منو

انواع شکستگی قوزک مچ پا و درمان آن

شدت شکستگی قوزک مچ پا ممکن است از یک شکستگی ساده در تنها یک استخوان مچ پا تا شکستگی های متعدد که ممکن است مچ پا را دچار در رفتگی بکنند، متفاوت باشد.


به کلام ساده تر هرچه تعداد استخوان های شکسته در مچ پا بیشتر باشد مچ پا ناپایدارتر می شود. همراه شکستگی قوزک ممکن است پارگی یا آسیب لیگامانی نیز وجود داشته باشد. شکستگی مچ پا می تواند در هر گروه سنی بروز کند. در ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته پزشکان متوجه افزایش تعداد و شدت شکستگی های مچ پا شده اند که علت آن تا حدی مربوط به افزایش جمعیت  افراد مسن ولی فعال است.

آناتومی مچ پا

سه استخوان مفصل مچ پا را تشکیل می دهند، که عبارتند از:

✅ تیبیا یا درشت نی

✅ فیبولا یا نازک نی

✅ تالوس یا استخوان قاپ که بین استخوان پاشنه در پایین و استخوان های نازک نی و درشت نی در بالا قرار دارد.

استخوان های تیبیا و فیبولا قسمت های ویژه ای دارند که در تشکیل مچ پا نقش دارند، از جمله:

☑ قوزک داخلی

قسمت داخلی انتهای استخوان تیبیا

☑ قوزک خارجی

قسمت انتهایی فیبولا

☑ قوزک خلفی

قسمت پشتی انتهای استخوان تیبیا

قوزک پا

پزشکان شکستگی های مچ پا را بر اساس قسمتی از استخوان که شکسته است تقسیم بندی می کنند. مثلا شکستگی قسمت انتهایی نازک نی را شکستگی قوزک خارجی و شکستگی انتهای هر دو استخوان نازک نی و درشت نی را شکستگی دو قوزکی (بای مالیولار) می نامند. در شکستگی های مچ پا دو مفصل درگیر می شوند:

✔ مفصل مچ پا یعنی جایی که استخوان های تیبیا و فیبولا و تالوس در کنار هم قرار می گیرند.

✔ مفصل سین دسموز که عبارت است از مفصلی که بین انتهای تحتانی تیبیا و فیبولا قرار دارد و توسط لیگامان ها (رباط ها) ی مهمی پایدار می گردد. لیگامان های متعددی به پایداری مفصل مچ پا کمک می کنند.

علل شکستگی قوزک مچ پا

❇ پیچ خوردن یا چرخیدن مچ پا

❇ افتادن روی مچ پا

❇ لیز خوردن یا افتادن حین راه رفتن یا دویدن

❇ تصادفات

علائم شکستگی قوزک مچ پا

از آن جا که علائم شکستگی قوزک مچ پا شبیه علایم پیچ خوردگی شدید مچ پا هستند هر نوع صدمه و آسیب مچ پا باید توسط پزشک متخصص درد مچ پا بررسی شود. علائم شایع شکستگی قوزک مچ پا عبارتند از:

✳ درد فوری و شدید

ورم مچ پا

✳ کبودی

✳ درد در هنگام لمس محل آسیب دیده

✳ عدم امکان وزن گذاری روی اندام آسیب دیده

✳ دفورمیته و تغییر شکل مخصوصا موقعی که مفصل دچار دررفتگی مچ هم شده باشد.

علائم در رفتگی مچ پا

  • درد و ورم در ناحیه سطحی مفصل
  • تغییر رنگ پوست اطراف مفصل و تغییر شکل مفصل
  • عدم توانایی در جرکت دادن مچ پا
  • درد در زمان فشار دادن مفصل مچ پا

تشخیص شکستگی قوزک مچ پا

معاینه توسط پزشک

پزشک از شما شرح حالی در مورد علایم و نحوه ی آسیب دیدن شما و یک شرح حال کلی در مورد سوابق پزشکی شما می گیرد. سپس معاینه ی دقیقی بر روی مچ پا و پا و ساق پایتان انجام می دهد.

تصویربرداری از مچ پا

در صورت شک به شکستگی قوزک مچ پا پزشک معالج برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صدمه ی شما درخواست تصویربرداری خواهد کرد.

۱- رادیولوژی ساده

رادیولوژی ساده معمول ترین و در دسترس ترین تکنیک تصویربرداری تشخیصی است. رادیوگرافی ساده می تواند نشان دهد که آیا استخوان شکسته است یا نه؟ و آیا در محل شکستگی قوزک مچ پا جا به جایی وجود دارد یا خیر؟ با این روش می توان تعداد قطعات شکستگی را دانست.

۲- رادیوگرافی تحت استرس

در بعضی شرایط پزشک معالج به مچ پا در جهت خاصی فشار وارد می کند و در آن حالت رادیوگرافی انجام می شود. این رادیوگرافی برای آن است که پزشک متوجه شود که آیا آن شکستگی خاص نیاز به درمان جراحی دارد یا خیر؟

۳- سی تی اسکن

این روش تصاویری از مقاطع مختلف مچ پا ارائه می دهد و گاه برای بررسی بیشتر صدمات مچ پا به کار می رود به ویژه در مواردی که شکستگی به مفصل مچ پا راه دارد.

 سی تی اسکن پا

۴- ام آر آی

برای بعضی از انواع شکستگی قوزک مچ پا و به منظور بررسی لیگامان ها از ام آر آی استفاده می شود.

درمان شکستگی قوزک خارجی

شکستگی قوزک خارجی در واقع شکستگی نازک نی هست. نازک نی در سطوح مختلف ممکن است دچار شکستگی شود. سطح شکستگی می تواند شیوه ی درمان را تعیین کند.

✅ درمان غیر جراحی شکستگی قوزک خارجی

در صورت پایدار بودن مچ پا یعنی اگر شکستگی همراه جا به جایی زیاد نباشد ممکن است نیاز به جراحی نباشد. برای تعیین پایداری مچ پا می توان از رادیوگرافی تحت استرس استفاده کرد. نوع درمان مورد نیاز ممکن است بر اساس محل شکستگی استخوان نیز تعیین شود. روش های متفاوت و متعددی برای حفاظت از شکستگی در طول مدت ترمیم آن استفاده می شود که از کفش های مخصوص تا گچ کوتاه متفاوت هستند.بعضی از پزشکان اجازه ی تحمل وزن را به بیمار می دهند و برخی تا شش هفته اجازه ی وزن گذاری نمی دهند. در طول مدت درمان با فواصل معینی رادیوگرافی انجام می شود تا ضمن اطمینان از عدم جا به جایی قطعات شکستگی فرایند ترمیم نیز پایش گردد.

✅ درمان جراحی شکستگی قوزک خارجی

اگر شکستگی با جا به جایی همراه باشد یا مفصل مچ پا ناپایدار باشد نیاز به جراحی خواهد بود. در این روش ابتدا قطعات شکسته در جای خود قرار داده می شوند و سپس با پیچ و پلیت (پلاک) فیکس می شوند.

شکستگی قوزک پا چقدر طول می کشد؟

مدت زمان بهبودی شکستگی قوزک پا به شدت آسیب دیدگی بستگی دارد. به این صورت که پس از ۲ الی ۳ هفته که پا در گچ بود، معاینه و رادیولوژی انجام می شود و در صورتی که درد و ناراحتی وجود نداشت، بیمار می تواند از واکر استفاده کند و پس از ۱۲ الی ۱۶ هفته شکستگی کامل درمان می شود.

درمان شکستگی قوزک داخلی

شکستگی قوزک داخلی عبارت است از شکستگی قسمت داخلی استخوان درشت نی در قسمت تحتانی آن (مچ پا).این شکستگی می تواند در سطوح مختلف قوزک داخلی ایجاد شود.

در بیشتر موارد شکستگی قوزک داخلی به همراه شکستگی نازک نی (قوزک خارجی) یا شکسستگی قسمت خلفی درشت نی (قوزک خلفی) یا همراه صدمه و پارگی لیگامان ها (رباط ها) ی مچ پا می باشد.

✅ درمان غیر جراحی شکستگی قوزک داخلی

اگر شکستگی بدون جا به جایی باشد و در قسمت انتهایی قوزک داخلی باشد و قطعه ی شکستگی کوچک باشد می توان آن را بدون جراحی درمان  کرد.ممکن است نیاز به انجام رادیوگرافی تحت استرس برای اطمینان از پایداری مفصل مچ پا باشد.

درمان غیر جراحی می تواند با یک بریس یا گچ کوتاه ساق انجام شود. معمولا باید به مدت ۶ هفته از وزن گذاری اجتناب شود. در طول این مدت نیاز به رادیوگرافی کنترل و اطمینان از جا به جا نشدن شکستگی می باشد.

✅ درمان جراحی شکستگی قوزک داخلی

در صورت جا به جایی شکستگی یا ناپایداری مچ پا نیاز به جراحی خواهد بود.بسته  به نوع شکستگی ممکن است از پیچ یا سیم یا پیچ و پلیت برای فیکس کردن آن استفاده شود.

درمان خانگی شکستگی مچ پا

شما می توانید پس از فیزیوتراپی با انجام بعضی حرکات در خانه به سرعت بهبود خود کمک کنید:

۱- کشش پا با پارچه

اولین اقدام برای درمان خانگی شکستگی مچ پا این است که روی زمین نشسته پاهای خود را دراز کنید و کف پای آسیب دیده را در مرکز یک پارچه قرار داده و دو سر پارچه را بگیرید و بکشید. مراقب باشید هنگام نشستن قوز نکنید. این حرکت را می توانید در ۱۰ تکرار ۲۰ ثانیه ای با فاصله ۱۰ ثانیه استراحت انجام دهید.

۲- آب درمانی

آب درمانی با مشورت پزشک می تواند تأثیر زیادی در بهبود روند درمان شما داشته باشد. تنها توجه داشته باشید آب درمانی برای همه افراد به خصوص کسانی که رماتیسم دارند مناسب نیست و از این رو حتما با پزشک خود مشورت کنید.

درمان شکستگی قوزک خلفی

شکستگی قوزک خلفی عبارت است از شکستگی قسمت خلفی درشت نی (تیبیا) در محل مچ پا. این شکستگی در بیشتر موارد همراه شکستگی قوزک خارجی است.ممکن است شکستگی قوزک داخلی هم همراه آن وجود داشته باشد. بسته به این که قطعه ی شکسته چقدر بزرگ باشد قسمت خلفی مچ پا ممکن است ناپایدار گردد.معمولا معتقدند که اگر این قطعه بیش از ۲۵ درصد مفصل را شامل شود مفصل ناپایدار بوده نیاز به عمل جراحی وجود دارد.

✅ درمان غیر جراحی شکستگی قوزک خلفی

اگر قطعه شکسته بدون جا به جایی و مفصل پایدار باشد درمان غیر جراحی با گچ کوتاه یا بریس توصیه می شود.وزن گذاری تا ۶ هفته مجاز نخواهد بود.

✅ درمان جراحی شکستگی قوزک خلفی

اگر قطعه ی شکسته جا به جا و مفصل مچ پا ناپایدار باشد جراحی لازم خواهد بود.فیکساسیون با پیچ یا با پیچ و پلیت انجام می شود.

درمان شکستگی هر دو قوزک (بای مالیولار)

شکستگی دو قوزک عبارت است از شکستگی هم زمان هر دو قوزک داخلی و خارجی.در اکثر این شکستگی ها مفصل مچ پا ناپایدار می باشد و گاه حتی همراه در رفتگی مچ پاست.

✅ درمان غیرجراحی شکستگی دو قوزک

همان طور که در بالا گفته شد این شکستگی ها معمولا ناپایدارند و نیاز به جراحی دارند ولی درمان غیر جراحی ممکن است در بیمارانی که در آن ها ریسک جراحی بسیار بالاست یا کسانی که به دلایلی اصلا راه نمی روند با بریس یا گچ کوتاه انجام شود. در این حالت رادیوگرافی های مکرر برای اطمینان از عدم جا به جایی شکستگی و بررسی روند ترمیم انجام می شود.

وزن گذاری به مدت ۶ هفته مجاز نیست و پس از آن نیز مچ پا تا هنگام جوش خوردن کامل با یک بریس محافظت خواهد شد.

✅ درمان جراحی شکستگی دو قوزک

در بیشتر موارد درمان انتخابیست. فیکساسیون با پیچ و پلیت انجام می شود.

درمان شکستگی سه قوزکی (تری مالیولار)

برخی شکستگی ها ناپایدار هستند و ممکن است با دررفتگی مچ پا همراه باشند.

✅ درمان غیر جراحی شکستگی مچ پا

همان گونه که در بالا ذکر شد درمان غیر جراحی فقط در صورتی انجام می شود که یا خطر جراحی برای بیمار بیش از حد زیاد باشد یا این که وی اصلا قادر به راه رفتن نباشد. نحوه ی درمان غیر جراحی همان است که در مورد شکستگی دو قوزکی توضیح داده شد.

✅ درمان جراحی شکستگی مچ پا

هر یک از اجزای شکستگی جداگانه فیکس می گردند.

آسیب سیندسموز

درمان آسیب سیندسموز

سیندسموز مفصل بین انتهای درشت نی و نازک نی است و توسط لیگامان هایی پایدار می گردد.آسیب سیندسموز ممکن است فقط لیگامانی باشد.در این موارد اگر ناپایداری وجود نداشته باشد درمان غیر جراحی موثر خواهد بود ولی طول مدت درمان نسبت به پیچ خوردگی های معمول مچ پا طولانی تر است. در موارد زیادی آسیب سیندسموز همراه یک یا چند شکستگی هم هست.این صدمات بسیار ناپایدار هستند و حتما نیاز به درمان جراحی دارند.

عوارض شکستگی مچ پا

افراد دیابتی و مسن و کسانی که سیگار یا قلیان می کشند بیشتر در معرض عوارض جراحی هستند که این شامل تاخیر در ترمیم زخم نیز هست.زیرا در این افراد استخوان دیرتر جوش می خورد.

⚠ عوارض در درمان غیر جراحی

۱- بدون جراحی این خطر وجود دارد که قطعه شکسته جا به جا شود.بنابراین پیگیری با رادیوگرافی های مکرر ضروریست.

۲- اگر استخوان در وضعیت نامناسب جوش بخورد مفصل مچ پا ناپایدار خواهد شد و این منجر به آرتروز زودرس آن می شود.

⚠ عوارض درمان جراحی

خطرات جراحی به طور عموم عبارتند از:

  • عفونت
  • خونریزی
  • درد
  • لخته شدن خون در ورید های ساق (این عارضه در درمان غیر جراحی هم محتمل است)
  • آسیب عروق و اعصاب و تاندون ها

خطرات مربوط به درمان جراحی شکستگی مچ پا عبارتند از:

  • تاخیر جوش خوردن
  • آرتروز
  • درد در محل پیچ و پلیت

شکستگی قوزک پا چقدر طول میکشد

گرچه بیشتر افراد طی ۳ تا ۴ ماه به فعالیت های روزمره (جز فعالیت ورزشی) بر می گردند بهبود کامل می تواند تا ۲ سال طول بکشد. ممکن است ماه ها طول بکشد که فرد بتواند بدون لنگیدن راه برود و به ورزش برگردد. اغلب افراد می توانند ۹ تا ۱۲ هفته پس از صدمه رانندگی را آغاز کنند.

دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپدی ، آرتروسکوپی ، آرتروپلاستی و فلوشیپ جراحی مچ پا در تهران

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما لطفا قد، وزن و سن خود را در متن سوال درج کنید همچنین از پرسيدن سوالاتى كه جنبه اورژانس دارند اجتناب كنید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ارسلان چهارشنبه ۲۹ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    سلام مچ پای مادر بزرگم قراره قطع بشه فقط میخوام بدونم هزینش تمامو کمال چقدر میشه تروخدا زود جوابمو بدید حدودیم قیکتشو بگید ممنون میشم
    تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۹ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      درود
      بر حسب نوع بيمه شما،وجود يا عدم وجود عفونت،نياز يا عدم نياز به آى سى يو و ... هزينه ها بسيار متفاوته
      با احترام
  • تصویر کاربر M سه شنبه ۲۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 299 مشاهده پرسش
    با سلام
    مادرم ۲۰روز پیش جراحی در قسمت فمور داشتن پای چپ نزدیک لگن بدلیل شکستگی و پلاتین گذاشتن بعد ۲۰روز پلاتین در رفته و پزشک ما رو مقصر دونسته که ایشون به پا فشار اوردن اما با واکر و بدون فشار ایشون حرکت کردن عکس گرفتن و گفتن پلاتین در رفته جراحی مجدد لازم ایا بدون جراحی جوش نمیخوره؟ راهی وجود داره جراحی نشن؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      درود
      بايد مجدد جراحى بشن و احتمالا بايد مفصل عوض بشه
      چون عكس ها رو نديدم نمى تونم بگم مقصر كيه
      با احترام
  • تصویر کاربر مریم سه شنبه ۲۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 289 مشاهده پرسش
    سلام خدمت اقای دکتر
    به من گفتید بعد عمل باید این کفشی که عکسش رو براتون میفرستم رو دو ماه بعد عمل پام کنم
    سوالم این تو این دو ماه من میتونم رانندگی کنم البته ماشین من اتومات ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      درود
      اگه پاى راستتون باشه نمى تونيد رانندگى كنيد
      با احترام
  • تصویر کاربر صادق دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 273 مشاهده پرسش
    باعرض پوزش خدمت همکار اینده خودم دکترنادری پیرو حرف دیروزتان مبنی بر بازتوانی برای پارگی تاندون مچ پا ایا این تمرینات را میتوان درخانه هم انجام داد چون بنده کنکوری هستم وکمبود زمان دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      درود
      بله امكانش هست
      در وبسايت مفصل تمرينات رو ذكر كرديم
  • تصویر کاربر امیر یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 444 مشاهده پرسش
    با سلام.اقای دکتر من روز جمعه تو مسابقه تیغه پام بر اثر ضربه تیم حریف اسیب دید و بعد روی پام مقداری ورم کرد و حالا هم تیغه پام و هم روی پام حرکت میدم درد میکنه.رفتم دکتر عکس گرفتم گفت ضرب دیدگی شدیده و بعد اتل بستن.ولی هنوز نمیتونم رو پام یه مقدار تکیه کنم.عکس مربوطه هم پیوست میباشد.نظرتون رو ممنون میشم بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      درود
      من در عكس مشكلى نمى بينم ولى نظر قطعى منوط به معاينه است
      با احترام
  • تصویر کاربر معین شنبه ۲۵ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 289 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید به آقای دکتر. من 13 ماه پیش دچار پیچ خوردگی مچ پا (روی نوک پای راست)شدم 12 ماه درد داشتم که اواخر درد شدیدی داشتم .2 اسفند 1396 عمل آتروسکوپی انجام دادم.یک تیکه از غضروف رو تراش دادن. الان 52 روز هستش بازم درد دارم بعضی اوقات درد شدید دارم.لطفا نظرتون رو میگید؟؟؟فیلم عمل هم موجود هستش(استان گیلان)
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      درود
      اقلا سه ماه طول مى كشه كه ترميم صورت بگيره
      با احترام
    2. تصویر کاربر معین شنبه ۲۵ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      یعنی دردی که در همه ساعات روز دارم عادی هستش؟؟؟ هیچ مسکنی نمیخورم. کلافه شدم بخدا. ببخشید هی سوال میکنم ازتون
    3. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      درود
      اگه به مرور و به كندى رو به كمتر شدنه عادى هست وگرنه بايد مجدد بررسى بشه
      با احترام
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر پوریا سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام سال نو مبارک
    دکتر من کی بیام معاینه کنید؟
    بعضی وقتا مچم درد میگیره راه میرم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      درود
      از كلينيك محب وقت بگيريد
  • تصویر کاربر عبدالباسط دوشنبه ۲۰ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 333 مشاهده پرسش
    سلام و ممنون از پاسخ به سوال قبلیم>
    اگر مچ پام tarsal coalition داشته و به جراحی نیاز داشته باشد.
    نوع عمل چه جراحی رزکشن باشه چه جراحی فیوژن ، اگر جراحی کنم بعد از دوره ی درمان دوباره میتونم به صورت حرفه ای فوتبال بازی کنم یا هر ورزش دیگه ای مثل والیبال. با عمل جراحی مشکلی ندارم ولی بازگشت به ورزش برام اهمیت زیادی داره. میترسم دیگه هیچ وقت نتونم فوتبال بازی کنم.
    22 سال سن دارم.
    صرفا جهت اطلاعات بیشتر
    الان از نظر قدرت عضلانی مشکلی ندارم. بالای 55 سانت میتونم بپرم. میتونم بدوم ولی به خاطر درد مچ پام 1/5 ساله که ورزش نکردم به خاطر اینکه آرتروز نگیرم چون آرتروز خیلی بدتره
    به تحرک کمم حس می کنم مفاصلم خشک شده و اصلا مایع مفصلی تو چهار زانوم ندارم.
    صافی کف پامم انعطاف پذیره.
    6-7 تا دکتر رفتم. تهران - مشهد - گرگان ...
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۰ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      درود
      تصاوير سى تى اسكنتون رو برام بفرستيد بهتر مى تونم راهنمايي كنم
      با احترام
  • تصویر کاربر مهدي دوشنبه ۲۰ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    باسلام و عرض خسته نباشيد خدمت دكتر
    من ١٦سال سن دارم و ورزشكار حرفه هستم
    در فوتبال مچ پام پيچ خورد و بعد از مدت دو هفته به پزشك مراجعه كردم و پس از انجام MRI متوجه پارگي كامل رباط atflو كوفتگي استخوان شدم اما با توجه به انجام دادن ٢٥جلسه فيزيوتراپي هنوز بهبود كامل نيافتم و خيلي كم خوب شدم
    ممنون ميشم كمكم كنيد
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۰ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      درود
      اگر شش هفته يا بيشتر گذشتهبايد مجدد مراجعه و بررسى بشين
      با احترام
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر.من پاهام پرانتزیه ولی در حدی نیست که معافیت پزشکی بگیرم میخواستم ببینم حرکت ورزشی هست که فاصله زانو هارو دو سه سانتی متری بیشتر کنم مرسی اگه امکانش هست تو یه پیام بهم جواب بدید چون دسترسی به اینتر نت ندارم دیگه 09337025184
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      درود
      خير چنين ورزشى وجود نداره
درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری
پرسش از دکتر