منو

آیا پیاده روی برای خار پاشنه مضر است؟

خار پاشنه یکی از عارضه‌های آزاردهنده است که موجب ایجاد درد کف پا می‌شود و راه‌ رفتن را با اختلال مواجه می‌کند. کسانی که درگیر این عارضه می‌شوند باید هر چه زودتر برای درمان اقدام کنند تا بتوانند فعالیت‌های عادی و روزمره را از سر بگیرند. در این مطلب قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا پیاده روی برای خار پاشنه مضر است یا خیر. برای کسب اطلاعات دقیق خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

خار پاشنه چیست؟

خار پاشنه یا التهاب پرده کف پا به دلیل رسوب کلسیم در استخوان کف پا ایجاد می‌شود. کسانی که درگیر این عارضه می‌شوند هنگام راه رفتن درد و ناراحتی مبهمی را احساس می‌کنند. گاهی اوقات این درد صبح‌ها بیشتر است اما بعد از چند دقیقه قدم زدن کاهش پیدا می‌کند. البته ایستادن‌های طولانی مدت، استفاده از کفش نامناسب و اضافه وزن هم موجب تشدید درد و ناراحتی می‌شود. سایر علائم خار پاشنه شامل موارد زیر است:

اگر به بررسی  و اطلاعات بیشتر درباره  علائم خارپاشنه نیاز دارید، مقاله ی از کجا بفهمیم خار پاشنه داریم برای شماست.

خارپاشنه و پیاده روی

آیا پیاده روی برای خار پاشنه مضر است؟

خار پاشنه که با علائمی نظیر احساس فرو رفتن سوزن داخل پا، دردی که از پاشنه تا ساق پا احساس می‌شود و سختی در راه رفتن همراه است، با فشار آوردن به پاشنه تشدید می‌شود. بنابراین سوال مشترک اغلب مبتلایان به این عارضه این است که آیا پیاده روی برای خار پاشنه مضر است و این افراد می‌توانند با وجود خار پاشنه پیاده‌روی کنند یا خیر.

پاسخ این سوال روشن است؛ قطعا فشار آوردن به پاشنه پا با پیاده روی یا ایستادن طولانی مدت باعث می‌شود درد و تورم بیشتر شود. حتی اعمال فشار به زائده استخوانی خار پاشنه ممکن است مشکلات دیگری هم ایجاد کند. به همین دلیل پزشکان به کسانی که درگیر این عارضه هستند، پیشنهاد می‌کنند اقدامات لازم برای جلوگیری از تشدید درد را انجام دهند. یکی از بهترین اقدامات برای جلوگیری از کاهش کیفیت زندگی افراد مبتلا به خار پاشنه این است که کفش مخصوص و طبی استفاده کنند.

 البته باید بدانید برخی از افراد که بدون توجه به خار پاشنه، با وجود درد و ناراحتی بدون استفاده از کفش طبی پیاده روی می‌کنند ممکن است درگیر عفونت هم شوند و مجبور باشند برای درمان عفونت زمان و هزینه صرف کنند.

آیا با وجود پوشیدن کفش مخصوص خار پاشنه، باز هم پیاده روی مضر است؟

همانطور که گفتیم یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از تشدید درد خار پاشنه استفاده از کفش‌های طبی مخصوص است. حتی با ساخت پروتز برای پایین زانو هم می‌توان بدون دغدغه پیاده روی نمود و درد و ناراحتی کمتری را تجربه کرد. بنابراین می‌توانیم به کسانی که می‌پرسند آیا پیاده‌روی برای خار پاشنه مضر است، اطمینان دهیم با استفاده از کفش‌های مخصوص هنگام پیاده روی، درد و ناراحتی خار پاشنه تشدید نمی‌شود و مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌توانند بدون هیچ ضرری به پیاده روی ادامه دهند.

اگر کسانی که اضافه وزن و خار پاشنه دارند، کفش مناسب و طبی برای خار پاشنه نپوشند و بخواهند با کفش معمولی پیاده روی کنند، به فاشیا پا فشار وارد می‌کنند و درد و ناراحتی خار پاشنه بیشتر می‌شود. بنابراین کسانی که می‌خواهند به درمان خود کمک کنند، باید به مسئله اضافه وزن و استفاده از کفش مناسب توجه کنند تا بتوانند با خیالی راحت پیاده روی کنند و درگیر عوارض ناگوار نشوند.

پیاده روی برای خارپاشنه ضرر دارد

عوارض درمان نکردن خار پاشنه

ما باید به این مسئله هم بپردازیم که عدم درمان به موقع خار پاشنه چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند. مطابق نظر متخصصان برخی از افرادی که درگیر این عارضه می‌شوند هیچ نشانه‌ای ندارند، برخی دیگر با خار پاشنه کوچک نمی‌توانند فعالیت‌های معمول زندگی را از سر بگیرند.

 بنابراین عدم درمان خار پاشنه کیفیت زندگی این افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، حتی ممکن است بیمارانی که از وجود خار پاشنه اطلاع ندارند هم نتوانند به درستی راه بروند. در واقع با اینکه عدم درمان خار پاشنه عارضه خطرناکی ایجاد نمی‌کند و سلامت فرد را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، اما توان انجام کارهای معمول و روزمره را از فرد می‌گیرد. چنین فردی قادر نخواهد بود کارهایش را به تنهایی انجام دهد و درگیر مشکل می‌شود.

به همین دلیل در پاسخ به کسانی که می‌پرسند آیا پیاده روی برای خار پاشنه ضرر دارد و عدم درمان آن چه پیامدی دارد باید بگوییم، عدم درمان مناسب و پیاده‌روی با وجود خار پاشنه  باعث می‌شود راه رفتن و انجام فعالیت‌های عادی با مشکل مواجه شود. در ادامه مقاله ای درباه ی درمان خارپاشنه و اینکه چه چیزهایی برای خارپاشنه مفید است آورده ایم، با مطالعه ی این مقاله به درمان خود کمک کنید.

ماساژ برای خار پاشنه

در این مطلب درباره اینکه پیاده روی برای خار پاشنه ضرر دارد یا نه صحبت می‌کنیم، پس لازم است اطلاعاتی هم درباره شیوه‌های موثر درمان در اختیار شما قرار دهیم. روش‌های مختلفی برای درمان خار پاشنه و افزایش کیفیت زندگی بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ استراحت کردن، رعایت رژیم غذایی مناسب و کاهش وزن، استفاده از کفش طبی و مخصوص در درمان خار پاشنه تاثیر دارد. اما یکی دیگر از روش‌های تکمیلی موثر برای درمان خارپاشنه، ماساژ درمانی است.

ماساژ درمانی باعث می‌شود گردش خون در پاها افزایش پیدا کند و میزان درد و ناراحتی کاهش پیدا کند. همچنین با ماساژ درمانی میزان التهاب کف پا کاهش پیدا می‌کند. البته زمانی ماساژ درمانی اثربخش است که توسط یک فرد حرفه‌ای و باتجربه انجام شود، از طرف دیگر اقداماتی که درمانگر برای ماساژ انجام می‌دهد با درمان پزشکی تداخل نداشته باشد و عوارض را تشدید نکند.  

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما لطفا قد، وزن و سن خود را در متن سوال درج کنید همچنین از پرسيدن سوالاتى كه جنبه اورژانس دارند اجتناب كنید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری
پرسش از دکتر