با عکسام لطف میکنین ملاحظه بفرمایید .اسم بیماری رو میفرمایید؟ارتروز هست یا ارتریت روماتویید؟ و اینکه esr,وcrp ازمایشم بالاست نشانه ی عفونت و التهاب است؟بهترین روش درمان و بهبود عملکرد مچ پام رو لطفا پیشنهاد بدین؟با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۲ تیر ۱( 1 سال پیش)

      درود 

      آرتروز هست و عمل فيوژن لازمه 

  • تصویر کاربر مریم شنبه ۴ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    دخترم ۱۴ سال و ۹ ماهشه. قد ۱۵۶ و وزن ۴۵ کیلو
    قد خودم ۱۶۰ و همسرم ۱۷۸..
    هفته پیش عکس از مچ دست گرفتیم تو جواب زده قد استخوانی بالاتر از ۱۵ سال .با این تفاسیر دخترم باز هم قد میکشه جناب دکتر؟
    در حد ۴-۵ سانت ؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۹ خرداد ۱( 1 سال پیش)

      احتمالش هست ولى صفحه رشد مچ دست بسته شده 

    2. تصویر کاربر مریم یکشنبه ۲۹ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      ممنون آقای دکتر
      الان صفحه رشد کامل بسته شده؟امیدی هس با تغذیه و ورزش قد رشد کنه؟
    3. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱ تیر ۱( 1 سال پیش)

      بله امید هست ولی جهش رشدی نخواهد بود

    4. تصویر کاربر مریم چهارشنبه ۱ تیر ۱( 1 سال پیش)
      سپاسگزارم
      فقط جناب دکتر مکمل خاصی نیس که بفرمایید واسش تهیه کنم تا کمک کنه به رشدش در کنار تغذیه و ورزش؟
    5. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۴ تیر ۱( 1 سال پیش)

      مکمل آرژی نین هم می تونه مفید باشه

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر در سمت راست خود چندین ماهه درد دارم با توجه به ریپورت نظر شما رو خواستم بدونم حدود یه هفته است درد به پای راستم میریزه.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱( 1 سال پیش)

      بيرون زدگى قابل توجه ديسك داريد و اگه علايم با استراحت و فيزيوتراپى خوب نشن عمل لازمه 

  • تصویر کاربر ali.n شنبه ۶ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من خودم قدم ۱۷۵ هستش...یه دختر عمو دارم قدش ۱۵۲ هستش ولی خیلی خوبیه ‌‌‌.از همه لحاظ عالیه ...ولی متاسفانه قدش کمه ....خودش با قدش مشکلی نداره ...ولی گفت بخاطر تو عمل میکنم هر چند هزینشو هم نداریم .باید با وام و غیره تهیشکنیم ..راستش منم قد برام خیلی مهمه .‌‌‌بنظرتون عمل بکنه یا نه ‌‌‍‌‌‌.....چون نمیتونم با قدش کنار بیام ....ممنون بابت این که وقت میزارید و جواب میدید ...خدا خیرتون بده
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۶ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      نه عمل نكنه 

      شما هم ايشان رو همون طور كه هستند بخواهيد 

  • تصویر کاربر ثنا یکشنبه ۲۹ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    سلام دختری ۱۶ ساله هستم با قد ۱۶۴ وزن ۶۰ ۶ ماه قبل داشتمم اطرافمو نگاه میکرد دچار گردن درد شدید شدم در ناحیه چپ گردم با ماساژ اب گرم بعد یک هفته خوب شد الان دوباره همان ناحیه درد گرفته دردش کمر وارنج وحتی ناخن های دسمتو درگیر میکند دردش سنگینی میکند وسوزش دارد کگردنم را به عقب میبرم درد دارد ودد هنگام خواب دردش خوب میشود ولی درحالت نشسته یا ایستاده درد دارد
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۹ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      راديوگرافى ساده و ام آر آى گردن لازمه 

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری
پرسش از دکتر