منو

آیا فیزیوتراپی، درد را تشدید می کند؟

علی رغم تشخیص هوشمندانه و درمان مؤثر فیزیوتراپی، برخی افراد ممکن است احساس درد بعد از فیزیوتراپی را تجربه کنند. ادامه علائم یا درد پایدار پس از فیزیوتراپی می تواند زندگی روزانه شما را تحت تأثیر قرار دهد.

آیا فیزیوتراپی درد دارد

فیزیوتراپی رویکردی یکپارچه برای ارزیابی، تشخیص و درمان کسانی است که تحت تأثیر یک بیماری، آسیب یا ناتوانی فیزیکی قرار گرفته اند. فیزیوتراپی می تواند به شما کمک کند تا مصرف دارو را کاهش دهید، احتمال خطرِ آسیب و عوارض جانبی آن را کم کنید و نیز درد خود را به طور مؤثر کنترل کنید.

البته هدف از فیزیوتراپی، این نیست که شما درد بیشتری بکشید، بلکه نهایتاً ایجاد بهبود کلی در شرایط شماست. با این حال، دانستن این نکته بسیار مهم است که اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرود، شما چه انتظاری باید داشته باشید و چه کاری باید انجام دهید.

علت درد زانو بعد از فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی، اغلب شامل ورزش عضلات برای قوی تر ساختن آنها می باشد. گاهی اوقات این کار به این دلیل انجام می‌شود که عضله آسیب دیده و در نتیجه ی این آسیب، سفت یا ضعیف شده است. از آنجایی که بدن سعی در حفظ عضلات آسیب دیده دارد، عضلات مجاور باید این ضعف را جبران کنند و می توانند بیش از حد کار کنند و تحت فشار قرار گیرند.

با وجود این که فیزیوتراپی اغلب به منظور بهبودی در وضعیت بدن شما انجام می‌گیرد، می تواند باعث تحریک عصب های مجاور عضله آسیب دیده شود. این حالت معمولا با قرارگرفتن بدن در وضعیت استراحت، مانند خوابیدن بر روی کمر تا زمانی که درد فروکش کند، تسکین می یابد.

وضعیت مشابهی در مورد مفصل وجود دارد، که در زمان انجام حرکات ورزشی برای بهبود یا بازیابی حرکت، متورم می شود. دلایلی که بازگشت درد حتی پس از فیزیوتراپی نهفته است، موارد زیر می باشند:

✅ شایع ترین دلیل درد پس از فیزیوتراپی این است که عضله بیش از حدکار کرده و یا کشیده شده است. دلیل اصلی، کار مجدد عضله آسیب دیده پس از جلسه فیزیوتراپی است. عضله ی احیا شده در حین کار دوباره، اسید لاکتیک بیشتری تولید می کند و منجر به درد می شود.

✅ درد یا سختی پس از جلسه فیزیوتراپی ممکن است به دلیل التهاب موضعی باشد.

✅ در طول فرایند درمانی، شما باید آن دسته از اعضای بدن را که برای مدتی تحت کشش قرار نداده اید را تحت حرکات کششی قرار داده یا عضلاتی را که برای مدت طولانی از آنها استفاده نکرده اید، فعال کنید یا بدن خود را به سوی انجام فرایندهای جدید هدایت کنید. این کارها باعث می شود ما روش معمول انجام کارهای خود را تغییر دهیم.

تمامی این تغییرات، به نوعی مقاومت بدن ما را نیز تغییر می دهند. از این رو، در زمانی که بدن ما این تغییرات را به سرعت تجربه می کند، می تواند باعث ایجاد درد در نقاط جدید شود.

بعد از فیزیوتراپی چه باید کرد

✅ مفاصل متورم نیز یکی از دلایل اصلی درد پس از فیزیوتراپی می باشند. بنابراین، حرکات مفاصل را محدود کنید. انتخاب وضعیت مناسب و راحت برای مفاصل بسیار مهم می باشد. مناسب ترین وضعیت مفصل، وضعیت اندکی خمیده می باشد.

✅ عدم توان بخشی همچنین منجر به بازگشت درد حتی پس از انجام فیزیوتراپی می شود.

✅ فیزیوتراپی، همچنین ثبات وضعیت بدن شما و وضعیت نشستن شما را به چالش می کشد. اعصاب ستون فقرات تحریک شده یا عصب تحت فشار نیز باعث ایجاد درد پس از جلسه فیزیوتراپی می شود. بنابراین، از درمانگر بخواهید که وضعیت مناسب برای ایستادن یا نشستن را برای کاهش فشار بر روی عصب ها به شما آموزش دهد.

✅ افزایش شدت ورزش و شروع یک ورزش یا تمرین جدید نیز باعث ایجاد درد پس از جلسه فیزیوتراپی می شود.

بعد از فیزیوتراپی چه باید کرد

فیزیوتراپی یک راه عالی برای درمان درد و آسیب است. برای حفظ سطح درمان خود در اینجا ۴ کاری که باید بعد از فیزیوتراپی انجام دهید:

۱. نوشیدن مقدار زیادی آب

ما معمولاً این را پس از درمان‌های مبتنی بر ورزش، مانند آب درمانی یا کلاس ورزشی، برای کمک به بازیابی هیدراتاسیون و کاهش زمان درمان توصیه می‌کنیم.

۲. به توصیه های فیزیوتراپ توجه کنید

  • در صورت نیاز از کیسه های گرم/سرد استفاده کنید.
  • در صورت لزوم استراحت کنید.

توصیه های حرفه ای ما به طور کلی برای تسریع در بازه های زمانی بهبود و جلوگیری از آسیب بیشتر به ناحیه آسیب دیده ارائه می شود. صدمات به بیماران پس از جراحی در صورت عدم رعایت توصیه های داده شده می توانند آسیب بیشتری به ناحیه وارد کنند.

۳. تمرینات خود را انجام دهید

جلسات فیزیوتراپی معمولاً ۱/۲ ساعت است. بیشتر ورزش های که توسط فیزیو پیشنهاد میشود، به کاهش درمان مداوم و همچنین تسکین درد سریعتر کمک می کند.

۴. به درد غیر عادی توجه کنید

اگر درد شدیدتر از حد انتظار است، فیزیوتراپیست را مطلع کنید. تجربه درد کم پس از درمان می تواند طبیعی باشد. اما معمولاً بعد از ۲۴-۴۸ ساعت تسکین میابد.

تسکین درد ناشی از فیزیوتراپی

درد عضلانی، مفصل و یا عصب می تواند با قراردادن یخ بر روی ناحیه آسیب دیده بلافاصله پس از درمان تسکین یابد.

برای جلوگیری از تحریک عضلات، یخ نباید مستقیما بر روی پوست قرار گیرد، بلکه باید در یک کیسه پلاستیکی با پوشش پارچه ای قرار گیرد، اما استفاده از آن باید به حداکثر ۲۵ دقیقه محدود شود.

پیشگیری درد ناشی از فیزیوتراپی

گرچه ، برخی از تمرینات فیزیوتراپی خاص،  درد خفیفی را ایجاد می کند و نهایتاً ناپدید خواهد شد. با این حال، مواردی وجود دارد که با رعایت آنها، درد نباید رخ دهد و با درمان مناسب می توان از آن جلوگیری کرد. برخی از این موارد به صورت زیر است:

عدم ارزیابی کل ناحیه

درد می تواند اغلب ناشی از درمان یک علامت خاص بدون در نظر گرفته ناحیه ی پیرامون آن می باشد. برای مثال، عدم تحرک گردن می تواند با کشش آن برای دستیابی به حرکتی آزادتر، رفع شود. گرچه، گردن از هفت مهره ی جداگانه تشکیل شده است و بسیار مهم است که مطمئن شویم هر یک از این مهره ها پیش از شروع حرکت دیگری، آزادانه حرکت می کنند.

عدم انجام این کار باعث ایجاد فشار بر روی مهره های اطراف و دیسک می شود، که موجب درد و نیز آتروز می شود. اگر وضعیت کلی بدن بیمار مورد توجه قرار نگیرد، وضعیت مشابهی پیش می آید. برای مثال، عدم تراز ستون فقرات می تواند مانع انجام درمان های مختلف شود و در صورت استفاده از این درمان ها، موقعیت را بدتر کند.

اقدامات بعد از فیزیوتراپی

درمان با ترتیب (توالی) اشتباه

اگر بیمار، دچار ناتوانی های مختلفی باشد، درمان آنها همراه با یکدیگر و یا با ترتیبی اشتباه می تواند باعث ایجاد درد غیر ضروری شود. برای مثال، تلاش برای درمان درد شانه با ماساژ می تواند باعث ایجاد درد غیر مرتبط با درمان اولیه شود. ارزیابی وضعیت کلی بدن و درمان شرایط پیش از انجام حرکتی در نقطه ای دیگر از بدن بسیار ضروری است.

عدم برخورد با بافت اسکار (جای زخم)

ماساژ و ورزش اغلب برای کشش عضلات و رباط ها به منظور بازیابی تحرک کامل، انجام می شوند. گرچه، بافت های اسکار کشیده نمی شوند و اگر در ابتدا درمان نشوند، می توانند باعث ایجاد درد شدیدی در حین فیزیوتراپی شوند.

اگر شما احساس درد یا ناراحتی دارید یا فکر می کنید، که درمان آنطور که باید جواب نمی دهد، به فیزیوتراپیست خود اطلاع دهید. فرایند درمان، یک همکاری بین فیزیوتراپیست و بیمار می باشد، بنابراین شما باید کاملاً یکدیگر را درجریان امور قرار دهید.

فرض بر این است که فیزیوتراپی درمانی سودمند برای بیمار می باشد، اما تنها در صورتی این اتفاق می افتد که فیزیوتراپیست از هر گونه نقصی آگاه شود. زمانی که وی از هرگونه درد یا ناراحتی مطلع شد، تغییراتی در رویکرد ایجاد خواهد کرد که مفیدتر باشند و به نتایج دلخواه دست یابند.

اگر هر تحریک ایجاد شده توسط ورزش، بسیار شدید باشد، می توان آن را پیش از اینکه تبدیل به درد شود، کاهش داد و در زمانی که عضله قویتر شد، به تدریج آن را افزایش داد. توالی درمان را می توان تغییر داد یا کل فرایند درمان را به گونه می توان تغییر داد که روند توان بخشی راحت تر باشد و در نهایت موفقیت آمیزتر شود.

درد بعد از فیزیوتراپی

تشدید درد بعد از فیزیوتراپی

هرکسی دارای آستانه درد و محرک های درد متفاوتی می باشد، بنابراین بسیار مهم است که فیزیوتراپیست از این موارد آگاه باشد و مطابق با آن درمان خود را انجام دهد. یک درمان ناموفق، به نفع هیچ کس نیست، بنابراین ادامه گفتگو بین طرفین بسیار حیاتی است. هدف همیشه باید نظارت بر پیشرفت باشد و اگر درمان به درستی پیش نرود، انعطاف کافی برای تغییر را داشته باشد.

اگر تغییر در روند درمان، نتیجه مطلوبی نداشته باشد، می توانید با توجیه مناسب، فیزیوتراپیست خود را عوض کنید و این امر نباید باعث بروز ناراحتی شود. افراد، مهارتها، تخصص ها و رشته های مورد علاقه مختلفی دارند، بنابراین یک ذهن تازه می تواند تفاوت در روند درمان ایجاد کند.

هرکاری انجام می دهید، به درمان خود ادامه دهید، چرا که فیزیوتراپی یک روش اثبات شده برای تسکین درد و رفع مشکلات می باشد. فقط اطمینان حاصل کنید که مرکزی را انتخاب می کنید که دارای دانش، مهارت و تجربه برای بازگرداندن سلامت به شما بدون درد باشد.

فیزیوتراپیست باید متعهد به فراهم نمودن درمان مناسب برای شما باشند و با شما کار کنند تا به نتیجه ی دلخواه دست یابند. همچنین همیشه باید با ارزیابی کامل نیازها و شرایط فعلی شما شروع به کار کنند و بنابراین قادر خواهند بودکه برنامه ی درمانی مناسب را برای شما اجرا کنند. آنها باید به طور دائم پیشرفت و نتایج را بررسی کنند تا بتوانند خود را بنا به ضرورت برای دستیابی به آنچه نیاز است، مطابقت دهند.

دکتر غلامرضا نادری

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص مچ پا

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما لطفا قد، وزن و سن خود را در متن سوال درج کنید همچنین از پرسيدن سوالاتى كه جنبه اورژانس دارند اجتناب كنید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر کمکم یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان گرفتارم کمکم کن, دختر ۲۰ ساله ای دارم حدود۲ سال پیش تو ورزش مچ پای راستش به بیرون پیچ خوردگی پیدا کرد ورم کرد و درد داشت هیچ خون مردگی نداشت تو خونه درمان کردیم استراحت کرد هم ورم خوب شد هم دردش ازبین رفت دوباره در حین ورزش پاش پیچ خورد مچ پاش کمی ورم کرد و درد داشت بردم ارتوپد گفت چیزی نیست با باند ببندین خوب میشه . انجام دادیم خوب نشد چن دکتر دیگه رفتیم ازمایش خون و عکس گرفتیم چیزی معلوم نبود ۴ هفته گچ کرفتن وقتی گچ.را باز کردیم کمی ورم داشت هر موقع استراحت میکرد ورم و درد کم میشد وقتی راه میرفت و پیاده روی داشت دوباره ورم میکرد حالا بعد از حدود ۲ سال مج پای دیکه ش که سالم بود هم قوزکش ورم کرده عکس جدید گرفتم دکتر ارتوپد میگه عکس سالمه . نمیدونم چکار کنم خیلی ناراحتش هستیم زندگیمون نابود میشه وقتی ورم پاش رو می بینیم ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      براى معاينه از همين وبسايت نوبت بگيريد

      از مچ پاهاش ام آر آى بگيريد و اگر آزمايش خون از نظر روماتيسم انجام شده نتيجه اش رو همراه خودتون بياريد

      ممكنه جراحى لازم باشه

      با احترام

  • تصویر کاربر علیرضا پنجشنبه ۲۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید من موقعی ک پامو،جفت میکنم پاشنه پام بلند میشه ولی یه ذره پامو،باز میکنم دیگه پاشنم بلند نمیشه میخوام بدونم برای استخدامی نیروی انتظامی مشکلی ندارم؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      ممكنه ايراد بگيرن

  • تصویر کاربر ف چهارشنبه ۱۹ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    باسلام من سه هفته پیش عمل رباط pcl انجام دادم. الان 5 روز هست فیزیوتراپی میرم. دکتر فیزیوتراپی پای من تقریبا یک وجب میخواست که کاملا خم شود. که دکتر فیزیوتراپ با فنر محکم به تخت بست که تا آخر خم بشه و من درد وحشتناکی توی پام حس کردم و هرچقدر اصرار کردم باز کنن گفتن باید تحمل کنی تا پا کامل خم شه میخواستم ببینم این کار درسته؟ امکانش هست باعث شه رباطم مجدد پاره بشه؟ چون الان قسمت داخلی زانوم درد میکنه و داغ شده. بعدم بهم گفته یه عصا رو بذار کنار ولی من پام خیلی ضعیفه با توجه به اینکه قبل عمل پام دو ماه توی گچ بود
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۹ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      نياز به اين گونه حركات نيست 

      در عمل صليبى خلفى اتفاقا خم كردن زانو بايد خيلى به تدريج صورت بگيره و شما زيادى سريع جلو رفتين و اين رباط رو به خطر مى اندازه

      با احترام 

  • تصویر کاربر عرفانم یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید...مینیسک و رباطم رو دوساله عمل کردم دکترم گفت که یه تیکه از مینیسکتو بریدم حالا نمیدونم چقدر اگه زحمت نیست معنی این شرح رو بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      معنيش اينه كه رباط صليبى بازسازى شده و بخشى از منيسك داخلى برداشته شده

      با احترام

    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۶ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      معنيش اينه كه رباط صليبى بازسازى شده و بخشى از منيسك داخلى برداشته شده

      با احترام

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر نوید شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    سلام ‌خسته نباشید من 43 سالمه ‌چند سالی هست که زانوهام وقتی میخوام بلند بشم صدای خرج خرج میدن شغلم ساختمانی هست ممنون از لطف شما قبلا فوتبال هم بازی میکردم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      دوود

       در صفحه اينستاگرام من drrezanaderi تمرينات زانو به صورت فيلم آموزش داده شدن

      دو ماه اين تمرين ها رو انجام بدين و اگه بهتر نشدين به ارتوپد مراجعه كنيد

      با احترام 

  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید آقای دکتر من تقریبا دو ماه پیش رباط صلیبیو عمل کردم و حدود 2 روزی هست ک زانوم درد میکنه و داغه هی از یخ استفاده میکنم ولی بعد متاسفانه بعد از چند دقیقه استفاده از یخ باز گرم میشه لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      سريعا به جراحتون مراجعه كنيد

      با احترام

  • تصویر کاربر رضا شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید ببخشید مزاحم میشم. من دو ماه پیش در اثر تصادف ساق پام شکست (درشت نی) و ساق پا تا زانوم پلاتین گذاشتن. بعد از کشیدن بخیه دکتر گفته با عصا آروم پاتو بذار زمین. به نظر شما کی میتونم بدون عصا راه برم؟
    عکس هم مربوط به یک ماه قبل هست گرفتم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      وزن گذارى بدون عصا در صورتى كه جوش خوردن كامل اتفاق بيفته حدود سه ماه بعد از عمل ممكن خواهد بود

      با احترام

  • تصویر کاربر زهرا شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام من دختری ۳۴ ساله هستم ۱۸ روز پیش پام پیچ میخوره از سمت بیرونی مچ پا که یکی از استخوانهای کف پامه میشکنه و گچ میگیرم و الان انگشت کناری انگشت کوچک داره کبود میشه میخواستم ببینم مشکلی پیدا کرده یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      معمولا طبيعيه 

      با احترام

  • تصویر کاربر فطیما سه شنبه ۱۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت دکترمهربان کفپامچهارماه پیش پیچ خورده چون باردار بودم عکس نتوانستم بگیرم پاما زمین گذاشتم چون تجربه نداشتم بعدیک هفته گچ گرفتند وزمین نگذاشتم بمدت یکماه وبعدبازکردن ده روزباعصارفتم بعدکنارگذاشتن عصااصلا نتوانستم راه بروم دوباره عکسگرفتم ارتوپداراک گفته فاصله بین انگشت شصت ودیگر انگشتان وجود داردوبدون جراحی خوب نمی شود واکنون بعدازگذشت چهارماه پام ورم زیادودردزیرپا وقرمزی زیادداردرست نمی توانم راه بروم پام بی ریخت شده ایاپای من قابل درمان است خیلی نگرانم هروز هم که محدودیت رفت وامداست ایا برای مراجعه به شما دیراست گی متوانم درست راه برم خاهشمندم راهنمایی بفرماییید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۱۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      راديوگرافى رو بايد ايستاده و در حال تحمل وزن و به طور حداگانه از هر پا در كاست هاى مجدد بگيريد تا بتونم قضاوت كنم 

      با احترام

    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۱۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      راديوگرافى رو بايد ايستاده و در حال تحمل وزن و به طور حداگانه از هر پا در كاست هاى مجدد بگيريد تا بتونم قضاوت كنم 

      با احترام

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مهران شنبه ۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید
    اقای دکتر نزدیک یک و ۷ماه که پلاتین تو پامه و پلاتین میله ای داخل استخوان که دو پیچ رو زانو دو پیچ تو مچ فیکس شده الان که عکس گرفتم دکتر میگه پلاتین داخل استخوانت به استخوانت چسبیده و فقط پیچ ها رو میتونم در بیارم ولی زانو رو پاره میکنم اگه شد در میارمش نظر شما چیه پام تو فوتسال شکسته شده
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      اگر ناراحتى و اذيتى نداره لازم  نيست حتما خارجش كنيد

      با احترام

    2. تصویر کاربر مهران شنبه ۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام جای پیچ که زمانی که وزنه میزنم درد میگیره
      بعد دکتر وقتی عکس جدید پامو دید میگه پلاتین داخل استخوان به استخوان چسبیده ممکن در نیاد
      بعد زمانی که پا مو عمل کرد تا زمانی که راه افتادم پام به یک سمت گرایش داره و حساسیت به پام بیشتر شده و خیال میکنم پام کج
    3. تصویر کاربر مهران شنبه ۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      این عکس پام پای راست
    4. تصویر کاربر مهران شنبه ۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      پا
    5. تصویر کاربر مهران شنبه ۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      پا
    6. تصویر کاربر مهران شنبه ۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      پا
    7. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      خارح كردن اين ميله ها معمولا سخت نيست

      اگر پا به سمت خارج منحرف باشه مساله مهميه و نياز به بررسى داره

      با احترام

    8. نمایش سایر 6 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری
پرسش از دکتر