پرسش از متخصص ارتوپد

به سیستم پرسش و پاسخ آنلاین از دکتر رضا نادری متخصص ارتوپد و فلوشیپ جراحی مچ پا خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش و پاسخ دکتر ارتوپد مطرح و یا حتی فایل مدارک پزشکی خود را پیوست قرار دهید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.

التهاب در قسمت سینه پا – پرسش ۲۵۶۳۶

• تصویر کاربر امیر دوشنبه ۲۸ فروردین ۲( ۱ سال پیش) تعداد بازدید: ۸۸ مچ پا و پا
    با سلام و احترام
    حدود ۴ ماه پیش پس از ورزش کف پای چپ (قسمت سینه پا) حالتی به خود گرفت که به نظر می رسید خشک شده و یا عضله گرفته است، ( لازم به ذکر است کفش مناسب و ورزشی نرم و استاندارد است که دکتر نیز آنرا تایید کرده )
    پس از گذشت حدود ۲۰ روز با رعایت کردن و گرم کردن و … متاسفانه نتیجه ای حاصل نشد و با حرکات کششی که انجام دادیم پای راست حدود ۹۰ درصد بهبود پیدا کرد اما پای راست درگیر همین قضیه شد.
    با نرمش ها و حرکات کششی نتیجه ای حاصل نشد، سپس به پزشک ارتوپد مراجعه شده و ایشان اشاره کردند که این موضوع مشکل متاتارسالژی است
    با فیزیوتراپی حل نشد، اما زمانیکه داروی ضد التهاب مصرف می شد هیچ دردی احساس نمیشد و پا کاملا حالت عادی پیدا می کرد
    پس از گذشت دو ماه مجددا به دکتر دیگری مراجعه شد که اشاره کردن همین مشکل متاتارسالژی می باشد و با حرکت هایی که داده شد و داروها ، قطعا مشکل برطرف خواهد شد.
    پس از مصرف داروها همان داستان قبلی تکرار شد که با مصرف آن مشکل حل می شود اما پس از اتمام داروها دوباره همان مشکل عینا وجود داشت.
    لازم به ذکر است فیزیوتراپی و طب سوزنی نیز انجام شد ولی هیچ تاثیری نداشت.
    پس از ناامید شدن از پزشک به طب سنتی مراجعه کردیم و زالودرمانی نیز یک جلسه صورت گرفت، پس از آن چند جلسه به استخر مراجعه کرده و از فشار آب در جکوزی نیز استفاده شد، خوشبختانه پس از انجام این مرحله بخش بزرگی از مشکل برطرف شد ولی متوجه نشدیم که زالو درمانی تاثیر داشته یا اب در استخر
    در حال حاضر مقداری ورم در انگشت دوم (کنار انگشت کوچک) در پای راست وجود دارد که با راه رفتن زیاد و یا ورزش مقداری ورم آن افزایش پیدا می کند و با قرار دادن پا در بالای بدن کاهش می یابد.
    و آن خشکی و سفتی سینه پا حدود ۹۰ درصد حل شده است
    مشکل ما همین ورم در همین انشگت است که کمی با درد ( همانند فشار ورم ) وجود دارد ، لازم به ذکر است اگر قرص ضد التهاب مصرف کنم تا ۳ روز درد تا حدود زیادی برطرف می شود ولی بایستی هر ۳ یا ۴ روز می بایست یک قرص استفاده شود
    سوال این است که برطرف کردن این ورم چه راه حلی دارد و کدام تخصص در پزشکی به آن می پردازد تا مشکل حل شود؟
    سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۸ فروردین ۲( ۱ سال پیش)

اولین قدم معاینه است

بعد احتمالا یک آزمایش خون از نظر بیماری های روماتیسمی و نقرس به همراه ام آر آی