منو

بهترین راه درمان شکستگی پاشنه پا

شکستگی پاشنه پا یا کالکانئوس می تواند با درد همراه بوده و آسیبی ناتوان کننده باشد. این نوع شکستگی اغلب در حین اتفاقات پر شدت مانند تصادف رانندگی یا افتادن از روی یک پله، رخ می دهد. این شکستگی هنگامی رخ می دهد که پاشنه پا در زیر وزن بدن خرد می شود. 

هنگامیکه استخوان پاشنه پا می شکند، ممکن است پاشنه پا پهن یا کوتاه شده و یا به شکلی ناهنجار در آید. شکستگی های استخوان پاشنه پا می توانند نسبتا شدید باشند.

درمان شکستگی پاشنه پا ، اغلب شامل جراحی جهت بازسازی آناتومی پاشنه پا و بازگردانی قابلیت تحرک می باشد تا به این ترتیب بیماران بتوانند فعالیت های عادی خود را از سر گیرند. اما حتی با یک درمان مناسب، برخی شکستگی ها می توانند به عوارضی طولانی مدت مانند درد، تورم، از دست دادن حرکت و آرتروز منجر شوند.

شکستگی پاشنه پا

شکستگی پاشنه پا شایع نیست. شکستگی استخوان های تارسال تنها ۲ درصد تمامی شکستگی ها در بزرگسالان را تشکیل می دهند و تنها نیمی از شکستگی های تارسال، شکستگی کالکانئوس می باشند.

یک شکستگی می تواند سبب پهن و کوتاه شدن استخوان پاشنه پا شود. در اغلب موارد، شکستگی می تواند به مفصل ساب تالار نیز انتشار یابد. در این صورت، آسیب به غضروف پوشاننده مفصل می تواند سبب ایجاد عوارض طولانی مدتی مانند درد مزمن، آرتروز و از دست دادن حرکت شود.

شکستگی پاشنه پا

علائم شکستگی پاشنه پا

بیماران مبتلا به شکستگی پاشنه پا معمولا موارد زیر را تجربه می کنند:

❇ درد

❇ کبودی

ورم پا

❇ بد شکلی پاشنه پا

❇ ناتوانی در راه رفتن یا ناتوانی در قرار دادن وزن بدن بر روی پاشنه پا

با رخ دادن شکستگی های کوچک در استخوان پاشنه پا، ممکن است درد به شدتی نباشد که مانع راه رفتن فرد شود اما می تواند سبب لنگیدن او شود. دلیل چنین وضعیتی این است که تاندون آشیل جهت حمایت وزن بدن بر روی استخوان پاشنه پا تکیه می کند.

با این حال، در صورتی که استخوان پاشنه پا در اثر آسیب، تغییر شکل دهد، عضله و تاندون فرد قادر به ایجاد قدرت کافی جهت حمایت از وزن بدن نمی باشند. در این وضعیت، پا و مچ آن احساسی بی ثبات داشته و فرد به شیوه ای متفاوت راه خواهد رفت.

مطلب مرتبط: درمان خالی کردن و بی ثباتی مچ پا 

مدت زمان بهبودی شکستگی پاشنه پا

در صورتی که شکستگی جزئی باشد و در عکس رادیولوژی، تنها مو برداشتن استخوان با آسیب کوچکی به ماهیچه مشاهده شود، مدت زمان بهبودی شکستگی پاشنه پا بین ۳ الی ۴ ماه بعد از جراحی می باشد و فرد می تواند فعالیت های خود را از سر گیرد. در صورت شکستگی شدید، مدت زمان جوش خوردن استخوان پاشنه پا به ۱ الی ۲ سال افزایش پیدا می کند.

شدت شکستگی پاشنه

شدت آسیب استخوان پاشنه پا به چندین عامل از جمله موارد زیر بستگی دارد:

❇ تعداد شکستگی ها

❇ مقدار و اندازه قطعات استخوانی شکسته شده و میزان جا به جایی آنها

❇ آسیب به سطوح غضروفی در مفصل ساب تالار

❇ آسیب به بافت های نرم اطراف مانند عضله، تاندون ها و پوست

در صورتی که استخوان شکسته شده باشد و قطعات آن از پوست بیرون آمده باشند و یا زخم تا به استخوان فرد نفوذ کرده باشد، به آن شکستگی، شکستگی باز گفته می شود. شکستگی باز اغلب سبب رسیدن آسیب بیشتر به عضلات، تاندون ها و رباط های اطراف می شود و به زمان بیشتری جهت بهبود یافتن نیاز دارد.

شکستگی های باز در معرض خطر بیشتری جهت ابتلا به عفونت های استخوانی قرار دارند. برای پیشگیری از عفونت، درمان فوری جراحی جهت پاکسازی زخم نیاز می باشد.

علت شکستگی پاشنه پا

استخوان پاشنه پا، اغلب در حین موارد زیر شکسته می شود:

❇ سقوط از ارتفاع

❇ آسیب ناشی از پیچ خوردگی مچ پا

❇ تصادف وسایل نقلیه

شدت شکستگی ها متفاوت می باشد. برای مثال، یک پیچ خوردگی ساده در مچ پا می تواند به ایجاد یک ترک در استخوان منجر شود. این در حالی است که نیروی حاصل از برخورد دو ماشین از روبرو می تواند به خرد شدن استخوان منجر شود.

در شکستگی های پر شدت، آسیب های دیگری می توانند اتفاق افتند. از جمله این آسیب ها می توان به شکستگی ستون فقرات، لگن یا ساق و … اشاره کرد.

🛑 این مقاله را حتما بخوانید: شکستگی استخوان کف پا (متاتارس) از علائم تا درمان

شکستن پاشنه پا در ورزش

رایج ترین علت شکستن پاشنه پا در ورزش، بروز صدمات آسیب زننده و شدید به پاشنه است. این صدمات به خصوص در ورزش هایی که فعالیت های سریع در آنها اتفاق می افتد و ورزش هایی که از وسایلی نظیر چوب ها استفاده می کنند و با پرتاب اشیاء سرکار دارند، مانند تنیس، راگبی و هاکی بسیار اتفاق می افتد. همچنین ورزشکارانی نظیر فوتبالیست ها که در آنها برخورد و افتادن بسیار محتمل است و بستکتبالیست ها که حرکات پرشی زیادی دارند نیز بسیار مستعد شکستگی پاشنه پا هستند.

یکی دیگر از علل اصلی چنین شکستگی هایی، فشار بیش از حد به پاشنه، به خصوص در حرکاتی نظیر دویدن در مسافت های طولانی و پریدن است. حرکات تکراری به مرور فرسایش استخوان را در طول زمان افزایش می دهند و عدم گرم کردن کافی پیش از ورزش، حرکات کششی اشتباه یا انجام یک حرکت ورزشی مشخص بیش از ظرفیت بدنی فرد می تواند احتمال فرسایش استخوان پاشنه را بیشتر کند. به غیر از ورزشکاران، سربازان نیز به دلیل رژه های تکراری و طولانی مستعد فرسودگی استخوان پاشنه پا هستند.

درد پاشنه پا

فیزیوتراپی شکستگی پاشنه پا

صرف نظر از اینکه درمان شکستگی پاشنه پا، جراحی بوده و یا غیر جراحی، فیزیوتراپی اغلب در بدست آوردن دوباره قدرت و بازگردانی عملکرد نقشی کلیدی ایفا می کند.

تشخیص شکستگی پاشنه پا

بیان کردن شرایط آسیب دیدن خود برای پزشک با اهمیت می باشد. برای مثال، در صورت افتادن از نردبان، ارتفاع سقوط فرد چقدر بوده است؟ همچنین بیان کردن دیگر آسیب ها، بیماری ها (مانند دیابت)، داروهای مصرفی و مصرف سیگار برای پزشک اهمیت دارد.

معاینه جسمانی

پس از بحث در ارتباط با علائم و سابقه پزشکی، پزشک یک معاینه دقیق از فرد انجام خواهد داد. او موارد زیر را انجام می دهد:

❇ پوست پا و مچ آن را از نظر آسیب دیدگی یا پاره شدن احتمالی یا بروز تاول در اثر آسیب، بررسی می کند.

❇ نبض بیمار را در نقاط کلیدی پا بررسی می کند تا از رسیدن جریان خون کافی به پا و انگشتان پا اطمینان حاصل کند.

❇ توانایی فرد در حرکت دادن پای خود را بررسی کرده و همچنین می تواند مواردی را در کف پا احساس کند.

❇ با معاینه دیگر قسمت های پای آسیب دیده، پای دیگر، لگن و ستون فقرات، سالم بودن یا آسیب دیدگی دیگر نواحی بدن را تعیین می کند.

معاینه پزشک

بررسی ها

مطالعات تصویربرداری به تایید تشخیص شکستگی استخوان پاشنه پا کمک می کنند:

اشعه ایکس

این مورد رایج ترین روش مورد استفاده است. یک تکنیک تصویربرداری تشخیصی می باشد که به طور گسترده ای در دسترس است. اشعه ایکس می تواند شکستگی استخوان پاشنه پا و یا در رفتگی مفاصل و میزان جا به جایی قطعات شکسته و تغییر شکل استخوان پاشنه را نمایش دهد.

اسکن های توموگرافی کامپیوتری (سی تی اسکن)

از آنجایی که آناتومی استخوان پاشنه پا پیچیده می باشد، به طور معمول پس از تشیخص یک شکستگی در بررسی با اشعه ایکس، سی تی اسکن نیز درخواست داده می شود.

سی تی اسکن تصویری چند مقطعی و با جزئیات بیشتر از مچ پا ایجاد می کند. این روش می تواند اطلاعات با ارزشی را درباره شدت شکستگی به پزشک ارائه دهد. این اطلاعات به پزشک کمک می کنند تا بهترین برنامه درمانی را به بیمار توصیه کند.

شکستگی پاشنه پا و درمان آن

پزشک در برنامه ریزی برای درمان چندین مورد از جمله موارد زیر را در نظر می گیرد:

❇ علت آسیب

❇ سلامت کلی فرد

❇ شدت آسیب

❇ وسعت آسیب به بافت نرم و باز یا بسته بودن شکستگی

از آنجایی که اغلب شکستگی های استخوان پاشنه پا سبب پهن و کوتاه شدن آن می شوند هدف درمان، بازگردانی آناتومی معمول استخوان پاشنه پا می باشد.

به طور کلی، بیمارانی که آناتومی پاشنه پای آن ها بازسازی شده است، نتایج بهتری دارند. در اغلب موارد، بازسازی آناتومی عادی پاشنه پا شامل جراحی می شود. پزشک گزینه های درمانی مختلف را با بیمار در میان خواهد گذاشت.

گچ گرفتن

درمان غیر جراحی شکستگی پاشنه پا

در صورتی که قطعات استخوان شکسته به وسیله نیروی آسیب جا به جا نشده باشند، می توان انجام درمان های غیر جراحی را پیشنهاد کرد.

بی حرکت کردن

آتل یا گچ، استخوان های پا را در حین التیام یافتن در موقعیت مناسب خود نگه می دارند. امکان دارد، فرد مجبور به استفاده از آن ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ هفته و یا بیشتر باشد. در طول این مدت، تا زمانی که استخوان به طور کامل التیام نیافته است، فرد قادر نخواهد بود هیچ گونه وزنی را بر روی پا خود قرار دهد.

درمان جراحی شکستگی پاشنه پا

در صورتی که استخوان ها از جای خود خارج شده باشند، پزشک می تواند انجام جراحی را به بیمار پیشنهاد دهد. جراحی جهت ترمیم یک شکستگی در پاشنه پا با اینکه می تواند شکل عادی استخوان را  بازگرداند اما گاهی اوقات با عوارضی نیز همراه است. از جمله این عوارض می توان به مشکلات التیام زخم، عفونت و آسیب عصبی اشاره کرد.

با این حال، درمان غیر جراحی برخی شکستگی ها نیز می تواند به عوارض طولانی مدتی از جمله درد، آرتروز و لنگیدن منجر شود. پزشک جزئیات آسیب فرد را بررسی کرده و با او درباره خطرات و مزایای هر دو درمان جراحی و غیر جراحی بحث خواهد کرد.

زمان بندی جراحی

در صورتی که پوست اطراف شکستگی پاره نشده باشد (شکستگی بسته باشد)، پزشک می تواند از بیمار بخواهد قبل از انجام جراحی، تا فروکش کردن تورم صبر کند. بالا بردن سطح پا و ثابت نگه داشتن آن به مدت چند روز تورم را کاهش خواهد داد. این مورد، به پوست هایی که کشیده شده اند فرصت بهبودی می دهد. صبر کردن قبل از جراحی می تواند بهبودی کلی بعد از جراحی را ارتقا داده و خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. با این حال، شکستگی های باز محل شکستگی را در معرض محیط قرار داده و باید فورا درمان شوند.

اغلب برای یک شکستگی همراه با کندگی استخوان، انجام زود هنگام جراحی توصیه می شود. با اینکه این مورد شایع نیست، اما در هنگامی که تاندون آشیل از استخوان جدا می شود می تواند قسمتی از استخوان پاشنه پا را به همراه خود جدا کند. جراحی اورژانسی برای این نوع شکستگی می تواند خطر آسیب به پوست اطراف تاندون آشیل را کاهش دهد.

فرایند جراحی

روش های جراحی زیر برای انواع مختلف شکستگی استخوان پاشنه پا استفاده می شوند:

درمان شکستگی پاشنه پا

# ثابت سازی با پیچ از راه پوست: در صورتی که قطعات استخوانی بزرگ باشند، گاهی اوقات می توان بدون ایجاد یک برش بزرگ آن ها را در جای خود قرار داد. پس از آن، پیچ های مخصوص از طریق برش هایی کوچک جهت کنار هم نگه داشتن شکستگی ها به آن ناحیه وارد می شوند.

#جا انداختن باز و ثابت سازی درونی: در حین این عمل، یک برش باز ایجاد می شود تا استخوان ها به موقعیت های عادی خود جا به جا شوند. این استخوان ها به وسیله پیچ ها و پلاک های فلزی به هم وصل می شوند.

استخوان ها قابلیتی چشم گیر در التیام یافتن دارند. با این حال، هر چه آسیب شدیدتر باشد، مدت بهبودی نیز بیشتر خواهد بود. بیماران مبتلا به شکستگی های شدید تر صرف نظر از درمان، با احتمال بیشتری از درجاتی از فقدان عملکرد رنج خواهند برد.

مراقبت های بعد از شکستگی استخوان پاشنه پا

مراقبت های بعد از درمان شکستگی پاشنه پا در هر دو روش جراحی و غیر جراحی بسیار رایج است. زمان بازگشت به فعالیت های روتین می تواند بسته به نوع و شدت شکستگی همانطور که در بالا گفتیم متفاوت باشد.

حرکات اولیه

در بسیاری از موارد، حرکات ساده پا و مچ پا در روزهای اول ریکاوری توصیه می شود. مثلاً ممکن است پس از رفع درد مچ پا، از شما خواسته شود تا ناحیه آسیب دیده را حرکت دهید. اگر از روش جراحی برای شما استفاده شده است، احتمالاً پزشک به شما توصیه می کند پس از بهبودی زخم های جای عمل، ناحیه آسیب دیده را حرکت دهید.

فیزیوتراپی

تمرین های مشخص برای بالابردن محدوده حرکت در پا و مچ پا و تقویت عضلات توصیه می شود. هرچند جلسات فیزیوتراپی ممکن است در ابتدا همراه با درد بوده و فرآیند آن دشوار باشد، اما این تمرین ها برای بازگشت به حالت عادی لازم است.

تحمل وزن

هنگامی که شروع به راه رفتن می کنید، ممکن است لازم باشد از عصا یا چوب زیر بغل یا واکر و برخی کفش های مخصوص استفاده کنید. حتماً از دستورات پزشک خود برای راه رفتن با پای آسیب دیده پیروی کنید. اگر خیلی زود شروع به راه رفتن کنید و وزن خود را بر روی پای آسیب دیده تحمیل کنید، قطعات استخوانی از جای خود خارج شده و نیاز به جراحی خواهید داشت. همچنین اگر قبلاً جراحی کرده اید، پین ها شل شده و می شکنند و باعث شکستگی استخوان ها نیز می شوند. شاید به محض شروع به راه رفتن این اتفاق نیافتد، اما در صورتی که استخوان های پاشنه هنوز کاملاً بهبود نیافته باشند و شما وزن خود را روی آن بیاندازید، پین های فلزی می شکنند.

عوارض شکستگی پاشنه پا

اغلب شکستگی های استخوان پاشنه پا با عوارضی همراه هستند. عوارض جزئی شامل موارد زیر می شوند:

❇ نواحی کوچک و موقتی که التیام زخم در آن ها با تاخیر صورت می گیرد.

❇ تحریک پذیری عصبی در نزدیکی برش

❇ التهاب تاندون

❇ سفتی مفصل

❇ درد مزمن

❇ تورم مزمن

عوارض عمده شامل موارد زیر می شوند:

❇ عدم موفقیت التیام زخم

❇ عفونت

❇ آرتروز ثانویه (با یا بدون جراحی)

در صورتی که فرد سیگار مصرف می کند لازم است تا پزشک از این موضوع مطلع شود. سیگار کشیدن، التیام یافتن استخوان و زخم را تحت تاثیر قرار می دهد. چه جراحی انجام شود و چه نشود، امکان دارد با مصرف سیگار بهبودی به تاخیر افتد. معمولا در موارد ابتلا به عفونت یا عوارض التیام زخم، انجام جراحی اضافی مورد نیاز است.

دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپدی، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و متخصص جراحی مچ پا در تهران

برای پرسش از دکتر روی مشاوره پزشکی کلیک کنید.

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما لطفا قد، وزن و سن خود را در متن سوال درج کنید همچنین از پرسيدن سوالاتى كه جنبه اورژانس دارند اجتناب كنید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حامد دوشنبه ۱۷ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    63کیلو هستم 22ساله و قدم 170هست خواستم 180بشم و ممنون میشم مبلغ صفر تا صد عمل رو اطلاع بدین
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۷ مهر ۲( 5 ماه پیش)

      10 سانت زیاد هست و قرین عارضه 

  • تصویر کاربر محمدی یکشنبه ۵ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 116 مشاهده پرسش
    باسلام .اینجانب خانمی هستم 37ساله .که 4 روز پیش پای چپ م پیچ خورد شدید .و فورا با ورم و کبودی شدید همراه شد .رفتیم دکتر ارتوپد عکس گرفتن و گفتن شکستگی نداره و شدید آسیب دیده باید 72 ساعت با کمپرس یخ ،ورم کم بشه بعد باز مراجعه کنید برای درمان .ازشما دکتر بزرگوار درخواست دارم عکس رادیولوژی رو نگاه کنید و نظرتون رو بفرمایید .با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۵ شهریور ۲( 7 ماه پیش)

      با نظر دكترتون كاملا موافقم

  • تصویر کاربر حقیقی چهارشنبه ۱۴ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 166 مشاهده پرسش
    سلام ..همسر من از ارتفاع افتادن و پاشنه پاشون شکسته .. عکس رادیولوژی ایشونو ارسال کردم .. متاسفانه سی تی ایشون هنوز ذستم نیست و بایذ از بیمارستان تحویل بگیرم .. طبق نظر پزشک ایشون کچ گرفته شده پاشون و باید 45 روز در گچ باقی بماند و اینکه بعد یک هفته عکس مجدد قراره بگیرن .. و گفتن ایشون تا اخر عمرشون باید درد داشته باشن و ممکنه استخوان پای ایشون سیاه بشه .. و مختصر نظر پزشکو گفتم برای شما و خیلی نگران این وضعیت همسرم هستم .. لطفا راهنمایی بفرمایید چکاری باید انجام بدیم تا این مشکلات به حداقل برسه و ایشون سلامتی پاشونو بدست بیاره ..ممنون میشم جواب بدین
    1. تصویر کاربر حقیقی یکشنبه ۱۱ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      سلام ..همسر من از ارتفاع افتادن و پاشنه پاشون شکسته .. عکس رادیولوژی ایشونو ارسال کردم .. متاسفانه سی تی ایشون هنوز ذستم نیست و بایذ از بیمارستان تحویل بگیرم .. طبق نظر پزشک ایشون کچ گرفته شده پاشون و باید ۴۵ روز در گچ باقی بماند و اینکه بعد یک هفته عکس مجدد قراره بگیرن .. و گفتن ایشون تا اخر عمرشون باید درد داشته باشن و ممکنه استخوان پای ایشون سیاه بشه .. و مختصر نظر پزشکو گفتم برای شما و خیلی نگران این وضعیت همسرم هستم .. لطفا راهنمایی بفرمایید چکاری باید انجام بدیم تا این مشکلات به حداقل برسه و ایشون سلامتی پاشونو بدست بیاره ..ممنون میشم جواب بدین
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۴ تیر ۲( 8 ماه پیش)

      جراحی انتخاب بهتری هست براشون

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حامد جمعه ۲۶ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 121 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    آقای دکتر من ۳ ماه پیش هنگام بازی فوتبال پای چپم همراه با صدای بلندی پیچ خورد بعد به ارتوپد مراجعه کردم که پام رو گچ گرفت (۱۷ روز تو گچ بود)۲ هفته هم آتل بستم وبعد مراجعه مجدد ۱۰ جلسه فیزیوتراپی نوشت.بعد از انجام فیزیو تراپی پام بهتر شده بود ولی کماکان به صورت طبیعی نمیتونستم راه برم به دکتر ارتوپد دیگه مراجعه کردم که بعد از انجام ام آر ای متوجه شدم آشیل پام پاره شده حالا تقریبا ۱۰۰ روز گذشته راه رفتنم مشکل دارم .آیا الان برا عمل دیر شده ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۶ خرداد ۲( 9 ماه پیش)

      مى شه عمل كرد كه البته عمل بسيار بزرگتر و پيچيده ترى هست

  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۷ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 105 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ۳۷ سال سن ، ۷۴ کیلو وزن دارم میخواستم برای افزایش ۱۰ سانتی قد عمل جراحی انجام بدم آیا ممکنه این عمل یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۷ خرداد ۲( 9 ماه پیش)

      بهتره بیش از 5-7 سانت نباشه

    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۷ خرداد ۲( 9 ماه پیش)

      بهتره بیش از 5-7 سانت نباشه

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ACEeee سه شنبه ۲۲ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 90 مشاهده پرسش
    خسته نباشین اقای دکتر من مچ پام چند روز پیش پیچ خورد و ب شدت ورم کرد ولی ورم کم شده توی دو روز اخیر ولی چرخش مچ پام سختر شده میخام بپرسم بخاطر ورم پامه؟ مخصوصا وقتی گامو رو به بالا میبرم وقتی هم ک مچ پامو ب سمت چپ میبرم زیر قوزک درد میکنه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲۲ فروردین ۲( 11 ماه پیش)

      حتما باید معاینه بشین

  • تصویر کاربر مرتضی چهارشنبه ۱۶ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر
    من حدود دوسال و نیم پیش به علت سقوط از ارتفاع دوچار شکستگی پاشنه پا شدم و پزشکم با اینکه حتی حالت پام عوض شده گفت به دلیل آسیب به مفصل ساب تالار عمل فایده نداره چون ممکنه در آینده به دلیل آرتروز احتمالی مجبور به خشک کردن پات بشیم و با این شرایط هم مشکلی هم در راه رفتنت پیش نمیاد و برای همین اقدام به عمل نکرد و فقط به گچ گرفتن اکتفا کرد الان بعد از گذشت این مدت همچنان درد دارم و گاهی وقتها واقعا در امانم را میبره و در راه رفتن مشکل دارم میخواستم ببینم امکان بررسی مجدد و چنانچه نیاز به عمل دارم بعد این مدت هنوز هست یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۶ فروردین ۲( 11 ماه پیش)

      معاینه و رادیوگرافی و سی تی اسپیرال لازمه و بعد باید عمل بشه

  • تصویر کاربر شیدا دوشنبه ۲۱ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من حدودا ۱۹ روز پیش پیچ خوردگی داشتم .روز اول و دوم خیلی درد نداشتم و اروم اروم راه میرفتم..روز سوم نمیتونستم دیگه وزن بندازم رفتم ارتوپد معاینه کرد گفت استراحت کن و پماد بزن و ناپروکسن بخور .البته کبودی نداشتم و ورم خیلی کم بود .و با مچ بند اتل دار راه میرفتم..بعد از معاینه دکتر دردم بیشتر شد و خیلی چند روز درد کشیدم .مجدد روز نهم درد داشتم البته فقط موقع راه رفتم رفتم دکتر گفت تا ۱ ماه درد طبیعیه..روز ۱۴ طاقت نیاوردم رفتم بیمارستان اتل گچی گرفتن برام ولی انقدر درد پام زیاد شد که ۱ ساعت بعد باز کردم .از اون روز دردم بیشتر شد..۳ روز بعد رفتم دکتر فرهادی عکس انداختن و گفتن شکستگی نداری و پیچ خوردگی سادس یک ماه استراحت بعدش فیزوتراپی .ولی باز از بعد معاینه دکتر من دو روره دردم شدید شده تا حدی که میرم دستشویی هم پام تیر میکشه خیلی و از بالای قوزکم تا بالای زیر زانو..شما پیشنهاد میدین چیکار کنم ؟
    موقع استراحت هم حتی درد کمی دارم و شبا توی خواب پاهام تکون میخوره درد میگیره .مچ بد اتل دار هم میپوشم اتلش فشار میاره درد میگیره
  • تصویر کاربر اسدی یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 151 مشاهده پرسش
    سلام.جناب دکتر من پارسال قبل عید تصادف کردم مچ پای چپ و لگن راستم شکست عمل کردم و پلاتین گذاشتم..مچ پان به علت در رفتگی و شکستگی شدید تالوس مدت 3ماه بدون حرکت و آتل بود و بعدشم بخاطر جوش نخوردن تا 6ماه تحرک نداشت الان هم درد شدید دارم وهم دکتر گفته تاندون آشیل کوتاه شده و نمیتونم مچ پامو حرکت بدم ...لطفاً کمک کنید پام خوب بشه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۰ آذر ۱( 1 سال پیش)

      دوست عزیز بهتره رادیوگرافی بفرستید

  • تصویر کاربر بلقیس چهارشنبه ۱۶ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 123 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقت بخیر.مادرم شش ماه پیش برای بار دوم دیسک کمر عمل کرده.دوماه بعد از عمل دوم کمرش مچ پای راستش از انگشت تا مچ پاش کم کم شروع کرده به افتادن و بی حسی.بنظر شما راه درمان چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۶ آذر ۱( 1 سال پیش)

      باید معاینه بشن 

      احتماداره عمل انتفال تاندون بخوان

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری
پرسش از دکتر