منو

آیا غضروف مچ پا قابل ترمیم است؟

ورزشکاران معمولا در ناحیه زانوهای خود به OCD یا ضایعه غضروفی مچ پا دچار می شوند، اما به دلیل این که بسیاری از افراد (نه تنها ورزشکاران) پیچ خوردگی های مچ پا را نادیده می گیرند، آسیب غضروف مچ پا نیز شایع است.

از آن جایی که غضروف توانایی بسیار کمی در ترمیم خود دارد، اگر آسیب غضروفی درمان نشود، می تواند تا مرحله فرسایس استخوانی یا مفصلی پیشروی کرده و به استئوآرتریت (آرتروز) منجر شود.

آسیب غضروفی محدود به یک گروه سنی خاص نیست. آسیب برای تمامی افراد، پیر و جوان، ورزشکار یا کارمندان دفاتر (پشت میز نشین) محتمل است. یک پیچ خوردگی شدید در مچ پا می تواند به OCD منجر شود.

هنگامی که آسیب مکرر بوده، یا به اندازه کافی شدید است یا نادیده گرفته می شود غضروف فرسوده شده و قطعاتی از آن جدا می شوند این وضعیت به تماس شدیدا دردناک استخوان بر روی استخوان منجر می شود.

علائم آسیب به غضروف مچ پا

فردی که دچار آسیب در غضروف مچ پا می شود درد، تورم و سفتی در مچ پای خود احساس می کند. این التهاب می تواند خفیف تا شدید باشد. همچنین مچ پا می تواند قرمز، گرم و به شدت دردناک شود. محدوده حرکات مچ پا نیز می تواند محدود شود که در آن صورت فرد قادر نخواهد بود تا به آسانی مچ پای خود را حرکت دهد.

علت درد غضروف مچ پا

اگر غضروف آسیب دیده یا فرسوده شده باشد، مفصل دردناک و سفت شده و با کاهش دامنه حرکت می شود. در آرتروز شدید ، غضروف هیالین می تواند به طور کامل از بین رفته و مفصل آسیب دیده را بدون بازسازی خود رها کند. این اتفاق باعث می شود استخوان ها به یکدیگر ساییده شوند.

استئوفیت ها نیز ممکن است به دلیل استرس اضافی در انتهای استخوان ها در حاشیه مفصل ایجاد شوند. این امر منجر به درد قابل توجه، از دست دادن حرکت و عملکرد ضعیف می شود.

اهمیت غضروف

غضروف بافتی سفید و اتصال دهنده است که در میان مفاصل و بسیاری از بخش های بدن دیده می شود. برای مثال بینی و گوش ها به ترتیب نسبتا و کاملا از غضروف تشکیل شده اند. غضروف در میان مفاصل به عنوان یک ماده بالش مانند عمل کرده و از استخوان ها در برابر ساییدگی و ضربه حمایت می کند.

همچنین، غضروف استخوان ها را نیز در کنار یکدیگر نگه می دارد. غضروف، استخوان نیست بلکه بافتی سفت و منعطف است که به آسانی آسیب می بیند. هیچ جریان خونی به غضروف نمی رود و همین، علت سفید بودن آن است. غضروف به دلیل نداشتن جریان خون، هنگامی که آسیب دیده یا پاره می شود به آسانی التیام نمی یابد.

ورزشکار

عمل غضروف مچ پا چیست؟

آرتروسکوپی مچ پا جراحی کم تهاجمی است که بسیاری از مشکلات مچ پا را تشخیص داده یا درمان می کند. مشکلات رایج شامل عفونت، آسیب، آرتروز، شرایط التهابی و علائم ناشناخته مچ پا است. در آرتروسکوپی مچ پا از آرتروسکوپ با یک دوربین کوچک برای مشاهده قسمت داخلی مفصل مچ پا استفاده می شود. ابزارهای ویژه به پزشك شما اجازه می دهد تا از طریق برش های كوچك مشكلات مفصلی را درمان كند. آرتروسکوپی مچ پا می تواند علائم را تسکین داده و دامنه حرکتی را بازگرداند.

آرتروسکوپی مچ پا یک جراحی رایج است، اما شامل برخی از خطرها و عوارض بالقوه است. قبل از انجام آرتروسکوپی مچ پا تمام گزینه های درمانی خود را در نظر بگیرید.

سایر اقدامات جراحی که ممکن است انجام شود

پزشک شما ممکن است نمونه برداری نیز انجام دهد. نمونه برداری شامل برداشتن نمونه سلول یا بافت و آزمایش آن از نظر سرطان و سایر بیماری ها است.

ممکن است برای یک بیماری مچ پا نیاز به جراحی باز (آرتروتومی مچ پا) داشته باشید که پزشک شما نمی تواند آن را با آرتروسکوپی درمان کند. جراحی باز شامل ایجاد یک برش طولانی تر است که به شما اجازه می دهد تا مچ پا را به طور مستقیم مشاهده و درمان کنید.

عمل غضروف مچ پا

چرا آرتروسکوپی مچ پا انجام می شود؟

پزشک ممکن است در صورت مشخص نشدن علت، آرتروسکوپی مچ پا را برای تشخیص علائم مچ پا توصیه کند. آرتروسکوپی مچ پا اولین انتخاب برای درمان بیماری های مچ پا نیست.

پزشک شما ممکن است آرتروسکوپی مچ پا را برای تشخیص یا درمان موارد زیر توصیه کند:

  • عفونت مفصل مچ پا که آرتریت سپتیک نیز نامیده می شود
  • آسیب دیدگی مفصل مچ پا، از جمله شکستگی، پارگی رباط ها، پارگی غضروف و آسیب های بیش از حد
  • اشکال التهابی آرتروز، از جمله آرتریت روماتوئید
  • بدن های سست، از جمله قطعات استخوان و قطعات غضروف
  • آرتروز یا بیماری مفصل دژنراتیو که تجزیه غضروف و استخوان است
  • سینوویت، یا التهاب پوشش داخلی مفصل
  • علائم ناشناخته مچ پا از جمله: درد، تورم، قفل شدن، گرفتگی و…

چه کسی آرتروسکوپی مچ پا را انجام می دهد؟

جراحان ارتوپدی و جراحان پا و مچ پا آرتروسکوپی مچ پا را انجام می دهند. جراحان ارتوپدی به طور ویژه برای درمان مشکلات استخوان ها و مفاصل آموزش دیده اند.

علت آسیب غضروف مچ پا

غیر عادی بودن راستای مچ پا (انحراف)

گاهی اوقات این مورد مادر زادی بوده و گاهی نیز ناشی از التیام پس از یک آسیب می باشد. این وضعیت باید به وسیله جراحی و درمان تصحیح شود.

آسیب و استفاده بیش از حد

افتادن بر روی پله ها، پیچ خوردن مچ پا، رها شدن یک جسم و افتادن آن بر روی مچ پا همه این موارد می توانند سبب آسیب دیدن غضروف مچ پا شوند. همان طور که ممکن است بدانید ورزشکاران در زمینه فوتبال، راگبی، تنیس و کشتی بیش ترین احتمال ابتلا به این وضعیت را دارند. هر گونه ورزشی مانند بسکتبال یا بدمینتون که شامل ارتباط تماسی بالا یا دویدن و پریدن باشد نیز جز این موارد به حساب می آید.

نداشتن تحرک

هنگامی که فرد به طور معمول تحرک ندارد، آتروفی عضلانی (ضعیف شدن) تنها موردی نیست که برای او اتفاق می افتد. مفاصل جهت سالم ماندن نیاز به تحرک دارند. مدت های طولانی بی تحرکی و نداشتن فعالیت نیز ممکن است به غضروف مچ پا آسیب برساند.

چاقی

بدن ما در سازگار شدن و تنظیم کردن خود فوق العاده است اما وزن بیش از حد سبب بسیاری از پیچ خوردگی ها در اعضای بدن از جمله استخوان ها و مفاصل (مخصوصا ناحیه مچ پا) می شود. مفاصل مچ پا مفاصلی هستند که وزن بدن را تحمل کرده و هر باری که فرد راه می رود این مفاصل او را حمایت می کنند. بدن افراد چاق تحت فشار فیزیکی بیشتری است، به همین دلیل هم احتمال بیشتری برای ابتلا به آسیب غضروفی در مچ پای خود دارند.

بیشتر بخوانید: نرمی غضروف کشکک از علائم تا درمان

عوارض آسیب غضروفی مچ پا

آسیب غضروفی می تواند به موارد زیر منجر شود:

#همارتروز یا خونریزی در مفصل

در موارد حاد، یک قطعه از غضروف جدا و میان مفصل گیر می کند. این وضعیت سبب قفل شدن مفصل و خونریزی می شود. همچنین، در این مورد مچ پا کبود به نظر می رسد.

#فشار اضافی بر روی استخوان ها

فشار اضافی بر روی استخوان ها می تواند به ایجاد خار استخوانی یا استئوفیت نیز منجر شود. این خارهای استخوانی در حاشیه مفصل تشکیل شده و سبب درد شدیدتر و اختلال بیش تر در عملکرد مچ پا می شوند. این وضعیت مانند چرخ دنده هایی است که بر روی یکدیگر فشار آورده اما حرکت نمی کنند و از آن جایی که بر روی هم دیگر خراش می اندازند صدا می دهند.

#ضایعه غضروفی مچ پا

در این مورد یک حفره در غضروف ایجاد می شود. این حفره مانند همه حفره ها می تواند بزرگ تر شده و به حدی برسد که تمام غضروف از بین رود. هنگامی که غضروف به طور کامل از بین می رود، مفاصل اجزای بالش مانند خود را از دست داده و استخوان ها بر روی هم ساییده می شوند و این وضعیت بسیار دردناک است. مفاصل مچ پا مفاصلی هستند که وزن را تحمل می کنند و در صورتی که غضروف آن ها آسیب ببیند بیمار قابلیت راه رفتن خود را از دست خواهد داد. مفاصل جهت سالم ماندن نیاز به تحرک دارند. مدت های طولانی بی تحرکی و نداشتن فعالیت نیز به غضروف آسیب می رساند.

تشخیص آسیب غضروفی

تمایز آسیب غضروفی از دیگر مشکلات (مانند آسیب رباط یا ضایعات استخوان های تحت غضروفی) می تواند دشوار باشد، زیرا تمامی این موارد علائمی مشابه به هم دارند. برای تایید آسیب غضروف، فرد پس از معاینه توسط متخصص با رادیوگرافی ساده بررسی می شود. در صورتی که با منفی بودن جواب، درد بیش از ۲ ماه ادامه یابد تصویر برداری های سی تی اسکن و ام آر آی انجام می شوند.

ام آر آی و سی تی اسکن آسیب غضروف، آسیب استخوان های زیر غضروف یا شکستگی قطعه ای از استخوان یا غضروف را که بسیار دردناک نیز می باشد نشان می دهند. همچنین، فردی که به این وضعیت دچار است، هر موقع که مچ پای خود را حرکت می دهد، صدایی تق تق مانند تولید می کند.

درمان درد مچ پا

درمان درد غضروف مچ پا

چندین گزینه درمانی برای درمان OCD همانند دیگر مشکلات مچ پا وجود دارد، از جمله:

#داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی

پزشک جهت کاهش درد و التهاب بیمار مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی را تجویز می کند.

#فیزیوتراپی

فرد معمولا به یک فیزیوتراپ ارجاع داده می شود تا عضلات خود را تقویت کرده، محدوده حرکتی مفصل خود را دوباره به دست آورده و حس تعادل خود را افزایش دهد.

#استراحت دادن به مچ پا و انجام حرکات جایگزین

جهت به حداقل رساندن درد، فرد باید از انجام فعالیت هایی که سبب درد مچ پا می شوند خودداری کند. برای مثال می توان به جای استفاده از پله از آسانسور و به جای راه رفتن دوچرخه سواری را انتخاب کند.

#مفصل بندها (آتل یا بریس)

مفصل بندها قطعاتی پلاستیکی یا چرمی هستند که از مفاصل مچ پا محافظت کرده و به طرز قابل توجهی درد را در آن ناحیه کاهش می دهند.

#یخ

در موارد حاد فرد می تواند ۳ تا ۴ بار در روز به مدت ۲۰ دقیقه بر روی مچ پای خود کمپرس یخ قرار دهد. این کار باید فورا پس از فعالیت جسمانی صورت گیرد.

#جراحی

هنگامی که درمان ها و داروها جهت کمک به تسکین درد و بهبود تحرک کافی نیستند، باید جراحی بر روی مچ پا صورت گیرد. با آرتروسکوپی مچ پا می توان قطعات غضروفی را خارج کرد و بستر ضایعه را سوراخ سوراخ کرد تا سلول های بنیادی از کف ضایعه به آن نفوذ کنند و سبب ترمیم گردند. جراحی  باز مچ پا نیز می تواند یک راه حل باشد. برای مواردی که آسیب شدید تر و وسعت ایتلا زیاد است، ممکن است پیوند غضروف تنها راه حل باشد.

داروی غضروف ساز مچ پا

امروزه مکمل هایی وارد بازار شده به نام گلوکزامین و یا به اصطلاح (داروهای غضروف ساز) که این مکمل ها قادر به ساخت غضروف و یا ترمیم غضروف هستند. افراد از گلوکوزامین سولفات به صورت خوراکی برای درمان بیماری دردناک ناشی از التهاب، تجزیه و از بین رفتن غضروف (آرتروز) استفاده می کنند. گلوکوزامین یک ترکیب طبیعی است که در غضروف یافت می شود و دارای بافت سفتی که مفاصل را محکم می کند.

موارد استفاده از گلوکزامین برای:

  • آرتروز: مصرف خوراکی سولفات گلوکوزامین ممکن است برای افرادی که مبتلا به آرتروز زانو هستند درد را کاهش دهد. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است به کاهش سرعت تخریب مفصل زانو مرتبط با آرتروز کمک کند. از دیگر مزایای مکمل گلوکوزامین سولفات برای آرتروز مفصل ران، ستون فقرات، دست یا مچ پا است.
  • روماتیسم مفصلی: تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف خوراکی گلوکوزامین هیدروکلراید ممکن است درد مربوط به آرتریت روماتوئید را کاهش دهد. با این حال، محققان بهبود التهاب یا تعداد مفاصل دردناک یا متورم را مشاهده نکردند.

غضروف مچ پا

آرتروسکوپی با هدف ترمیم OCD در ارتوپدی

متاسفانه بدون انجام جراحی، OCD بدتر و بدتر خواهد شد. پیشرفت این مشکل تا حدی که نیاز به تعویض کامل مفصل باشد مطلوب نیست. آرتروسکوپی می تواند آسیب غضروفی را ترمیم کرده و فرد به وسیله استراحت و درمان می تواند هر چه سریع تر به کیفیت قبلی زندگی خود و فعالیت های روزانه اش برسد.

پس از جراحی آرتروسکوپی

جهت تسکین درد و التهاب، به مدت چند روز به فرد دارو های مسکن خوراکی داده می شود. بخیه ها ۱ تا ۲ هفته پس از جراحی برداشته می شوند. در این مرحله، پزشک معالج توصیه هایی را در ارتباط با محدوده حرکتی، ورزش های مچ پا و فیزیوتراپی به بیماران خود ارائه می دهد که برای آن ها ایده آل می باشند.

بسته به شرایط بیمار، ممکن است او بتواند فورا پس از جراحی دوباره بر روی پاهای خود راه برود یا به مدت چند هفته آن ها را بالا نگه داشته و وزنی بر روی آنها قرار ندهد.

دوران نقاهت آرتروسکوپی غضروف مچ پا

۷۰ تا ۹۰ درصد بیمارانی که تحت عمل آرتروسکوپی برای درمان ضایعه ی غضروف مچ پا (OCD) قرار گرفته اند نتایجی عالی بدست آورده اند. فرد می تواند این انتظار را داشته باشد که بعد از گذشت چند روز پس از جراحی به سر کار خود برگردد. البته این در صورتی است که فشاری بر روی پاهای او وارد نشود.

اکثر بیماران به ۱ الی ۲ هفته زمان جهت بهبودی نیاز دارند. بهترین کار پرسیدن در مورد شرایط خود از پزشک است. فرد زمانی می تواند دوباره رانندگی کند که قادر به قرار دادن وزن بر روی پاهای خود بوده و مصرف دارو های مسکن نارکوتیک (مخدر) را قطع کرده است.

در صورتی که فرد ورزشکار بوده و یا شدیدا به ورزش کردن علاقه مند است باید انتظار حداقل ۴ تا ۶ ماه و گاه تا یک سال را برای برگشتن به ورزش مورد علاقه خود داشته باشد. این مدت نیز باید با فیزیوتراپی همراه باشد.

 

دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپدی ، آرتروسکوپی ، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما لطفا قد، وزن و سن خود را در متن سوال درج کنید همچنین از پرسيدن سوالاتى كه جنبه اورژانس دارند اجتناب كنید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    نمیتونم راحت راه بروم مشگل غضروف دارم بعد غضروف آسیب دیده
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      معاينه و بررسى لازمه 

  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    درود بر شما عرض ادب و احترام دارم خدمتتون
    6سالی میشه که مچ پاهام شدیدا درد میکنه ،با پیگیری و مراجعه به فوق تخصص مچ پا و با ام آر ای و سیتی
    دکترم فرمودن که مفصل خراب شده و باید تعویض بشه
    منتها گفتن که دیگه امکان چرخش و دویدن وجود نداره
    میخواستم بدونم نظر جنابعالی چیست اگر لازم باشه میتونم فایل سیتی رو براتون بفرستم
    خیلی ممنونم از وقتی که میگذارید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      درود 

      تصاوير رو آپلود كنيد

  • تصویر کاربر علی شنبه ۲۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید بنده تصادف کزدم واز ناحیه قوزک پا از داخل پا که هست ضربه شدید دیدم و نیاز به جراحی شدم والان نزدیک به یک سالو نیم است که از قسمت اسیب دیده ورم ودرد دارم وخیای هم کبود شده دوباره مراجعه کزدم دکتر گفتند که باید فیکس بشه وراه دیگه ای ندارید میخواستم بدونم ایا امیدی هست که دوباره درست بشه ومچ پا بح حرکت در بیاد با تشکر از شما دکتر محترم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      لطفا اقلا تصاوير راديوگرافى رو بفرستيد و در صورت امكان حتما براى معاينه نوبت بگيريد

      با احترام

  • تصویر کاربر استوار جمعه ۲۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    تشخیص پزشک استفاده از غضروف جایگزین .برای بیمار۳۴سالل مرد در مفصل مچ پا.
    استفاده از غضروف مصنوعی بهتر است یا برداشت درود .وقتبخیر.استخوان از مفصل زانو.
    بیمار ۴ماه پیش جراحی زیبایی بینی انجام دادن .ومقداری غضروف اضافه بینی در یخچال جهت عمل ترمیمی احتمالی بینی دارد آیا میتوان از این غضروف استفادا کرد .لطفا راانمایی بفرمایید.سپاس بیکران.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۲۸ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      غضروف بينى به درد نمى خوره براى اين كار چون جنسش متفاوته و اين كه اين جا بايد پيوند غضروف و استخوان انجام بشه

      من چند مورد با غضروف و استخوان خارج شده از انسان ديگه ( مرده) انجام دادم و نتايجش عالى بوده ولى براى دوازده ميليمتر نياز به پيوند غضروف نيست و همون درمان با آرتروسكوپى كافيه

      با احترام

  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام خدمت آقای دکتر
    بنده حدود دو سال بر اثر پیچ خوردگی شدید مچ پا
    دو بار ام ار آی دادم ودر هر دو نتیجهocd درجه ۲ در سوپر مدیال تالوس قابل مشاهده است دارو و تزریق هم فایده‌ای نداشت درد هم نسبتاً بیشتر میشود لطفاً مرا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود 

      بايد معاينه بشين و سى تو اسكن مچ پاتون هم ديده بشه

      احتمالا جراحى لازمه

      با احترام

    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود 

      بايد معاينه بشين و سى تى اسكن مچ پاتون هم ديده بشه

      احتمالا جراحى لازمه

      با احترام

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حبیب جمعه ۱۶ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    سلام..بنده ورزش حرفه ای بودم..الان بعد از سالها عضروفای مچ پا و پا سوزش و داغ میشود..در حد گریه...لطف میکنید کمکم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۶ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بايد معاينه و بررسى انجام بشه

      با احترام

  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 304 مشاهده پرسش
    سلام.رفتم ام ار ای گفت کندگی غضروف داری.باید چکار کنم.بعضی موقع درد داره
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بدون معاينه و ديدن تصاوير نمى شه قضاوت درستى كرد و شرح حالتون هم بسيار مختصر هست

      امكان نياز به عمل هست

      با احترام

  • تصویر کاربر حامد دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت دکنر عزیز...پدر بنده خرداد سال ۹۵ از روی درخت انجیر به ارتفاع یک و نیم متر با مچ پا سقوط کرد بعد از اینکه دکتر ارتوپد معاینه و عکس ام ار ای گرفت از مچ پا تا زیر زانو گچ گرفت..بعد از ۴۰ روز زیر تپق مچ پا برآمدگی مثل التهاب ولی به سفتی استخوان ایجاد شده بود که مراجعه کردیم به دکتر در تهران که تشخیص دادن غروف های مچ پا از بین رفته و کاری نمیشه کرد..اگر درد خیلی زیاد بشه برای خشک کردن غضروف ها باید اقدام کنه..از اون تایم تا به الان اون التهابه هست و پدرم برای راه رفتن لنگ میزنه و یه خورده فعالیت انجام میده همون ناحیه درد میکنه و التهابش بیشترم میشه ..راه حلی برای پدرم هست یا نه..ممنون و تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      لطفا راديوگرافى ها و سى تى اسكن رو بفرستيد 

      معاينه دقيق لازمه 

      اگر بيمارى زمينه اى دارند قيد بفرماييد ( مثل ديابت، مصرف سيگار و...)

      با احترام

  • تصویر کاربر سعیدلیگوشی شنبه ۹ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 253 مشاهده پرسش
    دورود برشما. ازمچ پام ام ار ای گرفتم و‌گفتن غضروف پام شکسته و عمل میخواد. چیکار کنم عمل نشه و‌اگه بشه هزینش چقدره.
    1. تصویر کاربر سعیدلیگوشی دوشنبه ۲۶ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      سوالمو پرسیدم. دکتر عزیز سلام. مچ پام کلافم کرده. ام ار ای گرفتم گفتن جراحی میخواد بعد دارو دادن گفتن یکماه مصرف کنم ولی بازم تاثیر نداره. چیکارکنیم عمل نخواد. اکه عمل بخواد هزینش رو‌محبت میکنید بگید
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۹ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      درود

      بايد تصاوير رو ببينم و معاينتون كنم

      با احترام

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حمیدرضا دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. خسته نباشید.
    غضروف مچ پام آسیب دیده. MRI گرفتم. تو ریپورت گفته بود osteochondreal lesion grad 3.پیش ارتوپد رفتم گفت ocdتالوس داره.یکی گفت با سه ماه گچ خوب میشه.یکی دیگه گفت اینو حتما باید عمل کنی..گفتش اگه گچم بگیری بعد سه ماه ک باز کنی دوباره برمیگرده..اگه امکانش هست و وقتشو دارین عکس رادیوگرافی و MRI رو بفرستم اگه امکانش باشه وقت تلفنی رزرو کنم خیلی ممنون میشم.چند تا چیز دیگه هم هست ک طول میکشه نوشتنش و تلفنی بهتر میشه توضیح داد..خیلی ممنون میشم اگه لطف کنین و وقت بدین.چون دانشجو شهرستان هستم و نمیتونم هر موقعی کلاس درسو ول کنم و بیام.مسافت خیلی زیادیه
    با تشکر🙏.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      درود

      حتما سى تى اسپيرال هم انجام بدين و نتايج رو آپلود كنيد

      با احترام

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری
پرسش از دکتر