منو

آیا کیست بیکر زانو خطرناک است؟

کیست بیکر یک کیست پر از مایع است که سبب ایجاد برآمدگی و احساس سفتی در پشت زانو می شود. این درد می تواند در هنگام صاف یا خم کردن کامل زانو و همچنین در حین فعالیت تشدید شود. ایا کیست زانو خطرناک است؟


کیست بیکر چیست؟

کیست بیکر که کیست پوپلیته نیز نامیده می شود معمولا در افراد بالغ به علت وجود یک مشکل در مفصل زانو به وجود می آید. از جمله این مشکل ها می توان به التهاب مفصل یا پارگی منیسک زانو یا آرتروز اشاره کرد.

 این شرایط می توانند سبب تولید بیش از حد مایع توسط زانو شده که این پدیده خود منجر به ایجاد کیست بیکر می شود. کیست بیکر یا کیست زانو در اطفال می تواند بدون وجود هیچ گونه مشکلی در مفصل زانو ایجاد شود.

با اینکه کیست بیکر می تواند سبب ایجاد تورم شده و در فرد احساس ناراحتی به وجود آورد، معمولا درمان مشکل زمینه ای  آن، رهایی از این وضعیت را ممکن می کند.

کیست بیکر پاره شده

علائم کیست بیکر

در برخی موارد، کیست بیکر پشت زانو هیچ گونه دردی ایجاد نکرده و امکان دارد فرد متوجه وجود آن نباشد. در صورتی که فرد به علائمی دچار باشد، آن علائم می توانند شامل موارد زیر شوند:

❇ تورم در پشت زانو و گاهی در ساق

❇ درد زانو

❇ سفتی و عدم توانایی خم کردن زانو

نکته: علائم می توانند پس از فعالیت یا ایستادن به مدت طولانی تشدید شوند.

برای درمان کیست پا به چه دکتری مراجعه کنیم؟

در صورتی که فرد در پشت زانوی خود درد و تورم را احساس می کند باید با یک پزشک ارتوپد مشاوره کند. با اینکه احتمال این مورد پایین است، اما برآمدگی پشت زانو می تواند نشانه وضعیتی جدی تر از یک کیست پر از مایع باشد.

آیا کیست زانو خطرناک است؟

کیست زانو که به آن کیست بیکر کیستی نیز گفته می شود پر از مایع است که باعث برجستگی و احساس گرفتگی در پشت زانوی شما می شود. هنگامی که زانوی خود را کاملاً خم می کنید یا کشش می دهید یا وقتی فعال هستید درد می تواند بدتر شود. حال سوال این است که آیا کیست زانو خطرناک است؟

آیا کیست زانو خطرناک است؟

کیست های زانو خطرناک نیستند و ممکن است خود به خود از بین بروند. اما گاهی اوقات آنها می ترکند و اگر این اتفاق بیفتد، مایع مفصلی می تواند باعث درد، تورم و قرمزی شود. این علائم ممکن است باعث ایجاد ترومبوز ورید عمقی (DVT) شود که یک بیماری جدی است که نیاز به درمان فوری دارد. به همین دلیل مهم است که بلافاصله به متخصص ارتوپد مراجعه کنید.

اگر کیست بیکر باعث ناراحتی یا تداخل در فعالیت های عادی شود، کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید انجام دهید. برای پایین آوردن تورم، یک بسته کمپرس سرد روی ناحیه قرار دهید. برای کاهش التهاب، یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی بدون نسخه (ایبوپروفن) مصرف کنید. از آنجا که فشار روی مفصل زانو می تواند باعث افزایش التهاب شود، پای خود را استراحت داده و تا هر زمان که می توانید آن را بالا نگه دارید.

اگر با وجود این روش های درمانی، کیست عود کند و همچنان مشکل آفرین باشد، ممکن است تصویربرداری MRI برای تشخیص پارگی مینیسک زمینه ای یا علت احتمالی دیگر افزایش مایع مفصلی و تشکیل کیست انجام شود. البته بندرت، کیست با جراحی برداشته می شود. با پزشک خود در مورد ارجاع به فیزیوتراپی صحبت کنید. فعالیت هایی مانند دویدن، تنیس یا گلف را کاهش دهید. و سعی کنید با حفظ وزن بدن، فشار روی زانوی خود را کاهش دهید.

علت بروز کیست پشت زانو

کیست زانو ممکن است در اثر آسیب به زانو، مانند پارگی در مینیسک، یا آسیب به غضروف در اثر شرایطی مانند آرتریت روماتوئید یا آرتروز باشد. این شرایط ممکن است باعث تولید مایعات اضافی در سلول های سینوویال واقع در مفصل زانو شود. اگر مایع به فضای پوپلایتال بریزد، ممکن است کیست ایجاد شود. مایعات اضافی همچنین باعث متورم شدن کل زانو می شود.

زانو از استخوان، لیگامان ( رباط )، تاندون و غضروف تشکیل شده است. تاندون و غضروف نیاز به روان شدن دارند و این روانی را از مایع سینوویال دریافت می کنند. این مایع اصطکاک را کاهش داده و به زانوها کمک می کند تا حرکتی روان تر داشته باشند.

در هر زانو کیسه های مختلفی به نام بورسا وجود دارند که مایع سینوویال در آن ها جریان دارد. بین بورسای پوپلیته (کیسه ای در پشت زانو) و مفصل زانو یک سیستم دریچه مانند وجود دارد که جریان مایع سینوویال را تنظیم می کند.

در صورتی که زانو بیش از حد مایع سینوویال تولید کند، این مایع می تواند در بورسای پوپلیته تجمع یابد.

کیست بیکر

این پدیده می تواند به وسیله التهابی در مفصل زانو به وجود آید که معمولا ناشی از یک مشکل زمینه ای است. از جمله این مشکلات زمینه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

❇ نقرس

در این بیماری سطح اسید اوریک در خون بیش از حد بالا (هایپر اوریسمی) رفته و سبب ایجاد کریستال های اورات در اطراف و داخل مفاصل می گردد. این تجمع موجب التهاب و درد شدید می شود.

❇هموفیلی

یک بیماری وراثتی است که در آن خون به طرز مناسب لخته نشده و به خونریزی داخلی و همچنین آسیب مفصلی منجر می شود.

❇لوپوس

یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت سالم و عادی بدن حمله می کند.

❇ آرتروز (استئوآرتریت)

نوعی از التهاب مفاصل است که توسط التهاب، فروپاشی و در نهایت از بین رفتن غضروف در مفاصل به وجود می آید. در این بیماری غضروف به مرور زمان از بین می رود. 

👈مطالب مرتبط: انواع روش های درمان آرتروز 

❇ پسوریازیس

برخی از این بیماران نیز درد و التهاب را در مفاصل خود احساس می کنند.

❇ آرتریت واکنشی

یک نوع التهاب مفصلی است که به دنبال بعضی از بیماری های عفونی دستگاه تنفس، دستگاه ادراری تناسلی یا دستگاه گوارش ایجاد می شود و دلیل آن تشابه بعضی آنتی ژن های عوامل عفونت زا با پروتئین های موجود در غشای سینوویال مفصل است که در نتیجه سیستم ایمنی بدن علیه بافت خودی مفصل نیز وارد عمل می شود و آن را دچار التهاب می کند.

❇ آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی)

یک نوع التهاب مفصلی ناشی از خودایمنی است.

❇ آرتریت عفونی

التهاب مفاصل که در اثر یک عفونت باکتریایی به وجود آمده است.

❇ آسیب

آسیب یا تروما به زانو مانند پارگی منیسک می تواند به ایجاد کیست بیکر منجر شود. این موارد میان ورزشکاران رایج است.

👈مطالب مرتبط: مراقبت پس از عمل آرتروسکوپی زانو 

عوامل خطر کیست بیکر چیست؟

عوامل خطر کیست بیکر شامل موارد زیر است:

  • پارگی مینیسک

  • آرتروز زانو (شامل آرتروز و آرتریت روماتوئید)

  • آسیب مفصل زانو

🛑 این مقاله راحتما بخوانید: نقش پی آر پی زانو در درمان بیماری های زانو

عوارض احتمالی کیست بیکر 

از عوارض کیست بیکر می توان به لخته شدن خون در پای درگیر و همچنین پارگی کیست بیکر، ایجاد تورم و درد پا و تغییر رنگ کبودی مچ پا اشاره کرد.

ندرتا،  کیست بیکر پاره شده و مایع سینوویال به درون ناحیه پشت ساق پا نشت می کند. این پدیده سبب بروز موارد زیر می شود:

❇ زانو درد شدید

❇ تورم در پشت ساق پا

❇ گاهی اوقات، قرمزی پشت ساق پا یا احساس جاری شدن آب به پایین این ناحیه

این علائم و نشانه ها بسیار شبیه نشانه های وجود  لخته خون در وریدهای عمقی ساق می باشند. در صورتی که در پشت ساق پای خود قرمزی و تورم مشاهده می کنید، به یک ارزیابی پزشکی فوری نیاز دارید تا موارد جدی تر ایجاد کننده این علائم تشخیص داده شوند.

معاینه زانو

پارگی کیست زانو

در صورتی که کیست بیکر پاره شود، بیمار احساس درد بسیار زیادی داشته و متخصص ارتوپد ممکن است درمان های زیر را برای وی تجویز کند:

۱- استراحت کردن

۲- بالا نگاه داشتن پا

۳- تزریق داروهای کورتیکواسترویید در زانو

پزشک ارتوپد کیست بیکر را چگونه تشخیص می دهد؟

کیست های بیکر را می توان با معاینه پزشک ارتوپد تشخیص داد و در صورت لزوم با آزمایش های تصویربرداری (سونوگرافی، تزریق ماده حاجب به زانو و سپس تصویربرداری، به نام آرتروگرام یا اسکن MRI) تأیید کرد.

کیست بیکر  را اغلب می توان به وسیله معاینه فیزیکی تشخیص داد. با این حال، از آنجایی که علائم و نشانه های کیست بیکر مشابه با علائم بیماری های جدی تری از جمله وجود لخته خون، آنوریسم یا تومور می باشند، امکان دارد پزشک انجام آزمایش های تصویر برداری غیر تهاجمی را تجویز کند. از جمله این آزمایش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

❇ سونوگرافی

❇ تصویر برداری با اشعه ایکس

❇ تصویر برداری تشدید مغناطیسی (MRI)

درمان کیست بیکر

پزشکان در صورت امکان علت زمینه ای ایجاد کننده کیست را درمان می کنند. اگر پزشک تشخیص دهد که پارگی منیسک علت تولید بیش از حد مایع سینوویال است، می تواند انجام عمل جراحی برداشت یا ترمیم منیسک آسیب دیده را توصیه کند.

کیست های بیکری که با آرتروز مرتبط هستند معمولا با درمان آرتروز بهبود می یابند. مداخله جراحی در این موارد به ندرت مورد نیاز است.

برداشتن کیست بیکر با جراحی به عنوان یک عمل مستقل ندرتا ضرورت می یابد.

درمان کیست پشت زانو بدون جراحی

گاهی اوقات کیست پشت زانو به صورت خود به خودی از بین می رود. با این حال، در صورتی که کیست بزرگ بوده و سبب ایجاد درد شود، پزشک می تواند انجام درمان های زیر را پیشنهاد دهد:

❇ مصرف دارو

پزشک می تواند یک داروی کورتیکوستروئید مانند کورتیزون را جهت کاهش التهاب به درون زانو تزریق کند. این دارو با اینکه می تواند سبب تسکین درد شود اما همواره از بروز دوباره کیست پیشگیری نمی کند.

❇ تخلیه ترشحات (درناژ)

پزشک می تواند با استفاده از یک سوزن مایع را از مفصل زانوی فرد خارج کند. این فرایند آسپیراسیون با سوزن نامیده شده و اغلب تحت هدایت سونوگرافی انجام می شود.

❇ فیزیوتراپی کیست بیکر

قرار دادن یخ، استفاده از باند فشاری و چوب زیر بغل  می توانند به کاهش درد و تورم کمک کنند. تمرینات آرام محدوده حرکتی و تمرینات قدرتی برای عضلات اطراف زانو نیز می توانند به کاهش علائم و حفظ فعالیت زانو کمک کنند.

درمان خانگی کیست بیکر

در صورتی که پزشک تشخیص دهد آرتریت علت ایجاد کننده این کیست است، او می تواند انجام همه یا قسمتی از اقدامات زیر را توصیه کند:

پروتکل rice

❇ از اصول RICE پیروی کنید.

این حروف مخفف عبارات استراحت، اعمال یخ، کمپرس و بالا بردن عضو می باشند. به پای خود استراحت دهید. زانوی خود را به وسیله یک بانداژ، پارچه یا قالب کمپرس کنید. در زمان ممکن، مخصوصا در شب پای خود را بالا ببرید.

❇ مصرف دارو های مسکن بدون نسخه را امتحان کنید.

دارو هایی مانند ایبوپروفن (ادویل)، ناپروکسن سدیم (آلیو)، استامینوفن (تایلنول ) و آسپرین می توانند به تسکین درد کمک کنند. در هنگام مصرف از دستورالعمل های مرتبط با مقدار مصرف دارو پیروی کنید. نباید این داروها را بیش از مقدار توصیه شده مصرف کرد.

❇ فعالیت فیزیکی خود را کاهش دهید.

پیروی از این مورد تحریک پذیری مفصل زانو را کاهش می دهد. پزشک می تواند مدت کاهش سطح فعالیت ها را برای فرد توضیح داده و امکان دارد انواع جایگزین ورزش هایی را به فرد پیشنهاد دهد که او در این مدت قادر به انجام آنها می باشد.

مراقبت بعد از جراحی کیست بیکر

جوش خوردن و ترمیم بهتر استخوان های شما بستگی زیادی به مراقبت های بعد از ترمیم استخوان متاتارس دارد. غذاهای سالم و مقوی را حتماً در رژیم غذایی خود رعایت کرده و از استعمال سیگار پرهیز کنید.

حتما در تمام جلسات معاینه بعد از درمان حضور یابید و در صورت وجود مشکل، حتما پزشک خود را مطلع کنید.

  • در صورتی که پزشک شما، داروهای مسکن را برای شما تجویز کرده است، حتماً طبق دستورالعمل آنها را مصرف کنید.
  • اگر دارویی برای شما تجویز نشده است می توانید در صورت بروز درد از داروهای بدون نسخه استفاده نمایید.
  • به توصیه های متخصص ارتوپد خود درباره حداکثر وزنی که می توانید تا زمان بهبودی به پاهای خود تحمیل کنید و زمانی که می توانید به فعالیت های عادی و روزمره خود برگردید سوال کنید. در صورتی که عصا برای شما تحویز شده است حتماً از آن استفاده کنید.
  • در سه روز ابتدایی درمان هر یک الی ۲ ساعت یک بار (در زمان بیداری) به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه کیسه یخ را بر روی پاهای خود قرار دهید و این کار را تا خوابیدن ورم پا انجام دهید. برای جلوگیری از حس سوزش در پوست پا، یک لایه پارچه بین کیسه یخ و پای خود قرار دهید.
  • در این سه روز تا جای ممکن در هنگام نشستن و گذاشتن کیسه یخ، پای خود را روی یک بالش قرار دهید. سعی کنید پا را بالاتر از سطح قلب نگاه دارید تا از ورم آن کاسته شود.

 

دکتر رضا نادری متخصص ارتوپدی، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

برای پرسش از دکتر کلیک کنید.

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما لطفا قد، وزن و سن خود را در متن سوال درج کنید همچنین از پرسيدن سوالاتى كه جنبه اورژانس دارند اجتناب كنید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر وحید دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    با سلام خسته نباشید آقای دکتر من فوتبالیست هستم و طی یک صحنه زانوم به سمت بغل خالی کرد در ضمن قبلا عمل رباط صلیبی و مینیسک داخلی انجام داده بودم و بعد از اینکه زانوم خالی کرد تونستم بازم بازی کنم و بعد اتمام بازی دچار ورم زانو شدم و با عکس mri مشخص شد که رباط mcl شل شده اما پاره نیست و گفتن باید عمل کنی و من نمی نوام عمل کنم آیا تنها راه درمانش عمله ؟ راه درمان چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      اگر منيسك و رباط صليبى سالم باشن و رباط از سمت استخوان ساق پارگى نداشته باشه و شما ورزشكار حرفه اى نباشيد مى شه درمان غير جراحى انجام داد

      با احترام

  • تصویر کاربر tina یکشنبه ۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام من حدود یک سال و نیم دوساله که زانو درد دارم نه ورم دارم نه صدا های عجیب و غریب فقط گاهی اوقات که نشستم و یک دفعه بلند میشم زانو درد میگیره طوری که انگار استخوانم جدا شده باشه گاهی اوقات اونقد درد زانوم زیاد میشه که کناره های زانوم و حتی رگ بالای زانوم درد میگیره و بیشتر موقعه ها زانوی سمت راستم درد میگیره در ضمن گاهی اوقات سیاتیکم هم درد میگیره و یکمی که خم میشم کمر بشدت در میگیره
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۳ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      بايد معاينه بشين

      احتمالا فيزيوتراپى و تمرين لازم داريد

      با احترام

  • تصویر کاربر mosavi دوشنبه ۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 272 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب
    تقريبا دو سالي هست كه ناحيه كنار استخوان ران در پوزيشن درازكشيدن به پهلو و تماس با زمين دردناك هست( كرست ايلياك) و حتيدر ابتداي راه رفتن هم يك لنگش كوچك ايجاد مي كند و سمت چپ رو نميتونم در حالت چهارزانو باز كنم و محدوديت در نشستن چهارزانو دارم به جراح اعصاب و ارتوپد و روماتولوژي مراجعه كردم ولي بهبود نيافت
    يكي تشخيص بورسيت ديگري تشخيص ديسك و ديگري تشخيص پوكي استخوان گذاشت
    خانم ٣٨ ساله مجرد هستم
    ممنون ميشم كمكم كنيد
    با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      لازمه راديوگرافى لگنتون رو ببينم 

      علايم شما شبيه علايم femuroacetabular impingement هست

      با احترام

  • تصویر کاربر ابوالفضل یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 3815 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر، من دو و نیم ماه قبل ساعد دستم شکست، عمل کردن و پلاتین گذاشتن، الان درست انتهای پلاتین در ساعد دست من تورم کرده، بدون قرمزی و درد ،میخاستم بدونم علت چیه و چکار کنم؟ ممنونم از کمکتون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      اگر درد هم داره باز هم بايد به عفونت عمقى فكر كرد در غير اين صورت ممكنه فتق عضله باشه

      لطفا با جراحتون مشورت كنيد و حتما راديوگرافى هم انجام بدين

      با احترام

  • تصویر کاربر سهیل دوشنبه ۱۹ فروردین ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 336 مشاهده پرسش
    دو ماه و نیم پیش مچ دستم دچار شکستگی شد در فوتبال و پلاتین گذاشتم الان یک ماه میشه که دستمو باز کردم کی میتونم دوباره فوتبال بازی کنم و چه نکاتی رو باید رعایت کنم ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      اگر درد نداريد و جوش خوردن كامل بوده مى تونيد با توجه به اين كه مچ دستتون هست و در صورتى كه دروازه بان نيستيد به بازى برگرديد ولى تا حدود دو ماه ديگه حين بازى از مچ بند آتل دار استفاده كنيد

      با احترام

    2. تصویر کاربر سهیل یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸( 4 سال پیش)
      سپاس گزارم دکتر یعنی ضرابات ارام مشکلی ایجاد نمیکنه،
    3. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۹ فروردین ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      خير

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سهیل پنجشنبه ۲۳ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 274 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ۱۷سالمه پاهایم پرانتزی خفیف است یعنی باید عمل کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۳ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      درود

      راديوگرافى سه مفصلى ايستاده بايد انجام بدين و معاينه بشين

      بر اين اساس تعيين مى شه كه عمل لازمه يا نه

      هر زانوى پرانتزى عمل نمى خواد

      با احترام

  • تصویر کاربر بهار سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    باسلام اقای دکترمن حدود۴ماه ازجراحی که برای شکستگی پلاتوتیبیای پای راست انجام دادم میگذره وبعداز۳۰جلسه فیزیوتراپی پای من۲۰درجه مونده تاکامل خم شه ینی هنوزنمیتونم چهارزانویادوزانوبشینم واحساس سفتی درزانودارم@میخواستم ببینم بنظرشمااین۲۰درجه ام خم میشه؟؟چون خعلی سفته چیکارکنم کامل خم شه؟؟وایااین سفتی حرکت زانوبه مروربرطرف میشه؟؟این خم شدن کامل نیازبه زمان بیشتری داره؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      درود

      ممكنه درجاتى از محدوديت حركتى دايمى بشه ولى در حال حاضر هم دامنه حركتى خوبى داريد و اگه اصرار به دو زانو و چهارزانو نشستن نباشه بقيه كارها رو مى تونيد به خوبى انجام بدين

      در حال حاضر با جديت تمام تمرين كنيد و دو چرخه ثابت بزنيد و فيزيوتراپى هم انجام بدين

      اگه ممكنه عكس هاى بعد و قبل از عمل رو هم بفرستيد

      با احترام

    2. تصویر کاربر بهار دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      اقای دکترهمین میزانی که میتونم خم کنم بسختی امگان پذیره!یعنی بعدازکلی چرب کردن زانوم وتمرینات کششی میتونم اون میزان خم کنم@یکدفعه نمیتونم اوناندازه خم کنم چون حرکت زانوم کنده وداخلش سفته@این طبیعی هست به مروربهترمیشه؟؟اگراصراربه خم کردن کامل هستم چون جوان هستم میترسم ناقص بمونم @اقای دکترراستی رباطaclپام هم پاره شده ولی دکترگفتن شایدتا۶ماه خودش جوش بخوره@ممکنه این خم نشدنه بخاطرهمین پارگی باشه؟؟ممنونم بخدانگرانم
    3. تصویر کاربر بهار دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      اقای دکترهمین میزانی که میتونم خم کنم بسختی امگان پذیره!یعنی بعدازکلی چرب کردن زانوم وتمرینات کششی میتونم اون میزان خم کنم@یکدفعه نمیتونم اوناندازه خم کنم چون حرکت زانوم کنده وداخلش سفته@این طبیعی هست به مروربهترمیشه؟؟اگراصراربه خم کردن کامل هستم چون جوان هستم میترسم ناقص بمونم @اقای دکترراستی رباطaclپام هم پاره شده ولی دکترگفتن شایدتا۶ماه خودش جوش بخوره@ممکنه این خم نشدنه بخاطرهمین باشه؟؟ممنونم بخدانگرانم
    4. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      درود

      علت محدوديت پارگى رباط نيست

      حق با شماست و بايد حداكثر تلاش بشه

      گاه نياز به خم كردم زير بيهوشى يا آزاد سازى چسبندگى با آرتروسكوپى هست

      با احترام

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری
پرسش از دکتر