منو

بهترین راه درمان شکستگی پاشنه پا

شکستگی پاشنه پا یا کالکانئوس می تواند با درد همراه بوده و آسیبی ناتوان کننده باشد. این نوع شکستگی اغلب در حین اتفاقات پر شدت مانند تصادف رانندگی یا افتادن از روی یک پله، رخ می دهد. این شکستگی هنگامی رخ می دهد که پاشنه پا در زیر وزن بدن خرد می شود. 

هنگامیکه استخوان پاشنه پا می شکند، ممکن است پاشنه پا پهن یا کوتاه شده و یا به شکلی ناهنجار در آید. شکستگی های استخوان پاشنه پا می توانند نسبتا شدید باشند.

درمان شکستگی پاشنه پا ، اغلب شامل جراحی جهت بازسازی آناتومی پاشنه پا و بازگردانی قابلیت تحرک می باشد تا به این ترتیب بیماران بتوانند فعالیت های عادی خود را از سر گیرند. اما حتی با یک درمان مناسب، برخی شکستگی ها می توانند به عوارضی طولانی مدت مانند درد، تورم، از دست دادن حرکت و آرتروز منجر شوند.

شکستگی پاشنه پا

شکستگی پاشنه پا شایع نیست. شکستگی استخوان های تارسال تنها ۲ درصد تمامی شکستگی ها در بزرگسالان را تشکیل می دهند و تنها نیمی از شکستگی های تارسال، شکستگی کالکانئوس می باشند.

یک شکستگی می تواند سبب پهن و کوتاه شدن استخوان پاشنه پا شود. در اغلب موارد، شکستگی می تواند به مفصل ساب تالار نیز انتشار یابد. در این صورت، آسیب به غضروف پوشاننده مفصل می تواند سبب ایجاد عوارض طولانی مدتی مانند درد مزمن، آرتروز و از دست دادن حرکت شود.

شکستگی پاشنه پا

علائم شکستگی پاشنه پا

بیماران مبتلا به شکستگی پاشنه پا معمولا موارد زیر را تجربه می کنند:

❇ درد

❇ کبودی

ورم پا

❇ بد شکلی پاشنه پا

❇ ناتوانی در راه رفتن یا ناتوانی در قرار دادن وزن بدن بر روی پاشنه پا

با رخ دادن شکستگی های کوچک در استخوان پاشنه پا، ممکن است درد به شدتی نباشد که مانع راه رفتن فرد شود اما می تواند سبب لنگیدن او شود. دلیل چنین وضعیتی این است که تاندون آشیل جهت حمایت وزن بدن بر روی استخوان پاشنه پا تکیه می کند.

با این حال، در صورتی که استخوان پاشنه پا در اثر آسیب، تغییر شکل دهد، عضله و تاندون فرد قادر به ایجاد قدرت کافی جهت حمایت از وزن بدن نمی باشند. در این وضعیت، پا و مچ آن احساسی بی ثبات داشته و فرد به شیوه ای متفاوت راه خواهد رفت.

مطلب مرتبط: درمان خالی کردن و بی ثباتی مچ پا 

مدت زمان بهبودی شکستگی پاشنه پا

در صورتی که شکستگی جزئی باشد و در عکس رادیولوژی، تنها مو برداشتن استخوان با آسیب کوچکی به ماهیچه مشاهده شود، مدت زمان بهبودی شکستگی پاشنه پا بین ۳ الی ۴ ماه بعد از جراحی می باشد و فرد می تواند فعالیت های خود را از سر گیرد. در صورت شکستگی شدید، مدت زمان جوش خوردن استخوان پاشنه پا به ۱ الی ۲ سال افزایش پیدا می کند.

شدت شکستگی پاشنه

شدت آسیب استخوان پاشنه پا به چندین عامل از جمله موارد زیر بستگی دارد:

❇ تعداد شکستگی ها

❇ مقدار و اندازه قطعات استخوانی شکسته شده و میزان جا به جایی آنها

❇ آسیب به سطوح غضروفی در مفصل ساب تالار

❇ آسیب به بافت های نرم اطراف مانند عضله، تاندون ها و پوست

در صورتی که استخوان شکسته شده باشد و قطعات آن از پوست بیرون آمده باشند و یا زخم تا به استخوان فرد نفوذ کرده باشد، به آن شکستگی، شکستگی باز گفته می شود. شکستگی باز اغلب سبب رسیدن آسیب بیشتر به عضلات، تاندون ها و رباط های اطراف می شود و به زمان بیشتری جهت بهبود یافتن نیاز دارد.

شکستگی های باز در معرض خطر بیشتری جهت ابتلا به عفونت های استخوانی قرار دارند. برای پیشگیری از عفونت، درمان فوری جراحی جهت پاکسازی زخم نیاز می باشد.

علت شکستگی پاشنه پا

استخوان پاشنه پا، اغلب در حین موارد زیر شکسته می شود:

❇ سقوط از ارتفاع

❇ آسیب ناشی از پیچ خوردگی مچ پا

❇ تصادف وسایل نقلیه

شدت شکستگی ها متفاوت می باشد. برای مثال، یک پیچ خوردگی ساده در مچ پا می تواند به ایجاد یک ترک در استخوان منجر شود. این در حالی است که نیروی حاصل از برخورد دو ماشین از روبرو می تواند به خرد شدن استخوان منجر شود.

در شکستگی های پر شدت، آسیب های دیگری می توانند اتفاق افتند. از جمله این آسیب ها می توان به شکستگی ستون فقرات، لگن یا ساق و … اشاره کرد.

🛑 این مقاله را حتما بخوانید: شکستگی استخوان کف پا (متاتارس) از علائم تا درمان

شکستن پاشنه پا در ورزش

رایج ترین علت شکستن پاشنه پا در ورزش، بروز صدمات آسیب زننده و شدید به پاشنه است. این صدمات به خصوص در ورزش هایی که فعالیت های سریع در آنها اتفاق می افتد و ورزش هایی که از وسایلی نظیر چوب ها استفاده می کنند و با پرتاب اشیاء سرکار دارند، مانند تنیس، راگبی و هاکی بسیار اتفاق می افتد. همچنین ورزشکارانی نظیر فوتبالیست ها که در آنها برخورد و افتادن بسیار محتمل است و بستکتبالیست ها که حرکات پرشی زیادی دارند نیز بسیار مستعد شکستگی پاشنه پا هستند.

یکی دیگر از علل اصلی چنین شکستگی هایی، فشار بیش از حد به پاشنه، به خصوص در حرکاتی نظیر دویدن در مسافت های طولانی و پریدن است. حرکات تکراری به مرور فرسایش استخوان را در طول زمان افزایش می دهند و عدم گرم کردن کافی پیش از ورزش، حرکات کششی اشتباه یا انجام یک حرکت ورزشی مشخص بیش از ظرفیت بدنی فرد می تواند احتمال فرسایش استخوان پاشنه را بیشتر کند. به غیر از ورزشکاران، سربازان نیز به دلیل رژه های تکراری و طولانی مستعد فرسودگی استخوان پاشنه پا هستند.

درد پاشنه پا

فیزیوتراپی شکستگی پاشنه پا

صرف نظر از اینکه درمان شکستگی پاشنه پا، جراحی بوده و یا غیر جراحی، فیزیوتراپی اغلب در بدست آوردن دوباره قدرت و بازگردانی عملکرد نقشی کلیدی ایفا می کند.

تشخیص شکستگی پاشنه پا

بیان کردن شرایط آسیب دیدن خود برای پزشک با اهمیت می باشد. برای مثال، در صورت افتادن از نردبان، ارتفاع سقوط فرد چقدر بوده است؟ همچنین بیان کردن دیگر آسیب ها، بیماری ها (مانند دیابت)، داروهای مصرفی و مصرف سیگار برای پزشک اهمیت دارد.

معاینه جسمانی

پس از بحث در ارتباط با علائم و سابقه پزشکی، پزشک یک معاینه دقیق از فرد انجام خواهد داد. او موارد زیر را انجام می دهد:

❇ پوست پا و مچ آن را از نظر آسیب دیدگی یا پاره شدن احتمالی یا بروز تاول در اثر آسیب، بررسی می کند.

❇ نبض بیمار را در نقاط کلیدی پا بررسی می کند تا از رسیدن جریان خون کافی به پا و انگشتان پا اطمینان حاصل کند.

❇ توانایی فرد در حرکت دادن پای خود را بررسی کرده و همچنین می تواند مواردی را در کف پا احساس کند.

❇ با معاینه دیگر قسمت های پای آسیب دیده، پای دیگر، لگن و ستون فقرات، سالم بودن یا آسیب دیدگی دیگر نواحی بدن را تعیین می کند.

معاینه پزشک

بررسی ها

مطالعات تصویربرداری به تایید تشخیص شکستگی استخوان پاشنه پا کمک می کنند:

اشعه ایکس

این مورد رایج ترین روش مورد استفاده است. یک تکنیک تصویربرداری تشخیصی می باشد که به طور گسترده ای در دسترس است. اشعه ایکس می تواند شکستگی استخوان پاشنه پا و یا در رفتگی مفاصل و میزان جا به جایی قطعات شکسته و تغییر شکل استخوان پاشنه را نمایش دهد.

اسکن های توموگرافی کامپیوتری (سی تی اسکن)

از آنجایی که آناتومی استخوان پاشنه پا پیچیده می باشد، به طور معمول پس از تشیخص یک شکستگی در بررسی با اشعه ایکس، سی تی اسکن نیز درخواست داده می شود.

سی تی اسکن تصویری چند مقطعی و با جزئیات بیشتر از مچ پا ایجاد می کند. این روش می تواند اطلاعات با ارزشی را درباره شدت شکستگی به پزشک ارائه دهد. این اطلاعات به پزشک کمک می کنند تا بهترین برنامه درمانی را به بیمار توصیه کند.

شکستگی پاشنه پا و درمان آن

پزشک در برنامه ریزی برای درمان چندین مورد از جمله موارد زیر را در نظر می گیرد:

❇ علت آسیب

❇ سلامت کلی فرد

❇ شدت آسیب

❇ وسعت آسیب به بافت نرم و باز یا بسته بودن شکستگی

از آنجایی که اغلب شکستگی های استخوان پاشنه پا سبب پهن و کوتاه شدن آن می شوند هدف درمان، بازگردانی آناتومی معمول استخوان پاشنه پا می باشد.

به طور کلی، بیمارانی که آناتومی پاشنه پای آن ها بازسازی شده است، نتایج بهتری دارند. در اغلب موارد، بازسازی آناتومی عادی پاشنه پا شامل جراحی می شود. پزشک گزینه های درمانی مختلف را با بیمار در میان خواهد گذاشت.

گچ گرفتن

درمان غیر جراحی شکستگی پاشنه پا

در صورتی که قطعات استخوان شکسته به وسیله نیروی آسیب جا به جا نشده باشند، می توان انجام درمان های غیر جراحی را پیشنهاد کرد.

بی حرکت کردن

آتل یا گچ، استخوان های پا را در حین التیام یافتن در موقعیت مناسب خود نگه می دارند. امکان دارد، فرد مجبور به استفاده از آن ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ هفته و یا بیشتر باشد. در طول این مدت، تا زمانی که استخوان به طور کامل التیام نیافته است، فرد قادر نخواهد بود هیچ گونه وزنی را بر روی پا خود قرار دهد.

درمان جراحی شکستگی پاشنه پا

در صورتی که استخوان ها از جای خود خارج شده باشند، پزشک می تواند انجام جراحی را به بیمار پیشنهاد دهد. جراحی جهت ترمیم یک شکستگی در پاشنه پا با اینکه می تواند شکل عادی استخوان را  بازگرداند اما گاهی اوقات با عوارضی نیز همراه است. از جمله این عوارض می توان به مشکلات التیام زخم، عفونت و آسیب عصبی اشاره کرد.

با این حال، درمان غیر جراحی برخی شکستگی ها نیز می تواند به عوارض طولانی مدتی از جمله درد، آرتروز و لنگیدن منجر شود. پزشک جزئیات آسیب فرد را بررسی کرده و با او درباره خطرات و مزایای هر دو درمان جراحی و غیر جراحی بحث خواهد کرد.

زمان بندی جراحی

در صورتی که پوست اطراف شکستگی پاره نشده باشد (شکستگی بسته باشد)، پزشک می تواند از بیمار بخواهد قبل از انجام جراحی، تا فروکش کردن تورم صبر کند. بالا بردن سطح پا و ثابت نگه داشتن آن به مدت چند روز تورم را کاهش خواهد داد. این مورد، به پوست هایی که کشیده شده اند فرصت بهبودی می دهد. صبر کردن قبل از جراحی می تواند بهبودی کلی بعد از جراحی را ارتقا داده و خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. با این حال، شکستگی های باز محل شکستگی را در معرض محیط قرار داده و باید فورا درمان شوند.

اغلب برای یک شکستگی همراه با کندگی استخوان، انجام زود هنگام جراحی توصیه می شود. با اینکه این مورد شایع نیست، اما در هنگامی که تاندون آشیل از استخوان جدا می شود می تواند قسمتی از استخوان پاشنه پا را به همراه خود جدا کند. جراحی اورژانسی برای این نوع شکستگی می تواند خطر آسیب به پوست اطراف تاندون آشیل را کاهش دهد.

فرایند جراحی

روش های جراحی زیر برای انواع مختلف شکستگی استخوان پاشنه پا استفاده می شوند:

درمان شکستگی پاشنه پا

# ثابت سازی با پیچ از راه پوست: در صورتی که قطعات استخوانی بزرگ باشند، گاهی اوقات می توان بدون ایجاد یک برش بزرگ آن ها را در جای خود قرار داد. پس از آن، پیچ های مخصوص از طریق برش هایی کوچک جهت کنار هم نگه داشتن شکستگی ها به آن ناحیه وارد می شوند.

#جا انداختن باز و ثابت سازی درونی: در حین این عمل، یک برش باز ایجاد می شود تا استخوان ها به موقعیت های عادی خود جا به جا شوند. این استخوان ها به وسیله پیچ ها و پلاک های فلزی به هم وصل می شوند.

استخوان ها قابلیتی چشم گیر در التیام یافتن دارند. با این حال، هر چه آسیب شدیدتر باشد، مدت بهبودی نیز بیشتر خواهد بود. بیماران مبتلا به شکستگی های شدید تر صرف نظر از درمان، با احتمال بیشتری از درجاتی از فقدان عملکرد رنج خواهند برد.

مراقبت های بعد از شکستگی استخوان پاشنه پا

مراقبت های بعد از درمان شکستگی پاشنه پا در هر دو روش جراحی و غیر جراحی بسیار رایج است. زمان بازگشت به فعالیت های روتین می تواند بسته به نوع و شدت شکستگی همانطور که در بالا گفتیم متفاوت باشد.

حرکات اولیه

در بسیاری از موارد، حرکات ساده پا و مچ پا در روزهای اول ریکاوری توصیه می شود. مثلاً ممکن است پس از رفع درد مچ پا، از شما خواسته شود تا ناحیه آسیب دیده را حرکت دهید. اگر از روش جراحی برای شما استفاده شده است، احتمالاً پزشک به شما توصیه می کند پس از بهبودی زخم های جای عمل، ناحیه آسیب دیده را حرکت دهید.

فیزیوتراپی

تمرین های مشخص برای بالابردن محدوده حرکت در پا و مچ پا و تقویت عضلات توصیه می شود. هرچند جلسات فیزیوتراپی ممکن است در ابتدا همراه با درد بوده و فرآیند آن دشوار باشد، اما این تمرین ها برای بازگشت به حالت عادی لازم است.

تحمل وزن

هنگامی که شروع به راه رفتن می کنید، ممکن است لازم باشد از عصا یا چوب زیر بغل یا واکر و برخی کفش های مخصوص استفاده کنید. حتماً از دستورات پزشک خود برای راه رفتن با پای آسیب دیده پیروی کنید. اگر خیلی زود شروع به راه رفتن کنید و وزن خود را بر روی پای آسیب دیده تحمیل کنید، قطعات استخوانی از جای خود خارج شده و نیاز به جراحی خواهید داشت. همچنین اگر قبلاً جراحی کرده اید، پین ها شل شده و می شکنند و باعث شکستگی استخوان ها نیز می شوند. شاید به محض شروع به راه رفتن این اتفاق نیافتد، اما در صورتی که استخوان های پاشنه هنوز کاملاً بهبود نیافته باشند و شما وزن خود را روی آن بیاندازید، پین های فلزی می شکنند.

عوارض شکستگی پاشنه پا

اغلب شکستگی های استخوان پاشنه پا با عوارضی همراه هستند. عوارض جزئی شامل موارد زیر می شوند:

❇ نواحی کوچک و موقتی که التیام زخم در آن ها با تاخیر صورت می گیرد.

❇ تحریک پذیری عصبی در نزدیکی برش

❇ التهاب تاندون

❇ سفتی مفصل

❇ درد مزمن

❇ تورم مزمن

عوارض عمده شامل موارد زیر می شوند:

❇ عدم موفقیت التیام زخم

❇ عفونت

❇ آرتروز ثانویه (با یا بدون جراحی)

در صورتی که فرد سیگار مصرف می کند لازم است تا پزشک از این موضوع مطلع شود. سیگار کشیدن، التیام یافتن استخوان و زخم را تحت تاثیر قرار می دهد. چه جراحی انجام شود و چه نشود، امکان دارد با مصرف سیگار بهبودی به تاخیر افتد. معمولا در موارد ابتلا به عفونت یا عوارض التیام زخم، انجام جراحی اضافی مورد نیاز است.

دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپدی، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و متخصص جراحی مچ پا در تهران

برای پرسش از دکتر روی مشاوره پزشکی کلیک کنید.

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما لطفا قد، وزن و سن خود را در متن سوال درج کنید همچنین از پرسيدن سوالاتى كه جنبه اورژانس دارند اجتناب كنید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر کیان یکشنبه ۲۵ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر اقای دکترنادری؛ بنده کندرومالاسی دارم ۲۷سالمه و جنسیتم مرد هست ؛ که بر اثر تصادف به وجود اومد و فیزیوتراپی و ورزش های تقویت عضله انجام دادم طی دو سال ولی نتیجه نداد درد در قسمت زیر کشکک دارم امپول هیالگان داخل زانوم تزریق شد ولی فقط درگیری کشکک بهتر شد ولی درد پایدار شده با فشار بیشتر به زانو درد بیشتر میشه و تمام رباط های زانو داخل mri سالم هستن ؛حالا میخواستم اگه عمل بشه خوب میشه ؟ طول درمانش چقدره ؟ و هزینه جراحی چقدر میشه؟ سپاسگزارم اگه جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۲۵ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      درود

      بدون معاينه و ديدن تصاوير نمى تونم نظر درستى بدم

      بستگى داره به اين كه آيا كشكك انحراف پيدا كرده يا نه و اين كه اين انحراف مربوط به استخوان هست يا بافت هاى نرم اطراف

      با احترام

  • تصویر کاربر Sh.t یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 450 مشاهده پرسش
    سلام دکنر جان من انگشت شماره ۲ و ۳ از پای راستم تا زیر ناخن چسبیده و انگشت ۲و ۳ پای چپم تا نیمه چسبیده، چسبندگی هم استخوانی نیست. می خواستم بدونم جراحی از نظر ظرافت و زیبایی نتیجه بخش خواهد بود؟ من شیراز هستم میشه لطف کنید یک جراح خوب بهم معرفی کنید که نتیجه عمل دلخواهم باشه سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      درود

      در پا توصيه به عمل سينداكتيلى نمى شه

      با آقاى دكتر امير رضا وثوقى مشورت كنيد

      با احترام

  • تصویر کاربر محسن شنبه ۱۷ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 447 مشاهده پرسش
    سلام .پاشنه پای من سال 92 دچار شکستگی شدید و بهتر بگویم خرد شدگی شد . توسط جراح تحت عمل قرار گرفتم و با 5 پین قسمت های خرد شده را مانند پازل کنار هم قرار دادند . بعد از دوران نقاهت و شروع فیزیوتراپی در ناحیه مچ پا احساس درد شدید داشتم و با بررسی ها مشخص شد که جراح یک تکه ی کوچک از استخوان های شکسته شده را به علت تعداد زیاد شکستگی ها نتوانسته در کنار هم قرار دهد و آن تکه همان گونه جوش خورده بود و در راه رفتن با فشار آوردن به بافت های کناری خود ردر را ایجاد میکرد . با مراجعه های بعدی به پزشک جراحم ایشان از روند جراحی بسیار راضی بودند و اذعان کردند که این درد با ساییده شدن نوک تیز استخوان تازه جوش خورده به مرور از بین میرود ,و اگر نرفت باز جراحی میشی و این استخوان اضافی رو میتراشیم. فیزوتراپی درد و راه رفتن مرا تا حودود باور نکردنی بهبود بخشید اما هم اکنون با گذشت چندین سال بعد از یک راه رفتن متوسط روزانه پای من در همان ناحیه دچار درد شدید میشود آیا راهی به جز جراحی مجدد و اقدام به تراشیدن این قسمت اضافی برای بهبود کامل بنده وجود داره ؟
    1. تصویر کاربر محسن جمعه ۱۶ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)
      در ضمن احساس میکنم این اسخوان اضافی در زیر فیبولا قرار داره
    2. تصویر کاربر دکتر رضا نادری دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)

      درود

      بعيده صرفا با فيكساسيون با پين وضعيت مناسبى به دست آماده باشه و درد فعلى شما هم صرفا ناشى از اون قطعه نيست و به احتمال زياد مفصل ساب تيلار هم آرتروز گرفته

      در هر حال اول بايد معاينه بشين و بعد راديوگرافى در حالت ايستاده و سى تى اسكن اسپيرال انجام بدين

      توصیه می کنم مطلب https://dr-rezanaderi.com/1069/ را نیز مطالعه کنید. 

      با احترام 

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Number8 جمعه ۱۶ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید
    من بازیکن فوتسالم...تقریبا دوماهه پام اسیب دیده وقتی راه میرم ب طور طبیعی داخل پام ورمشو نشون میده هردوتا پام هم اینطورشده
    گاهی دردش به ساق های پام هم زده میشه
    اصلا نمیتونم فعالیت ورزشی هم انجام مثل دویدن و طناب زدن
    عکسش رو براتون فرستادم ممنون میشم پاسخ بدید
    یاعلی
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۶ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      درود

      بايد معاينه و بررسى بشين

      ممكنه مربوط به استخوان ناويكولار فرعى باشه

      با احترام

  • تصویر کاربر سمانه جمعه ۱۶ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر ببخشید من جنین ۵ دختر ماهه دارم ک در ماه ۴و نیم متوجه شدیم کلاب فوت داره الان نگرانم و این سوال ذهنم و مشغول کرده ک چرا تو سونوگرافی غربالگری مرحله اول چرا بهم اطلاع داده نشده. امکان داره بعدا پاهاشو کج کنه؟ لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۶ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      درود

      بايد صبر كنيم تا به سلامتى به دنيا بياد 

      حدود يك هفته بعد از تولدش در صورت وجود كلاب فوت مى شه درمان رو با گچ گيرى مكرر شروع كرد

      با احترام 

  • تصویر کاربر Samir جمعه ۱۶ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 5024 مشاهده پرسش
    با سلام ،آقایی ۴۰ ساله ساق پا اش عفونت کرده و ازش آب خارج میشه و بوی بدی از ناحیه متصاعد میشه و درد و دل و لرز داره یکسال قبل ورم میکرد و رنگ پوست تیره شده بود که دکترای بیمارستان رازی گفتن احتمال گرفتگی عروق هست اون موقع وزن زیادی داشت و مراکز ی که عکس رنگی عروق میگرفتن امکان تصویر برداری از اینکه کدام عروق گرفتگی داره را نداشتن و خودش با توجه به درآمد کم، از ترس هزینه های بالا به سمت طب سنتی و زالو درمانی رفت که فایده نداشت و حالا الان که به عفونت رسیده نمیدونیم به چه متخصصی باید برای درمان مراجعه کنیم یا چه بیمارستانی پوست ؟ ارتوپدی ؟ داخلی ؟ و کلا روند درمانش چیه ؟ بابت لطفی که برای راهنمایی دارید سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری چهارشنبه ۱۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      درود

      مساله بسيار جديست

      بايد تيم متشكل از ارتوپد و متخصص عفونى ايشون رو درمان كنن

      با احترام 

    2. تصویر کاربر Samir چهارشنبه ۱۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)
      سلام ممنون از پاسخگویی سریع شما ؛ آقا دکتر لطف می کنید دکتر متخصص عفونی یا درمانگاه مشخصی به ما معرفی بفرمائید که امروز فردا یا شنبه مراجعه کنیم ؟
      با سپاس و احترام
    3. تصویر کاربر Samir چهارشنبه ۱۴ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)
      درود فراوان و تشکر از پاسخگویی سریع شما ؛ آقای دکتر امکانش هست به ما بیمارستان یا درمانگاه یا پزشک مشخصی معرفی بفرمائید که در اسرع وقت برای درمان مراجعه کنیم ؟ با تقدیم احترام
    4. تصویر کاربر دکتر رضا نادری جمعه ۱۶ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      درود

      همه بيمارستان ها ى معتبر متخصص عفونى و ارتوپد دارند

      با احترام

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر محمود سه شنبه ۲۸ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام.من ۲۷ سالمه.انگشت های پام به سمت بالا هستند و پاشنه پام به سمت بیرون هست و قوس زیادی داره کف پام .چه دستوری می دین ؟ اگر بتونم بین روزهای ۱۸ تا ۲۲ فروردین ترجیحا صبح ببینم شما را عالیه.چون از شهرستان میام . ۰۹۳۶۷۱۹۳۰۵۳
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲۸ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      درود

      مى تونيد اولين سه شنبه بعد از تعطيلات ساعت ١٢ ظهر تشريف بيارين كلينيك فيزيوتراپى استقلال

      با احترام

  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۲۸ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام و عرض خسته نباشین.من حدودا سه هفته پیش مچ پام توی تمرین والیبال پیچ خورد.یه مقدار کبودی و ورم داشت.یک هفته توی اتل بود و الانم یک هفته هست که گچ گرفتم.پزشک معالجم گفتن که 25 روز باید توی گچ باشه.توی عکس هم اصلا شکستگی نداشت .حالا خواستم بدونم دکتر من درد پام خیلی کم شده و فقط یه مقدار موقع راه رفتن تیر میکشه و خیلی کم ورم داره حالا به نظرتون میتونم خودم فیزیوتراپی برم؟و اگه میشه چه نوع فیزیوتراپی باید انجام بدم و چند روز؟ خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری سه شنبه ۲۸ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      درود 

      ٢٥ روز توى گچ بودن زياده

      گچ رو باز و از يك مچ بند آتل دار استفاده كنيد و فيزيوتراپى رو تحت نظر يك فيزيوتراپيست ورزشى شروع كنيد

      اقلا بيست جلسه فيزيوتراپى لازم داريد 

      با احترام

  • تصویر کاربر معصومه شنبه ۲۵ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    بنده جراحی باز دیسک کمر انجام دادم و بعد از جراحی حرکت مچ پای چپم بسمت بالا و پایین انجام نمیشه . بالای غوزک پام سر شده و از مچ مچ به پایین درد و تیرکشیدگی دارم
    فیزیواتی و آبدرمانی هم بصورت مستمر و روزانه انجام میدم
    آیا شما من رو با این شرایط ویزیت می کنید و ایا مشکل من درمان داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری شنبه ۲۵ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      درود

      بله بعد از تعطيلات تشريف بياريد و در ضمن بفرماييد كى عمل شدين

      با احترام

  • تصویر کاربر اصغر یکشنبه ۱۹ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    سلام دکتر.خسته نباشید.ورزش فوتبال میکنم.توی تمرینات یه کم زانوی راستم پیچ خورد. احساس درد ضعیفی کردم ولی به بازی ادامه دادم. بعد از بازی یه کم دردش بیشتر شد و تورم جزیی داشت. تورمش 24 ساعته تقریبا رفت. چند روز درد در ناحیه چپ(در محل مفصل) زانوم داشتم. موقعی که کامل زانوم رو جمع میکردم مثل حالت تشهد نماز دردم در ناحیه پایین کشکک بیشتر میشد. 3 الی 4 روز فشار بهش نیاوردم و زیاد خم راستش نکردم دیگه احساس درد نداشتم.بعد 4 روز 20 دقیقه نرم دوی کردم درد نداشت ولی موقعی که استارت زدم احساس درد خفیف در قسمت سمت چپ و تا حدودی پایین کشکک داشتم. زانوم قفل نمیکنه. و تعادل هم داره. برا دویدن مستقیم و حتی شوت محکم زدن به توپ مشکل نداره ولی احساس میکنم که اگر مثلا بخوام دریبل بزنم و مفصل از حالت لولا خارج بشه دردش بیشتر میشه و این کار را انجام نمیدم. من 3 سال پیش عمل رباط سلیبی و مینیسک انجام دادم. الان همون قسمتی که قبلا درد داشتم و زانوم قفل میکرد درد داره بنابراین چون بهش حساسم و ذهنیت قبلی دارم نمیذارم از حالت طبیعی خارج بشه.....لطف کنید راهنمایی کنید که مشکل من از چه قسمتی از زانوم هست؟ مینیسک هست یا قسمت دیگه زانوم هست. و راه درمان بدون عمل جراحی رو لطف کنید بهم بگید.
    1. تصویر کاربر دکتر رضا نادری یکشنبه ۱۹ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      درود

      احتمال آسيب و پارگى منيسك وجود داره و ام آر آى و ترجيحا ام آر آرتروگرافى مى تونه به تشخيص كمك كنه

      اگه منيسك پاره باشه لازم خواهد بود جراحى بشه

      اگه زانو در معاينه ناپايدار باشه باز هم عمل لازمه

      در غير اين دو حالت درمان با فيزيوتراپى ورزشى و تمرين درمانى و آب درمانى خواهد بود

      با احترام

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

شریعتی پایین تر از مترو قلهک ساختمان خانه درسا طبقه ۵ واحد ۱۷

ساعات کار مطب

شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹

دکتر نادری
پرسش از دکتر