منو

بهترین راه درمان شکستگی پاشنه پا

شکستگی پاشنه پا یا کالکانئوس می تواند با درد همراه بوده و آسیبی ناتوان کننده باشد. این نوع شکستگی اغلب در حین اتفاقات پر شدت مانند تصادف رانندگی یا افتادن از روی یک پله، رخ می دهد. این شکستگی هنگامی رخ می دهد که پاشنه پا در زیر وزن بدن خرد می شود. 

هنگامیکه استخوان پاشنه پا می شکند، ممکن است پاشنه پا پهن یا کوتاه شده و یا به شکلی ناهنجار در آید. شکستگی های استخوان پاشنه پا می توانند نسبتا شدید باشند.

درمان شکستگی پاشنه پا ، اغلب شامل جراحی جهت بازسازی آناتومی پاشنه پا و بازگردانی قابلیت تحرک می باشد تا به این ترتیب بیماران بتوانند فعالیت های عادی خود را از سر گیرند. اما حتی با یک درمان مناسب، برخی شکستگی ها می توانند به عوارضی طولانی مدت مانند درد، تورم، از دست دادن حرکت و آرتروز منجر شوند.

شکستگی پاشنه پا

شکستگی پاشنه پا شایع نیست. شکستگی استخوان های تارسال تنها ۲ درصد تمامی شکستگی ها در بزرگسالان را تشکیل می دهند و تنها نیمی از شکستگی های تارسال، شکستگی کالکانئوس می باشند.

یک شکستگی می تواند سبب پهن و کوتاه شدن استخوان پاشنه پا شود. در اغلب موارد، شکستگی می تواند به مفصل ساب تالار نیز انتشار یابد. در این صورت، آسیب به غضروف پوشاننده مفصل می تواند سبب ایجاد عوارض طولانی مدتی مانند درد مزمن، آرتروز و از دست دادن حرکت شود.

شکستگی پاشنه پا

علائم شکستگی پاشنه پا

بیماران مبتلا به شکستگی پاشنه پا معمولا موارد زیر را تجربه می کنند:

❇ درد

❇ کبودی

ورم پا

❇ بد شکلی پاشنه پا

❇ ناتوانی در راه رفتن یا ناتوانی در قرار دادن وزن بدن بر روی پاشنه پا

با رخ دادن شکستگی های کوچک در استخوان پاشنه پا، ممکن است درد به شدتی نباشد که مانع راه رفتن فرد شود اما می تواند سبب لنگیدن او شود. دلیل چنین وضعیتی این است که تاندون آشیل جهت حمایت وزن بدن بر روی استخوان پاشنه پا تکیه می کند.

با این حال، در صورتی که استخوان پاشنه پا در اثر آسیب، تغییر شکل دهد، عضله و تاندون فرد قادر به ایجاد قدرت کافی جهت حمایت از وزن بدن نمی باشند. در این وضعیت، پا و مچ آن احساسی بی ثبات داشته و فرد به شیوه ای متفاوت راه خواهد رفت.

مطلب مرتبط: درمان خالی کردن و بی ثباتی مچ پا 

مدت زمان بهبودی شکستگی پاشنه پا

در صورتی که شکستگی جزئی باشد و در عکس رادیولوژی، تنها مو برداشتن استخوان با آسیب کوچکی به ماهیچه مشاهده شود، مدت زمان بهبودی شکستگی پاشنه پا بین ۳ الی ۴ ماه بعد از جراحی می باشد و فرد می تواند فعالیت های خود را از سر گیرد. در صورت شکستگی شدید، مدت زمان جوش خوردن استخوان پاشنه پا به ۱ الی ۲ سال افزایش پیدا می کند.

شدت شکستگی پاشنه

شدت آسیب استخوان پاشنه پا به چندین عامل از جمله موارد زیر بستگی دارد:

❇ تعداد شکستگی ها

❇ مقدار و اندازه قطعات استخوانی شکسته شده و میزان جا به جایی آنها

❇ آسیب به سطوح غضروفی در مفصل ساب تالار

❇ آسیب به بافت های نرم اطراف مانند عضله، تاندون ها و پوست

در صورتی که استخوان شکسته شده باشد و قطعات آن از پوست بیرون آمده باشند و یا زخم تا به استخوان فرد نفوذ کرده باشد، به آن شکستگی، شکستگی باز گفته می شود. شکستگی باز اغلب سبب رسیدن آسیب بیشتر به عضلات، تاندون ها و رباط های اطراف می شود و به زمان بیشتری جهت بهبود یافتن نیاز دارد.

شکستگی های باز در معرض خطر بیشتری جهت ابتلا به عفونت های استخوانی قرار دارند. برای پیشگیری از عفونت، درمان فوری جراحی جهت پاکسازی زخم نیاز می باشد.

علت شکستگی پاشنه پا

استخوان پاشنه پا، اغلب در حین موارد زیر شکسته می شود:

❇ سقوط از ارتفاع

❇ آسیب ناشی از پیچ خوردگی مچ پا

❇ تصادف وسایل نقلیه

شدت شکستگی ها متفاوت می باشد. برای مثال، یک پیچ خوردگی ساده در مچ پا می تواند به ایجاد یک ترک در استخوان منجر شود. این در حالی است که نیروی حاصل از برخورد دو ماشین از روبرو می تواند به خرد شدن استخوان منجر شود.

در شکستگی های پر شدت، آسیب های دیگری می توانند اتفاق افتند. از جمله این آسیب ها می توان به شکستگی ستون فقرات، لگن یا ساق و … اشاره کرد.

🛑 این مقاله را حتما بخوانید: شکستگی استخوان کف پا (متاتارس) از علائم تا درمان

شکستن پاشنه پا در ورزش

رایج ترین علت شکستن پاشنه پا در ورزش، بروز صدمات آسیب زننده و شدید به پاشنه است. این صدمات به خصوص در ورزش هایی که فعالیت های سریع در آنها اتفاق می افتد و ورزش هایی که از وسایلی نظیر چوب ها استفاده می کنند و با پرتاب اشیاء سرکار دارند، مانند تنیس، راگبی و هاکی بسیار اتفاق می افتد. همچنین ورزشکارانی نظیر فوتبالیست ها که در آنها برخورد و افتادن بسیار محتمل است و بستکتبالیست ها که حرکات پرشی زیادی دارند نیز بسیار مستعد شکستگی پاشنه پا هستند.

یکی دیگر از علل اصلی چنین شکستگی هایی، فشار بیش از حد به پاشنه، به خصوص در حرکاتی نظیر دویدن در مسافت های طولانی و پریدن است. حرکات تکراری به مرور فرسایش استخوان را در طول زمان افزایش می دهند و عدم گرم کردن کافی پیش از ورزش، حرکات کششی اشتباه یا انجام یک حرکت ورزشی مشخص بیش از ظرفیت بدنی فرد می تواند احتمال فرسایش استخوان پاشنه را بیشتر کند. به غیر از ورزشکاران، سربازان نیز به دلیل رژه های تکراری و طولانی مستعد فرسودگی استخوان پاشنه پا هستند.

درد پاشنه پا

فیزیوتراپی شکستگی پاشنه پا

صرف نظر از اینکه درمان شکستگی پاشنه پا، جراحی بوده و یا غیر جراحی، فیزیوتراپی اغلب در بدست آوردن دوباره قدرت و بازگردانی عملکرد نقشی کلیدی ایفا می کند.

تشخیص شکستگی پاشنه پا

بیان کردن شرایط آسیب دیدن خود برای پزشک با اهمیت می باشد. برای مثال، در صورت افتادن از نردبان، ارتفاع سقوط فرد چقدر بوده است؟ همچنین بیان کردن دیگر آسیب ها، بیماری ها (مانند دیابت)، داروهای مصرفی و مصرف سیگار برای پزشک اهمیت دارد.

معاینه جسمانی

پس از بحث در ارتباط با علائم و سابقه پزشکی، پزشک یک معاینه دقیق از فرد انجام خواهد داد. او موارد زیر را انجام می دهد:

❇ پوست پا و مچ آن را از نظر آسیب دیدگی یا پاره شدن احتمالی یا بروز تاول در اثر آسیب، بررسی می کند.

❇ نبض بیمار را در نقاط کلیدی پا بررسی می کند تا از رسیدن جریان خون کافی به پا و انگشتان پا اطمینان حاصل کند.

❇ توانایی فرد در حرکت دادن پای خود را بررسی کرده و همچنین می تواند مواردی را در کف پا احساس کند.

❇ با معاینه دیگر قسمت های پای آسیب دیده، پای دیگر، لگن و ستون فقرات، سالم بودن یا آسیب دیدگی دیگر نواحی بدن را تعیین می کند.

معاینه پزشک

بررسی ها

مطالعات تصویربرداری به تایید تشخیص شکستگی استخوان پاشنه پا کمک می کنند:

اشعه ایکس

این مورد رایج ترین روش مورد استفاده است. یک تکنیک تصویربرداری تشخیصی می باشد که به طور گسترده ای در دسترس است. اشعه ایکس می تواند شکستگی استخوان پاشنه پا و یا در رفتگی مفاصل و میزان جا به جایی قطعات شکسته و تغییر شکل استخوان پاشنه را نمایش دهد.

اسکن های توموگرافی کامپیوتری (سی تی اسکن)

از آنجایی که آناتومی استخوان پاشنه پا پیچیده می باشد، به طور معمول پس از تشیخص یک شکستگی در بررسی با اشعه ایکس، سی تی اسکن نیز درخواست داده می شود.

سی تی اسکن تصویری چند مقطعی و با جزئیات بیشتر از مچ پا ایجاد می کند. این روش می تواند اطلاعات با ارزشی را درباره شدت شکستگی به پزشک ارائه دهد. این اطلاعات به پزشک کمک می کنند تا بهترین برنامه درمانی را به بیمار توصیه کند.

شکستگی پاشنه پا و درمان آن

پزشک در برنامه ریزی برای درمان چندین مورد از جمله موارد زیر را در نظر می گیرد:

❇ علت آسیب

❇ سلامت کلی فرد

❇ شدت آسیب

❇ وسعت آسیب به بافت نرم و باز یا بسته بودن شکستگی

از آنجایی که اغلب شکستگی های استخوان پاشنه پا سبب پهن و کوتاه شدن آن می شوند هدف درمان، بازگردانی آناتومی معمول استخوان پاشنه پا می باشد.

به طور کلی، بیمارانی که آناتومی پاشنه پای آن ها بازسازی شده است، نتایج بهتری دارند. در اغلب موارد، بازسازی آناتومی عادی پاشنه پا شامل جراحی می شود. پزشک گزینه های درمانی مختلف را با بیمار در میان خواهد گذاشت.

گچ گرفتن

درمان غیر جراحی شکستگی پاشنه پا

در صورتی که قطعات استخوان شکسته به وسیله نیروی آسیب جا به جا نشده باشند، می توان انجام درمان های غیر جراحی را پیشنهاد کرد.

بی حرکت کردن

آتل یا گچ، استخوان های پا را در حین التیام یافتن در موقعیت مناسب خود نگه می دارند. امکان دارد، فرد مجبور به استفاده از آن ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ هفته و یا بیشتر باشد. در طول این مدت، تا زمانی که استخوان به طور کامل التیام نیافته است، فرد قادر نخواهد بود هیچ گونه وزنی را بر روی پا خود قرار دهد.

درمان جراحی شکستگی پاشنه پا

در صورتی که استخوان ها از جای خود خارج شده باشند، پزشک می تواند انجام جراحی را به بیمار پیشنهاد دهد. جراحی جهت ترمیم یک شکستگی در پاشنه پا با اینکه می تواند شکل عادی استخوان را  بازگرداند اما گاهی اوقات با عوارضی نیز همراه است. از جمله این عوارض می توان به مشکلات التیام زخم، عفونت و آسیب عصبی اشاره کرد.

با این حال، درمان غیر جراحی برخی شکستگی ها نیز می تواند به عوارض طولانی مدتی از جمله درد، آرتروز و لنگیدن منجر شود. پزشک جزئیات آسیب فرد را بررسی کرده و با او درباره خطرات و مزایای هر دو درمان جراحی و غیر جراحی بحث خواهد کرد.

زمان بندی جراحی

در صورتی که پوست اطراف شکستگی پاره نشده باشد (شکستگی بسته باشد)، پزشک می تواند از بیمار بخواهد قبل از انجام جراحی، تا فروکش کردن تورم صبر کند. بالا بردن سطح پا و ثابت نگه داشتن آن به مدت چند روز تورم را کاهش خواهد داد. این مورد، به پوست هایی که کشیده شده اند فرصت بهبودی می دهد. صبر کردن قبل از جراحی می تواند بهبودی کلی بعد از جراحی را ارتقا داده و خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. با این حال، شکستگی های باز محل شکستگی را در معرض محیط قرار داده و باید فورا درمان شوند.

اغلب برای یک شکستگی همراه با کندگی استخوان، انجام زود هنگام جراحی توصیه می شود. با اینکه این مورد شایع نیست، اما در هنگامی که تاندون آشیل از استخوان جدا می شود می تواند قسمتی از استخوان پاشنه پا را به همراه خود جدا کند. جراحی اورژانسی برای این نوع شکستگی می تواند خطر آسیب به پوست اطراف تاندون آشیل را کاهش دهد.

فرایند جراحی

روش های جراحی زیر برای انواع مختلف شکستگی استخوان پاشنه پا استفاده می شوند:

درمان شکستگی پاشنه پا

# ثابت سازی با پیچ از راه پوست: در صورتی که قطعات استخوانی بزرگ باشند، گاهی اوقات می توان بدون ایجاد یک برش بزرگ آن ها را در جای خود قرار داد. پس از آن، پیچ های مخصوص از طریق برش هایی کوچک جهت کنار هم نگه داشتن شکستگی ها به آن ناحیه وارد می شوند.

#جا انداختن باز و ثابت سازی درونی: در حین این عمل، یک برش باز ایجاد می شود تا استخوان ها به موقعیت های عادی خود جا به جا شوند. این استخوان ها به وسیله پیچ ها و پلاک های فلزی به هم وصل می شوند.

استخوان ها قابلیتی چشم گیر در التیام یافتن دارند. با این حال، هر چه آسیب شدیدتر باشد، مدت بهبودی نیز بیشتر خواهد بود. بیماران مبتلا به شکستگی های شدید تر صرف نظر از درمان، با احتمال بیشتری از درجاتی از فقدان عملکرد رنج خواهند برد.

مراقبت های بعد از شکستگی استخوان پاشنه پا

مراقبت های بعد از درمان شکستگی پاشنه پا در هر دو روش جراحی و غیر جراحی بسیار رایج است. زمان بازگشت به فعالیت های روتین می تواند بسته به نوع و شدت شکستگی همانطور که در بالا گفتیم متفاوت باشد.

حرکات اولیه

در بسیاری از موارد، حرکات ساده پا و مچ پا در روزهای اول ریکاوری توصیه می شود. مثلاً ممکن است پس از رفع درد مچ پا، از شما خواسته شود تا ناحیه آسیب دیده را حرکت دهید. اگر از روش جراحی برای شما استفاده شده است، احتمالاً پزشک به شما توصیه می کند پس از بهبودی زخم های جای عمل، ناحیه آسیب دیده را حرکت دهید.

فیزیوتراپی

تمرین های مشخص برای بالابردن محدوده حرکت در پا و مچ پا و تقویت عضلات توصیه می شود. هرچند جلسات فیزیوتراپی ممکن است در ابتدا همراه با درد بوده و فرآیند آن دشوار باشد، اما این تمرین ها برای بازگشت به حالت عادی لازم است.

تحمل وزن

هنگامی که شروع به راه رفتن می کنید، ممکن است لازم باشد از عصا یا چوب زیر بغل یا واکر و برخی کفش های مخصوص استفاده کنید. حتماً از دستورات پزشک خود برای راه رفتن با پای آسیب دیده پیروی کنید. اگر خیلی زود شروع به راه رفتن کنید و وزن خود را بر روی پای آسیب دیده تحمیل کنید، قطعات استخوانی از جای خود خارج شده و نیاز به جراحی خواهید داشت. همچنین اگر قبلاً جراحی کرده اید، پین ها شل شده و می شکنند و باعث شکستگی استخوان ها نیز می شوند. شاید به محض شروع به راه رفتن این اتفاق نیافتد، اما در صورتی که استخوان های پاشنه هنوز کاملاً بهبود نیافته باشند و شما وزن خود را روی آن بیاندازید، پین های فلزی می شکنند.

عوارض شکستگی پاشنه پا

اغلب شکستگی های استخوان پاشنه پا با عوارضی همراه هستند. عوارض جزئی شامل موارد زیر می شوند:

❇ نواحی کوچک و موقتی که التیام زخم در آن ها با تاخیر صورت می گیرد.

❇ تحریک پذیری عصبی در نزدیکی برش

❇ التهاب تاندون

❇ سفتی مفصل

❇ درد مزمن

❇ تورم مزمن

عوارض عمده شامل موارد زیر می شوند:

❇ عدم موفقیت التیام زخم

❇ عفونت

❇ آرتروز ثانویه (با یا بدون جراحی)

در صورتی که فرد سیگار مصرف می کند لازم است تا پزشک از این موضوع مطلع شود. سیگار کشیدن، التیام یافتن استخوان و زخم را تحت تاثیر قرار می دهد. چه جراحی انجام شود و چه نشود، امکان دارد با مصرف سیگار بهبودی به تاخیر افتد. معمولا در موارد ابتلا به عفونت یا عوارض التیام زخم، انجام جراحی اضافی مورد نیاز است.

دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپدی، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و متخصص جراحی مچ پا در تهران

برای پرسش از دکتر روی مشاوره پزشکی کلیک کنید.

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما لطفا قد، وزن و سن خود را در متن سوال درج کنید همچنین از پرسيدن سوالاتى كه جنبه اورژانس دارند اجتناب كنید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سیروس یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    من فوتبالیست ام و 3 ماه پیش دچار پیچ خوردگی شدیدی شدم
    و به تشخیص پزشک دچار پارگی رباط شدم
    و دکتر بهم پیشنهاد گچ داد و چون توی شرایطی بودم که تایم برگردوندن قدرت مچم رو بعد از باز کردن گچ نداشتم
    از اتل برای بی حرکتی استفاده کردم و دو ماه بعد برگشتم و دوباره پیچ خورد ولی نه به شدت قبلی
    با ام ار ای و عکس
    تشخیص بر این بود که پیچ خوردگی مزمن هستش و کشیدگی تاندون
    سه بار اوزون در مفصلم تزریق کردم و در کنارش بازی هم میکردم
    دکتر بهم گفتش مچت باید ثابت و بی حرکت باشه و فشار روش نیفته تا بهبودی کامل پیدا کنه
    الان مچم یه بهبودی 60/70 درصدی داره
    ولی اون مچ قبل مصدومیت نیست
    و 100 درصد نشده
    البته من مدام تمرین و بازی داشتم
    ولی با درد کم و کنار تمرین فیزیوتراپی هم میکردم



    الان فصل بازی ها مون تموم شده و من یه فرصت دوماهه دارم
    میخواستم بدونم
    اگر مچم رو گچ بگیرم
    کار خوبیه؟
    و باگچ مچم رو ثابت نگه دارم و فشار روش وارد نکنم تا 100 درصد خوب بشه و بعدش با تمرین اون ضعف یعد گچ رو توی این 2 ماه بر طرف کنم
    به نظر شما این روش . روش خوبیه؟

    مرسی
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      ازون كه كار خوبى نبوده و در بهترين حالت بى تاثيره

      گچ گيرى الان هم كاملا مضره چون عضلات ضعيف مى شه و فايده هم نداره

      شما بايد درست معاينه بشين 

      يا عمل لازم داريد و يا صرفا با فيزيوتراپى درمان مى شين

  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    پیرو سوال قبل دکتر بعضی وقتها خودبخود ورم میکند وخود به خود ورم قطع میشود ولی دردامنه حرکتی ودرد بهبودی حاصل نمیشود
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      حتما معاينه دقيق و بررسى راديولوژيك كامل مى خواد 

      شايد حتى لازم بشه ام آر آى كنيد 

      با احترام

  • تصویر کاربر فرزانه دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 281 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    حدود ده سال پیش شکستگی ساق پا داشتم و پلاتین گذاشتم که هنوز هم پلاتین رو دارم ولی گاهی اوقات ملتهب میشه و ورم میکنه و درد داره میخواستم بدونم در اینجور مواقع باید انتی بیوتیک خاصی مصرف کنم برای کاهش درد و ورم یا خیر ؟
    ممنون از پاسخگویی شما
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      احتمالا بهتره خارجش كنيد

  • تصویر کاربر رامین شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من پام شکست پای چپ زیر قوزک داخلی سمت راست
    دکتر عمل کرد در پام پلاتین وپین نزاشت بمدت یک ماه پام تو گچ بود بعد 1 ماه گچ پام باز کردم
    الان پام استخوانش خشک شده وهنگاه راه رفتن می لنگم
    دکتر ب نظر شما من ب حالت اول برگردم چ کار هایی باید انجام بدم؟؟؟ خواهشا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      لطفا راديوگرافى رو بفرستيد

  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام
    پدرم شش ماه پیش از نردبان سقوط کردن و روی مچ پا فرود اومدن که باعث اسیب دیدگی و درد شدید شده
    با وجود ده جلسه فیزیوتراپی و استراحت هنوز مچ پا درد میکنه و امکان راه رفتن طبیعی ندارن باید چکار کنیم؟
    عکسها برای پنج روز پس از حادثه هستن
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بايد براى معاينه و بررسى مراجعه كنند

      مشكل جدى بايد باشه 

      با احترام

  • تصویر کاربر موسوی پنجشنبه ۲۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام .حدود۱۳ سال قبل دچارشکستگی ساق ونازک نی پای راست شدم با عمل جراحی یک پلاتین ازکنارقوزک سمت داخلی پاتازانوگزاشته شدبعدازیک ماه دوتاپیچ زانوبیرون آوردن ولی کنارقوزک پادوتاپیچ هست که به پلاتین وصلن .حدود سه روزقسمت پیچ پلاتین باعث دردشده است .لطفا راهنمایی کنیدتشکر
    1. تصویر کاربر موسوی چهارشنبه ۲۲ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ۵۸۳۲
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری پنجشنبه ۲۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      اگر اذيتى داره بايد خارج بشه

      با احترام

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر رامین چهارشنبه ۲۲ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام عرض ادب واحترام دکترجان من پاشنه پام از دوجاشکسته بود والان حدود شش ماه عمل کردم پلاک گذاشتن توپام حالا الان دکترگفته بایدخارج بشه ازداخل داره عفونت میکنه ضمن اینکه یکی ازپیچ وپلاکها شل شده وخواستم بیشرراهنمایم کنیدباسپاس
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۲۲ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      هرچه سريعتر خارج كنيد

      با احترام

  • تصویر کاربر جواد یکشنبه ۱۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام من پاشنه راستم ۴سال پیش در تصادفی خرد شد دکتر پلاتین گذاشت الان درد داره و ورم‌ می‌کنه باید چیکار کنم؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      با راديوگرافى جديد و سى تى اسپيرال جهت معاينه نوبت بگيريد

      با احترام

  • تصویر کاربر خیراله یکشنبه ۱۲ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام .چند روز پیش برای ورزش به سالم رفتم ولی هنگام بازی پاشنه پام بد با کف سالن بذخود کرد و از ادامه بازی ناتوان شدم چند روز اول نمیتوانستم پاشنه پان رو زمین بزارم تا. کمی که خوب خود و پاشنه پام زمین میومد با درد خیلی کم.تا دیشب که پاشنه پام به پله خورده و دوباره درد شدیدی. تحمل میکنم. باید چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۲ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      راديوگرافى و سى تى اسكن اسپيرال انجام بدين و براى  معاينه به ارتوپد  مراجعه بفرماييد

      با احترام

  • تصویر کاربر ولی سه شنبه ۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    ازارتفاع واینکه دکترازم خواسته که کفش بدم واسم درست کنند اون کفشم برام دومیلیون درمیادمنم گارگرهستم درآمدچندانی ندارم الان سه ماه است که خوابیدم میخواستم بدونم که حتماباید اون کفشوبپوشم یانه
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      راديوگرافى بفرستيد لطفا

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری
پرسش از دکتر